A felhasználóbarát videó megosztó

2012. november 08. 14:09 - HD Marketing

 

A YouTube hónapról hónapra dolgozik azon, hogy olyan kezelőfelületet fejlesszen az felhasználók számára, ami a lehető legegyszerűbb és legtöbb adatot mutató videós adatbázist eredményezi.

Már néhány felhasználói fiókban megjelent az új dizájn, amiről hamarosan írunk, de most nézzünk meg néhány fontos lehetőséget az aktuális felületen.

1. Növekvő HD képméret

A YouTube folyamatosan vezeti be a feltöltési felületen az 1080p-t (ami azt feltételezi, hogy a feltöltött videó szélesvásznú 16:9-es képarányú, felbontása szerint 1920 képpont széles és 1080 magas ). Az öntanúsító szabvány szerinti HD Ready képminőség a legmagasabb, amit az átlag felhasználó igényel, annál is inkább mert az említett minőség, már egészen hasonló a 2K digitális mozi technológiához. A Vevo-n promotált videókat kezdték el először ilyen feltételeknek megfelelően megjeleníteni a megosztó felületen, majd a film trailerek és az online játékgyártók is áttértek ennek az igénynek a kiszolgálására.

Létezik a YouTube felületén a 4K felbontás is, ami olyan feltöltőknek vagy filmnézőknek ajánlott, akik projektoron keresztül kivetítésre szánják videójukat, egyéb esetben a 4K használata nem indokolt.

Az amatőr, magán feltöltőktől származó videók általában 360p/480p értékűek.

2.  Gyorsító ikonok a türelmetleneknek, és lassító a fürkészőknek

A minőségi beállításoknál a sebesség beállításra is van lehetőség. Középértéknek a normál rögzítés alkalmával azonosított sebesség minősül, ettől van 1.5x, 2x szeres gyorsításra van lehetőség, illetve felezett (0.5X) és negyedelő lassítás (0.25X) is elérhető.

Vegyük példának azt, hogy egy új számítógépes játékot akarunk letölteni, és a játékban támasztott stratégiai célokon kívül, a grafikai megjelenítés és a játék tere is érdekel minket. Érdemes a játék bevezető trailerét lassítva megnézni, hogy minden részlet megfigyelésére maradjon idő. Ellenben ha egy film trailer-re vagyunk kíváncsiak, és csak arról szeretnénk megbizonyosodni, hogy a mozi élmény olyan lesz milyent várunk, gyorsítva is megnézhetjük, hiszen ennyiből is értékelhető lesz a film hangulata, és cselekménye.

Valószínű hogy az ún numerikus üzemmód még népszerűbb lesz a felhasználók körében, ami akkor aktiválódik ha egy videót leállítunk majd újra indítás után beütünk egy számot 1 és 9 között. Ez a számsor százalékos értelemben 10%-90% pörgeti előre a videót az adott lejátszási arányig.

sebess.png

 

3.  Képkocka a lejátszási sávon

A YouTube azt is tudja, amit csak eddig csak a jobb médialejátszók tudnak. Az egeret a lejátszó sávon mozgatva, képkockát képez a később elkövetkező képekből (előkép). A funkció inkább csak kényelmi természetű.

4.  Watch later funkció

Ha nincsen időd, vagy nem alkalmas hogy megtekints egy videót, akkor se feledkezz meg róla. A YouTube felülete éppen olyan, mint egy saját közösségi profil. Aki feliratkozik csatornákra, vagy maga is rendszeres videó feltöltő, azok számára ez a funkció nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy bármikor behozza a lemaradást egy oktató videó, vagy egy új sorozatepizód megtekintésében. Nem keverendő össze ez a funkció az Add to menüvel, ami azonnali lejátszási listába ágyazást jelent. A Watch later videók a képernyő jobb oldalán kerülnek felsorolásra, ahol egyébként az ajánlott/legutóbb megtekintett videók szerepelnek.

5.  Hangszkenner és feliratozó üzemmód, videó kommentár

A videó kommentárt főleg vicces videóknál és újsütetű zenei előadóknál alkalmazták, nem ért el különösebb sikereket. Az amatőr videók mellett gyakran megjelent ugyan, de inkább a vírus videó hálózatban vált ismerté.

A YouTube régóta alkalmazza az srt és s sub feliratfájlt. Most azonban új utakon indult el a videó portál, olyan hangfelismerőt rendelt néhány videóhoz, amelyek a kommentárok és feliratok nélkül feltöltött videók hanganyagát azonnal szöveggé konvertálják a videó alsó sávjában.

12.png

 

6.  Dal információ a tálcán

A Now Playing Pop-up for YouTube plug-in a Youtube egyik legújabb kiegészítője, ami arra szolgál, hogy azonnal lássuk, a dalok lejátszásának kezdetekor - az előadó nevét és a dal címét a Windows Tálcája fölött felugró buborékban. A plug-in azoknak kedvez, akik munka közben, másodsorban hallgatnak a YouTube zenéket.

A YouTube beállítási lehetőségei és felhasználói testre szabása folyamatos. A blogon rendszeresen fogunk megosztani új ötleteket és megoldásokat. Javaslat a legfrissebb Google Chrome böngésző használata Youtube felhasználóként, emellett a böngésző mellett használható ki maradéktalanul minden eszköz és kiegészítő.

 

Stay tuned!

Szólj hozzá!

Hozd ki a legtöbbet a YouTube csatornádból

2012. október 26. 11:24 - Farkas Dániel - HD

Ismerkedés a YouTube felületével 3.rész

A három részes sorozatunk első részében megmutattuk, hogy hogyan lehet regisztrálni a YouTube felületére és létrehozni saját csatornánkat. A második bejegyzésünkben részletesen kitárgyaltuk a YouTube Fiók- és Csatornabeállításának lehetőségeit minden apró részletre kiterjedően.

A harmadik és egyben záró cikkünkben kerül bemutatásra a YouTube csatornánk tartalmi, grafikai és megjelenítési beállítása. Vágjunk is bele!

Az első cikkünkben szó esett arról, hogy kétféleképpen használhatjuk a YouTube felületét (saját Google profilunkkal vagy egyedi felhasználónevet használva). A továbbiakban az üzleti felhasználásra alkalmas egyedi felhasználóneves csatorna beállításokat fogjuk bemutatni, amely részben eltér a személyes profilhoz tartozó beállítási lehetőségektől.

Pimp my YouTube Channel.png

 

Csatornaismertető kitöltése

Bejelentkezést követően első lépésben érdemes kitölteni a csatornánk ismertetőjét és megadni cégünk további online platformjait (weboldal, Facebook oldal, hírlevél feliratkozás, stb). Ezt a belépés után a baloldalon található „Saját csatornám” ikonra kattintva tehetjük meg legegyszerűbben. Ekkor megérkezünk csatornánk kezdő oldalára, ahol a jobb oldalon található „Szerkesztés” gombra kattintva szerkeszthetjük saját ismertetőnket, weboldalainkat, megadhatjuk működési városunkat és országot is választhatunk.

Az ismertető maximális hossza 1000 karakterben került korlátozásra, amelyet ajánlott kihasználni annak érdekében, hogy elmondjuk, kik vagyunk, mivel foglalkozunk, milyen tartalmak kerülnek fel az oldalra és miért érdemes követni minket. Fontos tudnivaló, hogy csupán az első 240 karakter jelenik meg az oldalon, a többi tartalomhoz le kell nyitnia a felhasználóknak az ismertető boxunkat. A korlátozás miatt érdemes a szöveg elején röviden és tömören összefoglalni a lényeges információkat rólunk és ezt követően lehet részletekbe menően belemenni magunk ismertetésébe.

Az ismertető alatt adhatjuk meg releváns oldalainkat, így közvetlen forgalmat tudunk terelni webáruházunkba, blogunkra, közösségi vagy akár hírlevél feliratkozási oldalainkra. Érdemes minden fontosabb elérhetőségünket feltüntetni. Amire viszont figyeljünk az a sorrend. Ajánlott fontossági sorrendben megadni ezeket a linkeket. A YouTube rendszere intelligensen behúzza az egyes linkek fav ikonját, így ltványosak és gyorsan azonosíthatóak lesznek az elérhetőségeink.

A linkek felvétele után megadhatjuk még működési országunkat és városunkat is. Természetesen ezt akkor érdemes, ha egyetlen központi bolttal vagy telephellyel rendelkezünk. Más esetben elég csupán az ország mezőt kitölteni.

Amennyiben több csatornával rendelkezünk, akkor megadhatjuk ezeket az „Egyéb csatornák” menüpont alatt, így könnyedén tudunk ezekre is hivatkozni, avagy ami ennél fontosabb, forgalmat terelni.

Miután befejeztük az összes szerkesztési feladatunkat, akkor mentsük el beállításainkat az „Alkalmaz” ikonra kattintással és máris láthatjuk, hogy megjelennek csatornánk főoldalán az imént felvitt információk.

Csatornabeállítások

Az alapadatok kitöltése után folytassuk csatornánk egyedivé tételét a bal felső sarokban található „Csatornabeállítások” menüpontra kattintással. A csatornabeállítások 3 fület tartalmaz (Megjelenés, Információ és beállítások és Lapok).

 A Megjelenés lapon adhatjuk meg csatornánk Avatar képét, amely a keresőben és a jobb felső sarokban jelenik majd meg. Ajánlott mérete 800x800 pixel és a feltöltött kép maximum 1 MB lehet. Avatar képnek ne válasszunk túl bonyolult grafikát, hiszen sok esetben csak kis képként jelenik a videó nézők számára, így alkalmatlan bármiféle üzenet átadására. Leginkább cégünk logójának szerepeltetéséhez alkalmas az Avatar. Apró szerkesztésbeli tanács, hogy az Avatar készítésénél ne helyezzük ki a négyzetes kép szélére teljesen logónkat, hiszen tapasztalataink szerint a YouTube levágja a képek széleit, így nem látszódna a lógónk teljes értékűen.

Egyedi hátteret is választhatunk magunknak, hogy céges arculatunkba a YouTube csatornánk is ideálisan beleilleszkedhessen. Lehetőségünk van egy maximálisan 1 MB-ot meg nem haladó kép feltöltésére. Igen ám, de hogyan szerkesszem meg úgy pontosan a képemet, hogy tökéletesen tudja üzenetemet közvetíteni? A kulcs természetesen a pontos méreteknek az ismeretében rejlik.

A háttérkép nagysága 1800x2980 pixel. Ezzel azonban még nem vagyunk sokkal előrébb, hiszen úgy kell megszerkesztenünk képünket, hogy a középső tartalmi sávba ne lógjon bele semmi általunk közölni kívánt információ (mert nem fog látszódni). Az aprólékos szerkesztgetések helyett az alábbi linken megtaláljátok a megoldást a problémára egy YouTube Background Photoshop Template psd segítségével:

http://robertsproductions.net/youtube-template/

A letöltés után csupán 5 perc, és máris készen lehetsz az egyedi háttérképeddel. Amennyiben a Ps CS6-os verzióját használod már, akkor már alapból megtalálhatod ezt a template-et az Adobe programon belül.

Amennyiben nincs kedved egyedi képet szerkeszteni, akkor feltölthetsz egy HD minőségű hátteret vagy csupán egy sima egyszínű hátteret is beállíthatsz. Lehetőséged van arra is, hogy az interneten ingyenesen elérhető háttereket tölts le és használd csatornádon. Az alábbi oldalon kreatív és szép háttereket találhatsz csatornádhoz: http://www.1stwebdesigner.com/inspiration/youtube-background-layouts-download/

Természetesen számos egyéb oldal is kínál ilyen kreatívokat inspirálódáshoz, felhasználáshoz. Csupán annyi a dolgod, hogy beütöd: www. goog….. Tudod, ez a barátod mindig itt lesz, ha segítségre van szükséged J

Az Információ és beállítások fülön csatornánknak egyedi címet adhatunk, amely a csatornánk kezdőoldalán jelenik majd meg Avatarunk mellett, így fontos szerepe van. A cím alatt ugyancsak tudjuk módosítani a korábban már kitöltött ismertetőnket és végül megadhatjuk a csatornánk témájára jellemző címkéket is a már megszokott vesszős elválasztási megoldással (pl.: kutyaeledel, kutyatáp webáruház, stb.)

A Lapok fülön pedig a csatornánkra érkezők számára tudunk különféle megjelenítési módokat választani. Három féle alapértelmezett lap opció közül választhatunk:

-          Kiemelt lap

-          Feltöltések

-          Hírcsatorna

A Kiemelt lapra érkeztetésénél is három különböző elrendezésből választhatjuk ki a cégünk számára leginkább megfelelőt (Áttekintés, Blogger, Minden). Az egyes kinézetek alatt részletes leírást találsz azok legfőbb jellemzőiről.

A Feltöltések lapot választva a látogatók a legutóbbi feltöltéseidet találják meg időrendi sorrendben, így mindig a legfrissebb tartalommal tudod őket fogadni. A harmadik lehetőség a Hírcsatorna használata, amely jóval „közösségibb” megoldás, hiszen ebben az esetben minden általad végzett interakció rögzítésre kerül a hírcsatornádon, amelyet a YouTube felületén végzel. Tehát ebben az esetben, ha lájkoltad egy másik felhasználó videóját, akkor az is megjelenik az oldaladon. Ezt a funkciót céges megközelítésben leginkább arra lehet használni, ha követőinknek szeretnénk még további információkat nyújtani egy adott termékről, szolgáltatásról. Ebben az esetben azonban fennáll annak a veszélye, hogy eltereljük a forgalmat a csatornánkról és így nézettséget veszítünk.

Lehetősége van minden csatorna tulajdonosnak beállítani azt, hogy a csatornájára már feliratokozottakat mindig a Hírcsatornára irányítsa a rendszer, míg a többieket például a Feltöltések oldalra érkeztesse a YouTube. Ez igen praktikus megoldás, hiszen így a visszatérő látogatóinknak nem kell perceket azzal tölteni, hogy legfrissebb feltöltéseinket megtalálja, hiszen a hírfolyamból ezt rögtön leszűrheti melyek a számára még ismeretlen tartalmaink.

Készen is vagyunk! Amennyiben az előzőekben ismertetett beállításokat elvégezzük, akkor máris egyedivé tehetjük cégünk megjelenését a világ legnagyobb videós forgalmát lebonyolító oldalán. Amennyiben bármilyen csaotrnakialakítással kapcsolatos kérdésetek van, akkor ne habozzatok feltenni a bejegyzés alatt kommentben.

A cikksorozatunk befejező részében megmutatjuk nektek, hogy mit tartogat még a YouTube számotokra abban az esetben ha Brand Channel hozzáférést kaptok a YouTube-tól. Érdemes lesz tehát velünk tartani a jövőben is!

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

A YouTube és a VEVO, a gazdag nagybácsi

2012. október 24. 13:38 - HD Marketing

 youtube_vevo.jpg

A YouTube-nak sok hibája van. Az első perctől kezdve az útját állják a feltöltő tömegek, a kevéssé kifinomult technológiával rögzített videók, és a váltakozó értékű tartalmak.

Legnagyobb versenyelőnye az európai és a távol-keleti piacokon van, az USA-ban több hasonló profilú weboldal szorongatja. 2008-ban a Myspace és az MTV volt a nagy vetélytárs, most a Hulu és a Netfix.

Amikor a Google felvásárolta a YouTube videó megosztót, egy olyan cégre tett vételi ajánlatot, aminek rengeteg együttműködésre, fejlesztésre és reklámra volt szüksége ahhoz, hogy jelentős szeplővé váljon.

A felvásárlás körüli internetes sajtóban sok találgatás röppent fel a YouTube-ra fordítandó felesleges energiákkal összefüggésben, de a Google-nak már voltak tervei. A YouTube felvásárlást követő évben, a Google sorra tett vételi ajánlatot olyan fejlesztőcégekre, amiket a videó megosztó számára vásárolt meg, a gyorsabb bővítés és fejlesztés érdekében.

Ilyen cég például az Omnision, a Next New Network (videófeltőltői támogató startup program) Green Parrot Pictures (videó tartalmak minőségéért felelős platform) és a fflick (networking és mikroblog fejlesztő üzletág). Ezek a cégek a Kísérleti fejlesztő laboratórium, és Mérnökök játszótere nevű fejlesztői csoportba kerültek, ahol a YouTube számára fejlesztették tovább szolgáltatásaikat.

 VEVO.jpg

A YouTube ügyelt arra, hogy az akvizíciót követően a cégeket egyben tartva, de teljes egészében beolvasztva, a fejlesztői csapat munkáját irányítsa, és külön laborban egyesítse.

Amikor a YouTube képessé vált mindazokra a webmesteri és felhasználói bravúrokra, amikre a piaci fölényhez szükség volt, tartalmi fejlesztésekbe kellett kezdenie, amihez partnerekre volt szüksége. Ebből a motivációból született a VEVO.

Az eredeti elgondolás szerint, a lemezkiadók prémium videói egy külön oldalra kerülnek fel, ami a YouTube felületéről is elérhető, és a videó megosztó tartalmi rendszerét követi. Ez megfelel a lemezkiadó cégeknek is, a YouTube szándéka is beteljesül, miszerint a legnagyobb hirdetők, legjobb minőségű reklámjait szerepeltethesse az oldalon, ahol a szórakoztatóipar legkeresettebb sztárjai hallhatóak.

A Google tehát a YouTube-ot 2008 őszén vette meg, jövedelmezőségére hagyatkozva. Az AdWorsben ismert hirdetési rendszer bravúrját itt is alkalmazva azonnali profitot akart. 2009 tavaszán aláírták a VEVO csatorna elindításáról szóló szerződést az Universal-al, akihez később az eredeti üzleti prognózisoknak megfelelően a Sony Music Entertainment, az Abu Dhabi Media és az EMI és a E1 Entertainment is társult (vagyis saját licenceket osztott meg).

A VEVO-t olyan videó hubnak szánták, ami megcélozza a hirdetőket és az MTV-vel szemben a prémium videós szolgáltatásban első lesz. És sikerült!

A lemezcégek területi bevételei és az angol ajkú internet felhasználói közösség miatt a VEVO kizárólag az USA, UK, Kanada és Írország területén érhető el, és a közeljövőben ez nem is fog változni. Természetesen vannak olyan lokalizált zenecsatornák, ahol a VEVO szabványoknak megfelelő, a helyileg népszerű előadók videó klippjei kerülnek feltöltésre, de ez kevéssé hasonlítható az igazi felülethez. Jelenleg a VEVO-n lévő közel 90.000 videónak, az egyharmada tekinthető meg a YouTube csatornáin keresztül a világ minden pontjáról, de így is hatalmas napi nézettséget és aktivitást produkál.

A hirdetők számára a VEVO minősítési rendszert dolgozott ki. A minősítésről csak annyit lehet tudni, hogy a Google eredeti célja szerint a világ legdrágább brandjeit akarta a videó megosztó felületére meghívni. Olyan felületet akart, ami reális alternatívája a legdrágábbnak ítélt, televíziós reklámpiacnak.

A VEVO abban a tekintetben felülkerekedett az MTV-n hogy videópremierjeit 50 milliónál is többen követik. Egy- egy videóklipp, amit itt mutatnak be első ízben megdönt olyan nézettségi rekordokat is, amelyek korábban a letöltőportálok forgalmában is szokatlanok voltak. A VEVO-n szereplő videóklippeket többször fűzik össze lejátszási listának a felhasználók, mint a YouTube-n lévő egyéb videókat. A csatornán közölt videók minőségét a lemezkiadók szavatolják, így az itt terjesztett videók kép és hangminősége (főleg a 2011 utáni feltöltések esetében) a legmagasabb minőségi kritériumoknak felel meg, nézhetőek HD minőségben is.

2012 első hónapjának híre volt, hogy a Facebook tárgyal a YouTube-al a közösségi oldalon nézhető VEVO minőségű videók jövőjéről, és a hirdetési bevételen való osztozásról. A szaksajtó szerint az együttműködésből 2013 előtt nem lesz semmi, de a digitális zenei paletta ésszerű bővítése korábban is jó üzleti modell volt, még akkor is, ha a VEVO létrehozásának költség oldala igen magas volt az akvizíciókat és a fejlesztés ütemét (Google content ID) figyelembe véve, de a bevételi oldal növekedése olyan gyors és meggyőző volt, hogy jól megtérülő befektetésnek minősíthető.

IMG_0189.png

Stay tuned!

 

Szólj hozzá!

YouTube videó megosztási hiba a Facebookon! Itt a megoldás!

2012. október 19. 15:45 - Farkas Dániel - HD

Az elmúlt napokban sokszor tapasztaltuk mi is a HD marketingnél, hogy egyes esetekben amikor szerettünk volna megosztani egy YouTube videót a Facebook üzenőfalunkon, rajongói oldalunkon, akkor a link beillesztése után ez a kép fogadott minket:

YouTube videó fb-n megosztási hiba.png

A videót ugyan meg tudjuk osztani, azonban semmilyen információ (cím, leírás, indexkép) nem jelenik meg az URL-en kívül. Természetesen mondani sem kell, hogy így nagyságrendekkel visszaesik egy adott videós tartalom hatása, hiszen se kép, se leírás nem látható a tartalomról, így meg nincs ami felkeltse a rajongóink, barátaink érdeklődését a videó iránt. 

Kifejezetten az oldal adminoknak okozhat ez nagy fejfájást, hiszen nem tudják a közösségükkel hatékonyan megosztani a tartalmaikat. Utána jártunk a kérdésnek és íme egy működő megoldás a Facebookon való YouTube videó megosztási problémára:

1. Klikkelj az alábbi linkre a Facebook "Object Debugger" oldalának eléréséhez: http://developers.facebook.com/tools/debug

2. Másold be a problémás videó URL-jét a keretbe, majd nyomd meg a "Debug" gombot.

3. Lépj ki az oldalról, majd frissíts egyet a Facebook oldaladon és próbáld megosztani a videód! Működni fog!

bemásolás.png

Ha téged is sikerült megszabadítanunk a fejfájástól, akkor oszd meg a barátaiddal te is bejegyzésünket, hogy ő nekik se kelljen fejfájás csillapítóra többet költeniük! :)

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

Fiók- és Csatornabeállítás a YouTube felületén

2012. október 18. 11:52 - Farkas Dániel - HD

Ismerkedés a YouTube felületével 2.rész

 

Előző bejegyzésünkben megismerkedhettetek a YouTube oldalára való regisztrálás lehetőségeivel és annak módjával. Amennyiben lemaradtál kezdő cikkünkről, akkor érdemes bepótolni, mert ez a bejegyzés azt követi.

Alapozó cikksorozatunk második részében bemutatjuk nektek a YouTube csatornák Fiók- és Csatornabeállítási lehetőségeit.

A beállítási felület eléréséhez kattintsunk a főoldalon a jobb felső sarokban lévő csatorna nevünkre majd a legördülő listából válasszuk ki a „Beállítások” menüpontot.

Főoldalon menülenyitás - KÉSZ - KICSI.png

 

Fiókbeállítások

A Fiókbeállítások alapvetően a saját fiókunkra vonatkozó beállítási lehetőségeket tartalmazzák, amelyek az általános információk mellett a saját videó megtekintéseinkre vonatkoznak.

Áttekintés

Fiókbeállítások.pngAz Áttekintés menüpont alatt megtalálhatjuk fiókinformációinkat, amelynél módosíthatjuk Avatarunkat, jelszavunkat és felhasználónevünket is itt tudjuk igényelni vagy személyes profillá alakíthatjuk YouTube csatornánk jelenlegi felhasználónevét a „Speciális” gombra kattintás után.

A Speciális opciót választva tudjuk továbbá megtekinteni felhasználói azonosítónkat, illetve fiókunkat bezárni, kvázi töröltetni. Fontos tudnivaló, hogy a YouTube fiók bezárása után Google profilunk a többi szolgáltatásra nézve aktív marad, tehát nem véglegesen törlődünk a rendszerből. Ezt akkor érdemes használni, ha új csatornát szeretnénk indítani, de ragaszkodunk az aktuális fiókunkhoz.

A Fiók állapotánál visszajelzést kapunk csatornánkon jelenlévő tartalmak megfelelősségét illetően. Törekedjünk rá, hogy soha ne hagyjunk figyelmen kívül szerzői jogi figyelmeztetéseket, hiszen akkor törölhetik egyes tartalmainkat vagy letilthatják a kérdéses tartalmunk megjelenését. Olyan esetekben merülhetnek fel ilyen szerzői jogi kérdések, amikor például saját házi készítésű videónk alatt híres előadók számát használjuk fel. Hamarosan egy teljes cikket fogunk ennek a témának szentelni, így akit érdekel a szerzői jogok kérdése, azoknak érdemes lesz majd figyelemmel követnie minket.

Fiók szinten lehetőségünk van engedélyezni, avagy megtiltani a hirdetések megjelenítését a YouTube csatornánkon. Amennyiben letiltjuk a hirdetéseket, akkor nincs lehetőségünk a saját készítésű tartalmainkon megjelenő hirdetésekből való részesedésre. A hirdetések engedélyezése komoly cég szintű mérlegelést követel meg, hiszen egy patinás márka tartalmai mellett nem éppen jól veszi ki magát márkaimázs szempontjából, ha egy ázsiai partnerkereső site hirdetései jelennek meg.

Megosztás

YouTube csatornánkat lehetőségünk van közösségi siteokkal (Facebook, Twitter, Orkut) közvetlenül összekapcsolni, amely gyakorlatilag a YouTube tevékenységünk automatizált megosztását foglalja magában. Tudjuk szabályozni, hogy milyen szinten ossza meg a rendszer aktivitásunkat a tetszésnyilvánításoktól kezdve a videó felöltésig. Hasznos eszköz, ha időt szeretnénk spórolni, azonban nagy hátránya, hogy így nem tudunk szöveges kommentet hozzáadni a megosztott tartalomhoz, csupán a videó linkje jelenik meg a hírfolyamokban.

Adatvédelem

Az Adatvédelem menüpont alatt szabályozhatjuk láthatóságunkat a YouTube felületén. Amennyiben nem szeretnénk megjelenni a YouTube keresőjében, akkor vegyük ki a „Mások is megtalálhatják a csatornámat a YouTube-on, ha ismerik az e-mail címemet” menüpont elől a pipát.

A Google AdWords rendszere hatékony érdeklődés alapú hirdetéseivel nagyban segíti a hirdetőket látványos eredményeket elérni. Erre egy látványos példaként szolgálhat, amikor a rendszer érzékeli rólunk, hogy folyamatosan bőrhidratálással kapcsolatos videókat tekintünk meg, akkor belekerülünk a szépségápolás érdeklődési körbe, így ennek hatására nagy valószínűséggel krémekkel, bőrhidratálással kapcsolatos hirdetéseket fog nekünk megjeleníteni.

Ha szeretnénk, hogy ne kapjunk releváns hirdetéseket az érdeklődési körünkre vonatkozólag, akkor ezt az opciót kikapcsolhatjuk egyetlen kattintással.

A Statisztikák és adatok lehetőségnél megtilthatjuk, hogy a videónk alatt megjeleníthetőek legyenek bárki számára az adott videóra jellemző statisztikák. Alapértelmezetten ezek megjelennek az érdeklődők számára a kis statisztika ikonra kattintva.

nyilvános videóstatisztikák - KÉSZ.png

 

E-Mail

Az E-mail opciót választva e-mail címet változtathatunk és szabályozhatjuk feliratkozásainkkal kapcsolatos értesítéseket és hírleveleket. Lehetőségünk van napi rendszerességgel vagy akár egyetlen alkalommal sem kapni a YouTube-tól e-mail értesítéseket. A YouTube saját hírlevél szolgáltatást is működtet, amelyet téma specifikusan (hírek, filmek, zenék, oktatás, politika) kaphatunk postaládánkba amennyiben igényeljük. Ez az opció alapvetően ki van kapcsolva, hiszen a YouTube-nak sem érdeke, hogy elárassza felhasználóit őket nem érdeklő üzenetekkel.

Lejátszás

A Lejátszás szekcióban a lejátszandó videókra tudunk előzetes beállításokat eszközölni. Fontos kiemelni, hogy itt nem a saját tartalmaink más felhasználók számítógépén, táblagépén vagy mobilján történő lejátszásról beszélünk, hanem az általunk megtekintett tartalmakról.

Amennyiben gyors internetkapcsolattal és korlátlan adatforgalommal rendelkezünk, akkor érdemes kiválasztani a „Teljes képernyőn mindig HD minőségben…” opciót, mivel így nem kell minden egyes videónál kézzel kiválasztani az 1080p-s avagy 720p-s lehetőséget, hanem automatikusan a legjobb elérhető minőségben indulnak el a videók.

Ugyanígy tehetünk ellenkező esetben is. Amennyiben lassú kapcsolatunk van, akkor válasszuk a „lassú internetkapcsolatom van…” lehetőséget.

A Lejátszás menüpont alatt szabályozhatóak a videók alatt megjelenő kommentárok és képaláírások is, amelyek alapértelmezetten bekapcsolt állapotban vannak. Amennyiben zavarnak minket szórakozásunkban, akkor itt tudjuk őket kikapcsolni.

Csatornabeállítások

A Csatornabeállításoknál a csatornánkra vonatkozó alapvető beállításokat, bevételszerzési lehetőségek bekapcsolását és videóinkba ágyazott programok beállítását végezhetjük el.

Bevételszerzési lehetőség

Csatornabeállítások.png2012. szeptember 27-én új korszak kezdődött a magyarországi YouTube történetében. A márciusi honosított YouTube indítása után mostantól már lehetősége van a felhasználóknak részesedniük a saját tulajdonú videóikon megjelenített hirdetésekből.

A bevételszerzési lehetőség oldalon bekapcsolhatjuk a pénzszerzési lehetőséget a csatornánk videóira. Amennyiben kíváncsi vagy hogyan működik a bevételszerzés és milyen szabályoknak kell megfelelni, akkor látogass vissza oldalunkra hamarosan, hiszen nemsokára külön cikkben fogunk foglalkozni ezzel a témával.

Alapbeállítások

Az Alapbeállítások oldalon számos olyan alapvető információt adhatunk meg, amely az összes csatornánkra felkerülő tartalomra alkalmazásra kerül. Természetesen lehetőségünk van videónként egyedileg is beállítani a következőkben tárgyalt funkciókat, azonban ezzel a megoldással sok időt spórolhatunk meg magunknak.

Az adatvédelem kapcsán három féle opció áll rendelkezésünkre. Tehetjük videóinkat nyilvánosra, nem listázottra és privát státuszra. A nyilvános esetében mindenki szabadon megnézheti videónkat és a keresőkben is megtalálja a YouTube keresőrobotja, a nem listázott videó esetében csak a linkkel rendelkezők tudják megtekinteni és a keresők már nem adják ki találatként és végül a privát esetében csak a csatorna tulajdonosa tudja megnézni saját tartalmait.

Sok esetben hasznos lehet egy nem listázott státusz, ha csak pár barátunknak szeretnénk megmutatni feltöltött tartalmunkat. Érdekes megoldásként érdemes lehet kipróbálni egy gerilla kampányban is, hogy: „Nézd itt ennek a videónak a linkje és csak az tudja megnézni akinek megvan a link mert a kereső „direkt” elrejti”.

