Top 10 Hazai YouTube Vlog Csatornák 2015

2015. november 10. 17:08 - Dóczi Attila

top_10_vlogger_cover.jpg

Nem is olyan régen a 2.0 megjelenése előtt a kritika írás/mondás a befolyásos emberek és a szaktekintélyek feladata és privilégiuma volt. A mai idősebb generációnak talán furcsa lehet, mennyi fiatal osztja meg a gondolatait a publikummal a YouTube világában, és mennyi követőjük kíváncsi rájuk.

A műfaj rendkívül népszerű, mivel nem kell hozzá előképzettség, hihetetlen technikai felszereltség, mindössze egy kamera és egy számítógép. Ezután bárki elmondhatja a véleményét bármiről, legyen az közélet, sminkcuccok, játékok, filmek, könyvek, vagy éppen ő maga.

A vlog csatornák esetében meg kell különböztetnünk a "klasszikus vlogokat", a "kevert vlogokat" és a "speciális vlogokat".

A klasszikus vlogok esetében a téma a készítő saját maga, a videók során pedig sztorizik, kérdésekre válaszol, kihívásokat teljesít és elmondja a véleményét különféle dolgokról. Ami az előnye az a hátránya is: bármiről szólhat, ezért kicsit olyan mintha nem szólna semmiről.

logo_vertical1.png

A kevert vlogok vagy a vlog videókat használják kiegészítésként, ami kiváló eszköz arra, hogy megismerjék őket a nézők, közösséget, bizalmat, elköteleződést építsenek, vagy a vlog videós kínálatot teszik változatosabbá némi kiegészítéssel, ami lehet például gamer videók, prank videók, és így tovább.

A speciális vlogokat igazából már nem is soroljuk a vlogok közé, mert ugyan felépítésében vlogszerű, a témákat az adott terület határozza meg, amiről a vlog szól, és nem a készítő személye. Ilyenek például a smink, divat és életmód tanácsadó csatornák.

A vlogolás ma már nem bizarr dolog, vagy exhibicionista magamutogatás, hanem olyan népszerű kreatív hobbi, ami emberek százezreit mozgatja meg csatornánként. A Z generációs fiatalok példaképei és véleményvezérei már nem csak a zene és a filmek világából kerül ki, hanem egyre inkább a YouTube csatornák fiatal sztárjaiból. Ezt a nagy cégek is felismerték, így nem csak óriási népszerűséget rejt a vlogolás, de financiális lehetőségeket is tartogat magában.

A Star Network megmutatja nektek kik a hazai YouTube világ legnagyobb vloggerei:

A képekre kattintva átkerültök az adott csatornára!

 

Dancsó Péter

Feliratkozók: 190 407     Össznézettség: 5,8 millió

dancso_peter_cover.jpeg

Dancsó Péter népszerűsége olyannyira töretlen, hogy futja egy második csatornára is. Természetesen itt sem veszi komolyan magát a sztárvlogger, a nézettségi adatokat viszont komolyan kell vennünk. Annál is inkább mert a csatorna a 190 ezer feliratkozót és az 5,8 milliós nézettséget mindössze 14 videóval hozta össze.

Dancsó csatornája abszolút mértékben a humorra épít (bár három darab timelapse videója is van), még azokat a videókat is poénra veszi, ahol nézői kérdésekre válaszol vagy saját magát mutatja be. A recept működik, és tinik a követői vagy sem, annyian vannak, hogy bárki megirigyelhetné.

Legnépszerűbb videója a Randitippek Kezdőknek 796 697 megtekintéssel, ami mellesleg visszafelé olvasva is ugyanennyi.

 

Unfield

Feliratkozók: 188 910     Össznézettség: 30,8 millió

unfield_cover.jpeg

Unfield 3 éves kitartó munkával, és majdnem kerek 450 videóval tornázta fel magát a második helyre, mindössze 500 feliratkozóval szorosan Dancsó Péter mögött.

Ő képviseli a klasszikus vlog stílust, tehát a csatorna gyakorlatilag egy dologról szól: Csenki Patrikról vagyis Unfieldről. Minden megtalálható a csatornáján, amivel a kezdő vloggerek is gyorsan nagy népszerűségre tehetnek szert. Reakció videók, ahol népszerű internetes videókat néz meg a forgatókönyv szerint először, és látjuk, hogyan reagál rájuk. Cleverbot és Chatroulette videók, az előbbi esetében a népszerű robottal beszélget, az utóbbinál a híres masztizós chat oldalon kalandozik. Emellett persze leveleket olvas fel, kérdezz-felelek videókat csinál, gyakorlatilag bármiről elmondja a véleményét, amit az interneten vagy a való világban tapasztal, illetve a saját életét mutatja be a követőknek. A Ki Mit Tube kapcsán rengeteg támadást kapott a videós kompetenciáit illetően, de a közel 200 ezer feliratkozó és az átlagos 50-100 ezres nézőszám bizonyítja, hogy valamit jól csinál.

Legnépszerűbb videója a REAKCIÓ :Cigapeva "Wiggle" elképesztő 1 216 220 megtekintéssel.

