YouTube, mint értékesítési csatorna zenészek számára

2013. szeptember 25. 14:16 - Farkas Dániel - HD

Miért kell minden zenei előadónak kiemelkedően foglalkoznia a YouTube-al?

A válasz egyszerű: mert a rajongóik ott vannak és őket szeretnék hallgatni. A YouTube-ot hetente több, mint 2,5 millió felhasználó keresi fel, akiknek a 79%-a hallgat zenét a felületen. Ilyen és ehhez hasonló statisztikai adatok ide kattintva olvashatóak korábbi bejegyzésünkben.

A YouTube közvetlen bevételi lehetőséget is biztosít az előadóknak (pénzszerzés bekapcsolásával), de ennél sokkal fontosabb a YouTube értékesítési csatornaként való értelmezése. Az alábbi ábra szemlélteti ezt a folyamatot:

YouTube mint értékesítési csatorna.pngA YouTube, mint értékesítési csatorna az előadók számára

Remek példa a fenti folyamat működésére Majkáék (Majka, Curtis, BLR) Belehalok című zenéje, hiszen a YouTube volt az a színtér, ahol hatalmas sikert értek el és ennek hatására nagyban megszaporodott a fellépéseik száma is. Természetesen nem csupán ez volt a siker kulcsa, azonban a felület nélkül nem értek volna el ekkora sikert az garantált.

A YouTube-on jelen lenni mára már nem lehet kérdés a hazai zenei szakma szereplőinek, így akik még nem lépték meg a hivatalos csatornájuk elindítását, azoknak minél hamarabb azt javasoljuk, hogy vágjanak bele a profi YouTube jelenlét kialakításába.

Mi a HD marketingnél rengeteg hasznos szakmai tanáccsal, cikkel és további szolgáltatásokkal állunk minden zenei előadó rendelkezésére. Magyarországon az egyike vagyunk azon YouTube ügynökségnek, akik kiemelt YouTube Partnerként tudunk egyedülálló szolgáltatásokat nyújtani a hazai zenei piac szereplőinek. A youtubeugynokseg.hu oldalon további részletek találhatóak szolgáltatásainkról.

Amennyiben tetszett cikkünk, akkor kérjük oszd meg barátaiddal, előadó társaiddal, hogy ők is értesülhessenek hasznos cikkünkről. Köszönjük!

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

Miért törölték Majkáék 6 milliós videóját? Itt a válasz!

2013. szeptember 13. 11:46 - Farkas Dániel - HD

Precedens értékű lépést tett meg a Google a minap, hiszen törölte a Majka, Curtis, BLR és Pápai Joci által előadott Nekem ez jár című videoklipet felületéről a hirdetési irányelvek megsértése miatt. Ennek következménye, hogy az eddigi 6 milliós nézettségük egy pillanat alatt semmivé foszlott (ide kattintva még elérhető videó).

videó kép.PNGA Nekem ez jár című szám már 6 milliós nézettségnél járt mikor törölték

A törlés oka nem más, mint a videóban szabálytalanul elhelyezett termékreklám, mivel a YouTube termékelhelyezésekről szóló szabályzata tiltja a videó elejére vágott hirdetések megjelenítését:

Ez azt jelenti, hogy tartalom előtti hirdetéseket vehetek fel a videóimba?

Nem, az irányelvek nem teszik lehetővé a partnerek számára hirdető által létrehozott és szállított tartalom előtti hirdetések felvételét tartalmukba, vagy más reklámszüneteket, amikor a YouTube hasonló hirdetési formátumot kínál. Ezek az irányelvek kifejezetten olyan tartalomkészítők számára készültek, akik szponzorok nevében hoznak létre hirdetéseket. Ha a hirdető érdeke az, hogy kifejezetten a te tartalmadhoz szolgáltasson hirdetéseket, akkor kérjük, partnermenedzsereddel együttműködve segítsétek elő a tranzakciót.

A probléma tehát abból adódik, hogyha a tartalom tulajdonos is elhelyez videójában hirdetést, akkor nem ritka, hogy két reklámot is végig kell néznie a felhasználóknak egy videó megtekintése előtt (a YouTube-ét és a feltöltőjét is), amely már finoman szólva is nagyon idegesítő tud lenni.

További érvágást jelent a Google számára az is, hogyha a feltöltő saját reklámot használ és tiltja az adott videónál a monetziációt (pénzszerzést), mert így egyáltalán nem keres pénzt a YouTube, amely ugyancsak nem tisztességes a felület szolgáltatójával szemben.

Természetesen érthető Majkáék megoldása is, hiszen hazánkban jelenleg még nagyon nehéz csupán a monetizációból befolyó pénzből fenntarthatóvá tenni egy YouTube csatornát, így racionális döntés lehet egy termékelhelyezés. Fontos azonban, hogy minden ilyen irányú szabállyal tisztában legyünk, hogy ne fordulhasson elő ilyen eset, mint hazánk jelenleg a YouTube-on legnépszerűbb csapatával.

Azok akik szintén hasonló megoldást alkalmaztak, azok szintén áldozatai lehetnek a Google szankcióinak, így érdemes elébe menni a problémának és a Google-s kapcsolattartójukat vagy csapatunk szakembereit felkeresni, ha nem szeretnék elveszíteni nézettségüket.

A termékelhelyezésekkel kapcsolatban ide kattintva lehet bővebb információkat olvasni.

Amennyiben hasznosnak találtad cikkünk, akkor kérjük oszd meg Te is barátaiddal és munkatársaiddal, hogy minél több hazai előadóhoz el tudjon jutni! Köszönjük!

Stay Tuned!

4 komment

YouTube feliratkozás közvetlenül a weboldaladról!

2013. július 26. 12:19 - Farkas Dániel - HD

Július az újítások hónapja a YouTube háza táján! Az admin jogok kiterjesztése után, most újabb hasznos fejlesztést vezettek be a világ legnépszerűbb videó feltöltő oldalán. Mostantól egyetlen gombnyomással feliratkozhatnak weboldal látogatóink YouTube csatornánkra!

Korábban is elérhető volt a külső feliratkoztatási funkció, azonban a feliratkozás végrehajtásához el kellett látogatnunk a YouTube felületére, ahol jóvá kellett hagynunk az adott csatorna követését. Az alább közölt kódrészlet segítségével immáron elég csupán egyetlen gombnyomás és bárki követőnké válhat. Amennyiben valaki nincs bejelentkezve Google fiókjába, akkor egy automatikusan felugró ablakban ezt is meg tudja tenni.

A beillesztendő kódrészlet:

<script src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script>
<div class="g-ytsubscribe" data-channel="Your Channel Name Here">
</div>

A feliratkozási gomb kis mértékben személyre is szabható, hiszen választhatunk olyan megjelenését is, amely a csatornánk avatarját is tartalmazza az alábbi példa szerint:

egyedi feliratkozási gomb_1.PNG

 

Látványos feliratkozási gombot alkalmazhatunk weboldalunkon

A YouTube developer oldalán minden csatorna tulajdonos könnyedén el tudja készíttetni saját csatornája kódját. Az eszköz ide kattintva érhető el.

A gomb beillesztését már számos oldal alkalmazza az első naptól kezdve, a Vice minden cikkéhez elhelyezte a YouTube subscription gombot.

A YouTube újítása véleményünk szerint át fogja alakítani a megszokott közösségi gombok beillesztését, hiszen a csatornával rendelkező weboldalak/portálok/webáruházak számára kézenfekvő a YouTube integrálása a Facebook like box-hoz hasonlóan.

Ha tetszett cikkünk, akkor osszátok meg Ti is barátaitokkal, munkatársaitokkal a közösségi gombok segítségével.

Stay Tuned!

5 komment

Újdonság! Több YouTube csatorna létrehozás egyetlen e-mail címmel!

2013. július 17. 11:27 - Farkas Dániel - HD

Úgy tűnik, hogy a YouTube fejlesztői meghallgatják a felhasználók észrevételeit, mivel a nemrég bevezetett több adminos csatorna kezelési lehetőség után most lehetővé tették, hogy egyetlen fiókkal több YouTube csatornája legyen egy adott felhasználónak.

Korábban minden csatornához külön regisztrációt (e-mail címet) kellett létrehozni, amely igencsak bosszantó többletmunkát igényelt a felhasználók részéről. Mostantól már egyetlen fiók elég, amelyhez a kívánt csatornákat hozzá tudjuk adni és létre is tudunk azzal újakat hozni.

A folyamatok kiszolgálását a Google+ biztosítja, amely Google+ Oldalak létrehozásával oldja meg a kezelők hozzáadását és szerkesztését. A meglévő YouTube fiókból létrehozott új csatornáknak automatikusan „jár egy Google+ Oldal” is.

Így hozz létre új YouTube csatornát már meglévő fiókból

Első lépésként jelentkezzünk be már meglévő fiókunkba és látogassunk el a https://www.youtube.com/channel_switcher oldalra. Itt láthatjuk az általunk kezelt csatornákat és a jobb felső sarokban tudunk új csatornát létrehozni.

A jobb felső sarokban tudunk új csatornát létrehozni

A létrehozás során meg kell adnunk a kívánt csatorna nevet. Jó hír, hogy bármit választhatunk, ami nem ütközik a YouTube erre vonatkozó szabályzatával. Ez azért lehetséges, mert a Facebookhoz hasonlóan a Google+-on is lehet ugyan olyan névvel több oldal (pl.: Daft Punk, Házépítés, stb).

Adjuk meg az adatokat.PNG

Egyszerűen létrehozhatunk újabb csatornákat

 

A kategória kiválasztása után meg kell adnunk, hogy a jövőben feltöltendő tartalmainkat milyen korú felhasználók tekinthessék meg és végül el kell fogadnunk az oldalakra vonatkozó ÁSZF-et. A kész gombra kattintva máris létrejön új csatornánk és belekezdhetünk annak beállításaiba. A legfontosabb ilyenkor, hogy igényeljünk egyedi URL-t a csatornánkhoz, hiszen mind felhasználói oldalról, mind SEO szempontból nagyon fontos ez a lépés.

Az egyedi YouTube URL létrehozásához menjünk a csatornánk speciális beállítások lapjára. Itt kattintsunk az egyedi YouTube URL létrehozása lehetőségre és válasszunk számunkra megfelelő nevet.

Egyedi url létrehozás.PNGVálasszuk a legrelevánsabb csatorna URL-t az oldalunk számára

Ebben az esetben csak olyan nevet választhatunk, amelyet korábban még senki nem vett igénybe. Amint kitaláljuk a leendő nevünket, akkor kattintsunk a csatorna-URL létrehozása gombra. Sikeresség esetén a csatornánk a jövőben a következő módon lesz elérhető: https://www.youtube.com/user/választottnév

Az egyedi YouTube URL választását követően végezzük el a szükséges beállításokat és máris indulhat a tartalmak feltöltése az új csatornánkra.

Úgy gondolom, sokunknak jelent ez a fejlesztés hatalmas könnyebbséget a jövőben, hiszen nem kell majd számos e-mail cím/jelszó kombinációt tárolnunk a gépünkön ahhoz, hogy hozzá tudjunk férni csatornáinkhoz. Az előnyében persze hátrányát is hordozza, hiszen így kifejezetten vigyáznunk kell majd fő YouTube csatornánk belépési adataira, mivel egyetlen helyről hozzáférhetővé válik minden tartalmunk.

Bízunk benne, hogy tetszett legújabb cikkünk és sokan fogtok élni az új fejlesztéssel. Minden megosztást és lájkot hálásan köszönünk nektek!

Stay Tuned!

3 komment

Videójátékok a YouTube-on

2013. július 15. 12:58 - Deli Norbert - HD

Videójátékok szektorelemzés.png

A videó/számítógépes/konzolos/mobilos játékokhoz kötődő videók kb. 10-15%-át adják a YouTube videóknak, ez pedig óriási érték. Az ilyen tartalmat fogyasztók nem csak egy brandhez (játékhoz) kötődnek, általában többféle játékstílust és azon belül is több tucatnyi játék iránt érdeklődnek, aktívan és hosszabb ideig néznek ilyen videókat.

Július elején a Google kiadott egy tanulmányt, amiben az szerepel, hogy a "Játékosok" 95%-a megnézi a YouTube-on található játék bemutatókat, teszteket. Így (valószínűleg?) a videójátékok piaca az, ahol létkérdés, hogy a terméket gyártóknak illetve forgalmazóknak foglalkoznia kell a YouTube marketing-gel.

Az általunk egy hónapja közölt cikk - a legnépszerűbb magyar YouTube csatornákról - is azt mutatta, hogy a hazai TOP10 csatorna közül 4 gameplay videókkal foglalkozik. Az egész világot tekintve ennél kisebb a súlya ennek a témakörnek a TOP50 csatornában. A világ TOP 50 legnézettebb YouTube csatornája közül 7 db foglalkozik videójátékokkal, mindegyik 1 milliárd feletti nézettséget ért el eddig. A TOP 50 legtöbb feliratkozóval rendelkező csatorna közül pedig 6 db játékos, ami 4 milliónál több feliratkozót jelent az egyes csatornáknak.

Tehát sok videót és aktívan néznek a "Játékosok", ezek a videók elég jellegzetesek, egyrészt mert ritka az olyan témakör, amelyben a márka/gyártó illetve a közösség által gyártott tartalmak ilyen közel azonos megoszlásban lennének. Abban is egyedi ez a témakör, hogy a márka/gyártó cégek a játék megjelenése után már csak minimálisan jelenítenek meg új videókat, a teret teljesen átadják a közösségnek valamint a 3. felet képviselő bloggereknek, újságíróknak, tesztereknek. 

Az egyes videótípusok a következőek: 

1. Játék bejelentések - A gyártó/forgalmazó által kiadott tartalom, első képek a játékról, általában 1-3 percesek
2. Játékmenet demók - A gyártó/forgalmazó által kiadott tartalom, első képek a játékmenetről, általában 5-15 percesek
3. Játék megjelenés - A gyártó/forgalmazó által kiadott tartalom, értékesítést ösztönző videók, általában 1-3 percesek
4. Szórakoztató videók - Közösség által gyártott tartalom, vicces részek a játékból, paródiák, játék bugok, 5 percnél rövidebbek
5. Tutoriál videók - Közösség által gyártott tartalom, hogyan kell csinálni egyes dolgokat a játékban, 1-5 percesek
6. Végigjátszások - Közösség által gyártott tartalom, hogyan lehet végigcsinálni a játékot, 15+ percesek
7. Értékelések - Közösség/Újságok által gyártott tartalom, a játék rövid bemutatása és értékelése, 4-5 percesek

A grafikon láthatjuk, hogy a 7 videótípus hogyan kötődik időben az adott játék megjelenéséhez, átlagosan a kapcsolódó videó megtekintések hány %-a ilyen és hogy mekkora részét gyártják a kiadók, a közösség illetve harmadik fél.

videojatekok k01.JPG
videojatekok 02.JPGAmit egy más szektorban tevékenykedő cég tanulhat a videójátékokból, az az hogy érdemes a termék bevezetése előtt is kommunikálni videós formában, valamint hogy nem szabad félni a közösség által generált tartalmaktól sem, sokkal hitelesebb lesz a felhasználók szemében az így kapott vélemény a termékről.

A tanulmányban vizsgálták azt is, hogy a játékvideók megtekintése mekkora részben történik mobil eszközökön, a tapasztalat az lett, hogy minden harmadik megtekintés ilyen eszközökön történt. 

Minden like-ot, megosztást köszönünk Nektek!

Stay Tuned!

További linkek a TOP magyar videókjáték oldalakra:

   - Otherworld.hu csatornája, filmkritikákkal és gameplay videókkal 

   - zsDav csatornája, főleg Minecraft gameplay videókkal 

    - Játékpartizán csatornája, a Rossz PC játék sorozattal vált ismerté, most már filmkritikák is megjelennek oldalán 

   - pingvinharcos csatornája, egy csapat által menedzselt gameplay videók gyűjteménye

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása
Mobil