A kategóriaválasztásnál igyekezzük a számunkra leginkább releváns kategóriát kiválasztani, hiszen ezzel segíthetjük videóink terjedésének lehetőségét, mivel a kulcsszavak (és még sok egyéb) mellett ez is befolyásolja a jobb oldalt való ajánlott videóként megjelenítést.

A licenc-nél beállíthatjuk videóinkat normál YouTube és Creative Commons licenc-el. A normál licenc esetében az általános feltételek vonatkoznak videónkra, míg a Creative Commons licence már egy szabadabb licenc megoldás, amely lehetővé teszi mások számára a saját tartalmaid felhasználását a tulajdonos feltüntetése ellenében. A Creative Commons licenc megoldásról itt olvashatsz bővebben: http://support.google.com/youtube/bin/answer.py?hl=hu&answer=1284989

A Cím megadásával minden feltöltésünkkor ezt a címet teszi be a rendszer alapértelmezettként, amelyet persze bármikor átjavíthatunk. Akkor ajánlott használata, ha mindig ugyanazzal a kifejezéssel, cégnévvel látjuk el videónk elejét vagy végét.

Ugyanez igaz a leírásra is. Amit itt megadunk, az az összes feltöltött videónk leírásában automatikusan már szerepelni fog. Ide webcím elérhetőségeket, szlogent vagy állandó reklámszöveget érdemes beírni.

A címkék az egyik legfontosabb tényezőt képezik a YouTube felületén történő videó keresőoptimalizációs (vSEO) folyamatnak, hiszen ezeknek a kulcsszavaknak alapján dobják ki egy-egy keresési lekérdezés után videóinkat a keresőrobotok.

Csak egy apró tény. A YouTube keresője a világ második legtöbbet használt keresőmotorja a Google után. Érdemes tehát nagy figyelmet fordítani a helyes kulcsszavak megválasztására. A címkéket vesszővel elválasztva írjuk be. Óvakodjunk azonban olyan irreleváns, de népszerű kulcsszavak használatától, amely az adott pillanatban nagyszámú forgalmat terel oldalunkra (pl.: tehetségkutatók kulcsszavai). Az irányelvek szerint csak olyan címkéket lehet használni, amely releváns cégünkkel és a feltöltött tartalommal.

A YouTube fejlesztő csapata keményen dolgozik a feltöltött videók minőségének javításán és ennek eredményeképpen számos on-site videófejlesztő eszköz érhető már el a felületen (rezonancia csillapítás, effektek, stb). A videóink feltöltésekor a rendszer megvizsgálja az általunk feltölteni kívánt tartalmat és ha javítást tud ajánlani tartalmunkhoz, akkor azt rögtön a feltöltés után jelzi is számunkra.

Végül, de nem utolsó sorban megadhatjuk a videók készítésének helyét, amelyet fix telephely, bolt esetén így állandósíthatunk.

Videóba ágyazott programok

Egy remek lehetőség csatornánk népszerűségének növelésére és forgalomterelésre egyaránt a videóba ágyazott programok használata.

A Kiemelt csatorna funkcióval egy kiválasztott videónkban népszerűsíthetjük csatornánkat egy kattintható linkkel a videó ablakon belül. Érdemes a videóink végére tenni, hogy a megtekintőket a csatornánkra tereljük és végül elérjük feliratkozásikat vagy további tartalmaink megtekintését.

Lehetőségünk van továbbá videóinkban további tartalmainkat reklámozni, így teremtve remek forgalomterelési   esélyt magunknak. Egy bőséges tartalommal rendelkező csatornában nagyon hatékony eredményeket lehet vele elérni.

Ezzel végére is értünk a csatornánk Fiók- és Csatornabeállításainak, reméljük sok hasznos információt megtudtatok aktuális cikkünkből is. Amennyiben kérdés merült fel bennetek, akkor ne habozzatok azt feltenni bejegyzésünk alatt kommentben.

A következő cikkben megtanulhatjátok, hogy miként lehet kihozni a legtöbbet formailag a csatornátokból, hiszen minden apró beállítási lehetőséget végig fogunk venni. Tartsatok velünk akkor is!

Stay Tuned!

A bejegyzéshez kapcsolódó további hasznos linkek:

YouTube súgó magyar nyelven a csatornák kialakításáról

- YouTube súgó magyar nyelven a fiókok kialakításáról/kezeléséről

6 komment
süti beállítások módosítása
Mobil