Új rendszer az egyéni URL létrehozására

2015. február 27. 14:04 - Kovács Anna Star Network

youtube-seo.jpgSzámos újdonsült YouTube csatorna tulajdonos számára fontos változtatást hajtott végre a YouTube az egyéni Url-ek rendszerében. Cikkünkben bemutatjuk, hogyan és mikor alkalmazhatod Te is YouTube csatornádhoz.

Az egyéni YouTube URL cím megléte sok előnnyel jár: könnyen megjegyzik a felhasználók, SEO szempontból előnyt jelent és nem utolsó sorban bizalmat, hitelességet is kelt a felhasználók felé.

Egyéni URL-nek érdemes egy könnyen megjegyezhető nevet választani, például saját branded, márkád nevét vagy akár YouTube felhasználónevedet. Természetesen az URL nem tartalmazhat speciális karaktereket és ékezeteket sem. Amennyiben az általad kívánt felhasználónév már foglalt, akkor kénytelen leszel másikat választani (ilyenkor szokott megfelelő megoldás lenni az „Official” szó beépítése).

Fontos információ, hogy miután létrehoztad és elmentetted egyéni YouTube URL-edet, utána már nem lehet rajta változtatni, erre ügyelj, mielőtt véglegesíted.

Az új egyéni URL rendszer

Az új rendszerben, ahhoz hogy egyéni URL-t tudj létrehozni néhány feltételnek eleget kell tenned:

  •          Rendelkezz legalább 500 feliratkozóval
  •          A csatorna legalább 30 napja működjön
  •          A csatornának rendelkeznie kell feltöltött csatornaikon-fényképpel (avatar)
  •          A csatornának rendelkeznie kell feltöltött csatornaképpel (cover)

Ha eleget teszel a feltételeknek, akkor kaphatsz egyéni URL-t, amelyről email-ben értesítést fogsz kapni a YouTube-tól. Ezután a következő lépéseken végigmenve tudod létrehozni:

  1.       YouTube fiókodba való bejelentkezés után, navigálj az Alkotói Stúdióhoz
  2.       Itt találsz egy „Új egyéni URL kérése” értesítést, erre kattints rá
  3.       Alkosd meg saját elképzeléseid alapján az URL-t, egyedibbé téve számokkal, nagybetűkkel.
  4.       Az Általános Szerződési Feltételeket elfogadása után, erősítsd meg választásodat az URL módosítása gombbal.
  5.       Ezután létre is hoztad az egyéni URL-edet, amely mind a YouTube csatornádhoz, mind a Google Plus oldaladhoz hozzáadódik

A változtatásnak köszönhetően a jövőben felértékelődnek az egyedi URL-el rendelkező csatornák a sokkal jobban kommunikálható link birtokában. Azok számára akiknek jelentős nehézséget okoz a hosszú „nem olvasható” link, az egyéni URL létrehozásáig ajánljuk a rövidített URL-ek használatát, amely amellett, hogy rövid és praktikus linkként funkcionál, még egyedi mérést is lehetővé tesz.

Bízunk benne, hogy cikkünket érdekesnek találtad és hasznos volt számodra. Kérünk téged oszd meg barátaiddal írásainkat, hogy minél többen értesülhessenek a YouTube marketing lehetőségeiről.

Stay tuned!

Szólj hozzá!

Egyedülálló videós kampány a hazai YouTube-on

2015. február 25. 11:54 - Tóth Bálint Star Network

2014 végén a hazai YouTube történetében egyedülálló videós kampányra került sor. A Microsoft és az 576 KByte közös kampánya a nemrég megjelent Xbox One játékkonzol és a konzolra kiadott játékok népszerűsítését célozta meg. A kampány egyedülállóságát az adja, hogy a reklám videók elkészítését híres hazai YouTuberekre bízták, akik szabad kezet kaptak a kivitelezés tekintetében. Hasonló kampányra Magyarországon még nem került sor és regionális szinten is említésre méltó.

576_1.png

A kampányról

A kampány 5 héten keresztül zajlott, november illetve december hónapban, meglovagolva a növekvő vásárlási forgalmat, amelyet a karácsony közeledte, illetve az új játékcímek megjelenése vont maga után. Hetente 1 új szpot volt látható a YouTube-on preroll hirdetések formájában, továbbá a videók az 576 KByte csatornájára is felkerültek, hogy a fizetett látogatások mellett organikusakat is el tudjunk érni. A második videó publikálásával együtt a Star Network remarketing hirdetéseket is indított, amellyel azokat céloztuk meg, akik már találkoztak a korábbi videókkal, de nem hajtottak végre kívánt akciót.

A videók sikerességéhez nagyban hozzájárult az is, hogy a videók elkészítése a kreatív koncepciótól kezdve egészen a kivitelezésig 100 százalékban a YouTuberek munkája volt, amely jól mutatja, hogy egy márka, forgalmazó számára érdemes egy adott platformon népszerű és sokak által elfogadott tartalomgyártóval együttműködni.

Az 5 videóban 3 híres hazai gamer és YouTube csatorna tulajdonos vett részt, akik közül bizonyára többet is ismertek:

576_kampany.png

 

 

Az eredmények

A preroll kampány során kiemelkedő eredményeket sikerült elérni a videójátékokat kedvelő felhasználók körében, amely azért is jelentős fegyvertény, hiszen ők az egyik legelutasítóbb közösség a hirdetések kapcsán. Az alábbi eredményeket sikerült elérni a két hónap folyamán:

infografika3b.png

A hirdetésekkel szemben az egyik legkritikusabb rétegnek a gamerek számítanak, azonban a kampány az ő tetszésüket is megnyerte, ugyanis számtalan pozitív komment érkezett a videókról mind az 576 Kbyte csatornáján, mind a becélzott csatornákon.

576_kommentek.png

A hirdetések közel 640 ezer megtekintést értek el, a gamer csatornákon 30%-os, míg a nem gamer csatornákon 19%-os megtekintési arány mellett futottak, ami az átlagos 10%-hoz képest jelentősen jobb.

A videók átlagos megtekintésenkénti költsége (CPV – cost per view) 4,7 forint lett, amely kiemelkedő eredménynek bizonyul, hiszen a hazai YouTube-on a teljes átlag 6-7 forint között található. Az átlag alatti CPV elsősorban a részletes célzásnak, valamint a remarketing hirdetéseknek köszönhető.

A videók virális terjedése is figyelemreméltó, ugyanis míg a fizetett hirdetések hatására 665 feliratkozás történt, addig az organikus (csatornaoldalon történő megtekintés, megosztások utáni nézettség stb.) elérte a 2128-at, vagyis több mint háromszor annyian iratkoztak fel az 576 KByte csatornájára ily módon.

Tapasztalatok

A magyar piacon egyedülálló és a régióban is párját ritkító kampány újabb ékes bizonyítéka annak, hogy hirdetőknek nem szabad úgy tekintenie a YouTube-ra mint a televízióra. Figyelembe kell venni az online platform adottságait, és arra szabott reklámokat kell készíteni. A Microsoft és kereskedelmi partnere az 576 KByte ezt felismerve, híres és közkedvelt YouTuberekkel együttműködve nemcsak minőségi reklámokat készítettek, de a YouTuberek véleményvezér státuszát kiaknázva számos olyan felhasználót is megszólítottak sikeresen, akiket más módon nem tudtak volna.

Ti találkoztatok valamelyik videóval? Mit gondoltok róluk?

Ha tetszett a cikkünk és maga a kampány, akkor a közösségi linkek segítségével oszd meg barátaiddal, hogy hozzájuk is eljusson ennek a kampánynak a híre!

Stay Tuned!

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása