A világ Top 100 márkája a YouTube-on is odateszi magát

2015. július 31. 11:03 - Daghistani Péter

Manapság a fogyasztói társadalomban óriási szerepe van a márkáknak, a vállalatok pedig jól tudják, hogy márkaépítés nélkül sokkal rögösebb az a bizonyos út. A YouTube már évek óta egy kiváló felület a márkakommunikáció számára, a Top 100-as lista résztvevői pedig a világ legnagyobb és legnépszerűbb videomegosztó oldalán is odateszik magukat.

Nemrég a Pixability állított össze egy remek infografikát a YouTube és a 2014-es év Top 100 brandjének viszonylatában. A listán olyan nagy nevek szerepelnek, mint például az Apple, a Google, a Microsoft, a Coca-Cola vagy éppen a Mercedes és az IKEA, ezek a vállalatok pedig folyamatosan generálják az online tartalmakat, a fogyasztók pedig egyre nagyobb érdeklődést mutatnak feléjük.

brandek2.jpg

Érdekes tény, hogy a 2014-es év Top 100 márkája 18 és fél percenként generál új YouTube tartalmat, a 2400 YouTube csatorna pedig 611 ezer márkavideót kínál, melyeket 40 milliárdszor néztek meg. 2014 júniusa és 2015 júniusa között 85%-kal növekedett a megtekintések száma, míg a feliratkozások terén 45%-kos emelkedés tapasztalható.

A nézők többsége kedveli is a feltöltött videókat, hiszen tízszer annyi Like-ot kaptak a tartalmak, mint Dislike-ot. Minden YouTube videó kapcsán fontos lehet a videó hossza, a márkák pedig 90%-ban a 10 perc alatti tartalmakat preferálják, a legnépszerűbb felöltési nap pedig a csütörtök, melyet a szerda és kedd követ.

brandek3.jpg

Ne feledjétek: A YouTube-on nemcsak vállalatok lehetnek márkák, hanem maguk a YouTuberek is az azok, így mindenkinek érdemes ellesni néhány praktikus dolgot a nagyoktól. Ez a praktikus dolog lehet akár az időzítéssel kapcsolatos, de érdemes megfigyelni a tartalomtípusokat is vagy akár tanulmányozni a márkahűség kiépítését.

Ti is követitek kedvenc márkáitokat a YouTube-on?

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

Az idei VidCon legfontosabb történései

2015. július 28. 11:13 - Daghistani Péter

2010 óta minden évben megrendezésre kerül az online videózás egyik legfontosabb eseménye, melyet közösségünk csak VidCon néven ismer. Idén hatodik alkalommal gyűltek össze a résztvevők és a meghívottak, hogy a legújabb trendekről, a siker kulcsáról és a YouTube új irányairól beszélgessenek.

vidcon.jpg

A rendezvény színvonalát jól mutatja, hogy több mint 300 meghívott tartalomgyártó vett részt rajta, a szerencsések pedig ezúttal is minden lehetséges helyet kitöltöttek, ugyanis a tavalyihoz hasonlóan idén is 18 000-es tömeg várta a fellépőket.

Susan Wojcicki a YouTube vezetője is színpadra lépett és temérdek aktuális információt közölt a legnagyobb online videómegosztó oldalról. Az alábbiakban pontról-pontra végigvesszük a legfontosabb történéseket.

  • 400 órányi videó minden percben
    Bizony! 2014 decemberében ez az adat még csak 300 órát mutatott, mostanra azonban a felhasználók 400 órányi tartalmat töltenek fel percenként, ami óriási fejlődés fél év alatt.
  • Watch Time elképesztő növekedése
    Rengeteg piacon örülnek 1-1%-os növekedésnek, a YouTube azonban 60%-nál jár a Watch Time esetében, amit a CEO is elképesztőnek tart.
  • A napi szintű látogatószám növekedése
    Susan Wojcicki és a YouTube vezérkara nem panaszkodhat a napi szintű látogatókkal kapcsolatos adatokra sem, hiszen 2014 márciusához képest 40%-kal többen látogatják nap mint nap a YouTube oldalát.

ytdiamond.jpg

  • Diamond Play Button
    A YouTube eddig is előszeretettel díjazta azokat a videósokat, akiket sokan követnek, az idei VidCon-on pedig bemutatták a Diamond Play Button-t, melyet azok a csatornák kapnak meg, amelyek 10 millió fölötti feliratkozószámmal rendelkeznek. Ebből jelenleg 35 darab van a világon.
  • Új mobil app
    Szintén a VidCon idejére tartogatták az új YouTube mobil applikáció megjelenését, mely új elemekkel és újratervezett felülettel várja a fogyasztókat. Röviden: bővültek a szerkesztési opciók, könnyebben elérhetjük a kedvenceinket és immáron függőlegesen is teljes képernyőben élvezhetjük a tartalmakat.

Ti szívesen részt vennétek ezen a rendezvényen?

Stay Tuned!

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása