A gamer társadalom piros betűs ünnepe – jön az E3!

2014. június 06. 15:48 - Tóth Bálint Star Network

Mi is az E3?            

Június 10-11-12 a legtöbb ember számára csak átlagos napok lesznek ebben az évben, azonban a játékipar szereplői és maguk a játékosok számára az év egyik legfontosabb ünnepe. Ekkor kerül ugyanis megrendezésre az E3, más néven az Electronic Entertainment Expo, amely során az iparág szereplői kinyilatkoztatják, hogy az elkövetkező egy évben milyen technológiai fejlesztések és szoftverek, játékok várhatók a különböző platformokon. Ott van a Microsoft, a Sony és számos további meghatározó játékipar szereplő. Az itt történő bejelentések piacformáló erejét pontosan ismeri minden gyártó, emiatt az E3 egy ideje legalább annyira show is, mint amennyire konferencia.

E3_1.jpg

A mostani E3-on közel 200 kiállító várható, valamint rengeteg szereplő a médiából, így méltán tekinthető a  a videojátékos társadalom piros betűs ünnepének. Ennek ellenére egy fontos csoport azonban nincs jelen tömegekben, ők pedig nem mások, mint a játékipar eltartói, a játékosok! Számukra többnyire az online közvetítések maradnak az esemény követésére! 

Néhány E3 érdekesség

Bizonyára sokatok tisztában van, hogyan zajlik le az E3, de nektek is van olyan, amiről még nem tudtatok, ezért összegyűjtöttünk pár érdekes adatot, funfactet számotokra!

  1. Az előkészületek óriásiak! Az E3 során használt összes internet kábel hosszúsága kitesz egy Madrid-Párizs távolságot, és a szükséges internet sávszélesség több mint amennyi az összes amerikai nagyvárosnak kell egy év alatt.
  2. A világon máshol is próbálták már megismételni az E3 sikerét, de mindeddig sikertelenül. Japánban volt erre nagy esély még 1996-ban, de végül a Sony és a SEGA visszalépett és a Nintendo egyedül maradt a nagyok közül, így nem sikerült véghezvinniük a tervüket.
  3. Tavaly az E3 hete alatt a leginkább keresett játékok az alábbiak voltak: The Last of Us, Battlefield 4, GTA V, Halo 5, Call of Duty: Ghosts

 

Hogyan hat az E3 a YouTube-ra

Mivel a játékosok online keresnek utána az E3-nak, és ezt főleg Google-n vagy YouTube-n (ide kerülnek fel a játékelőzetes és minden E3-mal kapcsolatos videó) teszik meg, így fontos szót ejteni ezeknek a kereséseknek a jellegeiről. A Google egyik oldala, a www.thinkwithgoogle.com nemrég adta ki az E3 alkalmából erre irányuló kutatásának eredményét, amely során azt vizsgálta, hogy 2012-es és 2013-as E3 során milyen keresési trendek figyelhetők meg a YouTube-on és a Google-n az eseménnyel kapcsolatos tartalmakkal kapcsolatban. A kutatás az E3 környéki időre fókuszált, és sok érdekes információval szolgált.

Először is, bár ez nem meglepő, de az E3 egyre nagyobb érdeklődésnek örvend, ez a YouTube-on és a Google-n is megmutatkozik. 2013-ban a játékvideók megtekintése az E3 hete során 23%-kal nagyobb volt, mint 2012-ben, de ugyanígy nőtt a megosztások, kommentek, Google keresések mértéke is, ahogy az alábbi ábrán is látható:

E3 adatok.png

Social engagement a kommentek, megosztások, like-ok mértékét jelenti.

Ami szintén bebizonyosodott, hogy az élő közvetítések képviselik egyértelműen legnagyobb arányt a keresésekben, ugyanis 10-ből 7 keresésben szerepelt valamilyen formában az élő közvetítés szó.

Ami már érdekesebb információ, hogy mikor is keresnek a leginkább E3-as tartalmakra a gamerek. YouTube-os keresések az esemény második napján (első napnak az esemény előtti sajtó konferenciák számítanak) a leggyakoribb, míg a Google-ben a sajtó konferenciák során vannak a csúcson a keresések száma.

E3 YouTube keresések_1.png

 

E3 Google keresések_1.png

Nem meglepő információ azonban, hogy egy adott játékra, szoftverre stb. a legnagyobb keresés közvetlenül annak bemutatása után történik. Az alábbi ábrán látható, hogy tavalyi E3 során az Xbox és a PS4 bemutató konferenciája után közvetlenül mennyivel nőtt a keresés az adott konzolokra. Ugyanez a tendencia azonban észrevehető más tartalmaknál, játékoknál is.

E3 xbox ps4 keresések_1.png

Összefoglalás

Láthattuk, hogy az E3-nak milyen szerepe van a YouTube-ra nézve. Megállapítható, hogy óriási mértékben megnő a játékokra, konzolokra irányuló történő keresések száma, amelyek közül a legfontosabb továbbra is az élő közvetítések. Így tehát mind a gamerek és cégek számára fontos, hogy ezt kihasználják és csatornáik számára potenciális feliratkozókat, nézőket vonzanak be. Ezt lehet például saját élő közvetítés indításával, E3 beszámoló videók, interjúk készítésével megtenni vagy cégek akár az E3-as megjelenésüket videók formájában közzétehetik. 

 

Magyar YouTuber is indít élő közvetítést!

OtherWorld Online.png

Jó hír hogy Magyarországon is lesz élő közvetítés az E3-ról! Mindezt a Star Network partnere az OtherWorld Online biztosítja, amely szórakoztató módon készít játék és filmkritikákat, és jelenleg közel 120 ezer feliratkozóval és több mint 18 milliós összmegtekintéssel rendelkezik a csatornájuk. Az élő stream-et minden érdeklődőnek érdemes lesz követni, hiszen magyar kommentárral, értékeléssel kiegészített közvetítés kerül megvalósításra. A közvetítés június 9-én este 6 órakor kezdődik, amelyet az alábbi  linken érhettek el: https://www.youtube.com/watch?v=DPkPfdJyqGc

Egy biztos, mi már nagyon kíváncsiak vagyunk az újdonságokra, reméljük Ti is velünk tartotok majd!

Bízunk benne, hogy érdekesnek találtad cikkünket. Minden megosztást szívesen veszünk a közösségi gombok segítségével.

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

Íme a YouTube következő fejlesztései

2014. június 05. 12:07 - Farkas Dániel - HD

Az elmúlt évek során már megszokhattunk, hogy a YouTube háza táján mindig történik valami. A videó megosztó oldal 9 éves fennállása alatt folyamatos fejlesztéseken ment keresztül annak érdekében, hogy az érintettek (tartalomgyártók, felhasználók és hirdetők) igényeit a lehető legjobban kiszolgálják.

A változásokat általában nem jelentik be előre a YouTube fejlesztői, viszont ezúttal kivételt tettek és ígéretük szerint a jövőben is tájékoztatást fognak adni a felületet érintő változásokról. Nézzük mire lehet számítani a közeljövőben a YouTube-on!

Mobil applikáció csatorna menedzseléshez

A jövőben bárhol, bármikor tudjuk majd csatornánkat menedzselni egy külön erre a célra létrehozott mobil applikáció segítségével. Ahogy a Facebook esetében már régóta elérhető a „Pages” alkalmazás a tartalomgyártók számára, úgy a YouTube is hamarosan bevezeti alkalmazását a YouTuberek legnagyobb örömére.

Monetizáció maximalizálás

A YouTube esetében a leghevesebb vitákat egyértelműen a monetizációt érintő kérdések váltják ki, hiszen a tartalomgyártók hiába érnek el esetenként nagyobb nézettséget, mint egyes televízió csatornák programjai, az ő bevételeik jelenleg töredékei a tv-s szereplőképhez képest.

founding.PNG

A Google természetesen elismeri ezt a problémát és a jövőben igyekeznek kibővíteni a monetizációs lehetőségeket. Ennek egyik módja a non profit szervezetek esetében már tesztelés alatt lévő adakozás bevezetése, ahol a nézők tudnak hozzájárulni a csatorna tulajdonos bevételeinek növeléséhez. Közösségi alapon történő pénzszerzés nem újdonság és számos esetben már hatalmas sikereket ért el ez a fajta üzleti modell.

Az adakozás mellett másik megoldás lehet a fizetős csatornák bevezetése (már 8 országban elérhető a lehetőség), melynek keretében havidíjas alapon tudunk előfizetni csatornákra, ahol teljes reklámmentesség mellett élvezhetjük a szórakoztató tartalmakat. Saját meglátásunk az, hogy a fizetős feliratkozás sikere jelenleg sokkal korlátozottabb, mert számos országban még nem létezik ennek hagyománya (hazánkba is csak hamarosan érkezik meg a Netflix).