 

Metalexovics

Feliratkozók: 141 229     Össznézettség: 26,7 millió

metalexovics_cover.jpeg

Metalexovics csatornája 3 hónapja megszűnt, és átköltözött az Alexovics oldalra, de attól még érdemes belevenni a listába,  hiszen 7 év termése van itt fent: több mint 324 videó. Alex ötvözi a hagyományos vlogos elemeket a PewDiePie féle béna játékok és szimulátorok bemutatásával, amik gyümölcsöző kapcsolata juttatta őt a harmadik helyre. Reakcióvideó, nyereményjáték, unboxing, kérdezz-felelek és kihívás videók is vannak szép számmal, emellett ahogy jó vloggernek illik, el is mondja a véleményét mindenféle kérdésekben legyen szó Ki mit tube-ról vagy tömegközlekedésről. Emellett kisvideókkal is színesíti a csatornáját, ami bármiről szólhat: szalonnásvirsli sütésről, karácsonyfa díszítésről de még hajvágásról is. Alex egyébként élő bizonyítéka, hogy nem a világvége a csatorna elveszítése: Alexovics csatornája 3 hónap alatt feltámadt hamvaiból, és már 80 428 feliratkozónál jár.

Legnépszerűbb videója a Balázs Show - Ovisszerelem - Paraszt Edition 461 969-es nézettséggel.

 

Isty Szalai

Feliratkozók: 126 908     Össznézettség: 14,9 millió

istyszalaicoverupdate.png

Isty is klasszikus vloggernek mondható, aki az életének minden olyan pillanatát dokumentálja, ami a közönség érdeklődését elnyerheti. Egyik ikonikus videó típusa a vezetős vlog, ahol a volán mögül vlogol, ami kiváló időtöltés dugók esetére. Időgazdálkodás ötös!

A csatorna bemutat kirándulásokat, eseményeket, kicsomagol új eszközöket, játékokat, ruhákat, kérdezz-felelek, levélbontás, livestream, gyakorlatilag bármi felbukkanhat a csatornán, ami Istyvel összefüggésbe hozható. Egy klasszikus vlog esetében természetesen elengedhetetlen a véleménykifejtés a legkülönbözőbb témákban, így a videók kínálata hihetetlen széles. Unfield-el is szokott közös videókat csinálni, ami ügyes technika a népszerűség növelésére, hiszen a közös a videót mindkét csatorna megosztja, ezzel a rajongótáborukat is megosztják egymással.

Isty legnépszerűbb videója a Turi Tamás Reakció című reakció videó 452 647 megtekintéssel.

 

FanMadeMaker

Feliratkozók: 111 881     Össznézettség: 10,5 millió

fanmademaker_cover.jpeg

Ez a csatorna a vlogolásrepertoárából a véleményvezér szerepet emelte ki, és tette meg fő profilnak. Mindenről elmondja a véleményét, ami csak a figyelmét felkelti: OVS, ismerkedés, Vine videók, YouTube, sorozatok, Facebook jelenségek, tömegzene, kínos történetek, BÁRMI. Ez szépen mutatja azt a növekvő tendenciát az Y és Z generációs fiatalok esetében, hogy a véleményüket formáló emberek, esetlek példaképek, celebek nem csak a televízió, a zene vagy a filmek világából kerül ki, hanem a vloggerek között is találnak ilyen személyeket. Emellett persze vannak vendégszereplései más videósokkal, montázsok, kérdezz-felelekek és minden ilyesmi.

Legnépszerűbb videója a Hogyan legyél menő Facebookon? 672 040 megtekintéssel, ami ugyancsak mutathatja mennyire érdekli ez a kérdés a mai fiatalokat.

 

2Face/ Dezső Bence

Feliratkozók: 109 478     Össznézettség: 11,9 millió

dezsobence_cover.jpeg

Dezső Bence beveti a vlogolás nagykönyvének legsikeresebb receptjeit egytől-egyig: Reakció videó, Cleverbot, beszélő állatos program, kérdezz-felelek, x-tény rólam, kihívás, így készült, éneklés, unboxing és még ezer más. Azt gondolnánk, ezt bárki képes megcsinálni, de ha figyelembe vesszük, hogy a közel 110 ezer feliratkozót csupán két év alatt szedte össze, akkor már valamelyest elbizonytalanodunk.

Leghíresebb videója a Hol volt az első csókotok? | Kérdezz - Felelek 5 ! 528 067 megtekintéssel, ami nem is csoda, hisz mi érdekelné jobban a fiatalokat, mint az első szerelem és az első csókok.

 

Varázsló

Feliratkozók: 99 441     Össznézettség: 18,4 millió

varazslocover.jpeg

Varázsló 3 év alatt építette fel majdnem 100 ezres rajongóbázisátami 18,4 milliós nézettséget termelt neki. Ha csak ezt a számot nézzük második helyen lenne, ami nem csoda, ha azt a kerek 800 videót nézzük, ami a cikk írásának pillanatában a csatornáján van.

Pioneer Zsoltvideó kínálata folyamatosan változott az évek során: amíg 3 éve teljes mértékben domináltak a gamer tartalmak, körülbelül fél éve átvették az uralmat a vlog videók, az utóbbi hónapokban pedig a prank videók jelennek meg leggyakrabban. Ez színesebbé teszi a csatornát, kellemes felüdülést jelent a szokásos vlogos tartalmak mellett, valamint a videók népszerűsége azt is jelzi, milyen potenciál rejtőzik a magyar prank videók gyártásában. A Ki Mit TubeYouTube-os tehetségkutatóra is jelentkezett, ahol nem csak szép eredményt ért el, de a feliratkozó számát is sikerült pár ezer emberrel duzzasztania.

