A beauty és a YouTube 2015-ben

2015. június 19. 13:25 - Kovács Anna Star Network

Egyre dinamikusabban növekszik hazánkban is a különféle szépségápolással foglalkozó YouTube csatornák száma. Leggyakrabban YouTuberek készítenek videókat a sminkelési, hajformázási, bőrápolási, öltözködési szokásaikról és praktikáikról, és ma már a szépségipar is kezdi felismerni a YouTube fontosságát.

Cikkünkben bemutatjuk, hogyan is áll 2015-ben a szépség és a Youtube kapcsolata.

screen-shot-2015-06-03-at-8_16_34-pm1-1024x329.png

A YouTube a fiatalok körében is az egyik legnépszerűbb közösségi médiaplatform, sokkal több videót néznek online, mint TV-műsort. Így válnak a YouTube tartalomgyártói véleményvezérekké és példaképekké, népszerű és ismert emberekké. Ma már nagyon sok fiatal lány a YouTube-ról tanul meg például sminkelni, frizurát készíteni és az öltözködési tippeket is a YouTube Beauty guruktól lesik el. 

A Pixability készített egy tanulmányt, melyekből nagyon érdekes adatok köszönnek vissza. Nézzünk meg ezek közül néhány fontosabb számot:

  • 45.3 milliárd megtekintés érkezett az összes Beauty videóra, és ebből csupán 2.1 milliárd megtekintést kapott a márkák videói
  • 55%-a a beauty videók megtekintéseinek mobilkészülékről érkezett
  • 182 621 beauty csatornatulajdonos volt a felmérés készítésének időpontjában
  • 1 783 935 beauty videó a YouTube-on
  • 123 164 115 összes feliratkozó, melyből 8,8 millió a legnépszerűbb tartalomgyártóé, Bethany Mota
  • 169 078 125 Facebook megosztás érkezett a videókra

Ezekből az adatokból is látszik a szépséggel foglalkozó videók és videósok népszerűsége, amelyet az is bizonyít, hogy 50%-kal nőtt a megtekintések száma 2014 január és 2015 áprilisa között. 

A következő konklúziókat lehet levonni a tanulmányból:

  1. A Beauty egyre jobban teret nyer a YouTube-on. Mind méretében, mind alkalmazási területében növekszik és a nézők sokszínűsége is folyamatosan szélesedik.
  2. A feltörekvő tartalomgyártók megdöntik az eredeti YouTube szépségkirálynők helyzetét, ezzel nagyobb versenyt generálva a feliratkozókért és a nézőkért.
  3. A szépségipari márkák könnyen együtt dolgozhatnak a YouTuberekkel, mely mindkettejük számára előnyös együttműködés lesz.
  4. A márkáknak két fontos új irányra kell odafigyelniük a YouTube-on: az idősek és a férfiak szépségápolási szokásaikra és igényeikre.

 122009-guest-post-makeup-tips-youtube.jpg

Érdemes tehát a beauty világát folyamatosan figyelni a YouTube-on, hiszen egyre nagyobb teret nyer, egyre szélesebb közönségre tesz szert és minden bizonnyal a márkák számára is nyerő lehet, ha együttműködik YouTube fontos véleményvezéreivel.

Kíváncsiak vagyunk, milyen irányba fog újulni a beauty témájú videókészítés a jövőben és milyen kreatív együttműködéseket fognak kitalálni a márkák és a YouTube beauty guruk közösen. 

Reméljük érdekesnek találtad cikkünket, ha igen oszd meg barátaiddal is!

Stay tuned!

Szólj hozzá!

YouTube vs. Twitch: Új YouTube Gaming alkalmazással hívja ki ellenfelét a videós platform

2015. június 15. 13:14 - Tóth Bálint Star Network

A YouTube legnagyobb és legmeghatározóbb platform az „on-demand” gaming videók piacán, azonban a live stream videók terén jelentős hátránnyal rendelkezik versenytársával, a Twitch-csel szemben. Miután tavaly az Amazon 974 millió dollárért megvette a Twitch-et és így elcsente azt a Google elől, a technológiai óriás sem ült sokáig a fenekén, hogy megfelelő választ adjon.

Márciusban már bejelentette a Google, hogy a YouTube live stream szolgáltatását gyökerestül megújítanák, és a gaming videókra nagyobb hangsúlyt szeretnének fektetni. Az E3 2015 startolásával pedig most le is rándult a lepel arról, hogy igazán mit is terveznek.

ytg_family.png

Ezen a nyáron megjelenik a YouTube Gaming weboldal és applikáció, mely kifejezetten a gaming tartalmakat állítja a középpontba. A YouTube Gamingben több mint 25 000 játék dedikált oldalát találhatjuk majd meg, melyen az adott játékhoz kapcsolódó kiadói és egyéni tartalomgyártói videókat és live streameket tudjuk megtekinteni.

A felhasználók naprakészek lehetnek a friss tartalmakkal, hozzáadhatnak játékcímeket a gyűjteményükbe, feliratkozhatnak az egyes csatornákra, valamint új live stream indulása esetén értesítést kapnak.  A YouTube szerint "Felfedezhetsz új kedvenceket kedvelt játékaid és csatornáidon alapuló ajánlásokon keresztül”. Továbbá egyszerűbbé és élvezhetőbbé válik a live stream szolgáltatás is az elkövetkező hetekben.

„A már meglévő funkciók mellett újra tervezzük a rendszert úgy, hogy ne kelljen időzítened élő közvetítést, és hogy egy linket elég legyen megosztani az összes felületeden”. Ezen kívül a live videók kommentrendszerét is megújítják, mivel sok YouTuber panaszkodott erre a múltban.

youtube_gaming.jpg

A YouTube Gaming nyáron indul el az USA-ban és az Egyesült Királyságban. Habár böngészőben és mobil eszközökön megerősítették elérhetőségét, még nem tudjuk, hogy konzolokon is elérhető lesz-e.  Az új applikációval végre nem vesznek el gaming tartalmak a YouTube videók hatalmas tengerében, és olyan címekkel találkozhatnak felhasználók, amelyeket még nem ismertek, ebből pedig a tartalomgyártók és végső soron a kiadók is hasznot húzhatnak.

Ha tetszett cikkünk, akkor ne habozz ezt megosztani ismerőseiddel, barátaiddal, hogy hozzájuk is eljusson!

Stay tuned!

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása