Egy évesek lettünk + Indul a YouTube csatornánk!

2013. október 24. 13:45 - Farkas Dániel - HD

2012 októberében indítottuk útjára YouTube Blogunkat, amely a hazai piac máig egyetlen olyan tudásbázisa, amely dedikáltan a YouTube marketingnek szenteli bejegyzéseit. Az eltelt idő alatt számos cikket tettünk közzé, amelyek egészen a kezdő szinttől a leghaladóbb beállításokig mutatták be a YouTube üzleti típusú kihasználásának lehetőségeit.

Első születésnap - YouTube Blog.png

A beállítások mellett számos statisztika, esettanulmány, infografika és újdonság is bemutatásra került, így a video marketing világával kapcsolatos tendenciákat is igyekeztünk olvasóink számára bocsátani. Az elmúlt egy év folyamán rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk tőletek, amely mellé múlt hónapban a Google szakmai elismerését is begyűjtöttük, hiszen a HD marketing immáron Kiemelt YouTube Ügynökségként  segíti a hazai és nemzetközi tartalomgyártók munkáját.

Az elmúlt 1 év számokban:

Számok_2.PNG

A jövőben is hasonlóan érdekes és kifejezetten hasznos tartalmakkal várunk minden eddigi és jövőbeli olvasónkat és igyekszünk fejleszteni is tevékenységünket is, hogy még többet tudjunk nektek átadni a YouTube marketingből elsajátított tudásunkból.

Elindult YouTube csatornánk

Blogunk első születésnapjára időzítettük a HD marketing hivatalos YouTube csatornájának elindítását is, amely mostantól rendszeresen jelentkezik majd mind YouTube-al, mind cégünk további szolgáltatásaival, életével kapcsolatos videókkal. Ide kattintva tudsz feliratkozni csatornánkra!

hd youtube.PNG

Érdemes tehát már most feliratkozni, hogy ne maradj le nyitó tartalmainkról. Bízunk benne, hogy a blogunk mellett sokan figyelemmel követitek majd munkánkat a világ legnagyobb videó megosztó portálján is.

Köszönjük az eddigi figyelmet,
Deli Norbert & Farkas Dániel

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

TOP magyar gasztrocsatornák a YouTube-on

2013. október 18. 12:02 - Bertók Veronika

Mint azt már egy korábbi írásunkban bemutattuk, sok más témához hasonlóan, a gasztronómia számára is rendkívül jól használható felületet nyújt a YouTube, amelyen bárki könnyedén ismert "gasztrovloggerré" válhat.

Külföldön a tartalomgyártók már jóval előrébb járnak mind minőségben, mind mennyiségben, de legfőképpen a felismerésben. Mára azonban itthon is egyre többen fordulnak ehhez az új felülethez, hogy minél szélesebb körben ismertté válhassanak.

Legújabb iparági elemzésünkben a magyar gasztronómiai úttörőket szeretnénk bemutatni, csatornáik tartalma alapján kategorizálva.

1. csoport - Gasztrobrandek és főzőcsatornák

A gasztronómiában eddig is otthonosan mozgó Tv csatornák, ételmárkák, egy olyan új megjelenési felületként tekintenek a YouTube-ra, ahol interaktív módon érhetik el rajongóikat. Közösségi oldalak, tetszés szerint beállítható lejátszási csatornák, receptgyűjteménnyel összekötött blogok segítségével biztosítanak személyre szabott és dinamikusan frissülő tartalmat a fogyasztóknak, akik ezáltal még jobban kötődnek a brandhez.

Kontraszt Web és Videó Studió 
Feliratkozószám: 650   Videó össznézettség: 1 999 250
A csatorna elérhetősége: https://www.youtube.com/user/kontraszt

törzsasztal.jpg

A csatorna a Törzsasztal Borászati, Gasztronómiai és Életstílus Magazin videóit fűzi egy kalap alá. A magazin 2000 júniusa óta látható a szegedi Telin Televízión, valamint a hódmezővásárhelyi, a makói, a békéscsabai és a kiskunhalasi helyi televíziókban. A kéthetente 30 percben jelentkező műsor túl van a 9. születésnapján és a 150. adásán. A  több, mint 880 videó között találunk receptvideókat, melyeket a törzsasztal.com munkatársai neves magyar éttermek séfjeinek segítségével készítenek el a helyszínre látogatva, valamint gasztronómiai fesztiválokat és borászatokat bemutató kisfilmeket. A széles kínálatban fellelhetők még gasztronómiai különlegességekről szóló videók, egészséges életmódhoz kapcsolódó termékbemutatók, de helyet kaptak különleges emberekkel készült riportok, valamint Amerikában és Dél- Afrikában készült úti filmek is.

TVPaprika Magyarország  
Feliratkozószám: 500   Videó össznézettség: 348 224
A csatorna elérhetősége:  
https://www.youtube.com/user/TVPaprikaHun

tv_paprika.jpg

A TV Paprika Magyarország és a kelet-közép-európai térség tematikus gasztronómiai TV csatornája, melynek szinte az összes adása megtekinthető 3 évre visszamenően online is. Videótárukban a számtalan tematikus főzőműsoron túl betekintést nyerhetünk olyan tartalmakba is, melyek célja a kulináris hagyományok megőrzése, a hazai konyha tradicionális értékeinek népszerűsítése, valamint a legjelentősebb gasztronómiai események és a távoli nemzetek konyhájának bemutatása. A csatorna vidám, színes életérzését tapasztalhatják meg azok is, akik online tekintik meg az adásokat, azt a benyomást keltve, mintha a képernyő előtt ülve utaznánk körbe a világot és kóstolnánk meg finomabbnál finomabb fogásokat.

miele fozoiskola 
Feliratkozószám: 3505   Videó össznézettség: 3 633 289
A csatorna elérhetősége: https://www.youtube.com/user/mielefozosuli

Miele.jpg

A Miele főzőiskola egy olyan közösségi oldal, ahova bárki feltöltheti kedvenc receptjeit képekkel, videóval, lehet blogolni, fórumozni és követni az oldal érdekesnek tartott tagjait. Saját szakácskönyvünk is lehet, melyen megjelennek a kedvencek közé tett és a saját receptjeink, a blogbejegyzéseink, a videóink, a képeink és az ismerőseink is. A gasztronómia iránt érdeklődő felhasználók létrehozhatnak egy saját, személyre szabott oldalt és ezt bármikor elérhetik, akár mobiltelefonról is.

A Miele Főzőiskola Youtube csatornáján – a háztartási elektronikai márka által képviselt értékek - a minőség és elegancia jegyében készült receptvideóit sorakoztatja fel, melyekben a főzőcsapat segítségével bárki tud úgy főzni, akár egy igazi séf. A főzőcsapat nemrég új taggal bővült Hegyi Barbara személyében, aki Abraka babra- Monológok a konyhámból című könyvében szereplő recepteket ezúttal a Miele konyhájában készíti el.

 

benkonyhaja
Feliratkozószám: 638   Videó össznézettség: 376 529
A csatorna elérhetősége: https://www.youtube.com/user/benkonyhaja

ben konyhája.png

A Ben bolondbiztos konyhája elnevezésű YouTube csatorna egyben az Uncle Ben’s magyar Facebook oldalának humoros receptgyűjteménye is. A csatorna a külföldön egyre népszerűbb DIY stílusban igyekszik elkalauzolni a nézőket a leginkább ázsiai ízvilágú fogások világában. A „Hogyan készül a pho leves?” –től egészen a „Hogyan készül a Bubble Tea?” kérdésig kaphatunk válaszokat a jelenleg 57 videóból álló, de folyamatosan frissülő tartalomból. A videók között sok olyat találunk, amelyeket tényleg az igazán kezdő vagy kétbalkezesnek feltételezett séfjelölteknek szántak a készítők pl. „Tojáshámozás egyszerűen”, így még ők is jó élménnyel és értékes praktikákkal lehetnek gazdagabbak megtekintésük után.

 

2. csoport - Gasztroblogok receptvideói

Az elmúlt években itthon is gombamód szaporodtak a gasztroblogok, hol minőségi, hol kevésbé jól összerakott tartalommal. Mára persze kiemelkedtek azok az igazán tartalmas és egyedi blogok a tömegből, ahol tényleg minőségi tartalommal találkozhatnak az olvasók. A bloggerek először szimplán szöveges formában, később pedig ínycsiklandozó képekkel illusztrálva vezették be az olvasót konyhájukba, következő lépésként pedig kezdik felfedezni a saját csatorna adta lehetőségeket. Hiszen néha sokkal kifejezőbb lehet egy videórecept, mint egy írott formátum és talán a nézőknek is megkönnyíti a feladatot, ha nem a fantáziájukra bízva, hanem képekkel illusztrálva láthatják a főzés lépéseit, csak hogy egy párat megemlítsünk az előnyökből.

ApróSéf Receptek
Feliratkozószám: 234   Videó össznézettség: 35 094
A csatorna elérhetősége: 
https://www.youtube.com/user/TheDesszerteu

apróséf.png

Az Apróséf.hu egy igazán tartalmas, közösségi oldalnak is beillő gasztroblog. Olyan hasznos és egyedi funkciókkal is rendelkezik, mint pl. a Mi van itthon? receptajánló alkalmazás, ahol a saját hűtőnk tartalmát begépelve kaphatunk a véges számú hozzávalóinkból is elkészíthető receptet. Bár a csatorna még csak 8 hónapja kezdte el működését és eddig zömmel csak édességek elkészítését láthatjuk, a videók igényesek és érdekesek, és várhatóan számuk hamarosan tovább fog nőni.

Tante Fanny Magyarország
Feliratkozószám: 18   Videó össznézettség: 9 552
A csatorna elérhetősége: 
https://www.youtube.com/user/tantefannykeszlet

tante fanny.jpg

A Tante Fanny márka eredetileg egy 1999-ben létrejött, friss leveles tészták gyártására specializálódott cég, jelen van Magyarországon, Ausztriában és Hollandiában. Honlapjukat, ami egyben egy webáruház, receptgyűjtemény és blog is, azoknak ajánljuk, akik leveles tésztából kívánnak sütni valami édeset vagy sósat. Már a cég mottója, a „friss, hűtött konyhakész tészta” is üdvözlendő, valamint több kitüntetést is nyertek termékeikkel, de az igazi különlegesség mégis a receptvideóikban rejlik számunkra. Ezek a videók igazán egyediek a gasztronómia témában, már csak a különleges képminőség miatt is, ami a régi mozik ugráló képi világát idézik, de azért is, mert minden hozzávaló, instrukció feliratozva van beszéd helyett.

 

3. csoport - Receptek diétához és különleges étrendhez

 shop4builders

Feliratkozószám: 10791   Videó össznézettség: 967 302
A csatorna elérhetőségehttps://www.youtube.com/user/shop4builders

shop4builders.jpg

Magyarország legnagyobb étrendkiegészítő webáruházának csatornája, melyben több más témájú videó mellett a gasztro téma egy külön playlisttel elérhető.

Itt megtalálhatják kedvenc fogásaikat a testépítők, fogyni vágyók vagy akik csak szimplán egészséges fogásra vágynak. A recepteket lépésről lépésre elmagyarázzák a „gyúrós” szakácsok, kommentálják, hogy miért jó a szervezetnek, hogy lehet kombinálni a még jobb hatás elérése érdekében. Vigyázat! A fogások nagy része csirkéből vagy más fehérje dús alapanyagból készül, változatosságra vagy igazán ínyenc falatokra ne számítsatok.

A fenti elemzéseken túl természetesen találhatóak még további főzéssel kapcsolatos csatornák is hazánkban, azonban azok mind minőségben, mind tartalom gyártási volumenben elmaradnak az említett 7 csatornától.

A következő táblázatban összegyűjtöttük a TOP magyar gasztro csatornák elérhetőségeit és legfontosabb számait (a 2013. október 18.-i adatok alapján):

Elérhetőség
Videók 
Megtekintés 
Feliratkozó
www.youtube.com/user/mielefozosuli 507 3 633 289 3505
www.youtube.com/user/kontraszt 887 1 999 250 650
www.youtube.com/user/shop4builders 202 967 302 10791
www.youtube.com/user/noltv 453 893 387 300
www.youtube.com/user/benkonyhaja 57 376 529 638
www.youtube.com/user/Nemzetikonyha 141 354 080 539
www.youtube.com/user/TVPaprikaHun 162 348 224 500
www.youtube.com/user/receptvarazs 71 346 663 327
www.youtube.com/user/segitunkfozni 63 278 907 745
www.youtube.com/user/andrasjokuti 90 271 716 87
www.youtube.com/user/gasztrotv 61 248 280 254
www.youtube.com/user/alacartekulinaria 18 138 271 144
www.youtube.com/user/foznijo 87 76 901 1296
www.youtube.com/user/jolkifoztem 39 63 402 141
www.youtube.com/user/konzulfozoiskola 55 49 396 169
www.youtube.com/user/TheDesszerteu 37 35 094 234
www.youtube.com/user/tantefannykeszlet 18 9 552 18

 

Bízunk benne, hogy sokak számára érdekes volt cikkünk és sikerült egy részletes betekintést nyújtani a hazai online videós gasztro világba.

Köszönjük, ha megosztod barátaiddal, ismerőseiddel cikkünket a közösségi gombok segítségével.

Stay Tuned!

5 komment

Lopják tartalmaid, sértik szerzői jogaid a YouTube-on? Itt a megoldás!

2013. október 14. 13:33 - Farkas Dániel - HD

Az elmúlt évben nagymértékben megemelkedett a videós tartalmak szerzői jogaival kapcsolatos kérdések száma. Mi is számos olyan megkeresést kapunk hétről hétre, amikor tartalomtulajdonosok kérnek segítséget szerzői jogaik érvényesítésében akár úgy is, hogy az ő cégük, márkájuk nincs jelen a YouTube felületén.

content id cikkbe.png

A szerzői jogokkal kapcsolatos megkeresések számának növekedése egyértelműen a pénzszerzés (monetizáció) hazai engedélyezésével köthető össze, hiszen amíg nem lehetett kézzel fogható anyagi javakat szerezni a felületről, addig többen csak legyintettek a másolásokkal, lopásokkal kapcsolatban.

Mára azonban égető kérdés lehet, hogy urald saját jogi tartalmaidat a YouTube felületén, legyen az vizuális, audio, avagy audiovizuális „termék”. Sok tartalomgyártó (jellemzően nem multinacionális cégek) számára a jogok érvényesítése nagyon nehéz, hiszen csupán a videók alatt elérhető jelentés benyújtása áll rendelkezésükre (igen bonyolult módon) és ez általában több hetes átfutást igényel.

Ennek a korszaknak azonban vége, hiszen mostantól akár egyetlen kattintással letiltathatjuk azokat a videós tartalmakat, amelynek jogait mi birtokoljuk. Természetesen ez a lehetőség továbbra sem mindenki számára érhető el közvetlenül, hiszen minden tartalom készítőnek csatlakoznia kell egy úgynevezett Multi Channel Network hálózatba.

A HD marketing egyike azon kiemelt YouTube Ügynökségnek hazánkban, aki rendelkezik ilyen hálózattal immáron két hónapja. Azon csatornák számára, akik csatlakoznak hálózatunkhoz a jövőben, nem kell aggódniuk szerzői jogaik érvényesítésért, hiszen szakembereink a YouTube Content ID rendszerének segítségével azonnal kiszűrik a duplikációkat, vagy referencia fájlok alapján tiltják a másoló videójának megjelenítését a felületen. Az alábbi képet egy perccel azt követően készítettük, hogy érvényesítettük egyik partnerünk jogait. Jól látható, hogy azonnal letiltotta a YouTube a videót:

HD marketing tartalma.jpgSzerzői jogok érvényesítése a YouTube-on egyetlen kattintással

A szerzői jogok érvényesítésével kapcsolatban hosszú regényeket lehetne írni annak lehetőségeiről, amely minden csatorna tulajdonos számára különböző lehet, így arra kérünk mindenkit, akit érdekel ez a fajta megoldás és kíváncsi a részletekre, az lépjen velünk kapcsolatba az alábbi form segítségével és mi rövidesen felkeressük.

Természetesen a szerzői jogok kezelése mellett számos egyéb kiemelkedő haszna is van a HD marketing hálózatához való csatlakozásnak, amelyekről a YouTube Ügynökségünk weboldalán olvashatsz részletesen.

Bízunk benne, hogy sokatoknak nagyon hasznos volt cikkünk és a jövőben még többen csatlakoztok majd jelenleg is jelentősen növekedő Multi Channel Hálózatunkhoz!

Ha tetszett cikkünk, vagy érdekes lehet ismerőseid, munkatársaid számára is, ne habozz megosztani velük a közösségi gombok segítségével! Köszönjük!

Stay Tuned!

5 komment

Hirdetési típusok a YouTube-on

2013. október 03. 11:15 - Farkas Dániel - HD

Legújabb cikkünkben egy igazán hiánypótló témát vettünk elő, amellyel kapcsolatban rengeteg kérdést kaptunk tőletek az elmúlt egy évben. A téma nem más, mint a YouTube-on elérhető hirdetési formátumok és annak szabályai. Az alábbi leírásunkban a felületen jelenleg elérhető összes hirdetési típust bemutatjuk.

Alapvetően három típusú hirdetést különböztetünk meg a YouTube felületén, a videós, a képes és a szöveges hirdetéseket. Az alábbi ábra a videós és képes típusok fajtáit ábrázolja azok megjelenési helyeivel kiegészítve:

youtube-hirdetes2.pngA YouTube hirdetések fajtái

Videós Hirdetések (TrueView)

 

A videós hirdetésekkel hivatalos neve TrueView, amelyből 3 különböző típusú létezik világszerte. Hazánkban ebből jelenleg mind a 3 típus elérhető. A TrueView hirdetések feladását az AdWordsben tudjuk megtenni, méghozzá úgy, hogy külön videós kampányt hozunk létre. Ide kattintva magyar nyelvű videós segítséget kaphatunk a kampány létrehozásában.

1. In-Stream TrueView hirdetés

A legtöbben talán ezt a formátumot ismerik (más néven Pre Roll), amely az egyes videók előtt jelenik meg automatikusan elindulva. Magyarországon a felhasználóknak 5 másodperc eltelte után lehetőségük van tovább lépni a hirdetésről amennyiben nem szeretnék azt végig nézni. Kiegészítő bannert is feltölthetünk az In-Stream hirdetésünkhöz, amely a videó továbbléptetése esetén is megjelenik a videó oldal jobb felső sarkában bannerként.

In-Stream hirdetés.PNGIn-Stream TrueView hirdetés a YouTube-on

A hirdetés bármilyen hosszúságú videó lehet, azonban érdemes 20-30 másodpercre korlátoznunk mondanivalónkat, ha hatékony eredményt akarunk elérni.

A legtöbbek által feltett kérdés a In-Stream hirdetések kapcsán, hogy mikortól kell fizetnie a hirdetőknek. Erre kétféle szabályt alkalmaz a Google, az első, amikor a videó nem hosszabb 30 másodpercnél. Ilyen esetben csak akkor kell a hirdetőnek fizetnie, ha a felhasználók végig nézik a teljes videót, vagy rákattintanak arra. A 30 másodpercnél hosszabb hirdetés esetében pedig a 30. másodperc elteltével vagy kattintás után kerül pénzbe megjelenni.

Manapság egyre több hirdető kezdi felismerni ebben a hirdetési formátumban rejlő hatalmas lehetőséget, mivel nem ritka, hogy 4-7 forintos áron tudjuk elérni a felhasználókat (CPV - Cost Per View). A tömegmédiumokkal szemben hatalmas előnye a YouTube-nak, hogy nagyon jól targetálhatóak demográfiailag hirdetéseink. A jövőben minden bizonnyal nagyságrendekkel megemelkedik majd a multinacionális márkák hirdetési aktivitása a felületen.

2. In-Search TrueView hirdetés

A YouTube-on lehetőségünk van keresési oldalakon hirdetni videóinkat kulcsszavas célzási (kontextuális) megoldással. Ilyenkor a felhasználók akkor látják hirdetéseinket, amikor a YouTube-on rákeresnek arra az adott kulcsszóra vagy azzal kapcsolatos kifejezésre amire kampányunkat céloztuk.

keresés hirdetés.PNGMaximum két hirdetés jelenhet meg felül a videó találati oldalon

Ebben az esetben akkor kell fizetnünk a hirdetésért ha a felhasználó arra rákattint. Ilyenkor nem számít, hogy mekkora részét tekinti meg a videónak, hiszen a kattintással már kifejezte érdeklődését a tartalmunk iránt.

A kattintási árak itt sem túl magasak, azonban az elérés is igen alacsony jelenleg még hazánkban, így inkább az In-Strem hirdetés kiegészítéseként érdemes használni.

3. In-Display TrueView hirdetés

Az In-Display formátum esetében a videó megtekintési oldal ajánló sávjában jelenik meg hirdetésünk. A formátumra ugyanazok a jellemzők igazak, mint az In-Search hirdetésre, így külön ezt nem taglalnánk még újra.

ajánló hirdetés.PNGAz autógyártók igencsak aktívak a YouTube-on a konkurensükre való hirdetés kapcsán

In-Display megjelenítési hirdetés néven érhető el az AdWords felületén. Ezt a formátumot is remekül lehet célozni, mint ahogy a beszúrt képen is látható.

Képes Hirdetések

 

1. MPU (300x250 Banner)

A legtöbbek által használt hirdetési formátum a YouTube felületén. A Display kampányok rendszerint egyik legjobban teljesítő eleme szokott lenni tapasztalataink szerint a YouTube-on megjelenített 300x250-es Banner hirdetés.

300x250.PNG300x250-es bannerhirdetés

A hirdetés az AdWords Display hirdetéseknél vihető fel és akár videó URL szinten is tudjuk célozni. Véleményünk szerint napjaink egyik legjobban pozicionálható hirdetési formátuma a 300x250 pixel méretű banner. Formátumát tekintve lehet statikus kép és flash is.

Kattintási árai a Display rendszer átlagához képest kis mértékben magasabbak, azonban konverziókra vonatkozva az egyik leghatékonyabb felület.

2. InVideo (Képes Fedvény)


Az InVideo hirdetések esetében a videókon tudunk képes fedvény hirdetéseket megjeleníteni. Ennek mérete 468x60 px, amelyet ugyancsak az AdWords Display kampány készítőjében tudunk létrehozni.

hirdetések.PNG300x250-es bannerhirdetés kiegészítő Overlay bannerrel

A Fedvény hirdetéshez feltölthetünk egy kiegészítő 300x250 px nagyságú bannert is, amely nem tűnik el abban az esetben, ha a felhasználó a videón kikapcsolja az azon futó Overlay-t. A formátum sokak által kedvelt, azonban általánosságban elmondható, hogy kevésbé hatékony mint a 300x250-es jobb felső sarokban megjelenő formátum.

Szöveges Hirdetés

 

A YouTube-on az egyik legtöbbet megjelenő hirdetési típus a Szöveges Fedvény (Overlay) hirdetés. Az AdWords felületén a Display kampányoknál adható meg a megjeleníteni kívánt szövegünk. Átkattintási arányát tekintve a leggyengébben teljesítő YouTube formátum.

overlay szöveges.pngSzöveges fedvény Hirdetés

A Google néhány esetben hármat is megjelenít egymás alatt a Szöveges Fedvény hirdetésből, amelyet ugyancsak egyetlen kattintással ki tudnak kapcsolni a felhasználók.

Masthead Lite Hirdetés

 

Július 7-től Magyarországon is elérhetővé vált a Masthead Lite hirdetési formátum a YouTube kezdőlapján. Alapvetően egy 760x150 pixel méretű banner jelenik meg, amely két részből tevődik össze, hiszen egy 495x150 pixel nagyságú kép (flash is lehet) és egy 265x150 pixel nagyságú videó boxból áll. Az alábbi képen látható a Masthead Lite kinézete:

MastHead Lite.pngA kezdőoldal tetején jelenik meg

A hirdetés igénybevételéhez rendelkeznünk kell egy a videóval a YouTube-on. Alapvetően két opció áll rendelkezésünkre a videós hirdetés esetében. Az egyik, hogy automatikusan elindul hang nélkül a videónk és 30 másodpercig fut, a másik, hogy kattintásra indul el, de ekkor már hanggal. Természetesen az autoplay típus választása esetén a videóra történő kattintás hatására a lejátszás újra indul hang kíséretében.

A Masthead Lite rendelkezik olyan típussal is, ami ha rákattintunk a hirdetésre, akkor egy 970x500 pixel nagyságú videó ablakká nagyítódik ki. Az alábbi képen látható ennek kinézete:

expandable jobb.jpgKinyíló Masthead Lite videó hirdetés típus

A hirdetési formátum a nagyobb márkákat igyekszik kiszolgálni, hiszen nincs lehetőség demográfiai szegmentálásra a látogatók között. A többi YouTube hirdetéssel ellentétben a Masthead Lite-ot nem az AdWords hirdetéskezelőn keresztül lehet feladni, hanem a Google helyi munkatársait kell ezzel kapcsolatban megkeresni. Egyedi azért is, mert a hirdetést időalapon lehet foglalni, átlagosan napi egységenként. 

Cikkünkben áttekintettük, a YouTube-on elérhető összes hirdetési formátumot. Bízunk benne, hogy minden érdeklődő számára sikerült egy átlátható és kompakt összefoglalást készíteni. Amennyiben további segítségre lenne szükségetek, akkor ide kattintva lépjetek velünk kapcsolatba.

Abban az esetben, ha hasznosnak találtad cikkünket, akkor oszd meg Te is barátaiddal a közösségi gombok segítségével. Köszönjük!

Stay Tuned!

3 komment

YouTube Videó Kommentelés 2.0

2013. szeptember 30. 10:14 - Farkas Dániel - HD

Fejlesztésen esik át a Youtube videók kommentelési rendszere. A tartalom előállítók most már képesek lesznek többek között bizonyos kulcsszavakat letiltani, a renitens követők számára megtiltani a kommentelést, vagy beállítani, hogy egyes felhasználók kommentjei előnyösebb helyen jelenjenek meg. A változtatásra azért került sor, mert sokszor lehetett nem oda illő kommenteket olvasni a videóknál, amik csak rontották egy-egy éppen elindult beszélgetés hangulatát (pl.: rasszista megjegyzések).

A kommenteket egyenlőre béta verzióban csupán a csatornánk „Vitafórum” oldalán lehet csak moderálni az új módszerrel, azonban 2013 végéig a videó megtekintő oldalakra is kiterjesztésre kerül a funkció, amely alapvetően változtatja meg a kommentek rendszerét.

A menü rendszerben megjelenő „Közösség” menüpont alatt tudjuk egyszerűen szabályozni a tiltásokat (felhasználó, kulcsszó) és kiemeléseket (igen lesz kiemelés is).

YouTube kommentelés.PNG

Megadhatunk tiltó szavakat és konkrét felhasználókat is kizárhatunk csatornánk tartalmairól

A Google amellett, hogy nagyobb moderálási lehetőséget biztosít a csatorna tulajdonosok számára, úgy intergrálja egyetlen mozdulattal a felhasználókat a Google+ rendszerébe. A jövőben azok a felhasználók, akik Google+ account-ot használnak a kommenteléshez, azok hozzászólásai feljebb jelennek majd meg, mint azoké, akik ezt nem tették meg. Egyértelmű tehát az üzenet. A Google újabb platformot nyit annak érdekében, hogy növelje saját közösségi hálózatának aktív táborát.

Komment válaszok

A YouTube-on korábban is lehetett az egyes hozzászólásokra válaszolni, azonban a G+ integrációval jóval átláthatóbbá válik majd a mechanizmus, hiszen a Facebook-hoz hasonlóan itt is az adott komment alatt jelenik majd meg a válasz a korábbi átláthatatlan megjelenítés helyett.

Az alábbi képen látható (elnézést a minőségért) ennek működése:

komment válasz.PNG

Átláthatóbb lesz a komment-válasz megjelenítése

Linkek a kommentekben

Már augusztus végén megszellőztette a Google, hogy hamarosan engedni fogja a kommentekben a külső linkek beszúrását, amely ugyancsak erősíti majd a jelentőségét a videó hozzászólásoknak. A bevezetésről még pontos információt nem tudni, azonban minden bizonnyal 2013 végéig ez is elérhetővé válik majd a felületen.

Nagy változáson megy tehát keresztül a hozzászólások mechanizmusa, amelyet bátran hívhatunk 2.0-ás verziónak is. Mindenképpen érdekes lesz figyelemmel követni a folyamatot, hiszen könnyen elképzelhető, hogy a klasszikus fórumokon jól működő fake profillal való hozzászólások új korszaka köszönthet be a YouTube felületén a kiemeléseknek köszönhetően.

Amennyiben érdekesnek találtad cikkünket, akkor oszd meg te is barátaiddal a közösségi gombok segítségével! Köszönjük!

Stay Tuned!

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása
Mobil