Creator Academy fejlesztés

A YouTube marketingesei azon dolgoznak, hogy a lehető legnagyobb segítséget nyújtsák a tartalomkészítők számára, hiszen folyamatosan fejlesztik saját oktató anyagaikat, amelyeket a Creator Academy aloldalon tudnak a felhasználók elérni. A jövőben is folytatódik a felület fejlesztése és tökéletesítése a visszajelzésekre és igényekre alapozva.

Feliratozás kiterjesztése

A YouTube videók megtekintésének 80%-a mára már az USA-n kívülről történik, így elengedhetetlen, hogy a felületet a lehető legjobban személyre szabják a nyelvek tekintetében. Ennek folyamata már rendkívül jól halad, azonban a YouTube fejlesztői itt nem állnak meg, hiszen hamarosan 60 nyelvre tervezik bevezetni az automatikus feliratozást a videókban. Kíváncsian várjuk!

captions.PNG

Audio Library bővítése

A YouTube felüleltén jelenleg is elérhetőek ingyenes zenei anyagok, azonban ezek száma nagyon korlátozott (pár száz darab érhető el csupán). A jövőben megkezdődik ennek folyamatos kibővítése újabb számokkal és hang efektekkel annak érdekében, hogy minden felhasználó megtalálja a számára ideálisat.

Bevétel megosztás Mashup esetén

Rengeteg alkalommal fordul elő a YouTube-on, hogy egy feltörekedni vágyó zenész híres előadók számait dolgozza fel, készít belőle ún. mash up-ot. Ekkor azonban a rendszer automatikusan követeli a felhasználótól a tartalomegyezés elismerését, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy a feldolgozást készítő semmilyen bevételt nem kap az általa készített feldolgozásból.

mashup.PNG

A YouTube fejlesztői elhivatottan dolgoznak egy olyan rendszer kialakításán, amely képes lesz lekezelni ezeket a mash up alkotásokat és ennek fejében a bevételeket is megosztja majd a szám eredeti tulajdonosa és a feldolgozó között. Úgy gondoljuk ez a fejlesztés sokat lendíthet pozitív irányba a felület megítélésében és ennek hatására fognak megjelenni újabb egyéniségek a YouTube-on.

A fent bemutatott jövőbeli változások mind-mind izgalmasan hangzanak, kíváncsian várjuk ezek bevezetését a felületen. Amennyiben tetszett cikkünk, akkor ne habozz megosztani barátaiddal, ismerőseiddel, hogy ők is tudást szerezhessenek a YouTube jövőbeli változásairól.

Stay Tuned!

4 komment

6+1 hasznos tipp YouTuberek számára

2014. május 30. 10:19 - Farkas Dániel - HD

A YouTube a világ vezető videómegosztó oldala, egy hely, ahol folyamatosan újabb és újabb egyéniségek tűnnek fel vagy süllyednek a mélybe. Rengeteg olyan esettel találkozunk kiemelt YouTube Partnerként, hogy egyes felhasználók berobbannak videójukkal a YouTube világába és ugyanilyen gyorsan tűnnek is el a felületről akaratuk ellenére.

Ilyenkor az esetek döntő többségében a tudatos csatorna menedzsment hiányában találjuk meg a hanyatlás okát (pl.: nem építenek feliratkozó bázist). Mai cikkünkben szeretnénk a YouTuberek számára néhány hasznos tanáccsal szolgálni annak érdekében, hogy hosszú távon sikeresek lehessenek.

1. Alkalmazz csatorna előzetest

 Minden csatorna tulajdonos számára elérhető lehetőség a csatorna előzetes alkalmazása. Ennek az eszköznek a segítségével minden olyan felhasználó számára akik még nem iratkoztak fel csatornádra, megjeleníthetsz egy intro videót, amiben megkéred őket, hogy kövessenek téged. Az alábbi kép egy hazai példa a GameDayIroda jóvoltából akik fél év alatt közel 70 ezres követőtábort építettek ki:

Gameday.PNG

A csatorna előzetest saját csatornánk cover képe alatt található „Csatorna navigáció” menüpontban tudjuk aktiválni, majd beállítani.

2. Külső kommentárok használata

 Biztosan te is láttál már olyan YouTube Videót amiben külső weboldalra mutató link szerepelt. Ezek a megoldások remekül használhatóak forgalomterelésre mindenki által. A külső kommentárok használatának feltétele, hogy weboldalad összekösd YouTube csatornáddal és ezt követően nyílik lehetőséged a funkció használatára.  Az alábbi példa a Shop Builder Webáruház YouTube csatornájáról származik:

Shop Builder kommentár.PNG

A funkció egyetlen hiányossága, hogy csupán arra az oldalra tudunk linkelést végrehajtani, amellyel összekötöttük YouTube csatornánkat. 

3. Használj bevezető klipet videóid előtt

 Számos YouTuber esetében találkozunk azzal a problémával, hogy a videóik elé nem készítettek intro videót, amellyel jelentős márkázási lehetőségtől fosztják meg magukat. A YouTube egyik legújabb fejlesztéseként a videók törlése és újbóli feltöltése nélkül tudunk egy maximum 3 másodperces introt helyezni a videóink elé. A funkció a „Videóba ágyazott programok” oldalon érhető el:

márkaintro.PNG

4. Csatorna kulcsszavak kitöltése

 Talán a hazai YouTuber közösség leginkább elhanyagolt beállítása a csatorna kulcsszavak megadása. Bizony nem csupán a videóknak kell kulcsszavakat megadnunk, hanem a csatornánk számára is. Ezzel tudjuk biztosítani a felhasználók számára, hogy ne csupán egyes videóinkat találják meg, hanem magát a csatornát is, ahol számos érdekes tartalom érhető el. A csatorna kulcsszavakat a csatorna beállítások „Speciális” pontja alatt tudjuk megadni:

csatorna kulcsszó.PNG

5. Videók teljesítményének vizsgálata

 A YouTube analitika széleskörű információkat nyújt a csatorna tulajdonosok számára, amelyből olyan fontos kérdésekre kaphatnak választ, mint például a nézők neme, kora, forgalom forrásai vagy nem utolsó sorban a bevételek alakulása. Mindezek mellett azonban elérhető egy nagyon hasznos funkció is, amelyet Közönségmegtartás névre kereszteltek el. A funkcióval vizsgálni tudjuk az egész csatorna, vagy akár videók közönség megtartását is.  Az alábbi kép a Brains együttes egyik kedvelt számának közönségmegtartását mutatja:

Közönségmegtartás.PNG

A YouTube manapság már sokkal fontosabbnak tartja egy videónak a közönségmegtartását, mint nézettségét, hiszen ez sokkal közelebb áll ahhoz, hogy egy tartalom jó vagy sem (a rosszat nézettsége tehát hiába nagy a kíváncsiság miatt).

6. Derítsd ki konkurenseid milyen kulcsszavakat alkalmaznak

 Sokszor kérdezik tőlünk YouTuberek, hogy miként tudnák megnézni, hogy egy adott felhasználó milyen kulcsszavakat használ a videója optimalizációjához. Ilyenkor minden esetben meglepődnek, hogy milyen egyszerű ennek kiderítése. Ahhoz, hogy megtudd egy videó kulcsszavait csupán a videó mellett kell jobb klikkel kattintani és az oldal forrását megnyitni.

Itt keress rá a „keyword” szóra és máris láthatod, hogy konkurensed mire optimalizál. A forráskódban kettő „keyword” találat is lesz, ahol a második tartalmazza az összes kulcsszót.

+1 - Ingyenes hírlevél Tanfolyam

 A Star Network-nél útjára indítottunk egy 19 részből álló ingyenes YouTube hírlevél tanfolyamot azok számára, akik még csak most barátkoznak a YouTube területével, vagy szeretnének többet tudni a felület lehetőségeiről. Iratkozzatok fel tudás anyagunkra, amelyben a fent említett beállításokat is részletesen ismertetjük.  Ide kattintva a részletes tematika és a jelentkezési űrlap érhető el.

Hírlevél fejléc 600x125.png

Bízunk benne, hogy hasznos tanácsokkal gazdagodtál és te is alkalmazni fogod a fent írt beállításokat a csatornád népszerűségének növelése érdekében. Ha tetszett cikkünk, akkor oszd meg barátaiddal, munkatársaiddal a közösségi gombok segítségével!

Stay Tuned!

5 komment

Hogyan hódította meg egy svéd srác a YouTube csúcsát

2014. május 21. 11:24 - Tóth Bálint Star Network

Ebben a cikkünkben szeretnénk egy kis érdekességet bemutatni, amely sok YouTube felhasználó számára fontos kérdés. Bemutatjuk nektek PewDiePie-t (csatornája itt érhető el: https://www.youtube.com/user/PewDiePie), aki jelenleg a YouTube legtöbb feliratkozójával rendelkező csatornáját birtokolja, és bemutatjuk, hogyan érte el oda, ahol most áll. Tarts velünk, számos érdekes és hasznos tanulsággal fogunk szolgálni!

PewDiePie csatorna borító.PNG

Ki is PewDiePie? Igazi nevén Felix Arved Ulf Kjellberg, svéd származású és jelenleg 24 éves srác, aki csatornáját 2010-ben hozta létre, és azóta elsősorban játékvideókat tölt fel, valamint számos vicces  vlog videót. Jelenleg egy óriási, közel 27 MILLIÓS (!) feliratkozó bázisnak örvendhet, egy videóját átlagosan legalább 1 millióan megtekintik, és majdnem 4,5 milliárd összmegtekintéssel büszkélkedhet, amellyel már jelentős versenytársa lehet a televíziós csatornáknak. Felmerülhet a kérdés, hogy ezt hogyan sikerült elérnie egyáltalán? Mi az, aminek köszönhetően más gamer és úgy általában az összes többi YouTube csatorna fölé tudott emelkedni?

Ehhez először kicsit vissza kell ugranunk az időben 2005-be, amikor is a  YouTube megszületett. A videóportál megjelenésével emberek ezrei töltötték fel videóikat, legyen a zenélős, trükköket bemutató vagy éppen cicákkal teli. Ebben a helyzetben természetesen törekedni kellett a YouTube-nak arra, hogy a kereső a legjobb videókat adja ki, így meg kellett határozni, milyen mutató fogja eldönteni, hogy egy videó jó vagy nem. Végül akkor a megtekintések száma lett meghatározó szám, vagyis azt követően minél nagyobb megtekintés számmal rendelkezett egy videó, minél többször nyitották meg, annál jobb helyezést ér el az ajánlókban. Kezdetben ez jó megoldásnak látszott, azonban később megjelentek a trükköket alkalmazó felhasználók.

Sokan kijátszották a rendszert, mégpedig úgy, hogy olyan indexképet választottak a videónak, ami figyelemfelhívó volt, és a felhasználó megnyitásra ösztönözte. A videó megnyitása után azonban kiderült, hogy maga a tartalom silány és igénytelen, de ez nem számított már, hiszen a videóra rákattintottak, és így a megtekintés száma is nőtt.

Megtévesztő indexképek.PNG

Hogy ezt megszüntessék, 2012 márciusában új algoritmus jött létre, amely már nem a megtekintések számát figyelte, hanem az átlagos nézettségi időt, vagyis azt, hogy hány percet néznek meg a videóból a felhasználók, Minél többet, annál jobb helyezést kap a videó. És ezzel jött el a játékvideók korszaka!

A játékvideók többségében egyszerű felhasználók otthon játszanak, szórakoznak, és ezt töltik fel YouTube-ra. Ennek elkészítéséhez szinte semmi utómunkára, és bármilyen más, plusz időt és pénzt igénylő tevékenységre nincs szükség, így ilyen videókat akár naponta is fel lehet tölteni (PewDiePie is így tesz). Jelenleg átlagosan hetente 8 videót tölt fel 2010 óta, így már 1763 videóval rendelkezik!

Továbbá a játékvideók egyre népszerűbbé válásával egyre többen néztek végig ilyen játékvideókat, vagyis ezeknek az átlagos nézettségi idejük magas, és így a csatorna is magasabb helyezést élvezhet. Egy 2013-as kutatás szerint a játékvideók átlagos hosszúsága közel 10 percet tesz ki, de PewDiePie-nál nagyon sok 15 perces vagy annál is hosszabb is található.

PewDiePie videó.PNG

Na de miért pont PewDiePie az, aki ilyen nagy hasznot húzott az egészből? Természetesen a 2012-es algoritmusváltás előtt már rendelkezett több millió feliratkozóval, amit elsősorban a jó, vicces és rendszeres tartalomnak köszönhető, de a váltás után nőtt meg igazán drasztikusan a csatorna. Csak 2013 júniusában 1,5 millióval nőtt a feliratkozói szám és a 212 millióval a nézettsége! Az első ok, ami ennek hátterében áll, a már korábban kifejtett nézettségi idő. A második ok, ami csak rá jellemző, és ami kiemeli a többi gamer csatorna közül, az a csatorna nemzetköziségében rejlik.

A YouTube algoritmusa alapvetően helyi videókat helyezi előnybe a keresőben számunkra, tehát Magyarországon magyar videókat, Kaliforniában kaliforniai videókat. Vagyis egy magyar csatorna először főleg magyar keresések során jelenik meg jobban, és a népszerűség növekedésével terjedhet tovább más országokba, régiókba. PewDiePie eredetileg a csatornát Svédországban hozta létre, így a svéd kultúrában és közönségben terjedt el először. Nem sokkal később azonban elköltözött Olaszországba, és a YouTube is ezt az országot érzékelte a csatorna forrásaként, így az olasz nézőknél is gyorsan elterjedt. És mindehhez hozzájárul, hogy angol nyelven tölt fel videókat, így az USA-ban, Nagy-Britanniában és a többi angol anyanyelvű országban is nagyon gyorsan terjedt. És ezt egyetlen más csatorna sem tudta egyelőre reprodukálni. 

Összefoglalásként nézzük még egyszer, mik azok a tényezők, amik PewDiePie sikeréhez hozzájárultak?

PewDiePie.PNG

A YouTube-on található egy hosszabb angol nyelvű összefoglaló arról, hogyan lett PewDiePie a number one, ha érdekel titeket, itt megnézhetitek: https://www.youtube.com/watch?v=EgMqhEMhVV8

Reméljük cikkünk érdekes volt számotokra, és megosztjátok a közösségi linkek segítségével! Minden megosztást előre is köszönünk!

Stay Tuned!

42 komment

Szúrj be "gyári" introt YouTube videóid elé

2014. május 06. 11:39 - Farkas Dániel - HD

Remekül indul a május a YouTube tartalomgyártók számára, hiszen a fejlesztők egy újabb nagy hiányosságát küszöbölték ki a felületnek. Mostantól minden videónk elé egy maximum 3 másodperces introt fűzhetünk anélkül, hogy újra fel kellene töltenünk videós tartalmunkat (ezáltal elveszítve nézettségét) a felületre.

Az intro beállítása

Elsőként készítenünk kell, egy maximum 3 másodperces videót és feltöltenünk a csatornánkra. Érdemes ennél a tartalomnál a nem listázott beállítást választani, hiszen ezek a videók önmagukban nem mondanak sokat a felhasználók számára.

A feltöltést követően látogassunk el a csatorna beállítások menü „Videóba ágyazott programok” aloldalára, ahol megtalálhatjuk az intro beállítás lehetőségét:intro beállítás.PNG

Intro hozzáadása YouTube videóink elé

Amennyiben elérhető az említett kritériumnak megfelelő videónk (3 másodpercnél rövidebb), akkor kattintsunk a „Márkaépítő bevezetés hozzáadása” lehetőségre és válasszuk ki a leendő introt. Lehetőségünk van az összes tartalmunk előtt megjeleníteni az újdonsült bevezetőt, vagy csak egy bizonyos dátumot követő videók előtt:

intro beállítás lehetőségek.PNG

Két lehetőségünk van az eszköz alkalmazását illetően

Természetesen mint számos YouTube fejlesztés, ez sem tökéletes még, mivel a legjobb az lenne, ha egyenként tudnánk választani azok között a tartalmaink között, ahol szeretnénk alkalmazni az újonnan bevezetett eszközt.

Az intro beállítást követően a rendszer tájékoztat minket, hogy hány videónk elé fogja elhelyezni az általunk beállított csatorna azonosító videót. A folyamat akár fél órát is igénybe vehet míg minden feltöltésünknél élesedik az eszköz.

Technikailag szépen megoldották a bevezető elhelyezését a tartalmak előtt, hiszen nem érzékelhető látványos átmenet (pl.: töltés) az intro és a videók között.

Amire semmiképpen ne használjuk az introt

A YouTube fejlesztői nyomatékosan hangsúlyozzák, hogy tilos a 3 másodperces introt reklámként, szponzorációs megjelenésként és termékelhelyezésként használni. Semmiképpen sem érdemes kockáztatni, hiszen szabályszegés esetén törölhetik csatornánk érintett videóját, letilthatnak funkciókat fiókunkban vagy legrosszabb esetben az egész csatornánkat is elveszíthetjük.

A fent említett eszközt érdemes minden olyan tartalomgyártó számára alkalmazni a jövőben, akik korábban nem helyeztek el introt a videós tartalmaik előtt. Kíváncsiak vagyunk mindenki véleményére az első tapasztalatokkal kapcsolatban, írjátok meg bátran kommentben alul.

Bízunk benne, hogy hasznosnak találtátok cikkünket, kedveljétek és osszátok meg ti is ismerőseitekkel a közösségi gombok segítségével, hogy ők se maradjanak le a YouTube legújabb újdonságáról.

Stay Tuned!

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása
Mobil