Hirdetési típusok a YouTube-on

2013. október 03. 11:15 - Farkas Dániel - HD

Legújabb cikkünkben egy igazán hiánypótló témát vettünk elő, amellyel kapcsolatban rengeteg kérdést kaptunk tőletek az elmúlt egy évben. A téma nem más, mint a YouTube-on elérhető hirdetési formátumok és annak szabályai. Az alábbi leírásunkban a felületen jelenleg elérhető összes hirdetési típust bemutatjuk.

Alapvetően három típusú hirdetést különböztetünk meg a YouTube felületén, a videós, a képes és a szöveges hirdetéseket. Az alábbi ábra a videós és képes típusok fajtáit ábrázolja azok megjelenési helyeivel kiegészítve:

youtube-hirdetes2.pngA YouTube hirdetések fajtái

Videós Hirdetések (TrueView)

 

A videós hirdetésekkel hivatalos neve TrueView, amelyből 3 különböző típusú létezik világszerte. Hazánkban ebből jelenleg mind a 3 típus elérhető. A TrueView hirdetések feladását az AdWordsben tudjuk megtenni, méghozzá úgy, hogy külön videós kampányt hozunk létre. Ide kattintva magyar nyelvű videós segítséget kaphatunk a kampány létrehozásában.

1. In-Stream TrueView hirdetés

A legtöbben talán ezt a formátumot ismerik (más néven Pre Roll), amely az egyes videók előtt jelenik meg automatikusan elindulva. Magyarországon a felhasználóknak 5 másodperc eltelte után lehetőségük van tovább lépni a hirdetésről amennyiben nem szeretnék azt végig nézni. Kiegészítő bannert is feltölthetünk az In-Stream hirdetésünkhöz, amely a videó továbbléptetése esetén is megjelenik a videó oldal jobb felső sarkában bannerként.

In-Stream hirdetés.PNGIn-Stream TrueView hirdetés a YouTube-on

A hirdetés bármilyen hosszúságú videó lehet, azonban érdemes 20-30 másodpercre korlátoznunk mondanivalónkat, ha hatékony eredményt akarunk elérni.

A legtöbbek által feltett kérdés a In-Stream hirdetések kapcsán, hogy mikortól kell fizetnie a hirdetőknek. Erre kétféle szabályt alkalmaz a Google, az első, amikor a videó nem hosszabb 30 másodpercnél. Ilyen esetben csak akkor kell a hirdetőnek fizetnie, ha a felhasználók végig nézik a teljes videót, vagy rákattintanak arra. A 30 másodpercnél hosszabb hirdetés esetében pedig a 30. másodperc elteltével vagy kattintás után kerül pénzbe megjelenni.

Manapság egyre több hirdető kezdi felismerni ebben a hirdetési formátumban rejlő hatalmas lehetőséget, mivel nem ritka, hogy 4-7 forintos áron tudjuk elérni a felhasználókat (CPV - Cost Per View). A tömegmédiumokkal szemben hatalmas előnye a YouTube-nak, hogy nagyon jól targetálhatóak demográfiailag hirdetéseink. A jövőben minden bizonnyal nagyságrendekkel megemelkedik majd a multinacionális márkák hirdetési aktivitása a felületen.

2. In-Search TrueView hirdetés

A YouTube-on lehetőségünk van keresési oldalakon hirdetni videóinkat kulcsszavas célzási (kontextuális) megoldással. Ilyenkor a felhasználók akkor látják hirdetéseinket, amikor a YouTube-on rákeresnek arra az adott kulcsszóra vagy azzal kapcsolatos kifejezésre amire kampányunkat céloztuk.

keresés hirdetés.PNGMaximum két hirdetés jelenhet meg felül a videó találati oldalon

Ebben az esetben akkor kell fizetnünk a hirdetésért ha a felhasználó arra rákattint. Ilyenkor nem számít, hogy mekkora részét tekinti meg a videónak, hiszen a kattintással már kifejezte érdeklődését a tartalmunk iránt.

A kattintási árak itt sem túl magasak, azonban az elérés is igen alacsony jelenleg még hazánkban, így inkább az In-Strem hirdetés kiegészítéseként érdemes használni.

3. In-Display TrueView hirdetés

Az In-Display formátum esetében a videó megtekintési oldal ajánló sávjában jelenik meg hirdetésünk. A formátumra ugyanazok a jellemzők igazak, mint az In-Search hirdetésre, így külön ezt nem taglalnánk még újra.

ajánló hirdetés.PNGAz autógyártók igencsak aktívak a YouTube-on a konkurensükre való hirdetés kapcsán

In-Display megjelenítési hirdetés néven érhető el az AdWords felületén. Ezt a formátumot is remekül lehet célozni, mint ahogy a beszúrt képen is látható.

Képes Hirdetések

 

1. MPU (300x250 Banner)

A legtöbbek által használt hirdetési formátum a YouTube felületén. A Display kampányok rendszerint egyik legjobban teljesítő eleme szokott lenni tapasztalataink szerint a YouTube-on megjelenített 300x250-es Banner hirdetés.

300x250.PNG300x250-es bannerhirdetés

A hirdetés az AdWords Display hirdetéseknél vihető fel és akár videó URL szinten is tudjuk célozni. Véleményünk szerint napjaink egyik legjobban pozicionálható hirdetési formátuma a 300x250 pixel méretű banner. Formátumát tekintve lehet statikus kép és flash is.

Kattintási árai a Display rendszer átlagához képest kis mértékben magasabbak, azonban konverziókra vonatkozva az egyik leghatékonyabb felület.

2. InVideo (Képes Fedvény)


Az InVideo hirdetések esetében a videókon tudunk képes fedvény hirdetéseket megjeleníteni. Ennek mérete 468x60 px, amelyet ugyancsak az AdWords Display kampány készítőjében tudunk létrehozni.

hirdetések.PNG300x250-es bannerhirdetés kiegészítő Overlay bannerrel

A Fedvény hirdetéshez feltölthetünk egy kiegészítő 300x250 px nagyságú bannert is, amely nem tűnik el abban az esetben, ha a felhasználó a videón kikapcsolja az azon futó Overlay-t. A formátum sokak által kedvelt, azonban általánosságban elmondható, hogy kevésbé hatékony mint a 300x250-es jobb felső sarokban megjelenő formátum.

Szöveges Hirdetés

 

A YouTube-on az egyik legtöbbet megjelenő hirdetési típus a Szöveges Fedvény (Overlay) hirdetés. Az AdWords felületén a Display kampányoknál adható meg a megjeleníteni kívánt szövegünk. Átkattintási arányát tekintve a leggyengébben teljesítő YouTube formátum.

overlay szöveges.pngSzöveges fedvény Hirdetés

A Google néhány esetben hármat is megjelenít egymás alatt a Szöveges Fedvény hirdetésből, amelyet ugyancsak egyetlen kattintással ki tudnak kapcsolni a felhasználók.

Masthead Lite Hirdetés

 

Július 7-től Magyarországon is elérhetővé vált a Masthead Lite hirdetési formátum a YouTube kezdőlapján. Alapvetően egy 760x150 pixel méretű banner jelenik meg, amely két részből tevődik össze, hiszen egy 495x150 pixel nagyságú kép (flash is lehet) és egy 265x150 pixel nagyságú videó boxból áll. Az alábbi képen látható a Masthead Lite kinézete:

MastHead Lite.pngA kezdőoldal tetején jelenik meg

A hirdetés igénybevételéhez rendelkeznünk kell egy a videóval a YouTube-on. Alapvetően két opció áll rendelkezésünkre a videós hirdetés esetében. Az egyik, hogy automatikusan elindul hang nélkül a videónk és 30 másodpercig fut, a másik, hogy kattintásra indul el, de ekkor már hanggal. Természetesen az autoplay típus választása esetén a videóra történő kattintás hatására a lejátszás újra indul hang kíséretében.

A Masthead Lite rendelkezik olyan típussal is, ami ha rákattintunk a hirdetésre, akkor egy 970x500 pixel nagyságú videó ablakká nagyítódik ki. Az alábbi képen látható ennek kinézete:

expandable jobb.jpgKinyíló Masthead Lite videó hirdetés típus

A hirdetési formátum a nagyobb márkákat igyekszik kiszolgálni, hiszen nincs lehetőség demográfiai szegmentálásra a látogatók között. A többi YouTube hirdetéssel ellentétben a Masthead Lite-ot nem az AdWords hirdetéskezelőn keresztül lehet feladni, hanem a Google helyi munkatársait kell ezzel kapcsolatban megkeresni. Egyedi azért is, mert a hirdetést időalapon lehet foglalni, átlagosan napi egységenként. 

Cikkünkben áttekintettük, a YouTube-on elérhető összes hirdetési formátumot. Bízunk benne, hogy minden érdeklődő számára sikerült egy átlátható és kompakt összefoglalást készíteni. Amennyiben további segítségre lenne szükségetek, akkor ide kattintva lépjetek velünk kapcsolatba.

Abban az esetben, ha hasznosnak találtad cikkünket, akkor oszd meg Te is barátaiddal a közösségi gombok segítségével. Köszönjük!

Stay Tuned!

3 komment

YouTube Videó Kommentelés 2.0

2013. szeptember 30. 10:14 - Farkas Dániel - HD

Fejlesztésen esik át a Youtube videók kommentelési rendszere. A tartalom előállítók most már képesek lesznek többek között bizonyos kulcsszavakat letiltani, a renitens követők számára megtiltani a kommentelést, vagy beállítani, hogy egyes felhasználók kommentjei előnyösebb helyen jelenjenek meg. A változtatásra azért került sor, mert sokszor lehetett nem oda illő kommenteket olvasni a videóknál, amik csak rontották egy-egy éppen elindult beszélgetés hangulatát (pl.: rasszista megjegyzések).

A kommenteket egyenlőre béta verzióban csupán a csatornánk „Vitafórum” oldalán lehet csak moderálni az új módszerrel, azonban 2013 végéig a videó megtekintő oldalakra is kiterjesztésre kerül a funkció, amely alapvetően változtatja meg a kommentek rendszerét.

A menü rendszerben megjelenő „Közösség” menüpont alatt tudjuk egyszerűen szabályozni a tiltásokat (felhasználó, kulcsszó) és kiemeléseket (igen lesz kiemelés is).

YouTube kommentelés.PNG

Megadhatunk tiltó szavakat és konkrét felhasználókat is kizárhatunk csatornánk tartalmairól

A Google amellett, hogy nagyobb moderálási lehetőséget biztosít a csatorna tulajdonosok számára, úgy intergrálja egyetlen mozdulattal a felhasználókat a Google+ rendszerébe. A jövőben azok a felhasználók, akik Google+ account-ot használnak a kommenteléshez, azok hozzászólásai feljebb jelennek majd meg, mint azoké, akik ezt nem tették meg. Egyértelmű tehát az üzenet. A Google újabb platformot nyit annak érdekében, hogy növelje saját közösségi hálózatának aktív táborát.

Komment válaszok

A YouTube-on korábban is lehetett az egyes hozzászólásokra válaszolni, azonban a G+ integrációval jóval átláthatóbbá válik majd a mechanizmus, hiszen a Facebook-hoz hasonlóan itt is az adott komment alatt jelenik majd meg a válasz a korábbi átláthatatlan megjelenítés helyett.

Az alábbi képen látható (elnézést a minőségért) ennek működése:

komment válasz.PNG

Átláthatóbb lesz a komment-válasz megjelenítése

Linkek a kommentekben

Már augusztus végén megszellőztette a Google, hogy hamarosan engedni fogja a kommentekben a külső linkek beszúrását, amely ugyancsak erősíti majd a jelentőségét a videó hozzászólásoknak. A bevezetésről még pontos információt nem tudni, azonban minden bizonnyal 2013 végéig ez is elérhetővé válik majd a felületen.

Nagy változáson megy tehát keresztül a hozzászólások mechanizmusa, amelyet bátran hívhatunk 2.0-ás verziónak is. Mindenképpen érdekes lesz figyelemmel követni a folyamatot, hiszen könnyen elképzelhető, hogy a klasszikus fórumokon jól működő fake profillal való hozzászólások új korszaka köszönthet be a YouTube felületén a kiemeléseknek köszönhetően.

Amennyiben érdekesnek találtad cikkünket, akkor oszd meg te is barátaiddal a közösségi gombok segítségével! Köszönjük!

Stay Tuned!

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása