A YouTube a világ vezető videómegosztó oldala, egy hely, ahol folyamatosan újabb és újabb egyéniségek tűnnek fel vagy süllyednek a mélybe. Rengeteg olyan esettel találkozunk kiemelt YouTube Partnerként, hogy egyes felhasználók berobbannak videójukkal a YouTube világába és ugyanilyen gyorsan tűnnek is el a felületről akaratuk ellenére.
Ilyenkor az esetek döntő többségében a tudatos csatorna menedzsment hiányában találjuk meg a hanyatlás okát (pl.: nem építenek feliratkozó bázist). Mai cikkünkben szeretnénk a YouTuberek számára néhány hasznos tanáccsal szolgálni annak érdekében, hogy hosszú távon sikeresek lehessenek.
1. Alkalmazz csatorna előzetest
Minden csatorna tulajdonos számára elérhető lehetőség a csatorna előzetes alkalmazása. Ennek az eszköznek a segítségével minden olyan felhasználó számára akik még nem iratkoztak fel csatornádra, megjeleníthetsz egy intro videót, amiben megkéred őket, hogy kövessenek téged. Az alábbi kép egy hazai példa a GameDayIroda jóvoltából akik fél év alatt közel 70 ezres követőtábort építettek ki:
A csatorna előzetest saját csatornánk cover képe alatt található „Csatorna navigáció” menüpontban tudjuk aktiválni, majd beállítani.
2. Külső kommentárok használata
Biztosan te is láttál már olyan YouTube Videót amiben külső weboldalra mutató link szerepelt. Ezek a megoldások remekül használhatóak forgalomterelésre mindenki által. A külső kommentárok használatának feltétele, hogy weboldalad összekösd YouTube csatornáddal és ezt követően nyílik lehetőséged a funkció használatára. Az alábbi példa a Shop Builder Webáruház YouTube csatornájáról származik:
A funkció egyetlen hiányossága, hogy csupán arra az oldalra tudunk linkelést végrehajtani, amellyel összekötöttük YouTube csatornánkat.
3. Használj bevezető klipet videóid előtt
Számos YouTuber esetében találkozunk azzal a problémával, hogy a videóik elé nem készítettek intro videót, amellyel jelentős márkázási lehetőségtől fosztják meg magukat. A YouTube egyik legújabb fejlesztéseként a videók törlése és újbóli feltöltése nélkül tudunk egy maximum 3 másodperces introt helyezni a videóink elé. A funkció a „Videóba ágyazott programok” oldalon érhető el:
4. Csatorna kulcsszavak kitöltése
Talán a hazai YouTuber közösség leginkább elhanyagolt beállítása a csatorna kulcsszavak megadása. Bizony nem csupán a videóknak kell kulcsszavakat megadnunk, hanem a csatornánk számára is. Ezzel tudjuk biztosítani a felhasználók számára, hogy ne csupán egyes videóinkat találják meg, hanem magát a csatornát is, ahol számos érdekes tartalom érhető el. A csatorna kulcsszavakat a csatorna beállítások „Speciális” pontja alatt tudjuk megadni:
5. Videók teljesítményének vizsgálata
A YouTube analitika széleskörű információkat nyújt a csatorna tulajdonosok számára, amelyből olyan fontos kérdésekre kaphatnak választ, mint például a nézők neme, kora, forgalom forrásai vagy nem utolsó sorban a bevételek alakulása. Mindezek mellett azonban elérhető egy nagyon hasznos funkció is, amelyet Közönségmegtartás névre kereszteltek el. A funkcióval vizsgálni tudjuk az egész csatorna, vagy akár videók közönség megtartását is. Az alábbi kép a Brains együttes egyik kedvelt számának közönségmegtartását mutatja:
A YouTube manapság már sokkal fontosabbnak tartja egy videónak a közönségmegtartását, mint nézettségét, hiszen ez sokkal közelebb áll ahhoz, hogy egy tartalom jó vagy sem (a rosszat nézettsége tehát hiába nagy a kíváncsiság miatt).
6. Derítsd ki konkurenseid milyen kulcsszavakat alkalmaznak
Sokszor kérdezik tőlünk YouTuberek, hogy miként tudnák megnézni, hogy egy adott felhasználó milyen kulcsszavakat használ a videója optimalizációjához. Ilyenkor minden esetben meglepődnek, hogy milyen egyszerű ennek kiderítése. Ahhoz, hogy megtudd egy videó kulcsszavait csupán a videó mellett kell jobb klikkel kattintani és az oldal forrását megnyitni.
Itt keress rá a „keyword” szóra és máris láthatod, hogy konkurensed mire optimalizál. A forráskódban kettő „keyword” találat is lesz, ahol a második tartalmazza az összes kulcsszót.
+1 - Ingyenes hírlevél Tanfolyam
A Star Network-nél útjára indítottunk egy 19 részből álló ingyenes YouTube hírlevél tanfolyamot azok számára, akik még csak most barátkoznak a YouTube területével, vagy szeretnének többet tudni a felület lehetőségeiről. Iratkozzatok fel tudás anyagunkra, amelyben a fent említett beállításokat is részletesen ismertetjük. Ide kattintva a részletes tematika és a jelentkezési űrlap érhető el.
Bízunk benne, hogy hasznos tanácsokkal gazdagodtál és te is alkalmazni fogod a fent írt beállításokat a csatornád népszerűségének növelése érdekében. Ha tetszett cikkünk, akkor oszd meg barátaiddal, munkatársaiddal a közösségi gombok segítségével!
Stay Tuned!