Legnépszerűbb videója a Minecraft Film: Varazslo és zsDav : Halott város 311 779 megtekintéssel.

 

CsChannel

Feliratkozók: 96 150     Össznézettség: 9,4  millió

cschannelcover.jpeg

Csomor Balázs az előzőhöz hasonlóan, szintén játékvideókkal kezdett 4 évvel ezelőtt, még egészen kisfiúként. A Minecraftot és a bűvésztrükköket azóta felváltották a tipikus vlogos tartalmak:  kérdezz-felelek, kihívás, hogyan készült, drawmyyear, de Balázs jó vlogoshoz méltóan szinte bármiről véleményt mond: robotok, faviccek, Facebook, világvége, művészet, illuminati és még sorolhatnám. Kidolgozott és látványos thumbnailekkel dolgozik, ami rendkívül fontos szempont egy csatorna felvirágoztatásában.

Legnézettebb videója a Reakció régi videókra 311 040 megtekintéssel, ami egyébként praktikus megoldás régi videók újrafelhasználására.

 

delypeter

Feliratkozók: 88 066     Össznézettség: 18,5  millió

delypeter_cover.jpeg

Megvallom őszintén delypeter csatornáját a cikk írása előtt nem ismertem és kellemes meglepetés volt. Péter felrúgja és arcon röhögi a professzionális vlog videózás aranyszabályait. Kamera beállítás, fények, hang, téma felépítés, ezek mind olyan fogalmak, amiket költői vloggeri szabadsággal kezel, és nem hagyja, hogy a technika vagy a szabályok megzavarják azt a természetességet, ami árad belőle. Péter olyan, mint egy haver, akihez átmegyünk délután dumálni: cigizik, vakarózik, félmeztelen van, jár-kel, mászkál a kamerával, kádban, konyhában, erkélyen forgat, és persze mindenről elmondja a véleményét szabadosan és rendíthetetlen nyugalommal. Szinte elképzelni is nehéz, hogy azt az 1624 videót, ami a csatornáján van, mindössze egy év alatt töltötte fel. AGoogle segítségével elosztva megtudhatjuk, hogy ez napi 4 vagy 5 videót jelent.Egyszer talán szociológiai értéke is lehet, vagy egy amatőr szocio-dokumentum filmet is össze lehetne vágni belőle, ami bemutatná a mai magyar kispolgár, panelrengeteges hétköznapjait.

Legnépszerűbb videója a Hol voltál?! (EREDETI) 286 709 megtekintéssel.

 

Attila The Bookaholic

Feliratkozók: 75 413     Össznézettség: 6,2  millió

attila_the_bookaholic_cover.jpeg

Attila csatornája nevéhez híven, részben könyvekkel foglalkozik, ami számomra első látásra szimpatikussá teszi, részben pedig vlog tartalmakkal. Végre valaki, aki ezt a médiumot is beemeli a YouTube világába. Ha filmről, sorozatról, videókról, animációkról, játékokról és gyakorlatilag bármiről vannak videók neten, miért ne lehetne életünk egyik legmeghatározóbb jelenségéről - a könyvekről - beszélni? A témát egyébként ügyesen és figyelemfelkeltően fogja meg: szex a könyvekben, évem könyvekben, nyári könyvek, top könyvek és még sok más. Emellett a népszerű könyvek keltette figyelmet is kihasználja és beépíti őket a csatornájába kritika/bemutató formájában.

Nem lenne vlog, ha legalább a csatorna felét nem ezek a videók tennék ki és Attila hozza is elvárt videókat: kérdezz-felelek, hot16, x tény rólam, kihívás és már tudjuk is kívülről a kínálatot.

Legnépszerűbb videója a $ TALÁLD KI A TESTRÉSZT KIHÍVÁS FT. BREAKFASTATFRUH $ 414 226 megtekintéssel, ami érthető, hiszen a Breakfastatfruh csinos Fruzsiját kell bekötött szemmel tapogatnia.

 

Ez volt tehát a Star Network Top 10-es listája a hazai vlog kínálatból.

 

Ha tetszett a cikkünk, akkor lájkold és oszd meg ismerőseiddel a közösségi gombok segítségével!

 

Köszönjük!

21 komment

Top 10 Hazai YouTube Játék Csatornák 2015

2015. november 05. 17:24 - Dóczi Attila

2013 októberében összeszedtük nektek Magyarország 10 legtöbb feliratkozóval rendelkező YouTube játék csatornáját, azonban a YouTube világában gyorsabban pereg az idő, mint a dolgos hétköznapokban. Egy-két hónap alatt több ezer feliratkozóval bíró csatornák emelkednek a semmiből, csak hogy mások csillaga végleg leáldozzon a piros óriás könyörtelen videó áradatában. 2 év alatt a gamer csatornák térképe átrendeződött, az akkor dobogón tündöklő gigászok hátrébb kerültek a listán, hogy átadják a helyüket a fiatal generáció feltörekvő tehetségeinek.

Éppen ezért összehasonlításképpen a 2013-as top 10-es listát is megmutatjuk nektek, és láthatjátok majd, hogy nem lehetetlen betörni az online szférába játékvideókkal. Viszont ha most gondolatban a Minecraft ikonotokra kattintottatok, akkor az egyetlen mentségetek, hogy csak gondolatban tettétek. Ebben a szférában is fontos a megújulás, kiaknázatlan piaci területek meghódítása, új stílusú videók megfogantatása és térhódítása. Ha más nem, legyél lány és játssz minecraftot meztelenül.

logo_vertical1.png

A régi jól bevált technikákról itt olvashattok bővebben, de érdekes új tendenciák is megjelentek. Manapság már nem elég csak játék videókat feltölteni, a 2015-ös YouTube gamerek közösséget építenek. Igyekeznek személyesebbé tenni a csatornát más típusú videókkal is: kérdezz-felelek, vlog, kihívás, helyzetjelentés, ajándéksorsolás, így készült vagy unboxing.

Azt is láthatjuk, hogy mindenkinek van aktív közösségi oldala, ahol gyűjti a rajongókat és folyamatosan kommunikál velük. Manapság a YouTube-ot érdemes a rendszer egyik elemének tekinteni, ahol partnerként ott van a facebook, twitter, ask.fm, instagram és barátaik.

Helyettem most beszéljenek a számok, nézzük meg kik 2015-ben a YouTube gamer csatornáinak legjobbjai.

A csatornák eléréséhez katt a borítóképre!

 

LuckeY

Feliratkozók: 245 073 Össznézettség: 48 millió
lucky_cover.jpeg

Első helyezettünk a tökéletes bizonyítéka annak, hogy milyen YouTube karriert lehet befutni "rövid" idő alatt, hiszen a 2013-as listán még csak nem is szerepelt. LuckeY egyik titka a gyakoriságban keresendő, hiszen jobb időszakaiban minden nap tölt fel videót, egyébként két-három naponta legalább, így gyűlt össze már majdnem 800 videó a csatornáján. A bemutatott játékok között az utóbbi hónapok termését nézve szerepel a FIFA 16, GTA 5, Simcity 3, CoD Black Ops és pár kisebb játék. A bevezetőben említett személyesebb stílusú videók LuckeY-nál erőteljesen érvényesülnek. A csatornáján találunk Halloween-i nyereményjátékot, új alkatrész bemutatókat, tutorial videót, helyzetjelentést és még Linkin Park koncertélmény videót is. Akármennyire is furcsán hangozhat - főként az utolsó - a közönség értékeli az ilyen jellegű videókat, hiszen jobban megismerik  a főszereplőjét, ami növeli a bevonódásukat és a hosszú távú csatorna követésüket. A tutorial videók és bemutatók pedig segítenek nekik eligazodni ebben a világban, esetleg új csatornát indítani, amiért hálásak.

Legsikeresebb videója a Best of luckeY // VICCES JELENETEK // Montage #1, ami majdnem 900 ezer nézőt tudhat magáénak. Facebookon 4 oldala is van, instagramon is aktív és még pólókat és fan cuccokat is lehet vásárolni tőle. LuckeY tehát ezzel az összetett recepttel és sokfajta hozzávalóval játszotta be magát az első helyre.

James

Feliratkozók: 220 592 Össznézettség: 51 millió

james_cover.jpeg

Ezüstérmesünk James szintén nagyratörő újonc, hiszen a 2013-as listán még keresve sem találnánk a nevét, ma pedig több mint 220 ezer feliratkozóval és 51 milliós nézettséggel bír a csatornája. Nála az egyik fő vonalat a minecraft videók képviselik, de játszik Sims 4-el, Rage-el, The Forest-el is. James ügyesen használja fel a nézők erőforrásait, egyszersmind növeli a személyességet is a "ti kértétek" videókkal. Ezzel a trükkel olyan játékokra is felhívják a figyelmét a rajongók, ami az övét elkerülte, és azáltal, hogy teljesíti a kérésüket, még le is kenyerezi őket. Kérdezz-felelek és unboxingvideókat is készít, és olyan eseményekről is beszámol, ahova személyesen látogat el: Minecraft kiállítás vagy Playkid. Látjuk tehát, hogy a közönséggel való kapcsolattartás és személyes viszony kialakítása nála is esszenciális.

Legnézettebb videója a James_mc kalandjai - A nagy betörés című Minecraft videó 544 163 megtekintéssel.

 

Goodlike

Feliratkozók: 216 422 Össznézettség: 23 millió

goodlike_cover.jpeg

Goodlike a 2013-as listán is szerepel a tizedik helyen, az akkori 5513 feliratkozót viszont 200 ezerrel megnövelte két év alatt. Goodlike ügyesen kihasználja a hirtelen felkapott népszerű játékok hátszelét. Ilyen például a Rocket League, ami rövid idő alatt hihetetlen népszerűségre tett szert, de játszik még olyan híres játékokkal is mint a FIFA 16, a GTA V, Heroes VII vagy Fallout 3. Ő nem csak belevitte a vlog elemeket a csatornájába, hanem sajátos kevert gaming-vlog csatornát hozott össze, ahol a véleményvezér szerepében beszél olyan témákról, amik érdekelik a fiatalokat, vagy szimplán figyelemfelkeltőek: páváskodás a facebookon, hétvégi programajánló, Ki mit tube, gyermekkor és hasonlók. Nála is fellelhetők a kérdezz-felelek és unboxing videók is, amik a top 3 csatorna alapkellékei.

