Marketing mesterfogások a YouTube-on 1. - Videóba ágyazott programok

2012. december 05. 14:36 - Farkas Dániel - HD

A blog elindításakor elsődleges célunk az volt, hogy ne csupán a YouTube marketinggel ismerkedők számára nyújtsunk hasznos tartalmakat, hanem azok számára is, akik már gyakorlott csatorna tulajdonosként használják ki a YouTube rejtett lehetőségeit.

Ennek a célkitűzésünknek apropóján indítjuk útjára legújabb cikksorozatunkat, melyben olyan apró, ámde hatékony mesterfogásokat mutatunk be, amelyekkel hatékonyan képesek lehettek növelni látogató, és ami még fontosabb, feliratkozóitok számát.

Első cikkünkben a Videóba ágyazott programokról fogunk nektek egy útmutatót adni, hogy miért és hogyan érdemes alkalmazni természetesen példákon keresztül.

A csatornaszerkesztők többsége még sosem hallott a Videóba ágyazott programokról, amelynek alkalmazása így igencsak különlegessé teszi videónkat a többiekéhez képest. A Csatorna- és Fiókbeállítások oldalán találjuk a „Videóba ágyazott programok” menüpontot.

Menüben hol van-kész.pngA Csatornabeállításoknál érhető el a funkció

A menüpontra kattintva két lehetőség közül választhatjuk ki az általunk használni kívánt funkciót.

videóba ágyazott programok.pngItt választhatjuk ki melyiket szeretnénk használni

Az „Emeld ki csatornádat” opcióval elhelyezhetünk egy a csatornánkra mutató kattintható linket az összes videónkon egyszerre, amellyel jelentős forgalmat tudunk terelni a jól megszerkesztett oldalunkra. Alapesetben a csatornánk avatarja jelenik meg, de választhatunk egyéni képet is a népszerűsítésre. A megjelenítés helyét és időtartamát (akár egész videón keresztül) is lehetőségünk van beállítani. Ezt akkor érdemes alkalmazni, ha szeretnék növelni feliratkozóink számát.

Csatorna kiemelés.pngA csatornakiemelés beállítása

Javaslatunk az, hogy a videóink utolsó 15-20 másodpercében helyezzünk el bátran egy ilyen linket a jobb vagy a bal felső sarokban, hogy a nézőinket a csatornánkra tereljük, ahol nagy valószínűséggel fel is fognak csatornánkra iratkozni amennyiben elnyerte tetszésüket a tartalmunk.

A videó kiemelőt akkor érdemes igénybe venni, amikor egy új videónkra szeretnénk a nézőinket átterelni. A lehetőségeket és beállításokat tekintve megegyezik a csatorna ajánlóval, azonban itt egy konkrét videónkat kell kiválasztani és ez fog minden tartalmunkon a megadott paraméterek szerint megjelenni. Például hasznos lehet egy új videófilm népszerűsítésére, vagy egy webáruház népszerű termékvideójának bemutatására.

videó kiemelés.pngA videókiemelés beállítása

Az imént bemutatott két hasznos funkció beállítása csupán 2 percet vesz igénybe, de nagyon hatékony tud lenni az egyes tartalmaink népszerűsítésére, ezért mindenkinek ajánljuk használatukat. Fontos azonban, hogyha videót emelünk ki, akkor figyeljünk annak utóéletére is és megfelelő időközönként cseréljük ki az újabb tartalmainkra.

A beállítási oldal alján egyetlen kattintással napi bontásban letölthetjük a videóba ágyazott programjaink teljesítményét a csatornánkra vonatkozólag. Ezzel ha nem is videó szinten, de összességében tudjuk értékelni a kiemelt videóink, csatornánk sikerességét.

Az elmélet után nézzük meg gyakorlatban két példán, hogy hazánkban kik és hogyan alkalmazzák a Videóba ágyazott programokat tartalmaikon. Elsőként érdemes szemügyre venni a DumaRagu csatornáját, amely a második legtöbb feliratkozóval rendelkező (69 002) magyar YouTube csatorna. 

Simon videó ajánlás.pngA DumaRagu professzionális csatornája

A képen látható videón a bal sarokban fedezhetjük fel a beágyazott videót, amely a DumaRagu legújabb videójára vezeti a látogatókat. A csatorna szerkesztője példaként szolgálhat mindenki számára, hiszen egyedi tartalmaival és a funkciók kihasználásával rengeteg követőt tudott maga mögé állítani.

A csatorna kiemelésére is tudunk hazai példával szolgálni. A nagy sikerű paródiákat készítő Pempi alkalmazza csatornáján példának okáért a már bemutatott csatorna kiemelést.

Csatorna kiemelés jó.pngA bal sarokban található a csatornára vezető képes link

A bal alsó elhelyezés véleményünk szerint nem túl előnyös, mivel ha Overlay hirdetés jelenik meg, akkor ez eltakarja a csatornára vezető linket. Ezt a problémát a felső sarokba helyezéssel tudjuk elhárítani. Minden esetre nagyon jó látni, hogy vannak, akik használják ezt a forgalomterelő lehetőséget is.

Ti használjátok videóitokban az alábbi lehetőségeket? Mi a tapasztalatotok, hatékonyan tudja növelni a feliratkozók és átkattintók számát?

Véleményeteket várjuk kommentbe és reméljük sokatoknak sikerült felhívni a figyelmét erre a rendkívül hasznos beállítási lehetőségre. A folytatásban érkeznek majd további marketing mesterfogások is, tehát érdemes velünk tartani.

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

Pi Élete, avagy hogy népszerűsítsünk egy konkrét filmet

2012. november 30. 12:06 - Deli Norbert - HD

Mindig azt gondoljuk a YouTube-ról, hogy főleg olyan márkák, világesemények és folytonos zenei performance-ok globális kommunikálására való, amelyek mindenkihez azonos mértékben és üzenettel eljuttathatóak. Valóban igaz az, hogy a Nyári Olimpia, a Fehér Ház hétköznapjai, vagy a csapatsport márkák trendteremtő vizuális kampányai helyet érdemelnek a YouTube-n, hiszen éppen ezek viralitásának támogatására való a videó megosztó platform. Nem szabad megfeledkezni azonban olyan viszonylag rövid életű dolgokról sem, mint amilyenek a mozifilmek.

A Magyarországon december 20-án a mozikba kerülő Pi élete (Life of Pi) c. filmnek saját csatornája van a YouTube felületén. Olyan teljes értékű brand-felület, amely kizárólag a filmmel kapcsolatos multimédiás tartalmakat és virtuális galériákat gyűjti össze.

youTube csatorna háttér végleges.png

A Pi Élete film YouTube csatornája

A Pí életéhez hasonló film életciklusa tervezhetően maximum 10-12 hónap (reklámkampánnyal, márkatársítással, világkörüli bemutató turnéval, díj jelöléssel és Blue-Ray megjelenéssel, videó játékkal együtt). Ez az az időszak, amíg körbejárja a film azokat a filmszínházat, amik világszerte forgalmazási jogot vásároltak a produkcióra. Ezalatt a YouTube csatorna olyan különleges tájékoztató felületté válik, amit ciklikusan tekint meg sok százezer látogató, de mindig csak a világ egyes helyein, ahol a film bemutatója aktualitást nyer.

A 20th Century Fox által forgalmazott film a videós közösségi felületen teljesen önállóan szerepel (a forgalmazó csak partner csatornaként jelenik meg), legalább olyan kifinomult grafikával, mint amilyennek a mozgókép látványvilága is ígérkezik. Az ilyen típusú látványcsatornák, a márkázott felületek között meglehetősen ritkák, mert olyan filmek közönségek-kommunikációjával nem veszik fel a versenyt, amiknek folytatása várható vagy kultikus jelentőségűek.

A csatornán szakmai szempontból is kiváló minőséget képviselő videó tartalmak vannak, 1080p szuper HD felbontásban. Minden videó hossza rövidebb mint 2:30 perc, és a mozgókép mögött futó hangfájl is jól illeszkedik a látványhoz.

A felület feladata az, hogy olyan várakozást keltsen a filmmel kapcsolatban, amilyent egy ilyen hangvételű filmhez (vallás, filozófia, kaland) nem kötnénk.  A videók feltöltési ideje is erről tanúskodik, és tervezett ciklikusságot mutat. A várakozási idő kommunikációs szempontból értékesebb intervallum, a film valós vetítési ciklusánál és ezt jól mutatja a csatornára feliratkozottak kiemelkedő közel 2000 fős tömege, és az összes megtekintés szám 12 millió felett járó mutatója.

Külön érdemes kiemelni a csatornához illeszkedő landoló oldalt, amelyet a felső kattintható bannerből lehet elérni.  A felület vizuális adottságai talán nem egyedülállóak a szórakoztatóipar legelterjedtebb szegmensében, de mindenképpen figyelemreméltó a YouTube videók beágyazásának professzionális módja, a watch more video menüpont alatt.

A Pi élete/Life of Pi mint alapozó kulcsszó, jól szerepel minden feliratban, a márkázás alátámasztása az: Oscar-díjas Ang Lee és a következő Avatar kulcsszavaival került pozicionálásra.

A videó leírásokban megfigyelhető az a jelenség, amit úgy hívunk: a tartalom amit nem kívánnak helyzetbe hozni a keresőmotorok által. A leírások rövidek, és láthatóan inkább a szállóigévé válás útján haladnak, mintsem az indexálásnak kedveznek. Teli vannak idézetekkel és elvont fogalmak ismétlésével.

A videók külön-külön is népszerűek, és a felhasználók kommentjei sem szűkre szabottak. Egyes esetekben több mint 9 millió megtekintésre 1200 komment jut.

Life-of-Pi-3D-poster.jpg3D-ben lenyűgöző élményt nyújt a készítők szerint

A film különös multimédiás bázist alkotott, YouTube brand channel megjelenése pedig kiváló példa a filmforgalmazás és a nálunk kevéssé ismert mozi-marketing világában. A film teaser kampányét érdemes tanulmányozni egyéb közösségi felületek fókuszában is (http://movies.yahoo.com/movie/life-of-pi/custom-1/)

Szakmai szempontból nézve nagyon hatékony eszköz egy film promóciójára a YouTube felülete. Alapvetően a hazai fogyasztókra is az jellemző, hogy szeretnek utána nézni egy film előzetesének, amely sok esetben a YouTube felületén keresztül történik. A jól kialakított csatorna (háttérkép, leírások, lejátszási listák, stb.) segít beterelni az érdeklődőket a mozikba.

Gondoljunk csak saját magunkra. Amikor érdeklődünk valamilyen film után, akkor megnézzük annak előzetesét, weboldalát és minden érdekes tartalmat ami elérhető a film előtt és után (pl.: extrák). Egy YouTube csatorna ezeknek a tartalmaknak közös aggregátora és kiindulóhelye lehet, amely akár jegyvásárlási oldalra is mutathat.

Érdekes, hogy a magyar mozik miért nem használják ki az ebben rejlő lehetőségeket. A Cinema City esetében kézenfekvő lehetne egy komoly YouTube csatorna, hiszen rengeteg videós tartalommal rendelkezik (előzetesek, tv reklámok). Meggyőződésünk, hogy komoly segítség lenne az érdeklődés felkeltésétől kezdve egészen a  jegyárusításig egy professzionálisan menedzselt YouTube felület.

Összességében a film nagyon komoly elismerésnek örvend világszerte, számos díjat begyűjtött már különböző filmfesztiválokon. Az alábbi linken egy magyar feliratos ajánlást láthatunk James Cameron-tól, hogy miért is érdemes megnézni ezt a filmet.

Amennyiben érdekesnek találtad cikkünket, akkor ne habozz megosztani barátaiddal ezt a közösségi gombok segítségével.

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

Megérkezett az első hazai YouTube fogyasztói szokásokat felmérő kutatás

2012. november 27. 15:26 - Farkas Dániel - HD

Többé már nem kell a sötétben tapogatózva óvatos becsléseket adni arra vonatkozóan, hogy kik a hazai YouTube-ozók, hiszen a Google nemrégiben közkinccsé tette az első hazai médiafogyasztási kutatását a YouTube-ra vonatkozóan. Megtudhatjuk, hogy kik használják az oldalt, milyen gyakran és természetesen azt is, hogy milyen tartalmakat fogyasztanak a magyar felhasználók a felületen.

Márkaismeret és használat

Az ezer főre kiterjedő kutatás a hazai internetes 16-59 év közötti társadalomra reprezentatív, amely így hitelesen szemlélteti a fogyasztói szokásokat. A márkaismertségre vonatkozóan csupán 3 válaszadó volt, aki névről sem ismerte a YouTube-ot, amely így majd 100%-os ismertségnek örvendhet hazánkban is. A konkurenseket tekintve az Indavideo áll a legjobban, hiszen a válaszadók 85%-a ismeri legalább névről a videó lejátszót.Márkaismertség.png

A márkaismertségen túllépve érdemes megnézni, hogy az imént felsorolt oldalak közül melyiket, milyen gyakran használják a felhasználók:

Felület használata.png

A kutatásba viszonyításként bevont Facebook és Google használata lényegesen gyakoribb, mint a YouTube-é, azonban érdemes megnézni, hogy a YouTube-ot csupán 8% nem használja, míg a Facebook közösségi oldalát a megkérdezettek 15%-a nem ismeri, illetve nem is használja.

A közvetlen konkurenseket tekintve a Videa, Indavideo és Vimeo is hatalmas hátrányban van, hiszen ezeket csak nagyon kevesen használják (1-3%) napi rendszerességgel és jelentős réteg egyáltalán nem néz videókat ezeken a platformokon (39-52%).

Kik a legaktívabb userek a YouTube-on?

A YouTube felhasználók korosztály alapján való szegmentálásban nem mutatnak különösebb érdekességet, mivel a 16-29 évesek 53%-a naponta használja a felületet, míg az idősebbeknél már ez az arány jóval kisebb (28% és 12%). Ez egyrészt a családdal és munkával való elfoglaltsággal magyarázható, másrészt pedig a legidősebb korosztály jóval kevesebbet használja az internetet, így a YouTube felületére is ritkábban lép be emiatt.

Kor szerinti gyakoriság használat.png

Hányszor és mennyit YouTube-ozunk egy héten?

A kutatás kitért arra is, hogy összehasonlítsa a TV és a YouTube használati szokásainkat gyakoriság és mennyiség alapján. Az alább látható grafikonról megállapítható, hogy a TV még jelentős előnyben van a YouTube-al szemben mind gyakorisági, mind mennyiségi alapon. Fontos azt kiemelni, hogy a TV használat mértékét is ebben a kutatásban mérték fel, amely így csak az internetező 16-59-es korosztályra nézve lehet reprezentatív. Ez alapján a válaszadók 92%-a ha YouTube-ozik, míg csupán 82% a TV-t nézők aránya, amely komoly eredmény a videós portál részéről.

A válaszadók átlagosan közel 5 napon tévéznek egy héten 13,5 óra terjedelemben összesen. A YouTube használatánál ezek a mutatók 3,2 nap hetente, amely 7 órás időtartammal párosul. A TV-zés volumene tehát duplája a YouTube használatnak, azonban nagyon érdekes lesz ezeket a számokat 2013 utolsó negyedévében is megnézni, mert nagymértékű volumen és gyakoriság növekedés is várható a YouTube részéről a jelenlegi kilátások tükrében.

YouTube Vs Tv - Nap és Óra összehasonlítás.png

Az két médium használatával eltöltött idő megoszlása a hétköznapok és hétvégék viszonylatában hasonlóan alakul. Az eredmények alapján 7 óra 46 percet töltünk összesen hétköznap tv nézéssel, addig a hétvégén ez a mennyiség 5 óra 30 perc. A YouTube-nál 3 óra 53 perc az összidő hétköznap, míg hétvégén 3 óra 5 perc a videó nézéssel eltöltött idő. A hétvégéken tehát többet használjuk a TV mellett a YouTube-ot is.

A YouTube esetében mára már nem elegendő csupán figyelembe venni az asztali és hordozható számítógépeket, mivel az okostelefonok és táblagépek elszaporodása megköveteli ezeknek az eszközöknek a vizsgálatát is, ami a tartalomfogyasztást illeti.

mobileszközökkel mennyit toljuk.png

Mivel a válaszadók több eszközt is megjelölhettek, hogy melyikkel szoktak videókat nézni így ez magyarázza a 100% feletti értéket a YouTube esetében. Az okostelefonok 21%-os eredménye önmagában még nem annyira jelentős, azonban ezzel a készülékkel is heti 4 órát YouTube-oznak a felhasználók. A tabletek pedig igazolják saját rendeltetésüket (szórakoztató tartalmak fogyasztása pl: videók, zenék) hiszen többször és többet használják őket, mint az asztali gépeket vagy laptopokat.

A YouTube-on mindig főműsoridő van!

A TV adók nézettsége és a tévézés volumene hatalmas különbségeket mutat a reggeli és esti időszakban, hiszen sokan csak munka után ülnek le a kanapéjukba és kapcsolódnak be a tévés műsorokba. A kutatásban arra voltak kíváncsiak, hogy a „főműsoridő effektus” hogyan jelenik meg a YouTube esetében.

peak time time schedule.png

Az ábráról könnyedén leolvasható, hogy a YouTube felületén kis túlzással élve mindig főműsoridő van. Ennek legfőbb oka az, hogy a sokak használják a videós oldalt háttér zenehallgatásra munka, tanulás vagy akár főzés (stb.) közben. A folyamatos elérés persze nem biztosítja a fogyasztók folyamatos figyelmét, azonban mégis nagyobb tér nyílik a hirdetők számára reklámjaikat pozícionálni.

Miben rejlik a YouTube ereje a hirdetők számára?

A YouTube háza tájáról minden alkalommal azt hallhatjuk, hogy a Videó megosztó portál nem a TV babérjaira kíván törni a hirdetések területén, hanem inkább kiegészítvén azt, növeli az egyes reklámkampányok célcsoport elérését, hatékonyságát. Ez a feltételezés igazolódott be ebben a kutatásban is, hiszen a válaszadók 12%-a az, akik nem néznek TV-t, azonban jelen vannak a YouTube-on. Ezt a plusz elérést pedig vétek lenne nem kihasználni a hirdetők oldaláról. A jövőben ezért minden bizonnyal egyre több YouTube pre-roll hirdetéssel (videó előtt lejátszott hirdetés) megtámogatott TV-s kampányt láthatunk majd.

A YouTube és a TV reklámokkal kapcsolatos további kutatási eredményeket következő cikkeink egyikében közlünk majd, így hát érdemes lesz minket figyelemmel követni.

Mit nézünk a YouTube-on?

Az előzőekben megismerhettük, hogy kik, mennyit és milyen sűrűn használják a YouTube felületét az első hazai készítésű kutatásból, azonban nem esett még arról szó, hogy ezek a felhasználók milyen tartalmakat fogyasztanak a legszívesebben a videómegosztó felületén.

Milyen tartalmakat nézel.png

Csakúgy, mint a többi kérdésnél, itt is a TV-vel állították párhuzamba a válaszokat, amely jó összehasonlítási alapot tud adni, hogy mely tartalmak népszerűek az egyes médiumokon. A televíziót külön nem emelnénk ki, inkább a YouTube-ra vonatkozó adatokat elemezzük most. Ahogyan azt várni lehetett a zene kategória toronymagasan vezet a többi kategória előtt 79%-al. A második helyen 33%-al a filmek végeztek, amelyek jelenléte az elmúlt 1 évben nagyon megerősödött a felületen a szerzői jogok tisztázása után. A televízióhoz képest a sport és a talk show kategória van a legkevésbé lemaradva. A sport kapcsán friss hír, hogy a Magyar Labdarúgó Szövetség ezentúl minden hazai első osztályú labdarúgó meccsének összefoglalóját feltölti a YouTube felületére, amely egy jó példaként szolgálhat a tartalomgyártók számára.

A kutatási eredményeket tekintve nagy szenzációra nem derült fény, amely sejthető is volt. Azonban ennek ellenére nagyon értékesek ezek az eredmények a jövőre nézve, hiszen érdekes lesz majd összehasonlítani ezeket a számokat a következő évi kutatás adataival. A hirdetők és tartalomgyártók számára nagyszerű iránymutatást adhat arra vonatkozóan, hogy milyen célcsoportokat lehet elérni hatékonyan, és hogy milyen témájú tartalmakra mutatkozik igény a felhasználók részéről.

A kutatás részletesen kitért még a YouTube-on megjelenő hirdetések hatásaira is, amely jelentősége miatt egy saját cikket érdemel, így hamarosan annak eredményei is érkezni fognak.

Amennyiben hasznosnak találtad cikkünket, akkor a közösségi gombok segítségével kérlek oszd meg barátaiddal. Kérdéseiteket a cikk alatt kommentben tudjátok feltenni.

Stay Tuned!

 

 

3 komment

Így állíts be egyéni indexképet a YouTube videóidon

2012. november 21. 10:32 - Farkas Dániel - HD

Ugye téged is frusztrál a YouTube véletlenszerű indexkép kiválasztási módszere?

Végre megérkezett a megoldás erre a problémára, hiszen mostantól lehetőségünk van arra, hogy ne három (általában) rossz pillanatkép közül válasszuk a legjobbat, hanem akár teljesen egyéni és egyben egyedi indexképet állítsuk be videóinknak.

Indexkép.png

Indexkép – A videódból választott pillanatkép, amely minden esetben megjelenik a videódra mutató link mellett (keresőkben, stb.)

Az elmúlt időszakban rengeteg újítás jelent meg a világ legnagyobb videó megosztó oldalán, melyeknek végső célja a felhasználói élmény növelése. Kezdve a feliratozási lehetőségektől, a szinkronok hozzáadásán át (egyenlőre még csak néhány országban) egészen a most szép csendesen bevezetett indexkép választási lehetőséggel bezárólag.

Az egyéni indexkép választási lehetőség azonban véleményünk szerint az egyik legjobb fejlesztés, amely az elmúlt időkben bevezetésre került. Rengeteg bosszankodást tudott az okozni a tartalomgyártóknak, hogy a nagyszerű minőségű videóik nem tudtak megfelelő teljesítményt nyújtani pusztán azért, mert három teljesen szerencsétlen képet ajánlott fel a rendszer indexkép gyanánt.

A Google termékfejlesztésére jellemző, hogy sok újítás nem egyszerre jelenik meg a felhasználók fiókjában, amelynek egyszerű tesztelési okai vannak elsősorban. Az egyéni indexkép esetében sincs ez másképpen, hiszen jelenleg még csak pár szerencsés felhasználó tud élni ezzel a lehetőséggel. A továbbiakban bemutatjuk, hogy mit tegyél, ha még nem látod az új funkciót, és hogy miként tudod beállítani az egyéni indexképet.

 

Hogyan tudsz egyéni indexképet beállítani?

 

Nulladik lépés, avagy legyél Te is YouTube Partner!

Először is, nulladik lépésként meleg szívvel ajánljuk, hogy legyél Te is YouTube Partner! Amennyiben már ezen túl vagy, akkor ugorj a konkrét beállítást bemutató részre. A YouTube Partnerségnek számos előnye van, többek között az, hogy sokkal hamarabb hozzáférhetsz olyan újításokhoz, mint például az egyéni indexkép választás. A csatlakozás nagyon egyszerű, a videókezelőd irányítópultjában (https://www.youtube.com/dashboard) a jobb felső sarokban kattints a „Csatlakozás a YouTube Partnerprogramhoz” gombra. A szerződés elfogadása után kiválaszthatod, hogy milyen formában szeretnél majd a jövőben bevételt szerezni a videóiddal. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy neked ezentúl muszáj bekapcsolnod a monetizációt a videóidon, csupán lehetőséged lesz a pénzszerzésre amennyiben úgy döntesz.

A regisztrációs folyamatot követően immáron YouTube Partnernek mondhatod magad, amely mint említettem számos előnnyel jár. Hamarosan írni fogunk egy cikket, amelyben bemutatjuk ezeket a pluszszolgáltatásokat egytől egyig.

Így állíts be egyéni indexképet a videóidhoz!

Először is meg kell nézned, hogy a Te fiókodban be van-e kapcsolva már az indexkép választási lehetőség vagy sem. Ezt könnyedén le tudod ellenőrizni úgy, hogy a videókezelődben (https://www.youtube.com/my_videos) kiválasztod bármelyik videódat és a „Szerkesztés” gombra kattintasz. Amennyiben látod az alábbi képen látható lehetőséget, akkor nyert ügyed van!

Indexkép választás.png

Az "Egyéni Indexkép"-re kattintva saját egyedi képet tölthetünk fel kiváló minőségben

Abban az esetben viszont, ha nem rendelkezel még ilyen lehetőséggel, akkor nem tudsz mást tenni, mint várni arra a napra, amikor neked is elérhetővé válik a funkció. Eddigi tapasztalataink azt mutatják. hogy az az ügyfelünk, akinek regisztráltuk fiókját a YouTube Partner programba, azok számára kivétel nélkül elérhetővé vált azonnal a funkció. Így tehát érdemes a 0. lépéssel megtenni ezt.

Amennyiben látod az „Egyéni indexkép” funkciót, akkor csupán annyi a dolgod, hogy a gombra kattintva kiválasztasz egy 2MB-nál kisebb méretű képet és máris egyedi indexképed lehet. Fontos információ, hogy nemcsak a legújabb videóidnak állíthatsz be egyedi képet, hanem az összes eddigi feltöltésedhez lehetőséged van megtenni ezt. Mindenképpen ajánlatos ezt megtenni, hiszen egy jól megszerkesztett indexkép, nagyban növelni tudja a keresőkből és ajánlókból érkezők számát az átkattintási arányod javulásának köszönhetően.

Nagy fegyver kerül tehát mindenki kezébe, aki ezt a funkciót alkalmazza. A kép mértére vonatkozóan pedig érdemes mindenképpen tartani a 16:9-es elosztást, hiszen ez esetben nem fog torzulni a feltöltött kép. A kép minősége legyen a lehető legjobb és tartalmazzon bátran Call To Action elemet.

A szerencsétlen pillanatképekkel illusztrált videók korszakának úgy tűnik lassan vége szakad, amely egy újabb lépés a minőségi tartalomgyártás elősegítésében a YouTube részéről. Használd ki te is ezt a remek új lehetőséget az összes videód esetében akár és írd meg nekünk tapasztalataidat bátran!

Amennyiben hasznosnak találtad a cikkünket, oszd meg te is barátaiddal a közösségi megosztó gombok segítségével.

Stay Tuned!

1 komment

Megérkezett az új YouTube design - Változások és Aktiválás

2012. november 12. 13:27 - Farkas Dániel - HD

A YouTube felülete hamarosan teljesen új külsőt ölt! Néhány felhasználó számára már elérhető az új interface, amely első pillantásra nem kevés újdonságot rejt magában. Ha kíváncsi vagy, hogy miként alakul át a világ vezető videómegosztó oldala és hogy miként érheted el te is akár két kattintással az új designt, akkor tarts velünk ezúttal is!

Kezdőoldal

Amint a mellékelt ábrák is mutatják, a kezdőoldal teljes mértékben megújult, hiszen az eddigi három oszlopos elosztást felváltotta egy két oszlopos, jóval több videoajánlást tartalmazó megoldás.

Régi layout nem bejelentkezve.png

A régi kezdőoldal kinézete

 

Új layout nem bejelentkezve Jó.png

Az új kezdőoldal letisztultabb képet mutat

A bal oldali kategória szűrőgombok kisebb számban és méretben jelennek meg, ezzel is inkább kiemelve a középen található videós tartalmakat. A bal oldalon található "Bejelentkezés" gomb is alulra került át a korábbi felső pozíciójáról. Maga a YouTube logó kevésbé hangsúlyos szerepet kap az új kinézetben a méretcsökkentésének köszönhetően.

Igazán látványos változás a kezdőoldal közepén tapasztalható a korábbi elrendezéshez képest. Mostantól négy kiemelt videó szerepel az oldal tetején, továbbá alatta soros elrendezésben témakörökre bontva kapunk ajánlásokat a rendszertől a megtekinteni érdemes videókról. Az eddigi két oszlopos ajánlásból tehát egyetlen nagy témákra szegmentált elrendezés került bevezetésre.

A fejléc lényegében változatlan maradt, csupán a "Böngészés" gomb került ki onnan. További érdekesség, hogy a bal felső sarokban lehetőségünk van a "Most látható" opció helyett az "Ajánlott" gombot választani, amely nagyban hasonlít a korábbi egymás alatt történő ajánlásos elrendezéshez.

Megállapíthatjuk, hogy egy jóval letisztultabb, kevesebb színt és kisebb ikonokat tartalmazó kezdőoldal született, amely egyértelműen az ajánlott videókat helyezi méginkább a középpontba.


Bejelentkezés után

A YouTube fiókunkba való bejelentkezés után tekintsük át az üdvözlő oldal módosításit is. A fejléc esetében több változást is felfedezhetünk, hiszen megszűnt a nagy lenyíló menü a felhasználónevünkre kattintás után. Helyette a "Feltöltés" gomb mellé került egy kisebb menü, melyből elérhetjük a videokezelőt, statisztikáinkat, lejátszási listánkat és saját csatornánkat. Felhasználó nevünk mellett megjelent egy már a Google szolgáltatásaiból ismerős keréktárcsa ikon, mellyel fiókunk beállításait érhetjük el egyetlen kattintással.

Új layout bejelentkezés után.pngFeliratokozások látványos segítése a belépés után

 

Az oldal elrendezése visszatér a három oszlopos megoldáshoz. A bal oldalról kikerült a saját csatorna közvetlen kezelésének lehetősége, azonban a többi funkció nem változott a design váltáson kívül. Új megoldás, hogy lehetőségünk van négyféle videó megjelenítési oldalt választani a korábbi kettő helyett (Most látható, Ajánlott, Közösségi, Feliratkozásaim).

A fő oszlopban középen lényegében csupán annyi változott, hogy a feliratkozásra felhívó üzenet kapott egy szürke keretet, amellyel próbálják a usereket rábírni minél több csatorna követésére.

Ezt a törekvést támasztja alá a jobb oldali változtatás is, mely a korábbi videóajánló helyett csatornaajánlóvá változott, ahol egyetlen kattintással tudunk felvenni általunk kedvelt csatornákat.

Csakúgy, mint a kezdőoldal esetében itt egységesítették az oldal felépítését, amely jóval letisztultabb hatást kelt a felhasználókban.


Videó oldal

A leglátványosabb változtatások a videomegtekintő oldalakon tapasztalhatóak. A megtekintett videó címe a videó alá került le, amely kezdetben kicsit zavaró lehet, de így az összes információ és lehetőség már egy helyen érhető el egy videó kapcsán.

Régi Videó oldal Jó.png

A régi kinézetben felül szerepel a cím

Videó oldal új Jó.png

Az új kinézetben már minden információ egy dobozban van, a videó alatt

Az értékelési rendszer nem változott (like, dislike), azonban annak megjelenítése kifejezetten érdekes változtatást tartalmaz. A korábbi zöld-piros csík mostantól zöld-szürke csíkként jelenik meg. Ezzel egyértelműen csökkenteni akarják a megtekintőkre gyakorolt negatív hatást a YouTube háza táján.

A feliratkozók száma eddig nem volt feltüntetve a videóknál, amely ezentúl már a "Feliratkozás" gomb mellett kapott helyet. Korábban ahhoz, hogy fel tudjunk iratkozni valakinek a csatornájára még egy extra felugró oldalon meg kellett erősíteni szándékunkat. Mostantól már elég csupán a gombra kattintani és máris követővé válunk.

Az aktuálisan megtekintett videó címe alá bekerült csatornánk profilképe, így ha még nem állítottunk be magunknak, akkor ezt érdemes mindenképpen megtenni. Korábban írtunk a YouTube fiók beállításaival kapcsolatos cikkünkben ennek lehetőségéről.

Korábban minden esetben megjelent a videó leírása, azonban az új felületen már választhatunk különböző fülek közül (Leírás, Megosztás, Hozzáadás, Statisztikák és Jelentés). Alapértelmezetten a leírás jelenik meg, de amint példának okáért a megosztásra kattintunk, akkor eltűnik a description.

Az alábbiakban részletesen végigmentünk a legfőbb változtatásokon amelyet az új YouTube design tartogat számunkra. Érdemes talán összefoglalni a legfontosabb tapasztalatainkat összegzésképpen:

- Letisztultabb felület, kevesebb színnel a jobb áttekinthetőség érdekében
- Átalakított menürendszer
- Nagyon előtérbe helyzett Feliratkozási ösztönzés a csatornák szerepének növelése érdekében
- A Dislike színezetének megváltoztatása szürkére
- A videócímek videók alá helyezése

Új felület aktiválása

Ha te sem tudsz várni a hivatalos bevezetésig, akkor a következő módszerrel te is elérheted az új YouTube felületet a Google Chrome böngésződön!

1. Nyisd meg Google Chrome-ban a http://www.youtube.hu-t.
2. Nyomd meg a Ctrl+Shift+J bellentyűkombinációt.
3. A felugró ablakba illeszd be az alábbi kódot: document.cookie="VISITOR_INFO1_LIVE=jZNC3DCddAk;"
4. Üss egy Entert és frissíts rá az oldalra F5-el és Tadááám!

Figyelem! Ez a funkció jelenleg csak Chrome böngészővel működik biztosan és lehetséges, hogy a számítógép ki és bekapcsolása után megint a régi felületet fogod látni. Ekkor nem tudsz más tenni, mint újra végigmenni az imént leírt 1 perces folyamaton.

Neked hogy tetszik az új interface? Írd le véleményed bátran az alábbi post alá kommentben. Ha tetszett a cikkünk, akkor oszd meg Te is barátaiddal a közösségi gombok segítségével.

Stay Tuned!

2 komment
süti beállítások módosítása
Mobil