Számos alkalommal futunk bele abba a kérdésbe az oktatásaink és előadásaink alkalmával, hogy mely tényezők befolyásolják a videónk helyezését a YouTube keresési oldalakon. Éppen ezért összegyűjtöttük nektek egy magyar nyelvű infografikába azokat a rangsorolási faktorokat, amelyek befolyással vannak a YouTube videóink pozíciójára.
Alapvetően 4 csoportba sorolhatjuk a rangsorolási faktorokat. Ezek a csatornával, a konkrét videóval, a videóra adott felhasználói interakciókkal és az ajánlásokkal kapcsolatos részekre bonthatóak.
A legnagyobb súllyal a videó címével, kulcsszavak relevanciájával, megtekintések számával, felhasználói reakciókkal, megosztásokkal és a csatorna erősséggel kapcsolatos tényezők esnek latba a pozíció meghatározása során.
A fő tényezők további apró részletekből állnak össze, amelyek mindegyike befolyással van a találati oldalakra. Látható például, hogy a feltöltött videó fájlneve sem lényegtelen, hiszen már itt el lehet követni az első hibát a feltöltések során. Tapasztalataink azt mutatják, hogy a csatornák megfelelő információkkal, kulcsszavakkal való kitöltése egyre nagyobb hangsúlyt kap a YouTube kereső algoritmusában.
Ti tudtátok, hogy ennyi minden befolyásolja a videóitok helyezését? Nektek mi a tapasztalatotok, mely tényezők a legfontosabbak ezek közül?
Amennyiben hasznosnak találtad cikkünket, akkor ajánld te is ismerőseidnek a közösségi gombok segítségével.
Stay Tuned!