Kik a legnagyobbak? - A TOP100 hazai YouTube csatorna

2016. április 13. 10:43 - Tóth Bálint Star Network

top_100_youtube_csatorna.jpg

Mely csatornák rendelkeznek a legtöbb feliratkozóval Magyarországon? Kinek nőtt a leginkább a megtekintés száma az elmúlt 1 hétben? Hány feliratkozót szerzett Szirmai Gergely az elmúlt 30 napban?

Ha ehhez hasonló kérdésekre keresed a választ, akkor görgess, ugyanis örömmel jelenthetjük be nektek, hogy elkészült a hazai TOP100 YouTube csatornát listázó naprakész, folyamatosan frissülő statisztikánk!

Itt megtalálhatod kik azok, leginkább meghatározzák a hazai YouTube fogyasztók szokásait, véleményét, és milyen kategóriák dominálnak a felületen! Sőt, a listát rendezheted az egyes oszlopok szerint is, így nemcsak feliratkozószám szerint, hanem például megtekintés vagy az elmúlt 30 napban szerzett feliratkozók száma szerint is láthatod a TOP100-as listát, érdekes információkra tudsz szert tenni! 

http://bit.ly/top-100-haza-youtube-csatorna

top100haviview.PNG

Szeretnél látni adott kategóriákra (gaming, zene, vlog stb.) bontott listát is? Akkor még egy jó hírünk van, TOP100-as listánk mellett megtalálhatod egyes kategóriákra bontva is a legismertebb YouTube csatornákat, böngéssz bátran a 14 kategória között!

http://bit.ly/youtube-statisztikak

A listák természetesen nem tökéletesek, a YouTube egyre növekvő világában nem könnyű mindenkit felkutatni, ezért, ha ismersz olyan csatornát, aki nincs a listán, és legalább 1000 feliratkozóval rendelkezik, küld el nekünk az info@starnetwork.hu-ra és mi nyomban frissítjük azt.

 

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned!

1 komment

Facebook vs YouTube: Videóháború

2016. április 08. 14:30 - Dóczi Attila

Tavaly szeptemberben, mikor egy nap arra ébredtünk, hogy a videók automatikusan elindulnak kedvenc közösségi oldalunkon, még nem tudhattuk, hogy csupán egy kósza szeszélyről van-e szó, vagy valami nagyobb készülődik a Facebook háza táján. Azóta a Facebook videózás aprócska kistestvérből komoly szereplővé nőtte ki magát, a jövőben pedig igazi riválisává válhat a vörös óriásnak.

facebookvsyoutubeer2.png

Ebben a cikkben először megnézzük, hogy áll jelenleg a gigászok csatája, majd megmutatjuk milyen fejlesztésekkel tervezi megnyerni magának a nézőket a Facebook, végül pedig szót ejtünk róla, hogyan használhatod ki a közösségi oldal lehetőségeit YouTube tartalomgyártóként. Közben pedig választ kaphatsz olyan kérdésekre mint hogy:

Nagyobbra nőhet a Facebook a YouTube-nál?

Mit akar a virtuális valóság technológiával a Facebook?

Töltsek fel videókat Facebookra, ha van YouTube csatornám?

 

A Facebook térnyerése számokban

Január végén tette közzé a közösségi oldal a 2015-ös egész éves jelentését. E szerint az év végén már több mint 500 millió ember nézett Facebook videókat egy nap, ezalatt 100 millió órányi videót magukévá téve.

A YouTube háza tájáról nehéz pontos adatokkal szolgálni, hiszen fukarkodnak a megtekintési számok közlésével. Egy adat azonban biztos: ma már minden egyes percben 500 órányi tartalmat töltenek fel az oldalra.

facebook-video-hand-pressing-play.jpg

Emellett míg a Facebook videók nézésével átlagosan 12 percet töltünk egy nap, addig YouTube videókkal 40 percet, ami még mindig jelentős különbség. Fontos azt is figyelembe venni, hogy sokan nem kapcsolták ki az automatikusan elinduló videókat, így jelentős „üres” nézettség is benne lehet a Facebook adataiban. Azt se felejtsük el, hogy a Facebook már 3 másodperc megtekintés után számlálja a nézettséget, míg a YouTube csak 30 másodperc után. Az a 3 másodperc pedig bőven lemegy egy automatikus elindulás esetében. Ez is közrejátszhat abban, hogy a 2015 első felében kommunikált 4 milliárdos napi megtekintés 2015 második felére már 8 milliárd lett.

Van még egy versenyző a mezőnyben, aki feltornázta magát az élbolyba, ez pedig nem más, mint a Snapchat. Evan Spiegel vezérigazgató egy San Fransisco-i konferencián hozta nyilvánosságra, hogy naponta közel 8 milliárd videót néznek meg az oldalon, ami nem sokkal marad el a Facebook számaitól.

Egyelőre nem tűnik úgy, hogy komoly veszély fenyegetné a YouTube videók uralmát: 2015 decemberi adatok szerint összességében 11-szer nagyobb a YouTube videózás világszerte megnézett órák tekintetében. Az USA-ban 8061 évnyi videót néznek meg egy nap alatt YouTube-on, szemben a Facebook 713 évével, ha pedig választani kell, hogy melyik platfornom videózzanak az emberek 84%-a a YouTube-ot választja.

 

Új technológiák a Facebookon

facebook-vr.jpg

Noha 2014-ben a Facebook felvásárolta az Oculus Rift technológiát, azóta nem igazán láttuk ennek kézzelfogható eredményét. Idén februárban azonban bejelentették egy belső csapat létrehozását, akik speciálisan csakis azzal fognak foglalkozni, hogyan lehet kapcsolódni és megosztani egymással virtuális valóság technológián keresztül.

Noha a virtuális valóság Facebooktól – amit sokan rebesgetnek - még messze állnak a fejlesztők, márciusban plusz funkciót kaptak azok, akik rendelkeznek Samsung Gear VR készülékkel: ezután reagálni is tudnak a videókra (a lájk mellett megjelent új eszközök), illetve megosztani is tudnak, mialatt a VR szemüveg rajtuk van.

Persze videó funkciók fronton is egyre naprakészebb a Facebook, hiszen a YouTube-hoz hasonlóan már lehet live videókat, és 360 fokos videókat is megosztani, és nézni.

 

Hogyan használd a Facebook-ot YouTube tartalomgyártóként?

Természetesen számos módja van annak, hogyan tudod népszerűsíteni a YouTube csatornádat a Facebookon, illetve rengeteg hasznos hozadéka van, ha Facebook oldallal támogatod meg a csatornádat. Ilyen például a közösségépítés, hogy csak egyet említünk.

Ebben a cikkben azonban csupán arról lesz szó, hogyan tudod a videó feltöltésedet úgy optimalizálni, hogy annak pozitív hatásai legyenek a csatornádon.

fb.jpg

Csinálj rövid tartalmakat

Egy 2015-ös kutatás szerint a Facebook videók átlagosan 44 másodperc hosszúak, és a legtöbb ideig 21 másodpercig néznek az emberek átlagosan videót a közösségi oldalon szemben a YouTube átlagosan 3 perces videóival. Ez a 40 másodperc elég kevésnek tűnik arra, hogy bármiféle tartalmat is gyárts, promóciós célokra viszont tökéletes lehet. A csatornádra feltöltött hosszabb videóból készíthetsz egy rövid előzetest, ami kedvcsinálóként működik, a videó végén pedig átkattintási lehetőséget helyezel el. Ezzel kihasználod a Facebook algoritmusait is, valamint nézettséget is terelsz a csatornára.

tt-facebook-video-hed-2013_0.jpg

Például ha van egy főzős csatornád, akkor készíthetsz egy Tasty-stílusú rövid, pörgös videót a receptről, a csatornádra pedig a hosszabb verziót töltöd fel, de ezt a metódust más típusú tartalmaknál is lehet alkalmazni.

Emellett fontos, hogy használj rövidebb címeket a videóidban. Egy 2015-ös kutatás szerint míg a YouTube videók címei átlagosan 41-70 karaker hosszúak, addig a Facebook esetében a 40 karakternél rövidebb címek működnek a legjobban.

 

Legyél te is Facebook sztár

tastyface.png

Noha a YouTube kiváló lehetőséget teremt kezdő videósok számára a naggyá váláshoz, miért ne lehetnél Facebook sztár YouTube sztár helyett?

A Tasty remekül kihasználta a közösségi oldalban rejlő lehetőséget, mára pedig 48 millió feliratkozóval a legnagyobb Facebook-os tartalomgyártóvá nőtte ki magát.

Mivel nincs kiforrott általános üzleti modell, így nehéz lehet kialakítani a saját marketing és tartalomstratégiádat, de cserébe a felület nem olyan telített mint a YouTube, ami több mint 10 éve termeli ki a videósokat.

 Itt az idő, indítsd el a Facebook csatornádat még ma, és legyél az elsők között, akik meghódítják a hazai Facebook videózás világát!

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned!

 

Szólj hozzá!

YouTube képzéseket indítunk!

2016. március 24. 13:51 - Tóth Bálint Star Network

Milyen kulcsszavakat válasszak videómhoz? Mely tényezők játszanak szerepet a rangsorolásban? Milyen típusú videókat érdemes gyártani? Hogyan tudok a YouTube-on hirdetni? Az elmúlt hónapokban rengeteg ilyen kérdést kaptunk tőletek, amely arra buzdított minket, hogy a meglévő tudásunkat képzések formájában átadjuk a YouTube marketing iránt érdeklődők számára.

fbposztyoutubeoktatasokrol.jpg

A felmerült igényre reagálva nagy örömmel mutatjuk be nektek három, gyakorlatközpontú YouTube képzésünket, amelyek során elsajátíthatjátok a YouTube marketing csínját-bínját. Az alábbi három oktatást indítjuk az érdeklődők számára:

  1. Tartalomstratégia és promóció: Ezt a képzést azoknak ajánljuk, akik kíváncsiak, milyen tartalmat érdemes gyártaniuk, milyen stratégiát tudnak követni és hogyan tudják tartalmaikat népszerűsíteni.
  2. Csatorna menedzsment: Egy képzés azoknak, akik a YouTube csatorna technikai oldalára kíváncsiak, és szeretnének minden egyes beállítást megismerni, amivel könnyebben tudják menedzselni videóikat, és javítani tudják csatornájuk helyezését a YouTube ajánló rendszerében.
  3. YouTube Hirdetési szeminárium: Azok számára indul ez a képzés, akik hirdetni szeretnék terméküket, szolgáltatásukat a YouTube hirdetői rendszerében, és nem tudják hogyan érdemes nekifutni.

 

Az oktatások pontos tematikája, időpontja és ára az alábbi oldalon érhető el.

Helyszín: Budapest, Veres Pálné utca 9.


A részvételt a jelentkezések sorrendjében fogjuk biztosítani!

Bízunk benne, hogy sokatoknak hasznos lesz újonnan induló oktatási programunk és közületek kerülnek majd ki hazánk legjobb tartalomgenerálói a jövőben!

Amennyiben kérdésetek lenne az oktatással kapcsolatban, akkor keressetek bátran minket 06 20 574 17 49-es telefonszámon, vagy a oktatas@hdmarketing.hu e-mail címen.

Kérjük kedves olvasóinkat, hogy osszátok meg Ti is ismerőseitekkel bejegyzésünket a közösségi gombok segítségével annak érdekében, hogy minél többen tudomást szerezhessenek a képzésekről! Köszönjük!

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

Így keress pénzt a YouTube-bal 2016-ban

2016. március 18. 10:52 - Dóczi Attila

Kis hazánkban a YouTube-ra való tartalomgyártás, de főként az abból való pénzszerzés témáját még mindig a végletek uralják. Vannak, akik számára misztikus dolog ez a videófeltöltősdi, furcsa szemmel nézik a kamerába beszélő fiatalok egyre szaporodó csoportját, és nem is gondolják, hogy ebből akár pénzt is lehet keresni. Mások úgy gondolják, hogy a YouTube tartalomgyártás kész aranybánya, a Dancsó Péterhez hasonló videósok pedig – magyar PewDiePie-ként – azt sem tudják hova parkolják a következő Lamborgini-t.

 youtubemoney.jpg

A valóság az, hogy minden saját tartalmat gyártó videós előtt ott a bevételszerzés lehetősége, ám főállásként megélni belőle csak a legnagyobbak tudnak. Azt viszont a videósok nagy része sem tudja, hogy a monetizálás csak egy kis szelete a YouTube marketing tortának, és hogy

saját magukat brandként kezelve, tudatosan menedzselve, számos lehetőségük van önmaguk és a tartalmaik értékesítésére.

Túl a monetizáláson

Hogy hogyan tudod beállítani a monetizációt a csatornádon, arról már írtunk itt. A következőkben túllépünk a monetizálás keretein, és azt nézzük meg milyen egyéb lehetőségek vannak a videósok előtt.

piz.png

YouTube tartalomgyártóként és nézőként is fontos elsajátítani azt a szemléletet, hogy a reklámozás nem egyenlő azzal, hogy az adott videós eladja magát. Már egyetlen videó elkészítéséhez is bizonyos szintű technikai felszerelés szükséges, és természetesen rengeteg munkaóra van a feltöltött videók mögött. Ha azt nézzük, hogy sokan ezeket a videókat hobbiból készítik, hogy önmaguknak és a rajongóknak örömet szerezzenek, már egészen más fényben tűnik fel előttünk egy-egy termékelhelyezés vagy szponzorációs együttműködés. Több száz videó és több tízezer munkaóráért cserébe vajmi kevés honorárium egy-egy ilyen együttműködés, és vajmi kevés áldozat a néző részéről elfogadni azokat.

Persze ez nem jelenti azt, hogy minden szembejövő lehetőségre mondjuk igent, és minden második videónkban toljuk a reklámot a néző arcába, hiszen fontos, hogy a karakterünkhöz, stílusunkhoz, csatornánkhoz, brandünkhöz hű és illeszkedő együttműködéseket kössünk.

Fontos azt is leszögezni, hogy noha a következő lehetőségek adottak mindenki számára, azért rendelkezni kell egy bizonyos mértékű rajongótáborral ahhoz, hogy ilyen jellegű megállapodásokat köthessünk. A cégeknek ez üzlet, és akármilyen jó videókat csinálsz, ha jelenleg csak 4-500 ember nézi meg egy-egy videódat, akkor még nem rendelkezel olyan eléréssel, ami miatt érdemesnek látnának a befektetésre.

 

Milyen lehetőségeink vannak a monetizáció mellett?

Termékelhelyezések

vrpromo.png

A termékelhelyezés olyan klasszikus hirdetési forma, amit mára már mindenki ismer, aki valaha is nézett tévéműsorokat. Megjelenik sorozatokban, talk-showkban, vetélkedőkben, beszélgetős műsorokban, szinte bárhol, a koncepció mögötte pedig igen egyszerű: jelenjen meg az adott termék, az adott műsor kontextusába ágyazva.

YouTube tartalomgyártóként megjelenhet a termék a polcon, az asztalodon, a háttérben, ihatsz belőle, megkínálhatod a vendégedet és így tovább.

Ezt kreatívan megvalósítva lehet unboxingolni egy terméket, tesztelni, vagy akár kihívás videó részeként is felhasználni azt, így szórakoztató formában tálalva, se a hirdető, se a néző nem fog panaszkodni. Bár ezt a fajta felhasználást már a szpontorációkhoz is sorolhatjuk.

 

Szponzoráció

screen-shot-2015-11-24-at-2-10-05-pm.png

A szponzorációk esetében a tulajdonos oda ad egy terméket a videósnak átmenetileg, vagy korlátlan időtartamú használatra, cserébe pedig azt kéri, hogy mutassa azt be, és jelezze, hogy honnan származik az adott dolog. Ez egy win-win szituáció hiszen a tartalomgyártó ingyen szerez meg termékeket és szolgáltatásokat (ez kiegészülhet anyagi juttatásokkal is), míg a tulajdonos reklámot kap cserébe.

Az egyik legkézenfekvőbb példa erre a gamer csatornák világa, ahol az adott videós ingyen megkapja a játékot, cserébe pedig annyi a dolga, hogy játszik vele, és természetesen jelzi valamilyen formában, hogy honnan van.

 

Offline rendezvények

12650865_1519117661724404_3233563416590934058_n.png

Az egyik leginkább virágzó területnek az online tartalomgyártók offline térbe való áthelyezése tűnik, elég csak a Star Network által megrendezett MineCinema-ra gondolni, aminek a keretében egy olyan minecraft filmet láthattak a nézők a moziban, amit a YouTube csatornájukon ezzel foglalkozó videósok készítettek. Nem csak óriási teljesítmény kétszer egymás után megtölteni két teljes mozitermet rajongókkal, óriási élmény is ezután találkozni velük. A MineCinema-ról részletesen ebben a cikkünkben olvashatsz.

A PlayIT egyre növekvő népszerűsége, és a videósok egyre hangsúlyosabb szerepe benne jól mutatja ennek a tendenciának az érvényesülését.

Érdemes rendezvényötleteket gyártani és gondolatkísérleteket folytatni, hiszen a rajongók kapva-kapnak az alkalmon, hogy találkozhassanak a kedvenceikkel. Ha emellé még programokat is kapnak, akkor a siker garantált.

 

Megvásárolható termékek

youtubemonexxlong.jpg

Manapság nem csupán a sztárok kiváltsága saját logóval ellátott pólókat és bögréket gyártatni, egy közvetítővel vagy webshoppal leszerződve 1-2 héten belül elkészülhet a saját kollekciónk.

Talán sokaknak önhittségnek tűnhet ilyesmit készíttetni, majd ezt pénzért árulni, de érdemes arra gondolni, micsoda örömöt okoz ez a csatorna rajongójának, hogy ilyen tárgyakra tehet szert, egyszersmind ez egyfajta adományként is működhet, amiből a videós fejlesztheti a csatornáját.

 

Támogatás kérése

donationlong.jpg

Nem a Kickstarter az egyetlen olyan szolgáltatás, ahol magánszemélyként különféle projekteket és embereket tudunk anyagilag támogatni. A Patreon például egy olyan weboldal, ahol legkülönfélébb tartalomgyártókat, és többek között YouTube csatornákat is tudunk támogatni, hogy ezzel is segítsük a munkájukat. Magyarországon még nem igazán terjedt el a közösségi támogatás szemlélete, de itt az ideje divatba hozni.

Ezek a komponensek természetesen nem csak különálló elemekként működnek, hanem tetszőlegesen variálhatjuk őket. Egy offline rendezvény esetében meg lehet hívni szponzorokat, akik támogatják a rendezvényt különféle formában, de a rendezvényre ellátogató cégekkel is kapcsolatba léphetünk, és új együttműködéseket alakíthatunk ki. Emellett akár a nevünkkel fémjelzett termékeket is meg lehet venni a helyszínen, amivel támogathatják a csatornánk további működését.

 

Tekints magadra brandként

youtubegold2long.jpg

Ahogy már a cikk elején volt róla szó, érdemes magadra olyan brandként tekinteni, aki több tízezer vagy akár százezer embert képes elérni, éppen ezért nem szabad alábecsülnöd a saját értékedet.

Mivel Magyarországon ez még egy alakulóban lévő piac, senki nem tudja, mennyit kellene kérni, és mennyit kellene kapni egy-egy YouTuberrel való együttműködés keretében. Ha saját magadat alulértékeled, és forintokért vállalsz el együttműködéseket, nem csak magadnak, de az egész piacnak is kárt okozol.

Éppen ezért hasznos egy olyan partnercéggel együttműködve tárgyalni a cégekkel, mint a Star Network. Teljesen más színben tűnik fel egy magánszemélyként asztalhoz ülő YouTuber, mintha egy cég nevében kerül sor a megegyezésre. Az itt dolgozók ráadásul rálátnak a piacra és az árakra, tapasztalt tárgyalópartnerekként pedig sokkal előnyösebb megegyezést tudnak elérni, mint a sokszor üzleti téren tapasztalatlan YouTuber.

 

Ha már rendelkezel piacképes csatornával, és vannak ötleteid a fentiek megvalósítására, esetleg megkereséseid, írj nyugodtan az info@starnetwork.hu-ra és mi segítünk neked a eligazodni a szponzorációk világában.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned!

 

6 komment

60 YouTuber egy helyen? – YouTuber találkozó vol.2

2016. március 07. 11:31 - Dóczi Attila

A YouTube tartalomgyártókkal a leggyakrabban a kibertérben találkozhatunk, eltekintve azoktól a ritka alkalmaktól – például a PlayIT – amikor a több ezres embertömegben vadászhatunk, és nagy eséllyel találhatunk YouTubereket. No persze az olyan sztárok esetében, mint Szirmai Gergő vagy a TheVR elég csak követnünk a hirtelen meginduló rajongó csoportok az ilyen rendezvényeken, hiszen ők pár lépést sem tudnak tenni anélkül, hogy ne ostromolnák őket aláírásra, illetve közös fotóra éhes tömegek.

De mégis hol lehet 60 YouTuber/30 négyzetméter sűrűséggel megtalálni az új generációs hírességeket?

Hát egy YouTuber találkozón.

Nemrég csatlakoztam a Star Network csapatához, és ehhez hasonló rendezvényen még sosem vettem részt ezelőtt. Éppen ezért most egy személyes beszámolót készítettem arról, hogy számomra milyen élmény volt részesének lenni a második YouTuber találkozónak.

dsc_0538jav.jpg

 Nem kevés izgalommal léptem be a Morrison’s 2 bejáratán, február 27-én szombaton, pontosan 1 óra 10 perckor. A pontosság a pontatlanság bemutatásához szükséges, ugyanis némi last minute rendezvény kellék vásárlása okán késve értem a tett helyszínére, a rendezvény pedig már elkezdődött.

Belépve az ajtón, rögtön szemet szúrt a Star Network dizájnos Roll-up-ja, miközben Farkas Dániela Star Network divízió vezetője és YouTube szakértő – éppen az elmúlt év trendjeiről és monetizációs változásairól tartott előadást a szakmai rész nyitányaként.

dsc_1191jav.jpg

Miközben hallgattam az előadást, a szemgolyóim hálátlan erőltetésével igyekeztem lopva felmérni a terepet, és végre-valahára testközelből is megnézni magamnak azokat a YouTubereket, akikkel az online térben nap mint nap dolgozok. Kicsik és nagyok, fiatalok és idősebbek, beauty-sok, gamerek, vloggerek és animátorok mind-mind eljöttek, ez a fajta változatosság pedig legalább annyira izgalmas volt számukra is, mint a rendezvény szervezőinek.

dsc_1147jav.jpg

Rögtön szemet szúrt zsDav és Varázsló, mellette pedig a szemüvegtelen Müller Ábel. Az előbbiek még fiatalabbnak tűntek, mint a videókon, Ábelt pedig hosszas cívódás során sikerült csak azonosítanom, hiszen szemüveg nélkül még sosem láttam. Bécihez – YoungG – volt már szerencsém élőben, de még mindig érdekes élmény a szuper klipjei után találkozni vele. Megpihentettem a szemem Börcsök Gyöngyi (Kávészünet pszichológussal) c
sinos ruháján, majd elégtétellel nyugtáztam, hogy a Beauty-s lányok  - Herczeg Hajni, Pallagi Alexa, Móni, Magyar Barbi - nem  hiába vezetnek ilyen csatornát, hiszen élőben is ragyogtak. Talán még szembeszökőbb volt, hogy közvetlenek és kedvesek voltak mindenkivel, csak úgy, mint az élőben is erőteljes orgánumú Videójáték Zsolti vagy Otherworld Zoli, vagy a csendesebb, de annál barátságosabb 6 lépés-es srácok, Simonffy Péter, László Dani, vagy Kiss Ádám.

Akármennyire is furcsának tűnik, levontam azt a konklúziót, hogy a YouTube hírességek is emberek, sőt meglepően hasonlóak hozzánk.

A második előadást Hernádi Gáborügyvezető igazgató - tartotta arról, hogyan építsünk fel egy YouTube csatornát tudatos vállalkozásként, és tekintsünk brandként saját magunkra, majd a legújabb YouTube funkciók is napirendre kerültek Tóth Bálint partnermenedzser előadásában, amiket ebben a korábbi cikkünkben el is tudtok olvasni.eloadok.jpg

Rövid szünet után Börcsök Gyöngyi tartott előadást „Hogyan veszítsük el az önbizalmunkat?” címmel. A fonákjánál megragadott előadás természetesen arról szólt, hogyan építhetünk magunknak stabil önértékelést YouTuberként.

Ezután Guld Ádám – a Pécsi Tudományegyetem Kommunikáció- és Médiatudomány szakáról – ismertette tanulmányát a sztárság fogalmának átalakulásáról. Ebben többek között láthattunk példákat régi és mai sztárokra, a YouTube hírességek térhódítására, és arra, hogyan alakul át a sztárok világa a rajongók szemszögéből.dsc_0463jav.jpgA következő szünetben a pogácsák és ropogtatnivalók mellett egy Star Network-os tortát is felszeleteltünk, majd csapatjátékokkal vezettük le az előadások mentális fáradalmait. A legügyesebb csapat nyereményekkel is gazdagodott, amiket OCTV ajánlott fel a résztvevőknek.  Egészen különleges élmény volt, ahogy a YouTube legkülönfélébb területeiről jött emberek együtt dolgoznak egy spagetti torony építésén, va
gy figyelni zsDav-ot, amint a saját kiretusált képére „UNFIELD”-et kiált vélt helyes megoldásként.

Az izgalmak ezután csak fokozódtak, hiszen a társaság ismét csapatokra bomlott, és elindult a szabadulószobákba, ahol zombiapokalipszissel vagy épp egy ketyegő bombával kellett megküzdeni, és kijutni közös erővel.

Ezután már csak az maradt hátra, hogy az izgalomtól kiszáradt torkokat némi szíverősítővel öblítsük le, és önfeledten csevegjünk az élet, no meg a YouTube nagy dolgairól.

dsc_0232jav.jpg

Kicsit úgy éreztem magam, mint aki belépőt kapott a nagy Hollywood-i sztárok egyik privát partijára.

Persze még egyelőre kisebbek, de ők azok az új generációs tartalomgyártók, akik éppen most tapossák ki az útjukat a média dzsungelében a nem túl távoli jövő sztárnemzedékének.

Végezetül szeretnénk megköszönni az egész csapatunk nevében mindenkinek az aktív részvételt és bízunk benne, hogy hamarosan újra találkozhatunk veletek!

Köszönjük az OCTV-nek, hogy támogatta a rendezvényt.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned!

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása
Mobil