Mi leszel ha nagy leszel? YouTuber!

2017. június 02. 11:09 - Dóczi Attila

A kérdés örök, mi is megkaptuk ezt gyerekként, a válasz pedig generációról-generációra változik. De vajon mit válaszol egy mai Z vagy Alpha generációs fiatal erre a kérdésre? Masiniszta? Űrhajós? Orvos? Ugyan már! A mai fiatalok YouTuberek szeretnének lenni.
maxresdefaultsdfsdfdsfsd.jpg

A First Choice által végzett kutatás keretében több mint ezer, 6 és 17 év közötti fiatalt kérdeztek meg arról, hogy mi az ő álom munkájuk, a végeredmény pedig az online térben jártas embereket is meglepheti: a fiatalok háromnegyede az online videózás területén képzeli el magát felnőttként.

A válaszadók ötöde bloggerként/vloggerként szeretni dolgozni a jövőben, az összes kitöltő harmada pedig kifejezetten YouTuber szeretne lenni.

Noha ez a kutatás nem hazánkban készült, a trendek és az itthoni felmérések alapján hasonló eredmény születhetne nálunk is, elég csak a Gemius tavalyi kutatására gondolni, aminek eredménye szerint a hazai fiatalok körében a 10 legkedveltebb híresség közül 8 YouTube tartalomgyártó.

A sztárok és példaképek követése mellett pedig felerősíti a hatást, hogy a YouTube tartalomgyártás mindenki számára elérhetőnek tűnik.

evantubehdevantubehd00003_1024x1024.jpg

Fiatal szemmel a „YouTuberkedés”, mint szakma valóban álom munkának tűnik. Otthon dolgozol, nincs főnököd, te mondod meg hogy mit és hogyan csinálsz, ráadásul olyan tartalmakat, aminek a készítését te is élvezed. Csinálgatod a videókat, eladod a merchandising termékeidet, jönnek a szponzorok, az emberek imádnak, osztogatod az aláírásokat és így tovább.

Ki ne szeretné így megkeresni a kenyerét?

A valóság persze teljesen más, hiszen egy-egy profi csatorna mögött sokszor főállású vagy másodállású YouTuberek állnak, akik szinte minden szabad idejüket beleölik a tartalmak gyártásába, elképesztő mennyiségű munkát beletéve. Ez viszont a nézők számára láthatatlan és marad a tökéletes munka illúziója.

De vajon a megkérdezettek mit mondanak, miért szeretnének YouTuberek lenni?

A válaszadók egynegyede a kreatív tartalomgyártást jelölte meg fő motiváló erőnek, tíz emberből egy a népszerűséget, ugyancsak ekkora hányad az önkifejezés lehetőségét, másik 10% pedig a pénzkeresési lehetőséget tartotta a legvonzóbbnak.

c81lsmswsaaxhlo.jpg

Ezek a tervek egyébként a tanulmányaikra is hatással vannak, hiszen sokan inkább videó vágást és médiával kapcsolatos tárgyakat tanulnának az iskolában a hagyományos tárgyak helyett.

Rendkívül érdekes lesz megfigyelni a felnövekvő generációkat, hiszen míg mondjuk a doktori álmokat hamar derékba törte egy lehetetlen felvételi vagy a kifizethetetlen tandíjak, a YouTuber szakmát iskolától, végzettségtől, tapasztalattól függetlenül bárki elkezdheti minimális eszköz befektetéssel.

Vajon YouTube tartalomgyártók egész nemzedéke fog felemelkedni?

Vagy ez lesz minden idők legnépszerűbb „másod állása”, amit tanárok, masiniszták és űrhajósok egyaránt csinálhatnak, mikor haza értek a munkából?

Mi itt leszünk, és megírjuk nektek!

Ezekből a kutatásokból is látható, hogy milyen óriási hatással van a fiatalok életére a YouTube, vagyis a YouTube-on tevékenykedő tartalomgyártók. Közvetetten ők alakítják a nézők világlátását és jövőjét ezért különösen fontos,hogy értékeket adjanak a közösségüknek, amit mi, itt a Star Network-nél kiemelten támogatunk.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

 

 

Szólj hozzá!

Mit is jelent valójában a Fair Use a YouTube-on?

2017. május 18. 12:54 - Farkas Dániel - HD

Naponta számos esetben találkozunk olyan videókkal, amelyek az általunk képviselt YouTuberek videóinak anyagait felhasználva kerülnek a fel a YouTube-ra. Mint partnercégnek, lehetőségünk nyílik ezeket a videókat figyelemmel követni, monetizálni vagy akár blokkolni is attól függően, hogy a szerződött partnereink hogyan határoznak erről. Tehát minden egyes videós meg tudja mondani, hogy mit szeretne tenni abban az esetben, ha az ő szellemi termékét viszontlátja a YouTube felületén. Ha úgy dönt, akkor bizonyos videók tiltását kérvényezheti felénk.

where_s_the_fair_use_icon_by_aleximusprime-d9sylr9.png

Az elmúlt hetekben előfordult ilyen helyzet, amikor egy videós nekünk írt üzenetében kérte, hogy bizonyos videót töröljünk le, mert az ő videójából használ részleteket és nem szeretné, hogy ez fent legyen a YouTube felületén. Mi ennek a kérésnek eleget tettünk, hiszen ez a cégünk kötelessége. Mindazonáltal fontosnak tartjuk azt hangsúlyozni, hogy mi csak akkor javasoljuk videók törlését, hogyha azok valóban nagyon negatívan, az emberi méltóság megsértési körét kimerítik. Mert a YouTube egy szabad felület, kritikát bárki megfogalmazhat mindaddig, amíg a YouTube és az adott ország jogi szabályait betartja.

A törlések nem azért történnek tehát, mert kritikát fogalmaznak meg egy-egy videóssal szemben, hanem mert az ő tulajdonát felhasználják és tőle ehhez nem kértek engedélyt. Ilyen esetben jön be a Fair Use kérdése, amelyre hivatkozva kérvényezni szokták a tartalmak törlésének feloldását.

A Fair Use kapcsán fontos tisztázni, hogy mást jelent a Fair Use a YouTube-on és mást a jogi szabályozásokban. Jogilag a Fair Use a világ csupán két országában, az USA-ban és Izraelben létezik (https://goo.gl/9VMroS). Így jogilag erre hivatkozni egy másik országban hibás tevékenység, mert a joggyakorlat ezt nem ismeri. A YouTube székhelye ugyan az USA-ban van, de az egyes perek esetében azt veszik figyelembe, hogy mely nyelv és milyen piac érintett. Másik kérdés az, hogy a valóságban mennyire működik ez a rendszer, hiszen számos világsztár YouTuber veszített már pereket reakció videók kapcsán az elmúlt 2-3 évben.

A YouTube felületén maga a Fair Use sokkalta inkább egy olyan kategória, ahol a tartalom tulajdonos „méltányosságát” kérjük abban, hogy a mi általunk feltöltött tartalmat ne blokkolja vagy monetizálja. Fontos kiemelni, hogy a tiltások az esetek 99,9%-ban automatikusak a Content ID rendszeren keresztül, a maradék 0,1%-ban „kézzel” kerülnek alkalmazásra az irányelvek. Tehát így fordulhat elő az, hogy egy videós készít egy filmkritikát, amelyben felhasznál részleteket egy filmből, majd amikor feltölti kritikáját, akkor automatikusan blokkolja a YouTube a tartalmat. Ilyenkor a YouTuber fellebbez és a filmek jogkezelője dönt arról, hogy számukra az adott videó „méltányos” kategóriába sorolható és nem mellesleg értéket képvisel, hiszen például  ennek hatására fognak elmenni az emberek a moziba.

Összefoglalva tehát a Fair Use-ról való döntés a YouTube-on a tartalomtulajdonos joga és a partnercégek ezek szerint hajtják végre a munkájukat, amit kérésként a YouTubertől kapnak. A témáról bővebben hallhattok majd egy beszélgetést május 27-én a New Era Real Talk rendezvényén Budapesten az Akvárium Klubban.

Bízunk benne, hogy a fenti sorokkal sikerült hatékonyan körüljárni a témát és hasznosak voltak számotokra az információk. További információkat a YouTube oldalán olvashattok a témával kapcsolatosan: https://goo.gl/5KDwhL

Végezetül szeretnénk még egyszer hangsúlyozni, hogy a Star Network abszolút a vélemény szabadság pártján áll, egyáltalán nem célunk bárki tartalmát is törölni önhatalmúlag a YouTube felületéről, viszont MCN-ként a mi feladatunk kivizsgálni ezeket az eseteket és jogos kérések alapján az ügyfeleink kéréseit teljesíteni, legyen szó például egy videó blokkolásáról.

Stay Tuned!

1 komment

Ugyan ki hallgatna egy YouTuberre?

2017. április 13. 16:37 - Tóth Lili SN

Egy összehangolt közösségi felületekkel bíró videós tartalomgyártó sikerét több faktor befolyásolja. A kor nem tartozik közéjük. Egészen fiatal srácok és lányok véleményére figyelünk ugyanis többszázezren. Bár az ifjú példaképek szülei el sem tudják képzelni, miért várják gyermeküket 300-an egy plázában, közülük páran már tudatosan építik saját márkájukat a YouTube által leginkább elért Y és Z-generáció kisebb-nagyobb körein belül.

influencermarketing.jpg

Nemcsak a hirdetések, reklámok főszereplői, de összetételük is kardinális változásokon ment keresztül az utóbbi időben. A 2015-ös évben még sokkal zárkózottabb volt a hirdetői piac: többnyire konzervatív, tévé jellegű hirdetésekkel találkozhattak a netezők, azonban ez 2016-ra megváltozott. Tavaly már kreatívabb elhelyezéseket láthattunk.

Dedikált videó, natív hirdetés, kollaboráció, lifestyle vlogger, beauty influencer

Néhány szakszó, amit a legnagyobb videós-portál társadalma nap, mint nap használ, s amik a 21. század online világának hírességeinek zsebpénzét biztosítják.

Különböző online felületeken napjainkban sok milliót költenek el a hirdetők, és a tényt figyelembe véve, hogy ezen platformoknak kik a királyai, nem is olyan nehéz megállapítani, hogy a pénz egyre jelentősebb részét kedvenc YouTubereinkbe fektetik.

influencer-marketing001.png

Nehéz nagyobb elérést garantáló hirdetési-módot, vagy sikeresebb márkaimázs-építő technikát találni, mint az influencerekkel (véleményvezérek, napjaink befolyásos alakjai) való együttműködés. A való életre vetítve ez egy pár lépésből álló komplex, ám kifizetődő folyamat.

Amint a márka képviselete elhatározza, hogy szeretné legújabb online-kampányának-, vagy a márkatudatosságának növelése érdekében valamelyik, számára releváns tartalomgyártó „arcát kérni”, az adott YouTuber mentoraként is emlegethető médiaügynökség keres egy, a feladathoz tökéletesen illő videóst, segít meghatározni a kampány konkrét célját, portfóliót, ajánlatot, egész kreatív kampányterveket állít össze.

A szponzorációs együttműködésnek szintén több fajtája van. Szólhat a megegyezés termékelhelyezésről, ahol a videós feltűnés nélkül megjeleníti adott márka produktumait, ezzel buzdítva nézőit az elköteleződés mellett, ahogy Karin Dragos tette a Microsoft termékeit illetően.

karinmicrosoft.jpgA kevésbé rejtett szándékú márkaismertség-növelésnek két módja ismert. Egyik a dedikált videó, melyre remek példaként szolgál a luckeY által forgatott, ám tartalmában egy az egyben a Pöttyösnek szentelt promóciós anyag, illetve a reklámvideó, ami a megbízó elképzelései alapján kerül megvalósításra, és egyáltalán nem burkolt célja az eladásösztönzés. A videós itt, mint véleményvezér, hitelesebb főszereplő tűnik fel, épp ahogy Szirmai Gergő az 576 X-box reklámjában.

luckeypottyos.jpg

Elsőre szokatlan lehet a helyzet, hogy valaki, aki „benne sincs a TV-ben” ilyen ismertségnek örvendhet, ekkora elérhetést generálhat különleges képességek és szupererő nélkül. Hát még, ha szuperereje is van az illetőnek…

Téves feltételezés lenne azt hinni, videósaink csak „saját terepükön”, monitorba zárva magabiztosak, megnyerőek és érdekesek. Hatalmas online eléréseik mellett offline is megmozgatják rajongóikat, találkoznak velük, közös programokon vesznek részt, esetleg saját programra invitálják őket. A szemtől-szembeni találkozások népszerűségét támasztja alá az emberek ezreit megmozgató MineCinema, az interaktív, egész napos programot kínáló PlayIT, vagy az évente többször megrendezésre kerülő VideóSOKK! programsorozat.

Hogy néz ki mindez a gyakorlatban? És egyáltalán… hogy kerültek a Pindúr Pandúrok a Városligeti Műjégpályára?

Nem nehéz kiszámítani, hogy két sikeres koncepciót kombinálva egy még sikeresebbet kapunk. Kreatív koncepciót építettünk ki az új Pindúr Pandúr epizódok, illetve a márka népszerűsítésére, és nem kellett sokáig gondolkodnunk, kiket keressünk fel, ha garanciálisan szeretnénk eljutni a rajzfilm célközönségéhez.

doggyandi_nyeremenyjatek.png

A Cartoon Network „multiplatformitásából” kifolyólag adva volt a szituáció, hogy minél több felületen fut a kampány, annál több emberhez jut el, annál több érdeklődő szempár fogja észrevenni azt. Az Instagram nyereményjátéktól a Facebook eredményhirdetésig, az avatár-gyártástól a Cartoon Network standjáig, a VideóSOKK! belépőjegyektől a helyszínen megtekinthető videóig mindenhol megjelent a felületek kombinálása, újabb és újabb pandúrokhoz eljuttatva az üzenetet.

Doggyandi, Zsdav és IceBlueBird a kampányt lezáró napon 600 fős közönségtalálkozón vettek részt, ahol a bevezetéskor megismert Pindúr Pandúr avatárokat velük együtt, élőben is elkészíthették a rajongók.

img_0276.jpg

A kampány sikeréért a sokszínűség, a platformok változatossága és az időzítés egyaránt felel. A közösen forgatott koris kihívás videó és a közösségi média felületein megjelenő posztok többszázezres elérést generáltak, interaktivitást és erős elköteleződést eredményeztek. A közönségtalálkozó hangulatát tovább fokozta a vendégként ellátogató videósok, mint például Dani Channel és Mr.Csipesz jelenléte.

img_0217.jpg

A Star Network ilyen jellegű együttműködések kialakításával foglalkozik: a sales csapat, a szponzorációmenedzsment, a kreatív részleg és a pénzügyi munkatársak mind azon dolgoznak, hogy egy kampányt a lehető legösszehangoltabban és minél profibban megvalósíthasson.

cartoon_network_info.png

Az ilyen, és ehhez hasonló kampányok sikerét látva  a cégek is egyre nyitottabbak, és a korábbi tendenciákból ismert félelem az újtól, az ismeretlentől, mára már átalakult egy kölcsönös együttműködési igénnyé. Semmi kétség, hogy a népszerűségi létrán egyre feljebb és feljebb helyezhető YouTube 2017-ben eléri a csúcsot és az egyik legnépszerűbb hirdetési móddá válik.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

Szólj hozzá!

2016 Legnagyobb Tartalomgyártói

2017. február 28. 16:30 - Varga Daniella Virág

UNILAD, The LAD Bible, Tasty – mi a közös bennük? Mindhárom médiavállalat több, mint 24 milliárd videó megtekintést generált 2016-ban, ezzel elfoglalva a Tubular Labs #VideoAces díjának dobogós helyezéseit. Az említett tartalomszolgáltatók és társaik az internet meghatározó szereplőivé váltak, átalakították a fogyasztói szokásokat és a hirdetői piacot.

Cikkünkben bemutatjuk a világ legnagyobb online videós tartalomgyártóit, az online világ legújabb trendjeit és a jelenleg megfigyelhető piaci változásokat.
legnagyobbtartalomgyartok.jpg

Az online videós piac

Dinamikus növekedés – ezzel a két szóval jellemezhető legjobban az online videós piac. 2016-ban a tartalomgyártók minden korábbinál magasabb nézettséget értek el, az előző évhez képest a top 1000 tartalomgyártó videóinak átlagos havi megtekintése másfélszeresére, 87 millióról 126 millióra növekedett. A fogyasztói igényekre reagálva a napi feltöltések száma 32%-kal, 2 millióról – 2.6 millióra változott.

A Tubular Labs "YouTube", "médiavállalat" és "márka" kategóriában díjazta a YouTube, Facebook és Vine tartalommegosztó oldalak 52 legnézettebb videóját 2016-ból. A díj célja, hogy elismerje és ünnepelje a piac vezető szereplőit.

Médiavállalatok kategória

A három kategória közül a médiavállalatok érték el a legmagasabb nézettséget, a Tubular Labs #VideoAces díjának nyertese több, mint 25 milliárd megtekintést generált. A videók közös jellemzője a rövid, figyelemfelkeltő tartalom, melyeket a vállalatok leginkább Facebook oldalukon osztottak meg.

1.png

un.jpgAz abszolút nyertes 25.5 milliárd megtekintéssel a brit, szórakoztató tartalmak gyártásával foglalkozó UNILAD vállalat.

lad.jpgSzintén szórakoztató tartalmakat találhatunk a második helyen végzett The LADbible Group  oldalán, melyek 24.3 milliárd megtekintést generáltak.

A dobogó harmadik fokára pedig a BuzzFeed Tasty került 23 milliárdnyi tasty.jpgnézettséggel. Rövid videóiban könnyen elkészíthető ételekkel találkozhatunk.

 

YouTube kategória

Korábbi bejegyzésünkben már megismerkedhettetek a hazai YouTube piac legkiemelkedőbb tartalomgyártóival, ebben a cikkben pedig szeretnénk azokat is bemutatni, akik nemzetközi szinten voltak képesek a legnagyobb nézettséget generálni.

media.png

 

ryan.jpgA legnagyobb nézettséget világviszonylatban egy mindössze 6 éves kisfiú érte el csatornájával, a Ryan ToysReview-val, melyen játékokat próbál ki és mutat be. Videóival több, mint 7,4 milliárd megtekintést generált 2016-ban.
Legnézettebb videó: HUGE EGGS SURPRISE TOYS CHALLENGE Inflatable water slide Disney Cars Toys Paw Patrol Spiderman

family-fun-pack.jpgMásodik helyen a Family Fun Pack-et, egy családi vlog csatornát ünnepelhetünk, mely 2011 óta gyárt tartalmat, immár napi szinten. 
Legnézettebb videó: Michael's Incredible Dream

1739644_756855224364288_669378701_n.jpgA dobogó harmadik fokára 3,5 milliárd megtekintésével DanTDM állhatott fel.
Legnézettebb videó: THE NORMAL ELEVATOR?! | Roblox


pewdiepie-revelmode_1.jpgNoha PewDiePie a világ legnagyobb és legismertebb YouTubere, a svéd gamer és vloggernek az igazi mérőszám, a nézőszám tekintetében csak negyedik helyen sikerült végeznie.
Legnézettebb videó: DELETING MY CHANNEL

 

jacksepticeye.jpgŐt pedig 2,8 milliárdnyi nézettséggel az ír gamer, JackSepticEye követi.
Legnézettebb videó: ALL THE WAY - Jacksepticeye Songify Remix by Schmoyoho

 


Márkák kategória

A harmadik kategóriában szereplő márkák közül a RedBull, LEGO (US) és a Black Jaguar-White Tiger megtekintései érték el az 1 milliárdos határt, ezzel biztosítva maguknak a dobogós helyezéseket.

brand.png

 

 red.pngAz 1987 óta piacon lévő Redbull nemcsak energia-ital eladásban az első, de több, mint 2,7 milliárd videómegtekintésével a #VideoAces díj márka kategóriájának nyertese is.

lego.pngA különböző platformokon megjelenő videóival a LEGO majdnem 2 milliárd megtekintést tudott generálni, mellyel a második helyet szerezte meg kategóriájában.

 
tiger.pngA nagymacska-félék megmentésével foglalkozó Black Jaguar-White Tiger alapítvány a dobogó harmadik helyét foglalhatja el több, mint 1,4 milliárdnyi megtekintésével. Videóiban főként a már megmentett macskákról láthatunk életképeket.

