Ajándékcsomagok, játékok, ruhák, könyvek, vidám kisgyerekek és szorgos manókezek. Ezeket lehetett látni december 4. és 20. között, az Ötvenhatosok terén felállított MikulásGyárban.
A MikulásGyár évről évre megrendezi a térség legnagyobb és legismertebb jótékonysági akcióját, melyben az adakozók tartós élelmiszereket, tisztító- és tisztálkodási szereket, jó minőségű ruhákat, játékokat és könyveket adhatnak a rászoruló gyermekek, családok számára. A beérkező adományok elosztását a Magyar Vöröskereszt végzi, az adományok országos szállításáról pedig a Magyar Posta gondosodik.
Nem volt másként ez 2015-ben sem, ám ebben az évben a Star Network is csatlakozott a kezdeményezéshez. Célunk volt, hogy minél több emberhez eljuttassuk az adakozás lehetőségéről szóló hírt, a népszerű hazai YouTuberek segítségével. Felkértük őket, készítsenek videót, melyben bemutatják a MikulásGyár céljait, továbbá buzdítják rajongóikat az adakozásra, részvételre. A kezdeményezés remek alkalmat biztosít arra, hogy megmutatkozhasson a YouTube hatalmas közösségi ereje.
A kezdeményezés különlegessége, hogy a YouTube segítségével olyan fiatalokat is meglehet szólítani, akiket más csatornán szinte képtelenség lenne. A videómegosztó magyar sztárjait akár többszázezren is követhetik, akiknek jelentős részét a tinik és a fiatal felnőttek teszik ki. Ők a hagyományos médiumokat (televízió, rádió) kis mértékben követik, a reklámozási árak ott csillagászati mértékűek, a megszólítás stílusa pedig sok esetben személytelen.
A YouTube-on ezzel szemben a tartalomgyártók ízlésűknek és stílusuknak megfelelő videót készítettek ahol a saját szavaikkal mondják el, hogy miről szól a Mikulásgyár és hogyan lehet segíteni. Az adott YouTuber követői nem csak kiemelt figyelmet szentelnek annak tartalmaira, de érzelmileg is kötődnek a csatornához, ennek eredményeképpen az üzenet hatóereje megsokszorozódik. A videóshoz kapcsolódó pozitív attitűd miatt, a résztvevői hajlandóság is nő, hiszen ha a kedvencük részt vesz egy kezdeményezésben, ami ráadásul jó ügyet szolgál, akkor ők is szívesen teszik azt.
Itt nézhetitek meg a YouTuberek felhívó videóiból készített összeállítást, ha pedig a teljes videókra is kíváncsiak vagytok, kattintsatok IDE!
Lássuk részletesen az eredményeket:
20 YouTube tartalomgyártó csatlakozott a Mikulásgyárhoz és készített buzdító videót. A csatornák témáját és közönségét tekintve igen széles a paletta, hiszen vannak:
- Gamer csatornák: Pingvinharcos, Videójáték
- Zenei csatornák: Pamkutya, Cloud9+, YoungG26, Simonffy Péter, IgniOfficial
- Beauty csatornák: Móni szépségvilága, Herczeg Hajnalka, Bianka Brush, e-Ditke, Dorina Marbelouss, Mia May, FranciVivi
- Vlog csatornák: Maris, Culture Geeks, Kávészünet pszichológussal, Isti, 6lépés, AlexaVlog
A 21 videó több mint 260 000 megtekintést, közel 12 000 lájkot, valamint 1 300 körüli hozzászólást generált összesen, melyek között nagyon sok pozitív, támogató kommentet olvashatunk.
Több YouTuber személyesen is kilátogatott a Mikulásgyár központi sátrához, ahol önkéntesként segítették a MikulásGyárat, és még több rajongót tudtak kicsábítani a helyszínre. Lehetett találkozni többek között Pamkutya Bélával és Pistával, Simonffy Péterrel, Herczeg Hajnalkával, Börcsök Gyöngyivel, Mia May-el, Dorina Marbellous-szal és Marissal is, aki egy vlog videóban is megörökítette az élményt.
Nézd meg összefoglaló videónkat itt:
A kezdeményezés egyértelműen pozitív eredményekkel zárul, nagyon sokan fogtak össze a rászoruló gyermekekért. A rászoruló gyermekek és családok idén remek ajándékokkal, a YouTuberek pedig a segítés örömével lehettek gazdagabbak ebben a pár napban. Az összefogás bebizonyította a hazai YouTube közösség hatalmas erejét és megmutatta, milyen remek célokat képesek közösen támogatni, elérni.
Ezúton is köszönjük Mindenkinek a részvételt!
Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!
Stay tuned!