A BuzzFeed YouTube csatornái óriási népszerűségnek örvendenek, míg a hasonló hazai médiumok nem igazán tudnak ilyesféle sikereket felmutatni az online videózás terén. Mai blogbejegyzésünkben körbejárjuk a BuzzFeed YouTube csatornáinak varázsát, hiszen rengeteget lehet tőlük tanulni és számos érdekességet is tartogatnak.
Elsőként indokoljuk is meg, hogy miért is érdemes nekünk körbejárni a BuzzFeed világát. Beszéljenek helyettünk a számok, melyek azt mutatják, hogy a fő YouTube csatornájukat több mint 250 millióan nézik havonta, míg a feliratkozók számára közelít a 7 millióhoz. Ezek a számok csak a fő csatornájukra vonatkoznak, így még nem kerültek szóba a színek alapján elnevezett további csatornák, melyek tematikusabb tartalmakkal várják az érdeklődőket, így ha egybevesszük a BuzzFeed család havi YouTube megtekintését, akkor bőven 500 millió fölötti számot kapunk.
A tartalomkategorizálás terén három fő irányt szokás emlegetni a videós tartalmaik terén:
Identitás
Az identitás nagyon fontos tényezővé vált a mai társadalomban, ezt pedig a tartalomgyártóknak is érdemes észben tartaniuk. A BuzzFeed-nél jól tudják ezt, így nem véletlenül, hogy számos olyan tartalom jelenik meg náluk napról-napra, melyek megtekintésével és megosztásával a saját identitásunkon fejleszthetünk, illetve mutathatjuk meg azt a nagyvilág számára.
Információ és segédlet
Az aktualitások általában hagynak némi kérdőjelet az emberek fejében, az ezekkel kapcsolatos kiegészítések pedig rendkívül népszerűek a BuzzFeed oldalán. Nyáron például sokszor hallunk az állatok és a gyermekek autóban hagyásáról, a BuzzFeed pedig emberi példával mutatta be, hogy milyen érzés lehet a kánikulában bezárva lenni.
Érzelmekre való hatás
A YouTube tele van cuki állatokkal és bébikkel, nagy részük pedig valóban megérdemli a figyelmet, mert megnevetteti és boldogabbá teszi az embereket. Ilyen tartalmak a BuzzFeed esetében is gyakran kerülnek elő, a csatorna pedig remekül választja meg ezeket, így egyáltalán nem tűnnek klisésnek.
Persze ezek a kategóriák számos alkategóriára bonthatóak, de ebbe nem érdemes bővebben belemenni, hiszen nagy részük teljesen triviális.
Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk a sikerükről, meg kell ismernünk azt az elvet és programstratégiát, ami alapján készülnek a tartalmak. Erre a BuzzFeed-ről szóló sorozatunk második részében térünk ki.
Stay Tuned!