 

YouTube tendenciák

A trend a YouTube esetében is tapasztalható, a top 1000 tartalomgyártó havi megtekintései 43%-kal, 49 millióról 70 millióra növekedtek. A platform felhasználóinak legnagyobb hányadát még mindig az influencerek teszik ki, őket követik a médiavállalatok, majd a márkák. A leggyakrabban fogyasztott tartalmak közé emelkedtek a gyermekeknek szóló szórakoztató videók (kid’s entertainment), a különböző tematikájú szórakoztató videók, a hírek, valamint a politikai tartalmak.

2.png

A gyermekeket megcélzó videók sikerességének kulcsa abban rejlik, hogy egyre inkább a némajátékra támaszkodik, így megértéséhez nincs szükség idegennyelv ismeretére, ezáltal lehetőséget teremt szélesebb célcsoport elérésére. Ezen kívül fülbemászó dallamokkal és kedvelt, ismerős karakterekkel (gyakran szuperhősökkel) igyekeznek szerethetőbbé tenni a videókat.

 

Jóslatok

A Tubular szerint az idei év a szponzorált videók éve lesz. 2016 második felében a növekedés kétszeresére gyorsult, a vállalatok egyre jobban megragadják a lehetőséget, hogy a videókon keresztül saját célcsoportjukat hatékonyan elérve hirdessék termékeiket és szolgáltatásaikat.

Ami a kategóriákat illeti, legnagyobb növekedést a különleges, 360 fokos technikával készült videók (mennyiségük meghatszorozódott), a gyermekeknek szóló tartalmak és a "food" témakörhöz kapcsolódó tartalmak érték el, ez a tendencia pedig nem mutat lassulást, 2017-ben előreláthatóan még több hasonló tartalommal találkozhatunk.

360.png

Források:
http://tubularinsights.com/videoaces-leaderboard-2016/
https://tubularlabs.com/top-2016-media
https://tubularlabs.com/top-2016-brands
https://tubularlabs.com/top-2016-youtube

Szólj hozzá!

YouTube Újdonságok 2017 elején

2017. február 09. 15:35 - Dóczi Attila

A YouTube fejlesztő csapata folyamatosan kísérletezik a felület megújításával legyen szó csupán a már meglévő eszközkészlet csiszolásáról vagy teljesen új lehetőségek beépítéséről. Ezeket a változtatásokat gyakran tárt karokkal fogadják a tartalomgyártók és felhasználók egyaránt, de előfordul, hogy egy emberként háborodnak fel egy-egy nem feltétlenül jól sikerült vagy kommunikált változtatáson. A következőkben megmutatjuk nektek az újdonságokat, azt pedig hogy jók vagy sem, döntsétek el ti!
youtubeujdonsagok.jpg

Super Chat

Az ugye mindenkinek megvan, hogy a YouTube-on lehet live stream-et indítani, aminek segítségével a csatorna nézői élőben követhetik az adott videóst?

Az viszont már nem teljesen lehet tiszta, hogy hogyan lehet adakozni is neki. Vannak olyan külső „adakozó programok”, amik a live streamhez hozzá kapcsolva, feldobják annak a nevét, aki éppen pénzt küldött neked, mondjuk a PayPal accountodra. A videós természetesen megköszöni és beolvassa azok nevét, akik küldtek neki, így mindkét fél boldog lesz.

youtube-super-chat.jpeg

A YouTube tovább gondolta ezt az opciót és a Fun Fanding lehetőséget lecserélve bevezeti a Super Chat-et. Ez egy kis dollár jel formájában jelenik meg live stream közben, amire kattintva kiválaszthatjuk, hogy mekkora összegben szeretnénk adakozni. Az összeg méretétől függően a kommentünk kiemelődik különféle színekkel és különböző időtartamban a chat részlegen, ami legtöbb 5 óra lehet.

Ez a funkció egyébként még csak bizonyos országokban elérhető, hazánk sajnos nem tartozik ezek közé, de nem kizárt, hogy a következő hetekben/hónapokban nálunk is aktiválják.

 

Komment Előzmények

Ezentúl nem csak a kereséseidet és a megtekintett videóidat nézheted vissza előzményként, hanem a kommentjeidet is.

https://www.youtube.com/feed/history/comment_history

Erre a linkre kattintva eljutsz  a komment előzmények oldalra, ahol láthatod az összes kommentelési előzményedet és szerkesztheted is őket. Ezzel a hasznos újítással sokkal hatékonyabban lehet menedzselni az online lábnyomunkat, amit a YouTube-on hagyunk és egy-egy hirtelen felindulásból elkövetett kommentelést is semmissé lehet tenni, az olyan esetekről nem is beszélve, mikor a haverok átveszik az uralmat a fiókunk felett és vállalhatatlan kommenteket szórnak szét az éterben.

 

Ajánló mobilon

A YouTube igyekszik minél jobban finomhangolni a rendszert a hordozható eszközökön is, hiszen egyre növekvő arányban használják az emberek ezeket a felületeket is.

A mostani újítás lényege, hogy ha teljes képernyős módban nézel videókat, akkor kapni fogsz egy videó ajánlót, hogy mit nézz következőnek. Ez az ajánló ugyanaz, mint amit akkor látnál alul, ha nem teljes képernyős módban néznéd a videót, így viszont nem kell kilépned abból.

youtube_mobile.jpg

Jogos a kérdés, hogy ha a YouTube készít egy ajánlót a videó végére, akkor eltűnik az End Cards ajánló, amit a videós beállít?

Nem tűnik el, az minden esetben megjelenik, ha ezekre nem kattint a néző, akkor következik a rendszer által készített lista.

Egyéni Indexkép szerkesztés Creator Stúdió-ból

Remek újítása volt a YouTube-nak, hogy app formájában létrehozta az Alkotói Stúdió-t, aminek segítségével bármilyen hordozható eszközön nyomon követhetjük és szerkeszthetjük a csatornánkat. Persze a szerkesztés valamelyest korlátozott, egyedi indexképeket például nem lehetett feltölteni egészen IDÁIG.

Mostantól az indexképeinket is személyre szabhatjuk akár a metrón állva is, egyszerűen a telefonunkat használva.

youtube-creator-studio-android.png

 

Most pedig kalandozzuk el egy kicsit a YouTube felületéről és nézzük meg milyen fontos újítások voltak a Facebook-on és az Instagram-on.

Facebook Explore

Néhány felhasználó számára már megjelent az Explore funkció a Facebook felületén. Ha erre kattintunk, akkor olyan posztok jelennek meg nekünk, amikkel egyébként biztosan nem találkoznánk, mert kívül esik a megszokott érdeklődési körünkön. A fejlesztés célja hogy tágítsa a horizontunkat és olyan tartalmakat is fogyasszunk, ami alapvetően elkerülne minket.

Instagram lIVE

Január végétől mindenki számára elérhető az Instagram live funkció, ami a YouTube-hoz és a Facebook-hoz hasonlóan lehetővé teszi, hogy élőben videózzunk. A felület különlegessége, hogy a live része az Instagram Stories-nak, tehát ugyanúgy eltűnik a videó miután vége lett, ahogy a Stories képei is eltűnnek 24 óra elteltével.

ig-live-1.png

A felület fejlesztői szerint annak köszönhetően, hogy a tartalmak nem maradnak fent végérvényesen a felhasználók bátrabban fognak tartalmakat feltölteni és őszintén megnyilatkozni. Legalábbis ez a céljuk az újítással.

A YouTube sok újdonsággal készül 2017-ben is, mi pedig azonnal tájékoztatunk titeket a legújabb fejleményekről, hogy mindig naprakészek legyetek!

 

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása
Mobil