Manapság a fogyasztói társadalomban óriási szerepe van a márkáknak, a vállalatok pedig jól tudják, hogy márkaépítés nélkül sokkal rögösebb az a bizonyos út. A YouTube már évek óta egy kiváló felület a márkakommunikáció számára, a Top 100-as lista résztvevői pedig a világ legnagyobb és legnépszerűbb videomegosztó oldalán is odateszik magukat.
Nemrég a Pixability állított össze egy remek infografikát a YouTube és a 2014-es év Top 100 brandjének viszonylatában. A listán olyan nagy nevek szerepelnek, mint például az Apple, a Google, a Microsoft, a Coca-Cola vagy éppen a Mercedes és az IKEA, ezek a vállalatok pedig folyamatosan generálják az online tartalmakat, a fogyasztók pedig egyre nagyobb érdeklődést mutatnak feléjük.
Érdekes tény, hogy a 2014-es év Top 100 márkája 18 és fél percenként generál új YouTube tartalmat, a 2400 YouTube csatorna pedig 611 ezer márkavideót kínál, melyeket 40 milliárdszor néztek meg. 2014 júniusa és 2015 júniusa között 85%-kal növekedett a megtekintések száma, míg a feliratkozások terén 45%-kos emelkedés tapasztalható.
A nézők többsége kedveli is a feltöltött videókat, hiszen tízszer annyi Like-ot kaptak a tartalmak, mint Dislike-ot. Minden YouTube videó kapcsán fontos lehet a videó hossza, a márkák pedig 90%-ban a 10 perc alatti tartalmakat preferálják, a legnépszerűbb felöltési nap pedig a csütörtök, melyet a szerda és kedd követ.
Ne feledjétek: A YouTube-on nemcsak vállalatok lehetnek márkák, hanem maguk a YouTuberek is az azok, így mindenkinek érdemes ellesni néhány praktikus dolgot a nagyoktól. Ez a praktikus dolog lehet akár az időzítéssel kapcsolatos, de érdemes megfigyelni a tartalomtípusokat is vagy akár tanulmányozni a márkahűség kiépítését.
Ti is követitek kedvenc márkáitokat a YouTube-on?
Stay Tuned!