Top 10 Hazai YouTube Zene Csatornák 2015

2015. november 13. 16:19 - Könczey Márton

Top 10 legtöbb feliratkozóval rendelkező Magyar zenei YouTube csatorna 2015.11.03

Videoklip paródiák, magyar hip-hop sztárok és fesztivál összefoglalók. Úgy tűnik a hazai YouTube közönség két kedvenc műfaja a rap és a zenés komédia. A következőkben megnézzük, hogy Magyarországon melyek azok az előadók vagy zenecsatornák, akik a legtöbb feliratkozót szerezték idén.

10. - Irigy Hónajmirigy

https://www.youtube.com/user/mirigy08/featured

Kezdésként a 80 916 feliratkozóval rendelkező már már ikonikus Irigy Hónapjmiriggyel kezdjük listánkat akik már 25 éve nevettetik a hazai közönséget. A csatornán megtalálhatóak régi kedvencek, sőt a srácok feltöltenek új videoklipeket is a rajongók kedvéért. Legtöbb nézettséget a belehalok című Majka és Curtis koprodukció paródiája hozta nekik, több mint 6 és fél millió megtekintéssel.

9. - Wellhello

https://www.youtube.com/channel/UC9yLH0K0gmzfxJH9HjQOe9g

A kilencedik helyen, magabiztosan tolja a yolo-t a Wellhello pontosan 85 540 feliratkozóval. Híres videoklipeket, mint az apu vedd meg vagy a rakpart, dalszöveges videókat és most már koncert felvételt is találhat a nagyérdemű, melyet a srácok pár napja töltöttek fel. A csatornán mindössze 10 darab videó található, ezzel szemben az egyes felvételek nézettsége eléri a több milliós nézőszámot.

8. - Children of Distance

https://www.youtube.com/user/ChildrenOfficial

A Wellhello után következhet egy rap trió, akik a Children of Distance néven váltak ismerté a hazai közönség számára. Lírikus szövegek, hangulatképekben gazdag videoklipek és számos közreműködő előadóval készített zeneszámot tartalmaz a most már 109 872 feliratkozóval létező csatorna.  Az emlékezz rám 2 című videoklip 9,978,595 megtekintéssel a legnézettebb videó a csatornán, így a zenés klipek nézettségét tekintve is érdemes lehet megemlíteni.

7. - Magneoton

https://www.youtube.com/user/Magneoton

A hetedik helyezett a Magneoton kiadó lett amely olyan előadókkal dolgozik, mint pl.: Majka, Compact Disco, Radics Gigi, Wolf Kati és még sokan mások, A csatorna jelenleg 113 961 feliratkozóval rendelkezik. Az új klipek havi rendszerességgel jelennek meg, több ezres, százezres vagy milliós nézettséget generálva a kiadónak.

6. - Mr. MISSH

https://www.youtube.com/user/Miszterek2

122 423 feliratkozóval pörög a csúcs felé Mr. MISSH a magyar rapper. Az utóbbi pár hónapban kevésbé aktív fenegyerek korábbi videói több milliós nézettséggel rendelkeznek, és számuk csak egyre növekszik. Jó hír, hogy elkészült új albuma az „F… with #MISSHMUSIC”, melynek már promo videóját feltöltötte az előadó, így valószínűleg számíthatunk újabb kemény videoklipekre és még több feliratkozóra.

5. - REAL TRILL MUSIC

https://www.youtube.com/user/realtrillofficial

A REAL TRILL MUSIC, 128 211 feliratkozóval büszkén mutatja a „Fakkot” és tör felfelé a magyar rappiac élére. A csatorna szintén egy kiadó, ahol olyan rapsztárok és csapatok készítenek klipeket, mint Mr. Busta, AK26, Essemm és még sokan mások. Létezik egy másik csatornájuk is 78 711 feliratkozó számmal, ami szintén előkelő helyen található a Magyar YouTube csatornákat megfigyelve. 

4. - Mr. Busta

https://www.youtube.com/user/trubusta/featured

Akkor folytatódjék a gengszter rap és jöjjenek a Real Trill tagjai kezdve Mr. Bustával, aki csatornáján 137 875 feliratkozóval dicsekedhet. A trubusta csatornán több száz videó található, melyek általában megütik a százezres vagy milliós megtekintést. Legnépszerűbb az utca himnusz több mint 5 millió megtekintéssel.

3. - ESSEMM

https://www.youtube.com/user/ESSEMM112/featured

Nézzük a dobogósokat! Harmadik helyen ESSEMM szerepel, aki hosszú évek óta töretlenül a legjobbak között van. Jelenleg 158 373 feliratkozóval rendelkezik a csatorna, ahova a rajongók legnagyobb örömére havi szinten kerülnek fel új tartalmak.

2. - Sziget Fesztivál

https://www.youtube.com/user/szigetofficial

Ki nem szereti visszanézni a kedvenc koncert élményét újra meg újra? Ki nem szereti magát felcsigázni a fesztiválhangulatra az esemény előtt napokban? A Sziget fesztivál hivatalos YouTube csatornáján ezeket az élményeket mind mind megkapják az oda látogatók, hiszen teaser videóktól kezdve, teljes koncerteken át hivatalos aftermoviek is megjelennek.  Ennek köszönhetően a csatorna 191 949 feliratkozóval a második helyen található listánkon.

1. - Pamkutya

https://www.youtube.com/user/PamKutya

Aranyérmes helyezettünk Pamkutya kiugróan magas követőbázissal, pontosan 294 557 feliratkozóval nyerte meg a versenyt a magyar zenei YouTube csatornák között. A csatorna paródiákat tartalmaz és az elkészült klipek mellé hogyan készült videókkal is nevettetik a közönséget a srácok. Átlagosan 1-2 havonta töltenek fel zenés-humoros klipeket és az eredmény mindig alkalommal rengeteg megtekintést hoz. Legnézettebb videójuk a belehalok című Majka és Curtis dal újraértelmezése, melyet majdnem 7 és fél millióan láttak. Egy biztos, a srácok nagyon profin szólítják meg a YouTube hazai közösségét.

 

Ha tetszett a cikkünk, akkor lájkold és oszd meg ismerőseiddel a közösségi gombok segítségével!

Stay Tuned!

1 komment

Top 10 Hazai YouTube Vlog Csatornák 2015

2015. november 10. 17:08 - Dóczi Attila

top_10_vlogger_cover.jpg

Nem is olyan régen a 2.0 megjelenése előtt a kritika írás/mondás a befolyásos emberek és a szaktekintélyek feladata és privilégiuma volt. A mai idősebb generációnak talán furcsa lehet, mennyi fiatal osztja meg a gondolatait a publikummal a YouTube világában, és mennyi követőjük kíváncsi rájuk.

A műfaj rendkívül népszerű, mivel nem kell hozzá előképzettség, hihetetlen technikai felszereltség, mindössze egy kamera és egy számítógép. Ezután bárki elmondhatja a véleményét bármiről, legyen az közélet, sminkcuccok, játékok, filmek, könyvek, vagy éppen ő maga.

A vlog csatornák esetében meg kell különböztetnünk a "klasszikus vlogokat", a "kevert vlogokat" és a "speciális vlogokat".

A klasszikus vlogok esetében a téma a készítő saját maga, a videók során pedig sztorizik, kérdésekre válaszol, kihívásokat teljesít és elmondja a véleményét különféle dolgokról. Ami az előnye az a hátránya is: bármiről szólhat, ezért kicsit olyan mintha nem szólna semmiről.

logo_vertical1.png

A kevert vlogok vagy a vlog videókat használják kiegészítésként, ami kiváló eszköz arra, hogy megismerjék őket a nézők, közösséget, bizalmat, elköteleződést építsenek, vagy a vlog videós kínálatot teszik változatosabbá némi kiegészítéssel, ami lehet például gamer videók, prank videók, és így tovább.

A speciális vlogokat igazából már nem is soroljuk a vlogok közé, mert ugyan felépítésében vlogszerű, a témákat az adott terület határozza meg, amiről a vlog szól, és nem a készítő személye. Ilyenek például a smink, divat és életmód tanácsadó csatornák.

A vlogolás ma már nem bizarr dolog, vagy exhibicionista magamutogatás, hanem olyan népszerű kreatív hobbi, ami emberek százezreit mozgatja meg csatornánként. A Z generációs fiatalok példaképei és véleményvezérei már nem csak a zene és a filmek világából kerül ki, hanem egyre inkább a YouTube csatornák fiatal sztárjaiból. Ezt a nagy cégek is felismerték, így nem csak óriási népszerűséget rejt a vlogolás, de financiális lehetőségeket is tartogat magában.

A Star Network megmutatja nektek kik a hazai YouTube világ legnagyobb vloggerei:

A képekre kattintva átkerültök az adott csatornára!

 

Dancsó Péter

Feliratkozók: 190 407     Össznézettség: 5,8 millió

dancso_peter_cover.jpeg

Dancsó Péter népszerűsége olyannyira töretlen, hogy futja egy második csatornára is. Természetesen itt sem veszi komolyan magát a sztárvlogger, a nézettségi adatokat viszont komolyan kell vennünk. Annál is inkább mert a csatorna a 190 ezer feliratkozót és az 5,8 milliós nézettséget mindössze 14 videóval hozta össze.

Dancsó csatornája abszolút mértékben a humorra épít (bár három darab timelapse videója is van), még azokat a videókat is poénra veszi, ahol nézői kérdésekre válaszol vagy saját magát mutatja be. A recept működik, és tinik a követői vagy sem, annyian vannak, hogy bárki megirigyelhetné.

Legnépszerűbb videója a Randitippek Kezdőknek 796 697 megtekintéssel, ami mellesleg visszafelé olvasva is ugyanennyi.

 

Unfield

Feliratkozók: 188 910     Össznézettség: 30,8 millió

unfield_cover.jpeg

Unfield 3 éves kitartó munkával, és majdnem kerek 450 videóval tornázta fel magát a második helyre, mindössze 500 feliratkozóval szorosan Dancsó Péter mögött.

Ő képviseli a klasszikus vlog stílust, tehát a csatorna gyakorlatilag egy dologról szól: Csenki Patrikról vagyis Unfieldről. Minden megtalálható a csatornáján, amivel a kezdő vloggerek is gyorsan nagy népszerűségre tehetnek szert. Reakció videók, ahol népszerű internetes videókat néz meg a forgatókönyv szerint először, és látjuk, hogyan reagál rájuk. Cleverbot és Chatroulette videók, az előbbi esetében a népszerű robottal beszélget, az utóbbinál a híres masztizós chat oldalon kalandozik. Emellett persze leveleket olvas fel, kérdezz-felelek videókat csinál, gyakorlatilag bármiről elmondja a véleményét, amit az interneten vagy a való világban tapasztal, illetve a saját életét mutatja be a követőknek. A Ki Mit Tube kapcsán rengeteg támadást kapott a videós kompetenciáit illetően, de a közel 200 ezer feliratkozó és az átlagos 50-100 ezres nézőszám bizonyítja, hogy valamit jól csinál.

Legnépszerűbb videója a REAKCIÓ :Cigapeva "Wiggle" elképesztő 1 216 220 megtekintéssel.

 

Metalexovics

Feliratkozók: 141 229     Össznézettség: 26,7 millió

metalexovics_cover.jpeg

Metalexovics csatornája 3 hónapja megszűnt, és átköltözött az Alexovics oldalra, de attól még érdemes belevenni a listába,  hiszen 7 év termése van itt fent: több mint 324 videó. Alex ötvözi a hagyományos vlogos elemeket a PewDiePie féle béna játékok és szimulátorok bemutatásával, amik gyümölcsöző kapcsolata juttatta őt a harmadik helyre. Reakcióvideó, nyereményjáték, unboxing, kérdezz-felelek és kihívás videók is vannak szép számmal, emellett ahogy jó vloggernek illik, el is mondja a véleményét mindenféle kérdésekben legyen szó Ki mit tube-ról vagy tömegközlekedésről. Emellett kisvideókkal is színesíti a csatornáját, ami bármiről szólhat: szalonnásvirsli sütésről, karácsonyfa díszítésről de még hajvágásról is. Alex egyébként élő bizonyítéka, hogy nem a világvége a csatorna elveszítése: Alexovics csatornája 3 hónap alatt feltámadt hamvaiból, és már 80 428 feliratkozónál jár.

Legnépszerűbb videója a Balázs Show - Ovisszerelem - Paraszt Edition 461 969-es nézettséggel.

