Az első magyar YouTube esettanulmány

2013. február 04. 15:48 - Farkas Dániel - HD

Kedves YouTube Blog olvasók!

Örömmel jelentjük be, hogy elkészítettük hazánk első YouTube esettanulmányát.

YouTube esettanulmány kép.png

Esettanulmányunk abból a célból született, hogy bemutassa a JátékNet.hu példáján keresztül a YouTube felületének üzleti célú felhasználási alternatíváit és rámutasson az ebből realizálható haszonra mind márkaépítési, mind konkrét megterülési alapon.

A tanulmányban érintjük az oktatás, stratégia meghatározás, csatorna kialakítás és menedzselés kérdéskörét, majd konkrét magyarországi számokra és eredményekre alapozva értékeljük a JátékNet.hu csatorna eddig elért eredményeit.

A teljes esettanulmány az alábbi linken érhető el: YouTube Esettanulmány - JátékNet.hu - HD marketing

A legfontosabb információkat és eredményeket összefoglaló infografikát is készítettünk a gyors áttekinthetőség és az érdeklődés felkeltésének érdekében. A tanulmány természetesen jóval részletesebb információkat tartalmaz, így kifejezetten ajánljuk az érdeklődők számára annak átolvasását.

Infografika világoskék.pngYouTube Esettanulmány Infografika - JátékNet.hu - HD marketing

Bízunk benne, hogy sokaknak nyújt majd hasznos információkat esettanulmányunk és egyre többen kezdenek el (akár ennek hatására) profin menedzselt YouTube csatornákat kialakítani.

Amennyiben szeretnétek a YouTube marketingről a lehető legtöbbet megtudni, akkor ajánljuk figyelmetekbe februártól induló oktató képzéseinket, ahol kezdő és haladó tanfolyamokkal egyaránt várjuk a tanulni vágyókat! Részletes tematikához és jelentkezési lehetőséghez kattints ide.

Bármilyen észrevételteletek, véleményetek van, akkor ne habozzatok azt velünk megosztani a poszt alatt kommentben vagy privát üzenetben.

Amennyiben esettanulmányunk elnyerte tetszéseteket, akkor osszátok meg barátaitokkal a közösségi gombok segítségével Facebookon és Google Plus-on egyaránt.

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

5 videós marketingtipp az e-kereskedelmi oldalad népszerűsítésére

2013. január 16. 13:21 - Farkas Dániel - HD

Az elmúlt időkben rengetegszer hallhattuk már azt a kijelentést, hogy a videós marketingé a jövő. A videókkal jóval inkább be tudjuk vonni a felhasználókat, mint egy blog bejegyzéssel. Ez tény, hiszen ez esetben audiovizuális megoldást alkalmazunk, amely rögtön több érzékszervünkre van hatással.

Video Marketing Tippek.png

A közösségi oldalak elterjedése óta immáron azonnali kétoldali kommunikációra is tudjuk alkalmazni a videóinkat, amellyel karnyújtásra kerülnek az e-kereskedelmi oldalak is a vásárlóiktól. Ennek ellenére hazánkban igen kevesen áldoznak a videós marketingre, amely véleményünk szerint igen nagy kihagyott ziccer. Aktuális cikkünkben 5 olyan videós marketing megoldást mutatunk be, amelyet a hazai szereplőknek is érdemes követniük.

1 - Videós bemutatók

Sokan úgy gondolnak a videós tartalmak készítésére, mint egy mozifilmforgatásra. Milliós költségek, elhúzódó forgatás és sok-sok idő időpazarlás, amely nem valószínű, hogy megtérül. Azonban napjaink technológia fejlődésének köszönhetően akár már okostelefonjaink is megfelelő eszközök lehetnek egy-egy rövid videó leforgatására.

Természetesen ajánlott egy profi digitális fényképezőgépet beszerezni, amely full HD felbontásban készít felvételeket számunkra nem olyan hatalmas befektetés mellett. Amennyiben rendelkezésünkre áll a technológia, akkor ne pazaroljuk időnket, kezdjünk forgatni.

