Top 50 YouTube Influencer 2017 Januárjában

2017. január 20. 14:02 - Dóczi Attila

Új év, új kezdet szokták mondani a YouTube-ra pedig különösen igaz ez, hiszen egy folyamatosan fejlődő és változó felületről van szó. Évente sok ezer új csatorna jön létre hazánkban is, ezek közül páran pedig felemelkednek majd a leghíresebb videósok táborába, de a feliratkozószámban mért erőviszonyok a „nagyok” között is folyamatosan változnak. Most, hogy elindult az új év nézzük meg, hogy kik a legmeghatározóbb tartalomgyártók a hazai YouTube piacon, különös tekintettel a Star Network partnereire.

top50youtuber.jpg

A Top 50 Magyarországon

Hogy kik a legtöbb feliratkozóval bíró tartalomgyártók jelenleg Magyarországon, azt könnyedén kiderítheted, ha megnézed a Star Network által készített, folyamatosan frissülő statisztikát, és a Top 100 feliratra kattintasz. Itt aztán több fajta kategória szerint is rendezheted azt.

Hazai viszonylatban nyilvánvalóan nincsenek akkora számok, mint nemzetközi vizeken, míg mondjuk Csehországban 2,8 millió, Németországban 5 millió, Franciaországban 10 millió, Nagy Britanniában 21 millió feliratkozója van a legnagyobb YouTubernek, addig nálunk Dancsó Péter Videómánia csatornája éppen megugrotta a 600.000 feliratkozót: a cikk írásának pillanatában 605 059 feliratkozója van.

snstattop100.png

Itthon viszont kiemelkedő ez a teljesítmény, hiszen rajta kívül a bűvös 500 ezres határt senki nem lépi át, 400 ezer fölött 4 tartalomgyártó van – Pamkutya, TheVR, luckeY, UNFIELD – az első tízbe jutáshoz pedig jelenleg 285 292 feliratkozó kell, amit BTURBO tudhat magáénak. A számok viszont olykor hihetetlen mértékben változnak, Radics Peti például január második hetében 14 ezer, az elmúlt 30 napban pedig 63 ezer feliratkozóval lett gazdagabb, ami egészen elképesztő teljesítmény.

Ahhoz pedig, hogy valaki feljuthasson a top 50-es listára 138 697 feliratkozót kell gyűjteni, amennyi a jatekpartizan csatornának van.

A Star Network szereplése a Top 50-ben

A Top 50 hazai YouTube tartalomgyártó listáján 18 szereplő a Star Network hálózatát erősíti, ezzel a legnagyobb képviseletű MCN a listán, de a Top 10 legnagyobb feliratkozó számú tartalomgyártó tekintetében is jelentős a képviselete.

Azonban egészen máshogy fest a lista, hogy ha a megtekintési számokat nézzük, hiszen ezek az igazi mutatói egy csatorna elérésének. A feliratkozószám önmagában ugyanis csak azt mutatja, hogy valaha a pályafutása alatt mennyi ember iratkozott fel a csatornára. Egy sok éve futó csatorna esetében ez sok ezer olyan felhasználót is jelenthet, aki már valójában nem is követi a csatorna tartalmait.

snstattop1002.png

Éppen ezért érdemes az elmúlt 30 nap megtekintései opciót kiválasztani, és megnézni, mennyi nézettséget generáltak a csatornák az elmúlt egy hónapban. Ilyen rendezésben 4 Star Network-ös videós is benne van a Top 10-ben, Radics Petivel az első helyen, aki az elmúlt 30 napban egészen hihetetlen 16,6 milliós megtekintésszámot produkált, a TheVR csapata 13,9 millióval, Nessaj 9,8 millióval, Anett és Ancsa pedig 9,1 millióval került be a Top 10 tartalomgyártóba az elmúlt 30 nap megtekintésszáma alapján.

Más Social felületek rangsora

Manapság már egyre fontosabb, hogy a YouTube tartalomgyártók a többi népszerű social felületen is aktívak legyenek. 2017-ben egy csatornához kapcsolódó Facebook oldal szinte alapkövetelmény, egy Instagram oldal pedig erősen ajánlott. Amellett, hogy számos előnyük van ezeknek a felületeknek – közösségépítés, interaktivitás, személyes oldal megmutatása, egyedi kommunikáció – üzleti szempontból is kifizetődő, hiszen egy tekintélyes nézettséggel bíró Instagram vagy Facebook oldal egy-egy posztja önmagában is értékesíthető.

Éppen ezért fontos manapság a YouTubereket nem csak videós tartalomgyártóként, hanem olyan influencerekként értékelni, akik a márkájukat több médiafelület együtteseként kezelik és menedzselik.

A Facebook felületét tekintve a YouTube-hoz hasonlóan itt is Dancsó Péter vezet 303 780 lájkolóval ezzel egyedüliként átlépve a 300 ezres határt. A kétszáz ezres ligába is csak a Pamkutya került be, a százezresek táborát Unfield, a HollywoodNewsAgency, BTURBO, BENIIPOWA, Goodlike és a TheVR erősíti a top10-es lista utolsó két tagja pedig luckeY 84 ezer, és Viszkok Fruzsi 82 ezer lájkolóval.

pollainsta.png

Az Instagram felületén jelenleg kettő első helyezettünk van, hiszen Dancsó Péternek és Viszkok Fruzsinak egyaránt 151 ezer követője van. A top 10-et a TheVR Instagramja zárja, a kettő között pedig FollowAnna, Unfield, Dezső Bence, Csecse Attila, Polla és Pamkutya helyezkedik el.

Itt tehát érzékelhető már az a tendencia, hogy nem feltétlenül a YouTube legnagyobb tartalomgyártói lesznek a legnagyobbak más felületeken is, hiszen egy ilyen oldal menedzselése a YouTube-tól eltérő  - mégis azzal összefüggő - tartalomstratégiát és rengeteg energia befektetést igényel. Cserébe az eredmény is gyümölcsöző hiszen az új generációs fiatalok már ezeket a felületeket használják a legjobban, tehát az itt szerzett követő bázist szépen át lehet terelni a YouTube felületére is.

Jövőbe tekintés

Sokan kérdezik tőlünk, hogy az elmúlt év növekedése után megáll-e idén a YouTube térnyerése?

Az a tapasztalatunk és a számok is azt mutatják, hogy idén legalább annyira bővülni fog a YouTube mint ezelőtt.

A feliratkozók, a megtekintési számok, a feltöltés mennyisége mind-mind növekvő tendenciát mutat és ezt az sem állítja meg hogy a konkurencia is egyre inkább felzárkózik videó szolgáltatások területén.

Sőt, ez a fajta rivarizálás mindkét felületet arra sarrkallhatja, hogy minél jobb fejlesztésekkel álljanak elő, hogy a maguk oldalára csábítsák a tartalomgyártókat, ez pedig végső soron a videósoknak fog kedvezni.

A Facebook-on is lehet most már bevételt szerezni - bár egyelőre még nem elérhető széles körben -  ez pedig sokakat arra sarkalhat, hogy ne a telített YouTuber pályán, hanem a még kibontakozó "Facebooker" irányon induljon el.

Izgalmasnak ígérkezik tehát a 2017-es év, érdemes mindenkinek nyitva tartani a szemét és kihasználni az új felületekben rejlő lehetőségeket.

Mi pedig kíváncsian várjuk hogyan alakul a hazai YouTube piac a 2017-es évben és legalább akkora lelkesedéssel és odaadással dolgozunk együtt a YouTuberekkel, mint az előző években.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

 

Stay tuned! 

Szólj hozzá!

Minden eddiginél nagyobb lett a negyedik MineCinema

2016. november 14. 15:41 - Dóczi Attila

Idén harmadszorra, összesen pedig negyedszerre rendezte meg a Star Network csapata a MineCinema-t, amire ezúttal több mint 2100-an látogattak el. A két napos rendezvényen megnézhették a legújabb Minecraft filmet, aláírást, közös fotót és ajándékokat zsebelhettek be, 1 órás interaktív programon vehettek részt hazánk legnépszerűbb Minecraft videósaival és menő Minecraftos cuccokat is vásárolhattak.

dsc_0249fenyeltt.jpg

A Minecraft nevű, nyitott világfelépítésű, építkezős-barkácsolós játék noha hivatalosan csak 2011-ben jelent meg, már 2009 óta játszható. Azóta a világ egyik legismertebb és legnépszerűbb címévé nőtte ki magát, amivel több mint 50 millió ember játszik egy hónapban.

A negyedik MineCinema-ra ezúttal a November 5-6-i hétvégén került sor, rendhagyó módon nem egy nap, hanem két egymást követő napon. Erre szükség is volt, hiszen a rendezvény óriási örömünkre akkora tömegeket képes már megmozgatni, akik egyetlen napba nem is férnek bele.
dsc_2357kicsi.jpg

A szombati napon három vetítés volt: a legnagyobb fanok, és korán kelők már 8 órára ott voltak, 8:45-kor pedig részt vehettek az első vetítésen. Akik teli hassal szeretnek mozizni, azok ebéd utánra 12:15-re érkeztek, a nap zárásaként pedig 15:45-kor kezdődött a harmadik vetítés.

dsc_2360kicsi.jpg

Ezen a napon kizárólag VIP jegyesek vehettek részt, ezzel is növelve a VIP jegy exkluzivitását. A jegy mellé járt még nyakpass, plakát, 3 darab füzet és egy toll is természetesen mind egyedi, MineCinema 4-es design-al. Aki pedig nachos menüt vett a büfében egy ajándék órarendet is bezsebelhetett.

dsc_2408kicsi.jpg

Maga a program mindhárom alkalommal hasonlóan zajlott. Miután megtelt a terem, a filmben résztvevő videósokat egyenként beszólították, és kezdődött is a VIP program, aminek keretében élőben kérdezhetett a közönség a videósoktól, majd activity következett, ahol a feladatot a közönség soraiból adta egy-egy ember, cserébe pedig válaszhatott magának valamit a jobbnál-jobb Minecraftos ajándékok közül, mint például plüss és bögre.

dsc_2403kicsi.jpg

Soha nem látott méretű volt a filmben résztvevő és a helyszínen megjelenő videósok száma. Ott volt zsDav, IceBlueBird, DoggyAndi, luckeY, Csabusa, Walrusz, KD Csapat, Anett és Ancsa, Royalszabi és Ábel von Müller

Most először már hivatalos videós műsorvezetője is volt a rendezvénynek Videojáték Zsolti személyében, aki a hazai YouTube gamer szféra egyik kiemelkedő alakja. Zsolti orgánuma betöltötte a termet, elcsevegett a videósokkal, kérdezgette a közönséget és levezényelte a játékokat is.

dsc_2525.JPG

Miután a VIP program véget ért, el is kezdődött a negyedik MineCinema film, A Fénytelen Királyság. Ezúttal egy fantasy sztori világába repített el minket zsDav, aki a film forgatókönyvírója, rendezője és vágója egy személyben.

Ez a világ alapvetően megosztott, hiszen létezik egy királyság a föld felszínén és egy a föld mélyén is, ezek pedig kölcsönös utálattal és félelemmel tekintenek egymásra. Két „alvilági” főszereplőnknek IceBluBird-nek és zsDav-nak a felnőtté válás első lépcsőjeként munkát kell vállalniuk, a királynő pedig begyűjtőkké nevezi ki őket, akiknek a feladata nem más, mint éjjel felmerészkedni a felszínre, és életüket kockáztatva élelmet szerezni a föld alatt élő nép számára. Kalandos és veszélyes utazásuk során kiderül, hogy nem csak a sajátjuk de egész világuk sorsa a tét. Vajon a szerelem fénye képes lesz beragyogni a fénytelen királyságot?

 A Minecinema filmek folyamatos fejlődést mutatnak, és ez alól a negyedik film sem kivétel. Több résztvevő videósnak ez lett a kedvence a négy közül, és a közönség soraiból is rengetegen nyilatkoztak úgy, hogy remekül szórakoztak: a film dúskált humorban és akcióban.

A vetítés után következett az aláírások begyűjtése, illetve a kötelező szelfik elkattintása, hiszen manapság már a legkisebbeknek is ott lapul a zsebében egy okostelefon, a gyakorlott kezek pedig pillanatok alatt lövik is a szelfit a videósokkal, amit büszkén lehet mutogatni az ismerősöknek.

dsc_2485kicsi.jpg

Este 7 órakor zártuk a napot, és gondolatban már a vasárnapra készültünk, ahol a 3 vetítésre összesen 1500 ember érkezett.

Ez a rengeteg ember főként 6-14 éves fiatalokból állt, de szép számmal vettek részt szülők is a rendezvényen, illetve egy-két kósza tinit is fel lehetett fedezni a közönség soraiban.

dsc_2631kicsidani.jpg

A második nap normál jegyesei nem kaptak exkluzív ajándékokat, és VIP programon sem vehették részt, de szerencsére vásárolhattak MineCinema 4-es plakátokat a helyszínen, így senkinek nem kellett aláírt plakát nélkül hazatérnie. Aki pedig még ennél is többre vágyott, az az McShop kitelepült árusító helyén vásárolhatott magának annyi Minecraftos cuccot, amennyit csak elbírt.

dsc_2558kicsi.jpg

Vasárnap este 7 órakor fáradtan, de elégedetten zártuk a rendezvényt, és külön örömünkre szolgált, hogy noha a főszereplő videósok elfáradtak a több tízezernyi aláírás kiosztásától, mégis nagy élmény volt számukra részt venni a negyedik MineCinema-n.

Köszönjük nekik, hogy ismét összehozhattunk közösen egy remek rendezvényt, nektek pedig, hogy eljöttetek!

Közvetlenül a film előtt megkérdeztük a közönséget, hogy jártak-e már valaha MineCinema-n. Sokan voltak, akiknek ez volt életük első ilyen rendezvénye – és sokak elmondása alapján a következőre is biztosan jönni fognak – de a közönség legalább fele részt vett már az egyik előző alkalommal is. Ennek borzasztóan örülünk, hiszen ez azt jelenti, hogy sikerült olyan élményekkel gazdagítani a résztvevőket, amiért megéri visszalátogatni.

dsc_2519kicsi.jpg

Külön büszkeség számunkra, hogy a megkérdezett szülők szinte mindegyike élvezte a filmet - még ha nem is ők a célközönség - az interaktív programokon pedig remekül szórakoztak.

Reményeink szerint a másik célt is sikerült megvalósítanunk, hogy valamelyest mindig megújuljunk és még gazdagabb élményt adjunk, mint az előzőleg.

Az se búsuljon, aki ezúttal nem tudott ott lenni, hiszen 2017-ben folytatódik a rendezvény sorozat, és találkozunk a MineCinema 5-ön!

 Aki nem szeretne lemaradni a friss infókról, az kövesse a MineCinema Facebook oldalát: 

https://www.facebook.com/minecinema/

 

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

 

Stay tuned! 

Szólj hozzá!

Az End Card Editor mától elérhető mindenkinek!

2016. október 27. 14:02 - Dóczi Attila

Két hete írtunk egy cikket nektek a YouTube teszt fázisban lévő End Card Editor funkciójáról, aminek segítségével könnyen és gyorsan lehet egységes, látványos és kattintható befejezést varázsolni a videóinkra. Akkor még azt találgattuk, hogy év végéig széleskörűen is bevezethetik majd, és nem csak egy-egy tesztelő csatorna privilégiuma lesz a funkció.

A YouTube ezúttal felülmúlta a legvadabb találgatásainkat is és ma reggelre világszinten, minden
felhasználó számára aktiválta az új funkciót.endscreenelerheto_1.jpg

Az előző cikkben már kifejtettük, hogy mire jó ez az új opció, aki kíváncsi kattintson ide. Ehelyett következzen egy gyorstalpaló az End Card létrehozásához:

Jelentkezz be a YouTube-fiókodba.

A jobb felső sarokban kattints a fiók ikonjára, majd az Alkotói Stúdió lehetőségre.

endcard2.png

A bal oldali menüben kattints a Videokezelő > Videók lehetőségre.

Kattints a Szerkesztés elemre annál a videónál, amelyhez hozzá szeretnéd adni a záróképernyőt.

endcard3.png

A felső lapsávon kattints a Záróképernyő elemre.

Ha a kiválasztott videó tartalmaz kommentárt, akkor a közzététel visszavonásához hajtsd végre az utasításokat. A kommentárokat bármikor újra közzéteheted.

A videó az előre megadott ráccsal jelenik meg, az alatta lévő idővonal pedig a záróképernyő rendelkezésre álló részét jelzi. Kattints az Elem hozzáadása lehetőségre. Legfeljebb négy elemet adhatsz hozzá, amelyek egyikének videónak vagy vagy lejátszási listának kell lennie.

endcard4.png

Válaszd ki a záróképernyő kialakítását:

Elem hozzáadása: Egy videóhoz legfeljebb négy elem adható. Legalább az egyik elemnek videónak vagy lejátszási listának kell lennie. Válaszd ki az egyes elemeket, add meg a szükséges adatokat, majd kattints az Elem létrehozása lehetőségre.

Másolás videóból: Záróképernyőt kimásolhatsz egy másik videódból is, és szerkesztheted az elemeket.

endcard7.png

YouTube-sablon: Elemkombinációkat tartalmazó, előre megadott formátumok közül választhatsz. Meg kell határoznod a záróképernyőn megjelenő elemek tartalmát, például hozzá kell adnod a kiemelendő csatornát.

endcard6.png

Állítsd be az egyes elemek elhelyezését és méretét a rácson. Az alul látható idővonalon add meg az elem megjelenésének idejét.

Kattints a Mentés lehetőségre.

Bizonyos elemek kibonthatók, vagy egérrel rájuk lehet mutatni további információért. A záróképernyőn legfeljebb négy elem jeleníthető meg, normál 16:9 képarányú videók esetén. 

endcard5.png

Az elemeken többféle típusú tartalom jeleníthető meg:

  • Videó vagy lejátszási lista:Kiválaszthatod, hogy mindig az utoljára feltöltött videó jelenjen meg; engedélyezheted, hogy a YouTube kiválasszon egy olyan videót a csatornádról, amely a legjobban illik a megtekintő ízléséhez; és videót vagy lejátszási listát választhatsz ki csatornádról, illetve nyilvános vagy nem nyilvános tartalmaid közül.
  • Feliratkozás:A csatornádra való feliratkozásra ösztönzés.
  • Jóváhagyott webhelyek:Társított webhelyedre, illetve jóváhagyott értékesítési és közösségi finanszírozási webhelyekre mutató link. Egyéni kép és cím megadása, valamint cselekvésre ösztönzés kiválasztása.
    • Ez a funkció különösen hasznos lehet olyan esetekben például, ha például saját bloggal vagy weblappal rendelkezel, ha a merchandising termékeid honlapját szeretnéd hirdetni vagy ha szponzorációs együttműködést alakítasz ki egy partnerrel és az ő webhelyére linkelsz.
  • Csatorna:Másik csatorna népszerűsítése és egyéni üzenet megadása.

endcard1.png

Szándékosan olyan csatornán mutatjuk be a funkciót, amely már rendelkezett előtte saját outro-val, így láthatjátok, hogy ahhoz, hogy az új funkciót használhassátok a már meglévő outro-tokat át kell alakítani olyan módon, hogy az objektumok elférjenek rajta.

