YouTube Magyarországon – felhasználók, tartalmak, korszellem

2012. október 15. 15:55 - HD Marketing

 

Vajon tényleg igaz az, hogy a felhasználói magatartáson is látszik, hogy az adott user melyik nemzet szülötte? Elképzelhető hogy a globalizáció és az internet világában nem csak az IP cím azonosítja a felhasználót, hanem az internethasználatának dinamikája és természete is?

7157.png

A Google olyan szolgáltatások tulajdonosa, (elég ha a keresőre, a videó-megosztóra, a hirdetési rendszerre, a Google+ szolgáltatásra, vagy a Maps profilra gondolunk), amiket aktív felhasználóként elég körülményes dolog nem igénybe venni, éppen ezért a Google által közölt világtrend adatok jól mutatják a magyar internethasználók ízlését.

Amikor a YouTube Magyarország csatornája közel nyolc hónapja útnak indult, még inkább aktuális lett a kérdés, vajon hogyan, milyen indítékkal használják a magyar internetezők a YouTube-t?

A hazai internet felhasználók tömegét 4.5 millió főre becsülik, akikből a YouTube adatai szerint 27% napi rendszerességgel felkeresi a Youtube.com portált és hozzávetőlegesen 16.4 percet tölt el rajta.

A YouTube jellegzetes közönsége vélhetően azokból a fiatalokból áll, akik beágyazott videók és linkek útján érik el a YouTube.com felületét. A magyar internetezőkre jellemző a webmesteri fogások felszínes ismerete, így ha egy videó egy blogon vagy egy szövegben beágyazásra került, azt a feltüntetett helyen tekintik meg, nem a YouTube felületén, ahol jobb minőségben, további videó javaslatokkal élvezhetőbb lenne.

A hazai internetezők körében tipikus jelenség a népszerű videók azonnali gyors felfutása, legyen az reklám, zene vagy humoros tárgyú tartalom. Ezek a videók vírusként terjednek a blogok, közösségi oldalak és az e-mail fiókok útvesztőjében, és néhány nap alatt hazai viszonylatban nézettségi rekordokat döntenek meg.

A magyar internetezők a YouTube-nak azokat ez elérési útjait követik, mint a világ többsége, de a videó felületen eltöltött idő mégis alacsonyabb. Nálunk kevéssé vált népszerűvé sorozatokat, oktatóvideókat, híreket nézni a videó megosztó felületén, a magyar internetező közösség főleg zenei videók megtekintésére használja a felületet. Ezzel szemben a magyar netezők megvalósítják a YouTube rémálmát is, gyakran és sok olyan videó kerül publikálásra a YouTube felületén, aminek minőségi kritériumai gyengék. Mivel nálunk van mód más videómgegosztó csatornát is választani, az ilyen videók az évek során, jobban megtalálták a helyüket azokon a portálokon.

A Google Zeitgeist adatai alapján a magyar internetezők habitusa részben beleillik a világtrendbe, ugyanis gyakran keresnek rá a YouTube felületén új IT eszközökre, filmekre vagy világeseményekre. Mivel a magyarok nem készítői olyan vírusvideóknak, amik végigsöpörnek az interneten ezért az ezeket generáló felhajtó erő kisebb. Igaz ránk, hogy a televíziós tartalmak (főleg a tehetségkutató műsorokból származók), komoly nézettségi átlagmutatókat döntöttek meg, de ez a külföldi felhasználói aktivitásban is nagyon erős.

Befejezésül egy példa. 2011 nyarán reklámfilmet forgattak Budapesten (ez igazán nagy brand tekintetében ez évi 3-5 alkalommal fordul elő maximum, úgy hogy a nagyközönség által használt városrészeken folyik a forgatás). Az amerikaiak egyik legendás autómárkáját, a Jeep Wrangler-t mutatta be az elkészült film, egy futurisztikus videó keretében, melyet az egyik legnépszerűbb videó játék a Call of Duty-val történt márkatársulás ihletett. A videó filmet belvárosi helyszíneken forgatta, egy magyar forgatócsoport, több héten át. A reklámvideót több külföldi feltöltő is elhelyezte YouTube csatorna felületén.

Magyarországon a feltöltést követő 4. napon történt beágyazásra a blog.hu felületére a videó, és a hazai megtekintések arányaiban tekintve is elmaradtak például a USA- beli felhasználókétól, bár túlszárnyalják az európai megtekintési arányokat. Mindez érdekes példája annak, hogy a Magyarországon generált tartalmak sem mindig népszerűek; viszont a legnépszerűbbek a zenei videókon kívül azok a tartalmak, amiknek televíziós forrásuk van.

Szólj hozzá!

Regisztráció és csatorna létrehozás a YouTube felületén

2012. október 15. 15:10 - Farkas Dániel - HD

Ismerkedés a YouTube felületével 1.rész

A következő három cikkből álló sorozatunkban a YouTube felületén való helyes regisztrációt, a csatornalétrehozást és annak beállításait fogjuk részletesen kitárgyalni, hogy Te sem maradj le arról a hatalmas lehetőségről, amit a világ legnagyobb videó megtekintő és feltöltő oldala nyújt számodra.

Biztosan veled is előfordult már, hogy egy általad nagyon kedvelt számot lájkolni szerettél volna, de mikor rányomtál a felfelé mutató kis hüvelykujjra, akkor a rendszer megkért, hogy „Jelentkezz be, vagy regisztrálj most!”. Ilyenkor sokszor lemondasz a tetszésnyilvánításról, mert annyit nem ér egy lájk, hogy megint regisztrálj valahol. Pedig ha tudnád, hogy lehet már rég tagja vagy a rendszernek…

A Google elsődleges feladatának érzi, hogy egyetlen felhasználónévvel minden szolgáltatását igénybe tudd venni, amely persze számodra is nagy könnyebbséget nyújt, hogy nem kell állandóan bejelentkezni a különböző szolgáltatásainál (pl.: Gmail, Drive, Naptár, Google+). Tehát, ha már van Gmail regisztrációd, akkor csupán annyi a dolgod, hogy adataiddal bejelentkezel a YouTube felületére és már nyomhatod is a „zöld pacsit” a kedvenc előadód számaira.

Igen ám, de mi a helyzet akkor, ha a saját cégedet, márkádat akarod regisztrálni a YouTube felületére? Ebben az esetben két féle lehetőség áll előtted:

1 - A személyes profilodon keresztül alakítod ki a céges YouTube felhasználó nevedet és csatornádat.
Ez inkább azok számára ajánlott, akik saját vállalkozásuk megjelenését szeretnék kialakítani a portálon vagy blogot vezetnek.

2 – Új regisztrációt hajtasz végre külön a YouTube használathoz
Az új regisztráció létrehozása egy cég alkalmazásában állók és ügynökségek számára lehet követendő példa.

Természetesen ettől el is lehet nyugodtan térni, hiszen fontos, hogy mindig a célod határozza meg a regisztrálás módját. Most nézzük meg mindkét esetben, hogy miként kell helyesen regisztrálni.

Regisztráció és csatorna létrehozás már meglévő fiókkal

Ebben az esetben konkrét regisztráció már nem megy végbe, hiszen ez korábban megtörtént már, csupán a YouTube oldalán történő egyedi felhasználónév választást foglalja magába a regisztrációs folyamat. Ezt úgy tudjuk végrehajtani, hogy a „Feltöltés” gombra kattintunk a belépő oldal tetején.

Sima emberből más néven csatornát - KÉSZ.png

 

Ahogyan a képen látható, két féle lehetőség áll előttünk. Létrehozhatjuk csatornánkat a saját Google profilunkból (saját nevünk fog a videók alatt kattinthatóan szerepelni) vagy a bal alsó sarokban lévő felhasználónév létrehozására kattintunk. Amennyiben vállalkozásunk, cégünk számára hozunk létre csatornát, akkor ezt érdemes választani. Vannak olyan esetek is, amikor hitelesebb lehet saját névvel megjelenni a YouTube-on (pl.: blogok esetében), akkor pedig értelemszerűen az „OK, készen állok a feltöltésre” gombot válasszuk.

Nem tudjuk azonnal eldönteni, hogy melyiket válasszuk? Semmi baj, van rá lehetőség később is, hogy egyedi felhasználónevet hozzunk létre az alábbi linken:

https://www.youtube.com/account_advanced

Régebbi felhasználóknál előfordulhat olyan is, hogy nem ajánlja fel a rendszer az imént ismertetett lehetőséget mivel már korábban történt felhasználónév választás. Ennek oka, hogy a fiók korábban lett létrehozva, mint amióta a Google ilyen mértékben integrálná a userek profiljait a szolgáltatásaiban. Ilyenkor két lehetőségünk van. Az egyik, hogy új fiókot hozunk létre, a másik, hogy az imént ismertetett linken megváltoztatjuk ezt.

A csatorna létrehozását követően már fel is tölthetjük első videónkat, vagy visszaléphetünk a YouTube főoldalára és böngészhetjük kedvenc tartalmainkat.

Regisztráció és csatorna létrehozás új fiókkal

A regisztrációs oldal eléréséhez kattints a YouTube főoldalán lévő „Bejelentkezés” gombra. Itt a „Hozzon létre egy fiókot” opciót kiválasztva eljutunk a Google általános regisztrációs oldalára. Ami rögtön egyértelművé válik számunkra, hogy ennek a form-nak a kitöltésével rögtön az egész rendszerre érvényes regisztrációt hajtunk végre. Az adatokat hiteles információkkal töltsük ki, hogy a későbbiekben ne ütközzünk problémába, ha a Google csapatához fordulunk kérdésinkkel panaszainkkal (pl.: Szerzői jogok). Az egyetlen információ, amit viszont „szükséges” megváltoztatni az pedig nem más, mint a születési idő. Amennyiben a pár éve létrehozott vállalkozás dátumát adjuk meg a regisztráció során, akkor érvényes lesz a 18 éve alatti korlátozás fiókunkra, amelyet érdemes elkerülni.

A Google sok esetben kéri az újonnan regisztrálóktól, hogy adják meg telefonszámukat a hitelesítés céljából. Ekkor nem tudunk mást tenni, mint megadni, ha használni szeretnénk a nagyszerű ingyenes szolgáltatásait a Google-nek. Érdemes inkább munkahelyi telefonszámot megadni, mint a saját privát számunkat.

A hitelesítést követően a YouTube főoldalára jutunk vissza, ahonnan a korábban már leírt módon tudjuk létrehozni a csatornánkat.

Készen is vagyunk! Létrehoztuk saját YouTube csatornánkat alig pár perc alatt! A következő cikkben megtanulhatjátok, hogy miként tudjátok Fiók- és Csatornabeállításaitokat szakszerűen végrehajtani.

Amennyiben hasznosnak találtad cikkünket, akkor ajánld te is ismerőseidnek az alul található megosztó gombok segítségével. Kérdéseiteket pedig várjuk szeretettel kommentben a bejegyzés alatt!

Stay Tuned!

27 komment

Elindult YouTube marketing blogunk

2012. október 15. 15:10 - Deli Norbert - HD

kezdő bejegyzés

 

Mára ott tart a telekommunikáció, hogy nap-nap után olyan szoftverek és programok látnak napvilágot, amik megváltoztatják az internetezők szokásait és fogalomvilágát a felhasználói magatartásról.

A YouTube hódító útja is hasonló. A videó megosztó azok közé az internetes oldalak közé tartozik, amik megváltoztatták a zenehallgatásról, film megtekintésről alkotott egész képünket. A Google egyik legnépszerűbb és legnagyobb felhasználói bázissal rendelkező terméke a YouTube.

Az Adobe Flash Video és a HTML5 újítására támaszkodó rendszer a felhasználók által generált tartalmakból építkezik, és teszi lehetővé a hozzáférést.

A megosztó 2005 februárjában indult világhódító útjára angol nyelven. 2007 júniusától kezdte elindítani lokális csatornáit, ami lehetővé tette, hogy adott országokban feltöltött tartalmak elsősorban jelenjenek meg a videó megosztó felületén adott nyelven, valamint hogy a precíz reklámelhelyezések is lehetővé váljanak a YouTube-on. Az első regionális csatorna a brazil volt, portugál nyelvű elérésben; ezt a francia követte, majd a Google európai főhadiszállásának központja Írország. 2007 végére már a jelenlegi 41 regionális csatorna fele csatlakozott, köztük a legtöbb nyugat-európai ország. 2011-ig a bővülés üteme lelassult, ám 2011-ben számos észak-afrikai arab nyelvű ország kapott hozzáférést a szolgáltatáshoz, éppen az arab tavaszként elhíresült eseménysor előtt. Magyarországon a szolgáltatás 2012. március 1-től érhető el, azóta Malaysia és Peru és az Egyesült Arab Emirátusok is része a hálózatnak. Malaysia esetében érdekes, hogy az angol és maláj nyelven indított csatorna a F1 helyi edzésfutamának napján indult, amit a YouTube közvetített is.

youtube-horn.jpg

A YouTube egyes korosztályokban már részben vagy egészben átvette a TV műsorok helyét, más felhasználó szokásokat, közösségi jelleget adva így a korábban elég statikus TV nézés mellé.

A blogunkat ezért indítjuk, hogy a YouTube felületéhez kötődő marketing lehetőségeket minél jobban be tudjuk mutatni, lépést tartva a rohamos magyar terjedésével, illetve reagálva a megjelenő újdonságokra.

A blogon a következő témákat szeretnénk érinteni:

  • Újdonságok a felületen, a funkciókban
  • Hogyan csináljuk sorozat - A videó feltöltésről, a csatorna kialakításról, a kommunikációról, stb.
  • A YouTube-hoz kötődő nemzetközi és magyar statisztikák a felhasználószámról, a használatról, a népszerű témákról, stb.
  • Szektorokra vonatkozó marketing példák/esettanulmányok. Például hogyan használható a könyvkereskedelem vagy a szórakoztató elektronika területén.
  • Alkalmakhoz kötődő marketing példák - sportesemények, koncertek, politikai események, stb.
  • Egyedi használata a rendszernek
  • Hirdetési lehetőségek sorozat - szöveges, képes, videós formátumú hirdetési lehetőségek a YouTube felületén

A bejegyzések gyakoriságát heti 2-3 alkalomra tervezzük, ha közben egy fontos újdonság jelenik meg, akkor azt minél hamarabb próbáljuk bemutatni. 

Mindenkinek jó ismerkedést kívánunk a YouTube lehetőségeivel és jó olvasást!

A HD marketing csapata

1 komment
süti beállítások módosítása
Mobil