 

Isty Szalai

Feliratkozók: 126 908     Össznézettség: 14,9 millió

istyszalaicoverupdate.png

Isty is klasszikus vloggernek mondható, aki az életének minden olyan pillanatát dokumentálja, ami a közönség érdeklődését elnyerheti. Egyik ikonikus videó típusa a vezetős vlog, ahol a volán mögül vlogol, ami kiváló időtöltés dugók esetére. Időgazdálkodás ötös!

A csatorna bemutat kirándulásokat, eseményeket, kicsomagol új eszközöket, játékokat, ruhákat, kérdezz-felelek, levélbontás, livestream, gyakorlatilag bármi felbukkanhat a csatornán, ami Istyvel összefüggésbe hozható. Egy klasszikus vlog esetében természetesen elengedhetetlen a véleménykifejtés a legkülönbözőbb témákban, így a videók kínálata hihetetlen széles. Unfield-el is szokott közös videókat csinálni, ami ügyes technika a népszerűség növelésére, hiszen a közös a videót mindkét csatorna megosztja, ezzel a rajongótáborukat is megosztják egymással.

Isty legnépszerűbb videója a Turi Tamás Reakció című reakció videó 452 647 megtekintéssel.

 

FanMadeMaker

Feliratkozók: 111 881     Össznézettség: 10,5 millió

fanmademaker_cover.jpeg

Ez a csatorna a vlogolásrepertoárából a véleményvezér szerepet emelte ki, és tette meg fő profilnak. Mindenről elmondja a véleményét, ami csak a figyelmét felkelti: OVS, ismerkedés, Vine videók, YouTube, sorozatok, Facebook jelenségek, tömegzene, kínos történetek, BÁRMI. Ez szépen mutatja azt a növekvő tendenciát az Y és Z generációs fiatalok esetében, hogy a véleményüket formáló emberek, esetlek példaképek, celebek nem csak a televízió, a zene vagy a filmek világából kerül ki, hanem a vloggerek között is találnak ilyen személyeket. Emellett persze vannak vendégszereplései más videósokkal, montázsok, kérdezz-felelekek és minden ilyesmi.

Legnépszerűbb videója a Hogyan legyél menő Facebookon? 672 040 megtekintéssel, ami ugyancsak mutathatja mennyire érdekli ez a kérdés a mai fiatalokat.

 

2Face/ Dezső Bence

Feliratkozók: 109 478     Össznézettség: 11,9 millió

dezsobence_cover.jpeg

Dezső Bence beveti a vlogolás nagykönyvének legsikeresebb receptjeit egytől-egyig: Reakció videó, Cleverbot, beszélő állatos program, kérdezz-felelek, x-tény rólam, kihívás, így készült, éneklés, unboxing és még ezer más. Azt gondolnánk, ezt bárki képes megcsinálni, de ha figyelembe vesszük, hogy a közel 110 ezer feliratkozót csupán két év alatt szedte össze, akkor már valamelyest elbizonytalanodunk.

Leghíresebb videója a Hol volt az első csókotok? | Kérdezz - Felelek 5 ! 528 067 megtekintéssel, ami nem is csoda, hisz mi érdekelné jobban a fiatalokat, mint az első szerelem és az első csókok.

 

Varázsló

Feliratkozók: 99 441     Össznézettség: 18,4 millió

varazslocover.jpeg

Varázsló 3 év alatt építette fel majdnem 100 ezres rajongóbázisátami 18,4 milliós nézettséget termelt neki. Ha csak ezt a számot nézzük második helyen lenne, ami nem csoda, ha azt a kerek 800 videót nézzük, ami a cikk írásának pillanatában a csatornáján van.

Pioneer Zsoltvideó kínálata folyamatosan változott az évek során: amíg 3 éve teljes mértékben domináltak a gamer tartalmak, körülbelül fél éve átvették az uralmat a vlog videók, az utóbbi hónapokban pedig a prank videók jelennek meg leggyakrabban. Ez színesebbé teszi a csatornát, kellemes felüdülést jelent a szokásos vlogos tartalmak mellett, valamint a videók népszerűsége azt is jelzi, milyen potenciál rejtőzik a magyar prank videók gyártásában. A Ki Mit TubeYouTube-os tehetségkutatóra is jelentkezett, ahol nem csak szép eredményt ért el, de a feliratkozó számát is sikerült pár ezer emberrel duzzasztania.

Legnépszerűbb videója a Minecraft Film: Varazslo és zsDav : Halott város 311 779 megtekintéssel.

 

CsChannel

Feliratkozók: 96 150     Össznézettség: 9,4  millió

cschannelcover.jpeg

Csomor Balázs az előzőhöz hasonlóan, szintén játékvideókkal kezdett 4 évvel ezelőtt, még egészen kisfiúként. A Minecraftot és a bűvésztrükköket azóta felváltották a tipikus vlogos tartalmak:  kérdezz-felelek, kihívás, hogyan készült, drawmyyear, de Balázs jó vlogoshoz méltóan szinte bármiről véleményt mond: robotok, faviccek, Facebook, világvége, művészet, illuminati és még sorolhatnám. Kidolgozott és látványos thumbnailekkel dolgozik, ami rendkívül fontos szempont egy csatorna felvirágoztatásában.

Legnézettebb videója a Reakció régi videókra 311 040 megtekintéssel, ami egyébként praktikus megoldás régi videók újrafelhasználására.

 

delypeter

Feliratkozók: 88 066     Össznézettség: 18,5  millió

delypeter_cover.jpeg

Megvallom őszintén delypeter csatornáját a cikk írása előtt nem ismertem és kellemes meglepetés volt. Péter felrúgja és arcon röhögi a professzionális vlog videózás aranyszabályait. Kamera beállítás, fények, hang, téma felépítés, ezek mind olyan fogalmak, amiket költői vloggeri szabadsággal kezel, és nem hagyja, hogy a technika vagy a szabályok megzavarják azt a természetességet, ami árad belőle. Péter olyan, mint egy haver, akihez átmegyünk délután dumálni: cigizik, vakarózik, félmeztelen van, jár-kel, mászkál a kamerával, kádban, konyhában, erkélyen forgat, és persze mindenről elmondja a véleményét szabadosan és rendíthetetlen nyugalommal. Szinte elképzelni is nehéz, hogy azt az 1624 videót, ami a csatornáján van, mindössze egy év alatt töltötte fel. AGoogle segítségével elosztva megtudhatjuk, hogy ez napi 4 vagy 5 videót jelent.Egyszer talán szociológiai értéke is lehet, vagy egy amatőr szocio-dokumentum filmet is össze lehetne vágni belőle, ami bemutatná a mai magyar kispolgár, panelrengeteges hétköznapjait.

Legnépszerűbb videója a Hol voltál?! (EREDETI) 286 709 megtekintéssel.

 

Attila The Bookaholic

Feliratkozók: 75 413     Össznézettség: 6,2  millió

attila_the_bookaholic_cover.jpeg

Attila csatornája nevéhez híven, részben könyvekkel foglalkozik, ami számomra első látásra szimpatikussá teszi, részben pedig vlog tartalmakkal. Végre valaki, aki ezt a médiumot is beemeli a YouTube világába. Ha filmről, sorozatról, videókról, animációkról, játékokról és gyakorlatilag bármiről vannak videók neten, miért ne lehetne életünk egyik legmeghatározóbb jelenségéről - a könyvekről - beszélni? A témát egyébként ügyesen és figyelemfelkeltően fogja meg: szex a könyvekben, évem könyvekben, nyári könyvek, top könyvek és még sok más. Emellett a népszerű könyvek keltette figyelmet is kihasználja és beépíti őket a csatornájába kritika/bemutató formájában.

Nem lenne vlog, ha legalább a csatorna felét nem ezek a videók tennék ki és Attila hozza is elvárt videókat: kérdezz-felelek, hot16, x tény rólam, kihívás és már tudjuk is kívülről a kínálatot.

Legnépszerűbb videója a $ TALÁLD KI A TESTRÉSZT KIHÍVÁS FT. BREAKFASTATFRUH $ 414 226 megtekintéssel, ami érthető, hiszen a Breakfastatfruh csinos Fruzsiját kell bekötött szemmel tapogatnia.

 

Ez volt tehát a Star Network Top 10-es listája a hazai vlog kínálatból.

 

Ha tetszett a cikkünk, akkor lájkold és oszd meg ismerőseiddel a közösségi gombok segítségével!

 

Köszönjük!

21 komment
süti beállítások módosítása