Legnézettebb videója a GoodLike - Ti kértétek (3.)367 365 megtekintéssel, ami nem játék, hanem vlog típusú videó, de sokatmondó az a tény is, hogy a 10 legnézettebb videója között, egy játék videó sincs, mind vlog témájú. Lehet, hogy a kevert típusú csatornáké a jövő?

 

TheVR

Feliratkozók: 213 093 Össznézettség: 40 millió

the_vr_cover.jpeg

Azt, hogy a TheVR csapat megállíthatatlanul nyomul előre a játék csatornák között 3 dolog is jelzi. A 2013-as listánkon nem szerepelnek, elindítottak egy Tech csatornát is, ami egy év alatt majdnem 90 ezer feliratkozót gyűjtött, és noha csak 3 ezerrel van kevesebb feliratkozójuk, mint Goodlike-nak, nagyságrendileg több ember nézi a videójukat. Számszerűleg 17 millióval több össznézettségük van a harmadik helyezettnél.

A srácok ötvözik a nagy húzóneveket, az apró de szórakoztató játékokkal és a horrorral. Ezt tökéletes kombinációnak is nevezhetnénk, hiszen ezáltal sokfajta közönséget kiszolgálnak. Az Assassin's Creed, a Heroes 7 és a Metal GearSolid mellett játszanak RocketBirds-el, Park-al, SOMA-val és még sok mással. A profi thumbnail-ek mellett, ők is tartják a kapcsolatot a közönséggel, kérdezz-felelekkel, összefoglalóval és helyzetvideókkal.

A legtöbb nézettséget bezsebelő videójuk A VILÁG LEGIDEGESÍTŐBB JÁTÉKA | Cat Mario Rage Gameplay címet viseli és 977 556 megtekintéssel büszkélkedhet.

 

Pingvinharcos

Feliratkozók: 207 666 Össznézettség: 38 millió

pingvinharcos_cover.jpeg

Pingvinharcos az első olyan nagyöreg, aki komoly pozíciókat tudott megőrizni. A 2013-as első helyét az ötödikre cserélte, 129 ezer feliratkozóját pedig 208 ezerre bővítette. Valószínűleg sátáni praktikákhoz folyamodik, nem véletlen a 666 a feliratkozó számában.

A csatorna a nagy nevekre koncentrál, mint a Minecraft, Warhammer, Sims 4,Call of Duty, de ügyesen kihasználja az új játékok mögötti hype-ot, ugyanis játszik a Starcraft 2 friss kiegészítőjével, a mindenki által várt Star WarsBattlefront-al, War of Warships-el és Overwatch-al is. Nála csak elvétve találunk kérdezz-felelek és unboxing videókat, talán ez az oka a trónfosztásának?

Legnézettebb videója Minecraft - Kezdőknek 2/2 594 564 kattintással, ami jól mutatja a bújtatott tutorialok potenciálját.

 

TheOtherWorldOnline

Feliratkozók: 154 712 Össznézettség: 36 millió

theotherworldonline_cover.jpeg

A sokak által ismert online játékmagazin a 2013-as második helyéről a hatodikra csúszott vissza, aminek oka többek között az lehet, hogy 2 év alatt csak 50 ezer feliratkozóval tudták növelni a követő bázisukat.

Talán ők rendelkeznek a legválasztékosabb kínálattal a top csatornák közül. Egy játék általában egy videót kap, csinálnak unboxing videókat, program bemutatókat, és film bemutatókat is. A kínálat tehát lenyűgöző, akkor mi lehet a baj?

Úgy tűnik az Y és Z generációk médiatartalom fogyasztásában a személyesség kiemelkedő szerepet kap. A magazin videói mögött egy csapat van, nincsenek kérdezz-felelek, kihívás, vagy összefoglaló videók. A "vlogosabb" csatornák készítői inkább tűnnek úgy a nézőnek, mint egy jóbarát, aki mutat nekik egy klassz játékot, emiatt nagyobb a bevonódásuk, az aktivitásuk és gyakran óriási ingyen reklámot generálnak a készítőnek. Ezt a potenciált a The Other World Online nem tudja kihasználni.

Leghíresebb videójuk a Bemutatjuk: Assassin's Creed 3 362 956 megtekintéssel.

 

BTURBO

Feliratkozók: 154 569 Össznézettség: 27 millió

bturbo_cover.jpeg

BTURBO szintén nem jutott be a top10-be 2013-ban, most viszont alig 143 feliratkozóval van lemaradva a tavalyi második helyezettől.

Ez a csatorna a kisebb játékokra, a humorra és szórakoztatása helyezi a hangsúlyt néha megfűszerezve egy-két nagyobb névvel, mint a SW Battlefront új üdvöskéje, a Heroes 7 vagy a Call of Duty. BTURBO szintén használja a vlogolás lehetőségeit: kérdezz-felelek, helyzetjelentés, levélbontás videókat is készít, és még olyan intim hangvételű videók is megtalálhatók nála, ahol a személyes problémáiról beszél. Közönség bevonás és érzelem előcsalogatás ötös!

Legnézettebb videója a Röhögés veszély :D | Best of BTURBO and hisfriends 420 843 megtekintéssel, ami a humor örök és megingathatatlan erejét reprezentálja.

 

zsDav

Feliratkozók: 148 602 Össznézettség: 38 millió

zsdav_cover.jpeg

zsDav a két évvel ezelőtti ötödik helyét másnak átadva a nyolcadik helyen vetett horgonyt, noha össznézettséget tekintve fej-fej mellett vannak az ötödik helyezett Pingvinharcossal.

A humor/kis játékok/vlog videók triumvirátusával tarol a YouTube közönségnél. Minecraft, CounterStrike, The WalkingDead és sok-sok humor. A szinte kötelezőnek tűnő kérdezz-felelek, helyzetjelentés, és más közönségmegtartó videók erőteljes vonalat képviselnek nála.

Legnézettebb videója a ZsDav adventures, A film Teljes film tekintélyes 1 104 934 megtekintéssel.

 

jatekpartizan

Feliratkozók: 131 597 Össznézettség: 32 millió

jatekpartizan_cover.jpeg

 

A 2013-as harmadik helyezett két év alatt a kilencedik helyre szorult vissza, de megnövelte a rajongótáborát majdnem 50 ezer feliratkozóval, a nézettségét pedig közel megduplázta.

A csatorna a Rossz PC Játékok sorozatról lett híres, és ezt a vonalat is viszi tovább, de mintha a több mint 7 éves pályafutása után kifulladóban lenne. Az ikonikus maszk megmaradt, de ennél tudatosabb márkaépítősről nem igazán tudnánk beszélni. A vlog stílusú videók ritkán jelennek meg a csatornán, bár kísérletezik jéghoki videóval, mozijeggyel és figurákkal is, amik jelzik, hogy nem zárkózik el ettől a vonaltól.

Legnézettebb videója a Rossz PC Játékok Sorozat : Country Justice 682 331 megtekintéssel.

 

Danny2462

Feliratkozók: 130 912 Össznézettség: 20 millió

danny2462_cover.jpeg

Danny2462 futott be a tizedik helyre, aki a 2013-as hetedik helyéhez képest nem sokat rontott.

Danny csatornájának 90%-át a KerbalSpace Program nevű szimulációs játék adja, elvétve van egy-két Battlefield 4 vagy GTA V videó. Számomra szinte érthetetlen, hogyan lehet egyetlen játékkal, vlog stílusú videók nélkül ennyi embert megmozgatni, de a recept működik, tehát valamit nagyon ügyesen csinál. Kérdés, hogy a 2016-os összesítésben helyet kap-e vagy végleg eltűnik a gamer toplistákról.

 

Érdekes a tendencia, hogy míg 2013-ban  45 ezer feliratkozó és 285 ezer megtekintés elegendő volt a tizedik helyhez, addig ma már 131 ezer feliratkozó és 20 milliós össznézettség a beugró.

Az első hely követelményei is megduplázódtak: 129 ezer feliratkozó helyett 245 ezer és 20 milliós megtekintés helyett 48 millió.

Ebből is látszik, hogy a YouTube nem hogy nem telítődik, de még mindig fokozatosan fejlődik és fejlődni is fog a következő években is, főként Magyarországon. Meg persze, hogy játszani az egyik legjobb dolog a világon.

 

Ha tetszett a cikkünk, akkor lájkold és oszd meg ismerőseiddel a közösségi gombok segítségével!

 

Stay Tuned!

7 komment

Indul a YouTube előfizetéses szolgáltatása

2015. október 22. 15:29 - Farkas Dániel - HD

Az elmúlt hónapokban több alkalommal bombaként robbant a hír, hogy a YouTube fizetős lesz. Természetesen a címadások minden esetben inkább a szenzáció hajhászásáról szóltak, mintsem a pontos igazságról. A YouTube háza táján már hosszú ideje emlegetik egy előfizetéses rendszer bevezetését, amely a mostani hivatalos bejelentéssel útjára is indul.

Október 28-án az Egyesült Államokban elindul a YouTube előfizetéses rendszere a YouTube Red, melynek keretében a felhasználók 10-13 dolláros havidíj ellenében (Apple tulajdonosoknak drágábban) teljes reklámmentességet kapnak.

youtube_red.PNG

Az előfizetéses rendszer mellett továbbra is változtatás nélkül elérhető lesz ingyenesen a YouTube felülete, az előfizetéses megoldás csak egy újabb remek alternatíva arra, hogy a felhasználók eldönthessék, hogy ők hogyan szeretnék fogyasztani a videókat a jövőben.

A reklámmentesség mellett a Google hozzáférést biztosít az előfizetőknek a Google Play Music teljes zenetárához, amellyel minden bizonnyal jelentősen újra keveri a lapokat az online zenei streaming piacon, hiszen a YouTube Red előfizetéssel két szolgáltatást kapunk egy áráért, így a felhasználók jó eséllyel választják majd maguknak a Google üzleti ajánlatát a Spotify vagy az Apple Music helyett. A YouTube hamarosan elindítja továbbá YouTube Music alkalmazását is, amely a Gaming és a Kids app után a harmadik egyedülálló alkalmazás az idei évben.

 

További extra előny még a YouTube Red mellett, hogy kedvenceink videóit le is tölthetjük majd telefonunkra (alap esetben 30 napig tárolja majd z eszköz), illetve a világ legnépszerűbb YouTuberei által egyedi, csak az előfizetők számára elérhető exkluzív tartalmak is lesznek.

Hogyan érinti a tartalomgyártók az új modell?

A YouTuberek fejében azonnal megfogalmazódik a reklámmentes felület kapcsán egy nagyon fontos kérdés. Ez nem más, mint hogy miként fognak ők részesedni az előfizetéses díjakból. A YouTube korábbi ÁSZF változtatásában már előkészítette ezt a folyamatot és ennek eredményeképpen nagyon hasonló módon történik majd a bevételek elosztása, mint a reklámmegjelenítési modell kapcsán.

A felhasználók által befizetett előfizetési díjak 55%-át adja vissza továbbra is a YouTube, amely oly módon kerül elosztásra majd a csatorna tulajdonosok között, hogy az előfizetők mennyi ideig tekintették meg az adott YouTuber videóit a teljes megtekintési időtartamhoz viszonyítva egy adott személynél. Elképzelhető tehát, hogyha valaki tényleg csak 1 csatorna videóit nézi, így ő kapja meg a teljes bevételt.

A megtekintési idő alapú modell minden bizonnyal azok számára lesz igazán kedvező akiknek a videóit hosszú percekig, akár órákig nézik a felhasználók (pl.: gaming). Ennek pontos számítása azonban nem ismert, de kiindulási alapnak megfelelő.

Mikortól lesz elérhető?

Ahogy korábban már írtuk egyenlőre csak az USA-ban lesz elérhető az előfizetéses szolgáltatás, de a Google azt ígérte, hogy hamarosan további országokban is elérhető lesz a szolgáltatás. Hazánkban minden bizonnyal idén már nem lesz elérhető a YouTube Red a korábbi bevezetési tapasztalatokra alapozva.

Véleményünk szerint az új modell abszolút működőképes lehet a fejlett országokban, ahol az előfizetéses rendszereknek már több éves hagyománya van és a keresetek is jobban lehetőséget biztosítanak ezek igénybevételére. Nagy kérdés, hogy Magyarországon milyen sikereket érhet el a YouTube Red, az biztos, hogy nehéz lesz a hazai online tartalomfogyasztási kultúrát megváltoztatni.

Neked mi a véleményed a YouTube Red-ről? Írd meg nekünk kommentben! Oszd meg Te is cikkünket barátaiddal, hogy minél többen értesülhessenek róla.

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

YouTube esettanulmány - Számlázz.hu

2015. október 08. 14:16 - Farkas Dániel - HD

Online számlázásról izgalmasan?

Az online számlázás minden kétséget kizáróan nem tartozik a legérdekesebb témakörök közé, ennek ellenére a Számlázz.hu-val közös YouTube kampányunkban sikerült a témát a felhasználók számára érdekes módon bemutatni. Az eredmények tükrében bátran kijelenthetjük, hogy ők is így vélekedtek! Lássuk hogyan jutottunk el az „uncsi téma” kezdőponttól a többtízezer megtekintőig.

"A Számlázz.hu legfontosabb üzenete – és értéke – a professzionalitás, ez az a központi fogalom, amire a videómarketingünket építjük. Profi a program, profi a működés, és azok a vállalkozások is minket választanak, akik szintén profik a maguk területén. Szerencsére rengeteg ilyen cég van már a felhasználóink között, így igazi jutalomjáték volt kiválasztani közülük is a legérdekesebbeket. Örömmel vállalták a szereplést, és épp úgy lelkesedtek a film-projektért, mint mi magunk. Ráadásul máris jön a „második évad”! :)  Inspiráló közös munka, ami a Star Network "boost"-jával éri el végső formáját."

Szeszlér Vera, marketing-kommunikáció, Számlázz.hu

Koncepció és cél

Az online számlázás önmagában nem túl izgalmas, de a vállalkozások akik használják a Számlázz.hu rendszerét, ők annál inkább! Az első sorozatban négy eltérő profillal rendelkező céget mutattunk be, interjúk segítségével. A nézők így megismerkedhettek mindannyiuk történetével és természetesen meséltek a Számlázz.hu-val való viszonyukról is, amelynek legfőbb üzeneteként a rendszer használatának egyszerűségét hangsúlyozták. Többnyire elhangzott az is, hogy „szeretem”, ami – ha nem egy számlázóprogramról lenne szó – igazi „love brand”-et sugallna.

szamlazzindexkep1.png

A hirdetések célja elsődlegesen új potenciális felhasználók elérése volt, továbbá a már meglévő bázis felé közvetített márkaépítést is megvalósította a kampány.

"A YouTube reklámokat nagy átlagban az első másodperc után elkapcsolom. Ezen gondolkoztam, amikor az első közös megbeszélésre készülődtem a Számlázz.hu-val. Hogyan lehet egy online számlázóról nézhető, izgalmas tartalmat gyártani? Na ez a kérdés volt az, ami feltüzelt a közös együttműködésünk kezdetén, illetve ez az, ami hajt azóta is. A filmeknél az életközeliség, pontosabban az: "Ő én is lehetnék." érzés megteremtése volt a cél, éppen ezért egy narratív, dokumentumfilm jellegű megjelenítést alkalmaztunk, interjúkkal, sok színes vágóképpel. Azt gondolom, hogy a végeredmény várakozáson felülire sikerült, a csapat szenzációs, kíváncsian várom a továbbiakat. Örülök hogy részese lehetek ennek a dolognak."