Készítsünk webáruházunk termékeiről videós bemutatót, amelyben elmondjuk, hogy miért érdemes egy adott terméket megvásárolni, vagy hogy miként néz ki működés közben. Ha szeretnénk bevonni vásárlóinkat, akkor mutassunk nekik képeket a háttérmunkálatokról, a cég életéről. A lényeg, hogy kreatívan tegyük mindezt!

2 - Tanítsd vásárlóidat

Gondoltál már valaha arra, hogy ahelyett, hogy hirdetéseket adnál fel inkább egy teljesen más útját válaszd az online marketingnek? Itt az ideje tanítanod a vásárlóidat! Ha festékeket árulsz, akkor mutasd meg videón, hogy miként kell festeni velük. Bizonyítsd számukra a szakértelmed azáltal, hogy elmondod, milyen festéket kell milyen falra használni és hogyan.

Természetesen ekkor se felejtsük el elmondani, hogy nálunk az „alábbi linken” beszerezhető a festék. Remek megoldás erre a YouTube-on már elérhető külső oldalra mutató link alkalmazása, amelyről egy korábbi cikkünkben olvashattok.

3 - Videós reklámok

Elmúltak már azok az idők, amikor a legnagyobb multinacionális vállalatok tudták csak megengedni maguknak a „Tv-s hirdetéseket”. Az internet világában mára már a legkisebb startup cég is alacsony befektetés mellett futtathat hatékony videós kampányokat (pl.: YouTube felületén) a saját célcsoportjára célozva. Éppen ezért érdemes kiaknázni az ebben rejlő lehetőségeket is.

4 - Video Platformok használata

Hazánkban a 16-59 éves internetes társadalom 63%-a heti rendszerességgel használja a YouTube felületét, amely több mint két millió egyedi felhasználót jelent hetente. A fogyasztók tehát jelen vannak, amelyet kár volna bármilyen cég számára figyelmen kívül hagyni. Azonban nem érdemes elfeledkezni a további felületekről sem, hiszen a Videán, Indavideón vagy a Vimeo-n is megtalálhatjuk célcsoportjainkat. Egy szó mint száz, használjunk minél több felületet a videós marketingünk során a saját weboldalunkra való beágyazáson túl.

5 - Lépjünk ki a keretekből

Komolyabb befektetést igényel egy interaktív videó elkészíttetése, azonban megéri a fejlesztési költségeket! Mutassunk újat, lépjünk ki az átlagos keretek közül és a nézők által generált vírushatás megtéríti befektetéseinket. Remek példa erre az Old Spice megoldása vagy a Red Hot Chilli Peppers interaktív videoklipje.

Amennyiben tetszett cikkünk, akkor díjazz minket lájkoddal, megosztásoddal! Köszönjük.

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

15 percnél hosszabb videók feltöltése a YouTube-ra

2013. január 02. 13:09 - Farkas Dániel - HD

Minden kedves olvasónk számára nagyon boldog és sikerekben gazdag új esztendőt kívánunk a HD marketing munkatársainak nevében. Tartsatok velünk 2013-ban is, hiszen számos hasznos cikket olvashattok majd a jövőben blogunkon. Első idei cikkünkben megmutatjuk nektek, hogy miként tudtok 15 percnél hosszabb videókat feltölteni a YouTube felületére.

Számtalanszor ütközhetünk olyan problémába, hogy az általunk feltölteni kívánt videónk hosszabb, mint 15 perc és a YouTube nem engedi ennek feltöltését. Felmerül bennünk ilyenkor a kérdés, hogy akkor mégis hogyan lehetséges az, hogy valakik egész filmeket tesznek fel a világ legnagyobb videó megtekintő oldalára? A válasz egyszerű. Neked is igazolnod kell fiókodat a YouTube irányába és máris lehetőséged nyílik akár több órás tartalmak megosztására is.

Az Igazolás megindításához lépjünk be fiókunkba, majd menjünk a fiókunk Csatornabeállításainak „Funkciók” oldalára. A nevünk mellett felfedezhetünk egy „Igazolás” elnevezésű gombot, amelyre kattintsunk rá. (Amennyiben még nem rendelkezünk csatornával, akkor a rendszer az igazolás előtt ezt kötelezően létrehozatja velünk.)  Az alábbi ablak fog minket várni:

Igazolás első lépés.pngA Fiókellenőrzés első lépése

Válasszuk ki országunkat és adjuk meg telefonszámunkat (pl.: 06701234567) a kért formátumban. Ezt követően kattintsunk a „Küldés” gombra. Rövid időn belül telefonunkra SMS formájában megkapjuk az ellenőrző kódot, amelyet be kell írnunk a megfelelő helyre:

Igazolás második lépés.png

Már csak a kapott kódot kell megadni

Miután beírtuk a kódot, akkor már csak annyi a dolgunk, hogy az „Ellenőrzés” gombra kattintunk. Ezzel el is végeztük fiókunk hitelesítését a YouTube irányába. Érdemes a folyamat végeztével ellenőrizni ennek sikerességét a Csatornabeállítások „Funkció” oldalán, ahol a sikeres hitelesítés esetén a következő szövegnek kell lennie: „Most már feltölthetsz 15 percnél hosszabb videókat! További információ”.

Leellenőrzés.pngA csatornabeállításoknál ellenőrizhetjük a folyamat sikerességét

Ennyi volt az egész, mostantól már tizenöt percnél hosszabb videókat is feltölthetsz csatornádra! Reméljük hasznosnak találtad cikkünket és amennyiben bármilyen kérdésed van, akkor várjuk az itt alul kommentben. Oszd meg te is barátaiddal a cikkünket, hogy minél többen tudomást szerezhessenek erről a lehetőségről is.

Stay Tuned!

4 komment

Remek újdonság a YouTube-on! Külső weboldalra mutató link elhelyezése a videókon

2012. december 19. 19:53 - Farkas Dániel - HD

A YouTube ismét egy olyan újítást hozott ki, amely sokak számára nagy örömet fog okozni. Akik komolyabban foglalkoznak csatorna menedzsmenttel, azok biztosan sokat bosszankodtak rajta, hogy a videóink felületéről nem lehetett külső weboldalra mutató linket elhelyezni. Csupán annyi lehetőségünk volt az elmúlt napokig, hogy a videó leírásában helyeztük el a kapcsolódó linkünket.

A YouTube úgy látszik észlelte a fogyasztói igényeket és ennek eredményeképpen bevezetésre került a videóinkról való kilinkelési (Külső kommentárok) lehetőség külső weboldalakra. Mostantól kezdve sokkal könnyebben tudunk majd forgalmat terelni oldalunkra, hiszen a videós tartalmon nagyságrendekkel feltűnőbb egy link, mint a leírásban.

A megoldás igazán a webáruházak számára lehet hasznos, hiszen a videóban bemutatott termék linkjét konkrétan magára a termékre tudjuk elhelyezni. Természetesen ehhez szükséges még valamiféle kommentárt is hozzáadni, hogy valóban egyértelmű legyen a néző számára a vásárlási lehetőség a linkre kattintás következtében.

Külső weboldalra mutató link beállításának feltételei

Ahhoz, hogy a külső weboldalra linkelési lehetőséget igénybe tudjuk venni, két előzetes lépést kell megtennünk. Az első feladatunk, hogy csatlakoznunk kell a YouTube Partnerprogramjához, amelynek menetéről az alábbi linken található leírás a 3. pont alatt a „Partnerré válás” bekezdésben.

A második feltétele a „Külső kommentár” használatának az, hogy hitelesíttetni kell a csatornánkat a saját weboldalunkkal. Ezáltal hivatalos képviselőjévé válhatunk saját márkánknak, weboldalunknak. Ezért cserébe a YouTube keresési teljesítményünk javulását ígéri, ami már önmagában nyomós érv lehet a hitelesítésre.

Miután tehát Partnerré váltunk, akkor megkezdhetjük a kapcsolódó webhelyünk hitelesítési folyamatát. Ezt a Csatornabeállítások „Kapcsolódó webhely” aloldalán tehetjük meg. Az oldalra érkezve a következő kép fogad bennünket:

Kapcsolódó webhely.png

A Csatornabeállításoknál található a Kapcsolódó webhely hozzáadása

Itt csupán annyit kell tennünk, hogy megadjuk weboldalunk linkjét, majd a „Hozzáadás” gombra kattintunk.

miután beírtad.png

A hitelesítés elindításának folyamata

Ezt követően igazolnunk kell weboldalunkon keresztül, hogy valóban a saját tulajdonú oldalt írtuk be. Kattintsunk az „igazold”-ra és máris a Google központi hitelesítési oldalán találjuk magunkat, ahol kövessük a leírtakat. Amennyiben egyáltalán nem értünk a háttérmunkálatokhoz weboldalunknál, akkor bízzuk szakemberre a hitelesítés folyamatát.

hitelesítési oldal.png

A hitelesítő HTML fájl feltöltésének menete

Miután elvégeztük a kért műveletet és elhelyeztük a html fájlt a weboldalunkon, akkor nyissuk azt meg egyszer a böngészőnkben, majd térjünk vissza a YouTube Kapcsolódó webhely oldalára és kattintsunk a „Refresh” gombra. Amennyiben mindent jól csináltunk, akkor a státusz átvált „Ellenőrzött”-re.

A partnerré válással és a kapcsolódó webhely igazolásával minden olyan extra lehetőség megnyílik előttünk, amely jelenleg elérhető a YouTube felületén a felhasználói csatorna tulajdonosok számára.

Külső weboldalra mutató link elhelyezése YouTube videón

Miután beállítottuk a partnerséget és hitelesítettük oldalunkat, már csak annyi a dolgunk, hogy Videókezelőnkben egy tetszőleges videónknál a „Szerkesztés” gombra kattintunk, majd kiválasztjuk a Kommentárok fület. Itt meg kell, hogy jelenjen az alábbi képen látható kék hitelesítési engedélyezés kérő box. Kattintsunk az „Engedélyezés”-re és máris aktívvá válik fiókunkban a külső weboldalra mutató linkek használatának lehetősége.

külső kommentár engedélyezése.png

A külső kommentár engedélyezése

Nem maradt más hátra, mint a funkció kipróbálása. Nyissuk meg egy tetszőleges videónkat a szerkesztés gombra kattintással és adjunk hozzá példának okáért egy szövegbuborékot videónkhoz.

Névtelen.png

Új linkelési lehetőségek a lista alján

A link opció kiválasztásával lehetőségünk van linkké alakítani a szövegbuborékot. A legördíthető menüben a korábbi Videó, Lejátszási lista, Csatorna és Feliratkozás mellett megjelent 3 új lehetőség is.

Az első a Jótékonysági projekt, amely a nevéből adódóan valamilyen nemes ügyhöz köthető oldalra irányítja a videónk látogatóit.

A második a kapcsolódó webhelyünk, amely a hitelesített weboldalunk főoldalára irányít, míg a harmadik az Üzleti opció, amely konkrét termék oldalra linkelést tesz lehetővé „legálisan”. 

Érdemes ezt az új lehetőséget mindenki számára kihasználni, hiszen soha ilyen hatékonyan nem lehetett még forgalmat terelni weboldalunk irányába a YouTube segítségével.

Amennyiben bármilyen kérdés felmerül bennetek, akkor ne habozzatok azt feltenni nekünk kommentben. Minden like-ot, megosztást megköszönünk Nektek.

Stay Tuned!

4 komment

YouTube Partnerség és Bevételszerzés (Monetizáció) regisztráció

2012. december 17. 10:54 - Farkas Dániel - HD

2012 szeptemberétől elindította a YouTube a magyar felhasználók számára is a bevételszerzési lehetőséget közvetlenül a saját felületén keresztül. Legújabb cikkünkben részletesen végigmegyünk azon a folyamaton, hogy miként lehet valaki YouTube Partner és mit szükséges beállítani ahhoz, hogy pénzünkhöz hozzá is tudjunk jutni.

A fogalomzavar elkerülése végett fontos kiemelni cikkünk bevezetőjében, hogy a YouTube Partnerré válás egyet jelent a bevételszerzés bekapcsolásával. Ez viszont nem jelenti azt, hogy a jövőben kötelezően hirdetések fognak megjelenni csatornánk bármelyik saját tulajdonú videóján, hiszen ezt akár teljes mértékben letilthatjuk.

Maga a bevételszerzés (monetizáció) folyamata négy lépésből tevődik össze, amelyet a következő ábránk remekül szemléltet:

Monetizáció lépései.pngA bevételszerzés folyamatának ábrája

1. Regisztráció

Az első lépés a regisztráció folyamata természetesen. Ennek helyes módjáról és lehetőségeiről már korábbi cikkünkben írtunk, ahol bemutattuk a YouTube rendszerében való regisztrálás folyamatát.

2. Videó feltöltés

Fontos kitétel, hogy csak olyan videós tartalmakkal tehetünk szert bevételre, amelyeknek jogaival 100%-ig mi rendelkezünk (hang és kép is). Ez esetben mindegy, hogy mi gyártottuk vagy csupán a jogokkal rendelkezünk, a lényeg, hogy csak ezek a tartalmak jöhetnek szóba a monetizáció kapcsán.

A Partnerség bekapcsolásának alapvető feltétele, hogy legalább egy olyan videós tartalmunk legyen feltöltve csatornánkra, amellyel jogosultak vagyunk bevételeket realizálni.

A témáról további leírások a YouTube hivatalos súgójának oldalán érhetőek el.

3. Partnerré válás

Ahogyan már a bevezetőben említésre került, a YouTube Partnerség egyet jelent a Monetizáció bekapcsolásával. Miután legalább egy olyan videóval rendelkezünk csatornánkon, amely alkalmas bevétel szerzésére, akkor lépjünk a Csatornabeállítások Bevételszerzési lehetőség aloldalára.

Bevételszerzési lehetőség aloldal - Indulás.pngItt tudjuk a Bevételszerzést bekapcsolni

Az oldalon kattintsunk a Saját fiók bekapcsolása gombra és máris megkezdhetjük a csatlakozás folyamatát. A kattintás után rögtön el kell fogadnunk a szerződést, melyben megerősítjük, hogy nem fogunk mások tartalmával illegálisan hasznot húzni. Érdemes végigfutni a szerződést, mert sok fejfájást előzhet meg a későbbiekben egyes vitás esetekben.

A szerződés elfogadása után a rendszer megkérdezi tőlünk, hogy milyen hirdetési formátumokat kívánunk engedélyezni a csatornánkon.

Milyen hirdetések legyenek.pngKiválaszthatjuk az engedélyezni kívánt hirdetési formátumokat

Alapvetően számos megoldásból választhatunk, melyeknek pontos listáját itt nézheted meg tételesen, leírásokkal kibővítve, melyben minden lényeges információ fel van tüntetve.

Amennyiben nem tudjuk most eldönteni ezt, vagy később akarunk utána olvasni, akkor ki is hagyhatjuk ezt a lépést. Fontos tudni, hogy ez csak egy alapbeállítás, a jövőben ezt megváltoztathatjuk akár videó szinten is egyedileg.

Ezennel YouTube Partnerekké váltunk, amelynek számos előnye van a monetizáláson túl. Ezekről egy következő cikkünkben fogunk majd részletesen beszámolni, így érdemes lesz majd figyelemmel követni blogunkat.

A pénzszerzés megkezdése után a Videókezelőnk oldalán választhatjuk ki, hogy mely tartalmainkkal szeretnénk pénzt keresni. Itt csupán annyit kell tennünk, hogy a kis dollár jelre kattintunk és engedélyezzük a videón a monetizációt.

Zöld dollárjel_1.pngA kis zöld dollárjelre kell kattintanunk a Bevételszerzés megkezdéséhez

További részletes leírás a monetizációról itt található.

4. AdSense társítás

A bevételszerzésből realizált pénzt a Google AdSense rendszerén keresztül tudjuk megkapni. Fontos, hogy a bevételszerzés megkezdésének nem feltétele egy aktív AdSense fiók megléte, ennek létrehozását megtehetjük a monetizáció elindítása után is hiszen nem veszik el addigi bevételünk sem. Érdemes azonban közvetlenül az aktiválás után hozzá kapcsolni YouTube fiókunkhoz egy AdSense accountot.

A folytatásban megmutatjuk, hogyan tudjuk az összekapcsolást megtenni. A Bevételszerzési lehetőség oldalon  kattintsunk a „Hogyan kapom meg a kifizetéseket” kérdésre. Ekkor a rendszer felhívja a figyelmünket a társítás szükségességére, amelyet rögtön itt meg is tehetünk.

Hogyan kapom meg a kifizetéseket_1.png

Így tudjuk AdSense fiókunkat társítani

Egy új létrehozása mellett már meglévő AdSense fiókot is használhatunk a kifizetésekhez, amely jó hír azok számára, akik már korábban is használták a rendszert. A Társításra való kattintást követően figyelmeztet a rendszer, hogy átirányításra kerülünk az AdSense felületére.

Praktikus megoldás, hogy lehetőségünk van másik Gmail-es e-mail címhez társítani a YouTube pénzszerzésünket. Ezt rögtön az oldalra való megérkezésnél felajánlja számunkra az AdSense felülete.

AdSense összekapcsoló kezdő_1.png

A YouTube csatornánkhoz tartozó vagy egy másik Google Fiókot is választhatunk

Az AdSense regisztrációhoz itt található részletes leírás. Szükséges hozzá néhány személyes adat, amelyeknek a listáját is megtalálhatja bárki a Súgóban, vagy a regisztrálás során kiderül. Amennyiben új fiókot kell létrehozni, akkor szükséges ennek jóváhagyása a Google részéről. Azt ajánljuk, hogy ebben az esetben végezzük el a regisztrációt, majd a jóváhagyás után térjünk vissza újra a társítás folyamatához.

A társítás abban az esetben sikeres, ha a következő ablak fogad minket:

AdSense összekapcsolás_1.pngSikeres társítás az AdSense felületén

Ekkor már csak annyi a dolgunk, hogy a már jól ismert Bevételszerzési lehetőség oldalon ellenőrizzük az összekapcsolás sikerességét. Amennyiben sikerrel jártunk, akkor a következőt kell látnunk:

 

Sikeres összekapcsolás.png

A YouTube csatornánk beállítási oldalán is megjelenik az összekapcsolás visszaigazolása

Ezennel elvégeztük a szükséges beállításokat és immáron már csak rajtunk és saját tartalmainkon múlik a bevételünk nagysága. Reméljük mindenki számára érhető volt leírásunk. Amennyiben bármilyen kérdés felmerült benned, akkor ne habozz azt feltenni kommentben a cikk alatt.

Ha tetszett cikkünk, akkor minden megosztást a közösségi hálózatokon és like-ot szívesen veszünk tőletek.

Stay Tuned!

23 komment
süti beállítások módosítása
Mobil