Ha ezelőtt nem volt outro a videóidon, akkor nincs más dolgod, mint hagyni a videóid végén 20 másodpercnyi "semmit". A legegyszerűbb egy fehér háttér, amire szépen sorakozhatnak majd az outro elemei, egy kis zenével megspékelve.

Reméljük hasznosnak találjátok ezt a rövid tutorialt és sokat fogjátok használni az új funkciót, mert remek! :)

És ne feledjétek, hogy csak egyszer kell elkészítenetek, a kész End Card sablont át is menthetitek egyik videóról a másikra, így pár kattintással készen is vagytok. :)

 

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned!

 

2 komment

Dizájnos outro funkciót újít a YouTube

2016. október 12. 10:56 - Dóczi Attila

Az utóbbi hónapokban a szemfüles nézők – és azok a fanatikusok, akik az elköszönés után is nézik az egyes videókat - felfigyelhettek egy új funkció feltűnésére bizonyos csatornákon. A szokásos befejezés helyett, megjelent náluk egy YouTube által beépített outro, ami profi és design-os lezárást ad a videóknak.

Mi ez az új funkció, és hogyan működik?

Miért csak egyes csatornáknak van ilyen?

Hogyan tehetsz szert te is erre?
thevrendscreen.png

Azok kedvéért, akik nem járatosak a YouTube videók szerkesztésének világában, kezdjük az alapokkal. Míg az intro-t arra használják a videósok, hogy egyedi, profi és konzisztens nyitányt adjanak a videóiknak, addig az outro-k értelemszerűen a lezárást valósítják meg ugyanígy.

Általában helyet kap rajta egy vagy két videó indexképe vagy részletek videókból, más social média felületek képei, és feliratkozásra buzdító gomb vagy felirat is. Ezeket kép- és videószerkesztő programok segítségével készítik el, majd a YouTube szerkesztő felületén látják el úgynevezett kommentárokkal, amiket az egyes elemek fölé helyezve „kattinthatóvá” teszik azokat.

 gamedayendcard.png

A kommentárokkal viszont van egy probléma. Azt leszámítva, hogy nem túl dizájnosak, nem jelennek meg okos eszközökön, így az outro gyakorlatilag funkcióját veszti. Az ilyen eszközökön YouTube-ozók aránya pedig karcolgatja az 50%-ot – bizonyos videósok esetében akár 70-75% is lehet – tehát a nézők legalább fele nem tud tovább kattintani.

Ezt a problémát a YouTube félig-meddig megoldotta a kártyák bevezetésével, amik jól néznek ki, és megjelennek minden eszközön, viszont ha egy konkrét, videóban szereplő alakzatot akarunk linkkel felruházni – szakkifejezéssel: meglinkesíteni ;) – akkor ugyanabba a problémába futunk bele.

zsdavkartyak.png

Most viszont egy új funkciót dolgozott ki a YouTube fejlesztő csapata, ami End Card Editor névre hallgat – és aminek segítségével pofás ki outro-t készíthetünk magunknak.

Ezt a funkciót a videó utolsó 20 másodpercében lehet alkalmazni, és a segítségével előző videókat és playlisteket, feliratkozás gombot, és külső, kapcsoló webhelyre mutató linket is el lehet helyezni, amiket egyedi és látványos grafikai környezetbe ágyaz be a szerkesztő.

danichannelendcard.png

Ha ez még nem lenne elég, az egyik opció kiválasztásával a YouTube az adott felhasználóra szabva ajánl videót a keresési és nézési előzményei alapján, így minden néző az őt leginkább érdeklő tartalmat látja, ami növeli a hosszú távú csatorna követés esélyét.

A funkció egyelőre béta teszt fázis jár, tehát még nem érhető el minden felhasználó számára. Idén tavasszal Magyarországon először mi kaptuk meg azt a lehetőséget, hogy egy-két kiváltságos partnerünk számára megigényelhessük azt a YouTube-tól, így áprilisban már tesztelhette is a TheVR csapata hazánkban az elsők között.

Az utóbbi hetekben újabb fázisba lépett a projekt, így több embernek igényelhettünk, de az is előfordul, hogy véletlenszerűen bekapcsolják egyes videósoknál.

Várhatóan az év végéig lezárul a teszt fázis, és minden egyes felhasználó tudni fogja használni, ami nagyban megkönnyíti majd a munkáját mindenkinek, egyszersmind letisztult és profi formát fog adni a videók befejezésének.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned!

 

Szólj hozzá!

Maris és a muffinkák - Ilyen volt a második VideóSOKK

2016. szeptember 29. 13:02 - Dóczi Attila

Szeptember 24-én a Star Network csapata megrendezte a VideóSOKK rendezvény második részét, aminek célja, hogy a YouTube videósok és vendégeik egy olyan különleges közönségtalálkozón, több órás, exkluzív program keretében találkozzanak egymással, ahonnan egyedülálló élményekkel térhetnek haza. Ezúttal a főszereplő Maris volt, a hazai YouTube női videósainak kiemelkedő alakja, aki két meglepetés vendégével – Csecse Attillával és Klaudiával – felejthetetlenné varázsolták a szombati napot.

dsc_13666.jpg

Az első rendezvény férfi főszereplője után úgy illett, ha ezúttal egy női videós lesz a középpontban, és ki lenne alkalmasabb választás, mint a hazai YouTube egyik női csillaga és veteránja: Maris.

Maris még 2011-ben a hazai videózás hőskorában kezdett el videókat készíteni, először csak tutorialokat, amikben az arcát sem mutatta meg a közönségnek. Ekkor történt egy sorsdöntő pillanat: Goodlike egyik videójában azt mondta, hogy a női videósoknak nem áll jól a humorizálás. Maris ezt úgy magára vette, hogy rögtön elhatározta: bebizonyítja, hogy a nők is lehetnek sikeresek humoros videók készítésével.

infografika.png

Azóta Magyarország egyik legismertebb videósává nőtte ki magát, és már több mint 120 ezer ember gondolja úgy, hogy a női humornak nem csak helye van a YouTube-on, de egyenesen elengedhetetlen eleme annak.

Ez a rengeteg rajongó találkozni is szeretett volna vele, így hát megkezdtük az előkészületeket, lebonyolítottuk a szervezési munkálatokat, szeptember 24.-én délben pedig meg is érkezett Maris a Lurdy-moziba a két meglepetés vendéggel: barátnőjével Klauval és egyik legjobb barátjával Csecse Attillával.

Noha fél 2-kor kezdődött a regisztráció, 1 órakor már gyülekeztek a muffinkák (Maris maga a muffin anyus a rajongói pedig a muffinkák) mikor pedig Maris feltűnt pár másodpercre izgatott sikkantásokat lehetett hallani mindenfelé.

dsc_14255.jpg

2-kor megtelt a terem ismét egészen egyedi összeállításban: a jelenlévők körülbelül 90%-a volt lány és csupán 10%-a fiú. Korosztály szerint a 7-8 évestől egészen a 17-18 éves lányokig volt a szórás, persze szülők is kísérték a kisebbeket, a legidősebb résztvevő pedig egy 80 éves nagymama volt, aki a kis unokáját kísérte el a rendezvényre, és saját bevallása szerint végig remekül szórakozott.

dsc_14755.jpg

Pár perccel 2 óra után elkezdődtek a programok, amik főként a szórakoztatásra törekedtek, a videósok pedig brillíroztak a szerepükben. Egyértelműen érződött, hogy összeszokott csapatról van szó, természetesen és ugyanolyan szórakoztatóan játszották végig például a suttogó kihívást, a jóga kihívást vagy a „Ki tud többet Marisról?” játékot, mint a videóikban.

dsc_16411.jpg

Sőt! A résztvevők bevallása szerint, mivel ezúttal nem tudták kivágni a bakikat, ezért még autentikusabb, őszintébb és viccesebb produkciók kerekedtek, mint bármelyik videóban. Többen említették, hogy még közvetlenebbnek és személyesebbek a videósok élőben, mások pedig azt hangsúlyozták, hogy noha találkoztak már Marissal más rendezvényeken, ehhez hasonló élményt még soha nem éltek át.

dsc_16144.jpg

Ezt Maris nyitott és életvidám személyisége tette lehetővé, hiszen a nézők sorából folyamatosan érkeztek humoros beszólások vagy kommentárok, Maris pedig mindre reagált valami frappánsat. Ha ez még nem lenne elég, az ott lévők maguk is részt vehettek egy-egy feladatban, egy Maris rajongónak pedig ha akarnánk sem tudnánk nagyobb élményt elképzelni, minthogy a kedvenc videósával vehet részt egy közös játékban.

Éppen ezért már az elejétől fogva valódi „közönségtalálkozó hangulat” kerekedett sok-sok nevetéssel és felhőtlen szórakozással, noha komoly részek is adódtak.

dsc_15800.jpg

Az egyik program komoly beszélgetést foglalt magába, aminek keretében az iskolakezdésről, iskolaváltásról, beilleszkedésről, klikkesedésről volt szó egy interaktív beszélgetés keretében. Az ember nem is gondolná, hogy a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkinek van valamilyen negatív és/vagy pozitív élménye, amit meg is szeretne osztani másokkal. A közönség felének magasba lendült a keze és a fél órás beszélgetés alatt történetek tucatjait hallgattuk meg, amire Marisék reflektáltak különféle tanácsokkal.

dsc_15311.jpg

Nem csak sok fiatal, de a szülők szerint is ez volt az egyik legjobb program, hiszen létrejött egy olyan támogató közeg, ahol a fiatalok őszintén és bátran el merték mesélni a történetüket, és meghallgattak másokat. Emellett még egyszerű mondatokat is megtanított jelnyelven Maris a részvevőknek, amit a több száz fiatal egy emberként hajtott végre.

Mozis Maris-videó nézés, Bean bozzled challenge, héliumos lufi és sok más program után következett az aláírás és közös fotó készítés, amit nem csak türelmesen kivártak, de sokan maradtak is még egy közös beszélgetésre.

dsc_17033.jpg

Míg várakoztak a sorukra egy lánycsapattal is beszélgetésbe elegyedtem, akik első és második ránézésre is legjobb barátnőknek tűntek. A beszélgetés során derült ki, hogy valójában párosával érkeztek a rendezvényre, a többieket ott a helyszínen ismerték meg, és rögtön barátság szövődött közöttük. Nagy öröm volt látni, hogy egy ilyen rendezvény tökéletes terep arra, hogy megismerjünk másokat és még barátságok is születhetnek.

dsc_1741.JPG

A nap egyik legszebb pillanata volt, amikor az aláírások végeztével Maris leült a mozi első sorába, köré telepedtek a muffinkák és meghitt, bensőséges beszélgetést folytattak a napról.

20160924_185421.jpg

Egészen különleges élmény volt, ahogy immáron nem csak a mentális, de a tényleges fizikai korlátok is leomlottak videós és rajongói között, és kvázi barátokként beszélgettek együtt.

Ezek azok a pillanatok, amiknél különösen érezzük azt, hogy megérte létrehozni ezt a rendezvényt, és hogy sikerült felejthetetlen élményekkel gazdagítani videóst és rajongót egyaránt.

Köszönjük Marisnak, Attillának és Klaunak a közös munkát, a rajongók pedig ne feledjék: hamarosan folytatjuk!

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned!

 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása
Mobil