Őzse Attila - filmkészítő

A kampányban résztvevő cégek az alábbiak: IgaziOliva, fps webügynökség, Galagonya bohóc, Youtyúk. Íme egy példa az interjúkból:

 

További videók itt találhatóak: Számlázz.hu YouTube csatorna

Megvalósítás

A négy 2-3 perces interjúból készült egy-egy rövid, 30 másodperces hirdetés, amelyeket YouTube videós hirdetésekkel népszerűsítettünk a célcsoport körében.

A kampány 2015 májusa és júliusa között zajlott, amelynek keretében átlagosan kéthetente kerültek ki az újabb interjú videók a Számlázz.hu YouTube csatornájára.  A YouTube kampány során mind az InStream (PreRoll), mind az InDisplay (keresési, ajánlóban megjelenő) hirdetéstípus alkalmazásra került az elérés maximalizálásnak céljából.

„A kampányok célzásának meghatározásánál igyekeztünk a célcsoportot a lehető legjobban lefedni amellett, hogy a holtszórást a minimumra csökkentsünk. Ennek eredményeként három célcsoportot alkalmaztunk, amely tartalmazott kulcsszó alapú, érdeklődések által meghatározott és remarketing targetálást.

 Farkas Dániel, YouTube szakértő, Star Network

Eredmények: a piaci átlag ötszöröse!

A YouTube kampány során kiemelkedő eredményeket sikerült elérni a célközönség körében, hiszen az automatikusan elinduló videó hirdetések esetében átlagosan 40-50% közötti közönségmegtartást regisztrált az AdWords rendszere (a piaci átlag 10-15% között mozog rendszerint), amely gyakorlatilag azt jelenteti, hogy minden második felhasználó végignézte a kampány során a Számlázz.hu hirdetéseit. Legjobban az fps webügynökség hirdetése teljesített, amely 57,34%-os megtekintési arányt ért el.

 

A PreRoll és a Megjelenítési hirdetések közel félmillió alkalommal jelentek meg együttesen a YouTube felületén és a videók átlagos megtekintésenkénti költsége (CPV – cost per view) 2,5 forint lett, amely a piaci átlaghoz képest jelentősen kedvezőbb. Az alacsony megtekintési költség fordított arányban van a megtekintési százalékkal, hiszen minél többen néznek meg egy videós spot-ot, annál kedvezőbb CPV-t tudunk elérni. Ez egy újabb jelentős érv arra nézve, hogy érdemes kifejezetten interaktív és figyelemfelkeltő, YouTube-ra specializált hirdetési videókat készíteni.

A hirdetések megtekintésének 55-60%-ka érkezett férfiaktól, míg korosztályt tekintve a 35 és 44 év közöttiek domináltak, kis mértékben megelőzve a 25-34 év közötti korosztályt. További érdekesség a kampánnyal kapcsolatosan, hogy a három alkalmazott célzási típus közül (kulcsszó alapú, érdeklődési kör, remarketing) a szavak alapján történő targetálás volt magasan legaktívabb. Ez a témakör specialitásának is köszönhető, hiszen rendszerint az érdeklődés alapú célzás generálja a legnagyobb forgalmat.

Tapasztalatok

A kampány remek példaként szolgálhat azon szolgáltatók számára, akik szolgáltatását nem könnyű érdekes módon bemutatni. A kampány sikerére alapozva a Számlázz.hu folytatja kampányát 2015 őszén, amelynek keretében újabb interjúkkal és hirdetésekkel jelentkeznek majd.

A YouTube optimalizált videós hirdetések újabb remek érvvel szolgáltak arra nézve, hogy megéri a felületre optimalizálni koncepciónkat, hiszen a magas megtekintési arányok jelentősen csökkentik a megtekintési költségeket és a kampány összköltségét is.

infografika_eredmenyekrol.jpg

 

Szólj hozzá!

Elindult a YouTube Gaming!

2015. augusztus 27. 09:47 - Daghistani Péter

Nemrég végre hivatalosan is elrajtolt a YouTube kifejezetten játékszeretőknek készített aloldala, a YouTube Gaming, mely még bizonyos korlátozások árán, de már itthon is használható. A gaming.youtube.com címen elérhető honlapon megtalálhatjátok a kedvenc magyar és nemzetközi videósaitokat, összegyűjthetitek a kedvenceiteket, valamint egy gombnyomással elérhetitek a kedvenc játékotokkal kapcsolatos tartalmakat.

youtube-gaming-760x400.jpg

A korlátozásokkal kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy az oldal magyar nyelven még nem elérhető, illetve a hazai Google Play áruházban sem található még meg a dedikált okostelefonos alkalmazás, de ezeket rövid időn belül pótolja a Google. A YouTube Gaming természetesen még nem nyerte el végleges változatát, így folyamatos frissítésekre és újabb funkciókra is lehet számítani.

Nektek hogy tetszik a YouTube új szolgáltatása?

Stay Tuned!

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása