YouTube rangsorolási faktorok

2013. április 17. 11:45 - Farkas Dániel - HD

Számos alkalommal futunk bele abba a kérdésbe az oktatásaink és előadásaink alkalmával, hogy mely tényezők befolyásolják a videónk helyezését a YouTube keresési oldalakon. Éppen ezért összegyűjtöttük nektek egy magyar nyelvű infografikába azokat a rangsorolási faktorokat, amelyek befolyással vannak a YouTube videóink pozíciójára.

Alapvetően 4 csoportba sorolhatjuk a rangsorolási faktorokat. Ezek a csatornával, a konkrét videóval, a videóra adott felhasználói interakciókkal és az ajánlásokkal kapcsolatos részekre bonthatóak.

A legnagyobb súllyal a videó címével, kulcsszavak relevanciájával, megtekintések számával, felhasználói reakciókkal, megosztásokkal és a csatorna erősséggel kapcsolatos tényezők esnek latba a pozíció meghatározása során.

A fő tényezők további apró részletekből állnak össze, amelyek mindegyike befolyással van a találati oldalakra. Látható például, hogy a feltöltött videó fájlneve sem lényegtelen, hiszen már itt el lehet követni az első hibát a feltöltések során. Tapasztalataink azt mutatják, hogy a csatornák megfelelő információkkal, kulcsszavakkal való kitöltése egyre nagyobb hangsúlyt kap a YouTube kereső algoritmusában.

Ti tudtátok, hogy ennyi minden befolyásolja a videóitok helyezését? Nektek mi a tapasztalatotok, mely tényezők a legfontosabbak ezek közül?

Amennyiben hasznosnak találtad cikkünket, akkor ajánld te is ismerőseidnek a közösségi gombok segítségével.

Stay Tuned!

 

Ranking Factor Magyar - Jobb.png

 

Szólj hozzá!

A termékvideók hatása az értékesítésre - Infografika

2013. március 26. 11:59 - Farkas Dániel - HD

 

Sokszor, sok platformon hangoztattuk már, hogy milyen fontos a termékvideók szerepe egy vásárlási folyamat során. A fogyasztók sokkal jobban megismerhetik a megvásárolni kívánt terméket, hogyha videós tartalom is elérhető róla.

Az Invodo legújabb kutatása is ezt a tényt támasztja alá, hiszen eredményeik nagyon meggyőzőek.

Az USA piacára vonatkozó eredmények szerint azok, akik termékvideót is megtekintenek egy adott oldalon 174%-al nagyobb arányban konvertálnak, mint akik ezt nem teszik meg. Érdekesség, hogy saját kutatásunkban  a Játéknet.hu esetében ez 107% volt.

További előnye lehet a videós tartalmaknak, hogy csökkenti a visszáru mennyiségét, hiszen a fogyasztók a vásárlási folyamatban jobban meg tudják állapítani egy adott termékről, hogy arra valóban szükségük van-e az adott színben, méretben és kinézetben.

A kutatás kitért a mobil eszközök használatára is, melyből kiderül, hogy a videós tartalmak növelik a mobilvásárlási hajlandóságot és hogy az iPad-el vásárlók nagyobb értékben vásárolnak átlagosan, mint azok akik ezt számítógépeken teszik meg.

A kutatásról készült infografikát lefordítottuk nektek, amelyet alább találhattok meg. A teljes kutatási anyagot pedig itt érhetitek el. Bízunk benne, hogy a közeljövőben egyre több hazai webáruház kezd majd bele a videó marketingbe, hiszen hatalmas lehetőségeket rejt magában.

Ha tetszett a cikk, akkor támogass minket megosztásoddal! Köszönjük.

Aki szeretne többet megtudni a termékvideók és a YouTube csatorna hasznosságáról, az látogasson el a március 28.-án tartandó Szek.org klubestre, amin ez lesz a téma és a HD marketing lesz a házigazda. 

Stay Tuned!

video-ecommerce-infographic-MAGYAR.png

Szólj hozzá!

Aktuális hírek a YouTube világából - 2013|03|22

2013. március 22. 11:57 - Farkas Dániel - HD

Az újonnan induló Aktuális hírek rovatunkba olyan megjelenéseket válogatunk össze, amely a YouTube és a video marketing iránt érdeklődőknek hasznosak, azonban önmagukban nem tesznek ki egy teljes bejegyzést. Kétheti rendszerességgel tervezzük a cikksorozat részeit megjeleníteni. Reméljük sokatoknak hasznos lesz.

Aktuális hírek.png

Eheti gyűjtésünkben 2 cikket hoztunk a világ legnagyobb videófeltöltő oldalával kapcsolatban.

Egymilliárd havi látogató látogató felett a YouTube

 

Szerdán jelentették be a Google háza táján, hogy mostanra stabilan egy milliárdnál több egyedi látogatóval rendelkeznek havonta, amely azt jelenti, hogy majdnem minden második internetező meglátogatja az oldalt legylább havi rendszerességgel.

Érdekesség, hogy a mind a YouTube, mind a Facebook számára 8 évre volt ahhoz szükség, hogy elérjék a bűvös egy milliárdos álomhatárt. Az igazsághoz hozzá tartozik azonban, hogy amíg a Facebook esetében a hamis profilok torzítják a számot, addig a YouTube kapcsán a cross device használat az ami miatt nem fedi a szám a valós egyedi felhasználók mennyiségét. A YouTube közleménye szerint 53%-a a felhasználóknak használja legalább két eszközözön a videófeltöltő oldalt.

Hivatalos forrás

YouTube keresettségi adatok a Google Trends-ben

 

A Google hasznos újdonsága, hogy immáron YouTube-ra vonatkozólag is le lehet kérni keresettségi adatokat a Google Trends-en belül. Ehhez csupán annyit kell tennünk, hogy a szűrőknél a YouTube keresés opciót választjuk és megadjuk a vizsgálni kívánt szavakat.

Kipróbáltuk néhány népszerű szó esetében és igencsak használhatónak találtuk a funkciót, hiszen remekül mutatja az egyes tartalmak hype időszakait és későbbi lecsengését.

Keresettségek.pngNéhány népszerű kulcsszó vizsgálata

A képen jól látható, hogy az eddig legnépszerűbb hazai videó (Majka – Curtis – BLR zenei formáció Belehalok című száma) milyen utat járt be az elmúlt 12 hónapban. Érdekes, hogy az év végén újra szárnyra kapott, amely minden bizonnyal a paródiáknak köszönhető. A Gangnam Style is hatalmasat hódított nálunk, amely mostanában kezd eltűnni az éterben. A Harlem Shake végigsöpört a világon és amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan is távozik a nézett videók sorából. Rihanna esetében arra igyekszünk rámutatni, hogy viszonylag állandó érdeklődés mellett az egyes klipek bemutatása hogyan növeli meg a keresettséget.

Az új funkció minden marketinges és hirdetés kezelő számára hasznos eszköz lehet, hiszen mind a kampányok tervezéséhez, mind riportoláshoz remek segítséget nyújt.

Hivatalos forrás

Ha tetszett a cikkünk, akkor szívesen veszünk minden megosztást. Hamarosan újabb hírekkel érkezünk!

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

Megérkeztek az új YouTube csatorna oldalak

2013. március 08. 16:37 - Farkas Dániel - HD

Frissítve: 2013.05.30

Március elejére időzítette a Google a YouTube legújabb frissítési csomagját. A korábban újratervezett design után ezúttal a csatorna oldalak kaptak teljesen új megjelenést és funkciókat, amelyre a felhasználóknak a mai naptól van lehetőségük átváltani. Ide kattintva lehet megkezdeni az új csatornakinézet használatát az oldal alján található link segítségével! Érdemes mindenkinek végre hajtania a változtatást, hogy ne érje meglepetés, hiszen június 5-én automatikusan át fognak állni a csatornák az új kinézetre!

Új csatorna start.pngÍgy fogad az új csatorna kinézet

Érdemes minél hamarabb készen állni a változásra minden csatorna tulajdonosnak, hiszen a korábbi designváltással ellentétben ez mindenki számára feladatot ad majd (pl.: képszerkesztés). Nézzük, hogy mik lesznek a legfőbb változások!

Cél az egységesítés

A Google nem titkolt célja, hogy szolgáltatásai megjelenését egységesítse, amelyre az elmúlt időkben szép számmal láthattunk példákat is. Ezt a célt szolgálja a YouTube csatornák újratervezése is, amelynek láttán megint egyetlen szó jutott eszünkbe: Google+.

Érdemes az új és a régi csatorna oldalt egymással szembe állítani, hiszen így szemléltethetőek a legfőbb változások:

Unicef full channel régi.PNG

Az eddigi csatornakinézet grafikailag sokkal inkább személyre szabhatóbb volt
(https://www.youtube.com/user/unicefhungary)

full new channel view.PNG

Az új csatorna oldal immáron teljesen illeszkedik a felület többi részéhez
(https://www.youtube.com/user/destorm

Az első és egyben leginkább szembetűnő változás a háttérképek megszűnése. Ennek oka, hogy a YouTube fejlesztői a csatornaoldalakba beépítették a csatornakezelőt a bal oldalra, míg a jobb oldali sávba a feliratkozások kaptak helyet.

A háttérképért cserébe viszont egy mindenki számára elérhető „Channel Art” bannert kapunk, amelyen 4 általunk választott linket el tudunk helyezni. A Channel Art grafikájának nagysága dinamikusan változik majd attól függően, hogy milyen készülékről és milyen felbontásban nézzük az adott csatornát. Ennek szemléltetésére az alábbi képet készítettük, amely tartalmazza az alapvető méreteket:

Channel Art Design méretek_1.pngA Channel Art kinézete a különböző eszközökön

A bannert tehát érdemes úgy megtervezni, hogy minden eszköz számára megfelelő legyen. Ehhez minimálisan egy 2560x1440px képet kell feltöltenünk, amelyből a jelölések szerinti nagyságot jelenítik meg az egyes eszközök. A középen látható 1546x423px nagyságú rész minden esetben megjelenik, így ide központosítsuk márkanevünket és fő üzenetünket.

A kép feltöltése során interaktív módon a rendszer megmutatja nekünk, hogy miként fog mutatni a Channel Art képünk okostelefonon, okos Tv-n és természetesen hordozható gépen is.

hogy fog kinézni.PNG

Újabb hasznos megoldás a Google-től a cross device használat támogatására

Az alábbi linken egy letölthető templatet-et találtok, amely segít a kép megszerkesztésében: http://files.johanpaul.net/One_Channel_Size_Background_Art.psd?attredirects=0

Az Avatar képünket a Channel Art bal oldalán helyezi el a rendszer, amelynek megjelenített mérete 98x98px. Az ajánlás szerint 800x800px 1MB-nál kisebb nagyságú képet töltsünk fel a tökéletes megjelenéshez.

Hozzuk ki a legtöbbet csatornánkból – Információk megadása

A régi csatornanézetben a kezdőoldal jobb oldalán jelentek meg azok az információk és linkek, amiket szerettünk volna látogatóinkkal megosztani. Ez a box most egy új aloldalként fog funkcionálni, amelyet a Channel Art alatt érhetünk el „A YouTube-ról” néven. A név ne tévesszen meg senkit, a jövőben biztosan változtatni fogják, hiszen az angol verzióban már az „About” szerepel.

About leírás.PNGEgyszerűen megadhatjuk releváns információinkat

Ezen az oldalon adhatjuk meg a csatornánk leírását, amelyet maximum 1000 karakterbe kell megoldanunk. Ezen felül megadhatjuk további online elérhetőségeinket (pl.: weboldal, fb, twitter, stb.) is, csakúgy mint korábban. Érdemes minél többet megadni preferencia sorrendben, mert SEO szempontból előnyös lehet a linkelés.

A linkeken túl felvehetünk olyan csatornákat is erre az oldalra, amelyek ugyancsak hozzánk tartoznak. Ezek a linkek alatt fognak megjelenni a következő módon:

ijustine futured links.PNG

Az első hat kapcsolódó csatorna a kezdőoldalunk jobb oldalán is megjeleni

Mindent első kézből

Említettük már, hogy a korábbi csatornák esetében a két szélen nem volt kattintható tartalom, csupán a háttérkép játszott szerepet. Ezentúl a bal oldali sávban első kézből érhetőek el feliratkozásaink, lejátszási listáink és a watch later funkció is. A YouTube ezzel igyekszik elérni azt, hogy gyakrabban felkeressük azokat a csatornákat, amelyeket követünk. Ezt a hatást erősíti majd az is, hogy a videó oldalakon is meg fog jelenni az ún. Guide.

videó oldalon is guide.PNGA videó oldalon is megjelenik a YouTube Guide

Az új csatorna oldalak jobb oldalán pedig olyan csatornák fognak megjelenni, amelyeket a rendszer ajánlója szerint ugyancsak érdemes volna követni. Érdekesség, hogy itt lehetőségünk van ezt letiltani, azonban akkor a mi csatornánkat sem fogja másnak ajánlani a rendszer.Featured Channel.PNG

Az alábbi kép jól szemlélteti, hogy a jobb oldali ajánlóban megjeleníthetjük a hozzánk tartozó egyéb csatornákat is. Ezeket a csatornabeállítások között tudjuk megadni korlátlan számban, a rendszer azonban maximum hatot jelenít meg belőle a jobb oldalon a felvitel sorrendjében.

Formáld igényeidre csatornád

A YouTube a csatorna oldalon megjelenített videók esetében szabad kezet ad a felhasználóknak, hiszen mindenki saját igényei és elképzelése szerint rendezheti be lapját. Megjeleníttethetsz egyes videókat, lejátszási listákat és lehetőséged van témák szerint is csoportosítani a tartalmaidat (címkézés segítségével).

Fitness.PNG

A Fitness kulcsszó alapján létrehozott videó gyűjtemény

Adj hozzá kulcsszavakat tömegesen videóidhoz

Bár már elérhető volt a tömeges módosítás funkció a YouTube előző csatornáinál, azonban most kapott igazi szerepet a lehetőség az imént említett indok végett. A Videókezelőben egyszerűen kijelöljük a tömegesen címkézni kívánt videókat és a fent található Tag opcióval egyszerre hozzáadhatunk már meglévő vagy újonnan létrehozott címkéket az egyes tartalmakhoz.

tömeges tagelés.PNG

A bal oldalon található Tag menüpont alatt kulcsszavak szerint csoportosítva találjuk videóinkat, amelyeket itt szükség szerint akár törölhetünk is.

Trailer videók bevezetése

A csatornánkra érkezők közül egyedi köszöntő videót állíthatunk be azok számára, akik még nem iratkoztak fel ránk. Ebben megkérhetjük őket, hogy legyenek a rajongóink, hiszen így sosem fognak lemaradni az értékes és új tartalmainkról a jövőben. A YouTube fejlesztői ezzel nagy segítséget tesznek az egyes felhasználóknak, amely végső soron nagyobb elkötelezettséget hoz a világ legnagyobb videó feltöltő oldala számára is. A trailer videót a csatornánk Home gombjára kattintva adhatjuk hozzá egyszerűen oldalunkhoz a képen látható módon:

Channel Trailer.PNGEgyszerűen hozzáadhatunk csatorna trailert

A videó az érkező látogatók számára automatikusan lejátszódik, így biztosan elérjük őket. Fontos, hogy a videónak saját gyártású, tulajdonú videónak kell lennie, hiszen más tartalmával tilos feliratkozókat szerezni.

trailer videó.PNGKreatívan vegyük rá látogatóinkat, hogy iratkozzanak fel

A trailernek szánt videó címe legyen 45 karakternél kevesebb, hiszen ennél többet nem jelenít meg a rendszer, továbbá a leírás első 144 karaktere fog látszódni a videó mellett, így ebben az esetben is a legfontosabb információkat, linkeket helyezzük előre. A trailer használata nem kötelező, mindenki választhat, hogy megjelenjen-e vagy sem. Mi azt tanácsoljuk, hogy próbálja ki mindenki ezt a lehetőséget, hiszen egy remek videóval sok új feliratkozót szerezhetünk.

Egyedi Tab-ek használata

A hivatalos dokumentáció szerint egyes partnereknek lehetőségük lesz egyedi aloldalt is létrehozni a saját csatornájukon. Erre korábban csak azoknak volt lehetősége, akik Partner csatornával rendelkeztek. Ezek iframe-el működő oldalak lesznek, amelyekbe saját microsite-ot is beleépíthetünk akár a megadott szabályoknak megfelelően.

További információról még nem tudunk beszámolni, de amint kiderül, hogy milyen feltételekkel lehet igényelni az egyedi aloldalt, akkor azt egy bejegyzésben közre fogjuk adni.

Összegzés

Az új csatorna design mindenképpen az egységesítést szolgálja mind a Google szolgáltatásaira, mind az általunk használt eszközökre vonatkozóan. A legfontosabb változások a következőek voltak:

- Megszűntek a háttérképet – Lettek helyettük Chanel Art bannerek

- Minden eszközön egységesített megjelenés

- Mindenki helyezhet el linket a Channel Banneren (max 4 db-t)

- A leírás és linkek külön aloldalra kerültek

- Bekerült a Guide a bal oldalra, míg a csatorna ajánló a jobb oldalra a fő oldalon és a videó oldalakon is

- Megjelent a tömeges címkézés a csatornabeállításoknál

- Egyedi üdvözlő videót vetíthetünk a nem feliratkozottaknak

- Saját igényeinkre szabható csatorna oldal

Az alábbi hivatalos YouTube blog bejegyzésben találtok néhány csatornát, ahol már bétában elérhető a funkció: http://youtubecreator.blogspot.hu/2013/02/how-to-prepare-for-new-channels-design.html

Reméljük, hogy hasznos lesz számotokra a bejegyzés, hiszen nagyon sokatoknak szüksége lesz változtatni a csatornájának a kinézetén.

Minden lájkot, +1-et és megosztást köszönünk nektek!

Stay Tuned!

13 komment

Tömeges módosítások a YouTube videókon

2013. február 25. 15:08 - Farkas Dániel - HD

A YouTube nemrég hasznos újdonságot vezetett be a tartalomkezelők számára. Mostantól tömeges módosításokat végezhetünk egyszerre akár az összes videónkon. Nézzük miként működik az új funkció!

Számos tartalomszolgáltatónak problémát okozott, hogyha megváltozott a videói leírásban szereplő információinak valamelyike (pl: weboldal link) és egyenként kellett módosítania minden videónál. Erre nyújt megoldást a tömeges változtatások bevezetése a YouTube-on.

A tömeges változtatások eléréséhez kattintsunk fiókunkban a Videókezelőre (https://www.youtube.com/my_videos). Jelöljünk ki legalább 1 videónkat és kattintsunk a műveletek menüpontra.  Alapvetően 3 féle lehetőséget kínál fel a rendszer (Adatvédelem, Licenc, Törlés), azonban a speciális gombra kattintva megjelennek a további opciók. Az alábbi beállításokra végezhetünk el tömeges műveleteket:

- Cím
- Adatvédelem
- Licenc
- Kategória
- Címkék
- Leírás
- Bevételszerzési lehetőség
- Hirdetési formátumok
- Beágyazás
- Megjegyzések
- Videoválaszok
- Hely
- Rögzítés dátuma
- Képaláírással kapcsolatos tanúsítvány

A változtatásokat nagyon dinamikusan tudjuk elvégezni, hiszen ahol nem konkrét választási opciók vannak, hanem szabad szöveg (pl.: leírás), ott lecserélhetjük egy újabbra a szöveget, vagy ki is egészíthetjük. A címkék esetében törölni is tudunk, amely ugyancsak hasznos.

Az alábbi képen látható, hogy egyszerre több változtatást is végre tudunk hajtani, amely ugyancsak gyorsítja a szerkesztési folyamatot.

több változtatás egyszerre.PNG

Egyszerre több változtatás végrehajtása akár az összes videónkon

Íme néhány tipp, hogy mire érdemes használni a tömeges változtatásokat:

- Webshopunk videóinak leírásához adjuk hozzá aktuális akciónkat az aktuális időben majd távolítsuk el (pl.: ingyenes szállítás, 20% leértékelés).
- Egyszerre tudjuk irányítani a bevételszerzésünket (milyen hirdetések jelenjenek meg)
- Nem aktuális termékvideóinkat tegyük privát státuszúvá, ha nem érhetőek el webáruházunkban (negatív élmény elkerülése)
- Videóink címének végéhez adjuk hozzá márkanevünket

Ti használjátok már a tömeges változtatásokat? Érdemes! Ha hasznosnak találtad cikkünket, akkor oszd meg te is a közösségi gombok segítségével!

Stay Tuned!

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása
Mobil