Az elmúlt hét során számos apró, de mégis fontos újítást fedeztünk fel a YouTube felületén. Ezek az újdonságok elsősorban zenei előadók számára jelentenek nagy segítséget, azonban akár más tartalomgyártók is hasznot húzhatnak ezekből. Jelentős és pozitív hatással lehetnek egy csatorna videómegtekintési számának növekedésében, és feliratkozó bázisának szélesítésében. Lássuk most tehát ezeket!
Videó ajánlás a Facebookon
Az első fejlesztés a Facebook nevéhez fűződik. Ennek lényege, hogy azok a felhasználók, akik megosztanak egy zenei YouTube videót a Facebook üzenőfalukon, a rendszer automatikusan ajánl az ismerősei számára további számokat, amelyek lehetnek akár ugyanattól az együttestől is. Jelenleg ezt az ajánlást csak a zenék esetében tapasztaltuk.
YouTube videó ajánló a Facebookon
Ahogy a képen is láthatjuk, az ajánlóban nem feltétlenül ugyanattól az együttestől ajánl további videókat a Facebook, hanem hasonlóság alapján (pl.: műfaj). A jobb sarokban megjelenített megosztások száma arra enged következtetni, hogy a Facebook nagy súllyal veszi ezeket számba az ajánlási folyamat során.
Ajánlás a Google keresőben
A következő újdonság a Google keresőjében jelent meg az elmúlt napokban. Mostantól aki egy konkrét számra keres rá a Google keresőjében, annak a további organikus találatok előtt magát a videót fogja első számú találatként adni a keresőóriás. Tapasztalataink alapján nagyon nagy százalékban YouTube videók kerülnek ki, de egy kis számban például Vimeo és más felületek videóit is ajánlja a Google.
YouTube videó a Google találati oldalán
Bár elsőre úgy néz ki, hogy a videót egyből le lehet játszani a keresőben, azonban ez csak egy indexkép (amelyet a videóhoz a YouTube-ra történő feltöltése során adtunk meg), amelyre kattintva aztán a YouTube felületére érkezünk, ahol már már egyből el is indul a videó. A keresőben a videó indexképe alatt a Google megjeleníti még az előadó nevét, az album címét és a kiadás évét is.
Tapasztalataink alapján csak azokat a számokat ajánlja így a rendszer, amely együtteseknek Multi Channel Network-ök (Ilyenek vagyunk mi is a Star Network-el) kezelik a tartalmaikat, hiszen a számok meta adatait (előadő, műfaj, kiadás éve) csak így lehetséges felvinni a YouTube rendszerébe.
Kereséseink során előfordult azonban olyan, hogy nem a hivatalos videót adja ki a kereső, hanem ugyanazt a számot, de más feltöltőtől. Ilyen eset például a Magashegyi Underground egyik száma is.
Zene ajánlás a YouTube főoldalán
A harmadik fejlesztés lényege, hogy egy előadó számának, vagy azok mixeinek meghallgatása után a YouTube főoldalának jobb oldalán egy ajánló jelenik meg, amely az adott előadótól ajánl számokat különböző feltöltőktől (vagy akár egyetlen csatornáról) népszerűségi sorrendben.
A fenti képen a Groovehouse számait listázza a rendszer megtekintési számok alapján.
A bemutatott újdonságok mind mind erősítik a YouTube és a zeneipar kapcsolatát, hiszen mára a világ legnagyobb videómegosztó oldala nagyon fontos szereplővé kezd válni az elektronikus zeneterjesztési piacon.
Azok az együttesek, énekesek akik időben megkezdik rajongótáborukat építeni a felületen, a jövőben hatalmas előnyre tehetnek szert a többiekkel szemben. Ebben remek partner lehetünk számotokra a Star Network YouTube Ügynökségünkkel (http://www.starnetwork.hu), hiszen számos gyakorlati tapasztalattal rendelkezünk zenei témakörben hazánkban.
Bízunk benne, hogy hasznosnak találtátok cikkünket és szívesen vesszük ha megosztjátok barátaitokkal, munkatársaitokkal a közösségi gombk segítségével.
Stay Tuned!