2010 óta minden évben megrendezésre kerül az online videózás egyik legfontosabb eseménye, melyet közösségünk csak VidCon néven ismer. Idén hatodik alkalommal gyűltek össze a résztvevők és a meghívottak, hogy a legújabb trendekről, a siker kulcsáról és a YouTube új irányairól beszélgessenek.
A rendezvény színvonalát jól mutatja, hogy több mint 300 meghívott tartalomgyártó vett részt rajta, a szerencsések pedig ezúttal is minden lehetséges helyet kitöltöttek, ugyanis a tavalyihoz hasonlóan idén is 18 000-es tömeg várta a fellépőket.
Susan Wojcicki a YouTube vezetője is színpadra lépett és temérdek aktuális információt közölt a legnagyobb online videómegosztó oldalról. Az alábbiakban pontról-pontra végigvesszük a legfontosabb történéseket.
- 400 órányi videó minden percben
Bizony! 2014 decemberében ez az adat még csak 300 órát mutatott, mostanra azonban a felhasználók 400 órányi tartalmat töltenek fel percenként, ami óriási fejlődés fél év alatt. - Watch Time elképesztő növekedése
Rengeteg piacon örülnek 1-1%-os növekedésnek, a YouTube azonban 60%-nál jár a Watch Time esetében, amit a CEO is elképesztőnek tart. - A napi szintű látogatószám növekedése
Susan Wojcicki és a YouTube vezérkara nem panaszkodhat a napi szintű látogatókkal kapcsolatos adatokra sem, hiszen 2014 márciusához képest 40%-kal többen látogatják nap mint nap a YouTube oldalát.
- Diamond Play Button
A YouTube eddig is előszeretettel díjazta azokat a videósokat, akiket sokan követnek, az idei VidCon-on pedig bemutatták a Diamond Play Button-t, melyet azok a csatornák kapnak meg, amelyek 10 millió fölötti feliratkozószámmal rendelkeznek. Ebből jelenleg 35 darab van a világon. - Új mobil app
Szintén a VidCon idejére tartogatták az új YouTube mobil applikáció megjelenését, mely új elemekkel és újratervezett felülettel várja a fogyasztókat. Röviden: bővültek a szerkesztési opciók, könnyebben elérhetjük a kedvenceinket és immáron függőlegesen is teljes képernyőben élvezhetjük a tartalmakat.
Ti szívesen részt vennétek ezen a rendezvényen?
Stay Tuned!