Szakmai szemmel a YouTube Music hazai megjelenése

2019. május 27. 14:57 - Nagy Gyöngyi

A YouTube Music és a YouTube Prémium a napokban lett bevezetve hazánkban. Egy másik témába vágó cikkünkben megírtuk, hogy milyen funkciókat tartalmaz az új felület. A most következő cikkünk azonban tartalomgyártói oldalról közelíti meg az újonnan bev

Miért készült egy külön felület a zenei tartalmaknak?

A YouTube elmondása szerint a legnépszerűbb tartalmak a YouTube felületén azok a zenék. A különböző tartalomfelhasználásra vonatkozóan máshogy használja a YouTube-ot a gaming videót, a vlog videót és a zenei videót kedvelők tábora. A YouTube figyelembe vette mindezt és ezért létrehozta az új YouTube Music platformot.

 

youtube_music_logo.jpg

 

Milyen zenei tartalmak érhetők el a YouTube-on?

  1. Hivatalos zenei videóklippek,
  2. Teljes albumok (single és egyéb típus),
  3. Klasszikus zenei videófelvételek,
  4. Remixek és feldolgozások (cover),
  5. Koncertfelvételek és élő adások,
  6. Zenei téren fontos és híres világesemények felvételei.

Egy szó, mint száz, a többi zenei streaming szolgáltatáshoz képest a YouTube Music felül teljesít, hiszen nem csak klasszikus értelemben vett zenei hanganyagok érhetők el, hanem videóklippek, koncertfelvételek, zenei témakörhöz kapcsolódó híres események és élő közvetítések felvételei is.

A fentebb említett tartalmak a felhasználó szemszögéből nézve elérhetőek a YouTube Music alkalmazásban, azonban ha a zenész szempontjából nézzük, akkor a következő tartalomtípusok kerülnek be a listába:

  1. Hivatalos zenei videók,
  2. Felhasználó által generált zenei tartalom,
  3. Lemezborítós számok.

Előfordulhat még az, hogy nem látható egy-egy olyan tartalom, amely alkalmas a zenehallgatásra, de még nem történt meg a tartalom átvizsgálása a YouTube részéről, így egy kis időbe telik, amíg befejeződik a folyamat.

 

youtube_music_kepernyo.jpg 

 

Előfizetési struktúra - új bevételi forrás

Hazánkban is megjelent a YouTube Music és a YouTube Music Prémium szolgáltatás, amely az előadók és zenészek számára egy ú bevételi forrást jelent. Nemcsak a megtekintések, hanem a hirdetésekből és prémium előfizetésekből származó bevételek is nőnek. Egyelőre csak azt lehet tudni, hogy ezekből a bevételekből részesül a YouTube (Google) is, tehát ők bizonyos százalékot megkapnak.

Az előfizetések számán alapul a másodlagos bevételi forrás mértéke. A Google Support oldalán található cikkben úgy fogalmaznak, hogy a bevételek nagy részét a zenészek kapják.

 

youtube_elofizetes.png

Számottevő jelenlét

A Google Support oldalán található cikkből kiderül, hogy ha egy zenésznek számottevő a jelenléte a YouTube platformján, akkor nagy az esély arra, hogy egy automatikusan létrehozott tematikus csatorna jön létre az előadóról.

 

A megtekintések növekedése

A YouTube Music bevezetésével a megtekintések is nőnek, hiszen a letöltött videók esetében is generálódik és növekszik ez a szám, így az online megtekintések mellett az offline megtekintések is bekerülnek az összmegtekintésbe.

 

A fenti szakmai összefoglalóval szeretnénk segíteni a zeneiparban tevékenykedők munkáját, így reméljük, hogy az összegyűjtött információk segíteni tudják a munkátokat!

 

A cikkünket az újabb tudnivalók ismeretében frissíteni fogjuk!

 

Forrás:

https://support.google.com/youtube/answer/6312991?hl=hu

https://www.youtube.com/premium

https://music.youtube.com/

 

Szólj hozzá!

Fizetős lett a YouTube

2019. május 20. 11:46 - Nagy Gyöngyi

…Music egy része!

Magyarországon is elérhetővé vált a YouTube Music és a YouTube Prémium szolgáltatás a napokban, amelyet egy szakmai YouTube party keretein belül jelentettek be a Google Magyarország képviselői május 14-én, este 19:00-kor.

 

youtube_music_logo.jpg

 

Az alábbiakban szeretném nektek összefoglalni a YouTube Music szolgáltatás legfontosabb tudnivalóit, amelyek segíthetnek eligazodni az új ismeretanyagban.

 

YouTube Music és YouTube Music Prémium

Az alapok

A YouTube Music szolgáltatásnak alapvetően két verziója van:

  1. A hirdetéseket tartalmazó felület – normál YouTube Music,
  2. A hirdetéseket nem tartalmazó felület – YouTube Music Prémium.

Az új szolgáltatás elérhető a számítógépen és laptopon is a https://music.youtube.com/ webhely meglátogatásával, illetve a mobil eszközökön is asztali webhely formátumban, illetve, ha letöltjük a telefonunk áruházából a YouTube Music applikációt.

 

A két verzió – YouTube Music és YouTube Music Prémium - között számos különbséget vélhet fel a böngésző. 

 

youtube_music_kepernyo.jpg

 

YouTube Music – Normál

A YouTube Music normál esetben ingyenesen használható, ahol megannyi zeneszám közül választhatunk kedvünkre. Eddig semmi különbséget nem vettünk észre, hiszen ezt a YouTube nem zenei felületén is tapasztalhattuk. A különlegessége a zenei oldalnak az, hogy az algoritmus csak a zenei tartalmakat ajánlja a böngészőben.

A Kezdőlapra lépve kiválaszthatjuk azokat a felkínált előadókat, akik a zenei ízlésünknek megfelelnek. Ha ezt megtettük, akkor az algoritmus szépen elkezd dolgozni a háttérben és a számukra – feltehetően – releváns zeneszámokat fogja feldobni a rendszer, ahol sorakoznak a saját kedvenceink, az új találatok, a hasonló ízlésvilágú tartalmak, mint a mieink, illetve egyéb – a saját stílusunkhoz igazított – YouTube algoritmus által ajánlott zenék, tematikába foglalva, például: Pop lejátszási listák, Workout, Élő közvetítések stb.

A következő fülön a Hotlist szerepel, amely gyakorlatilag a Felkapott zenei tartalmak gyűjtőhelye. Itt találkozhatunk az „új, menő és felkapott” tartalmakkal a zenei világban. A fülön 18 felajánlott zene áll rendelkezésre, amelyek közül válogathatunk kedvünkre.

A Könyvtár alkotja a harmadik funkciót az oldalon, ahol tárolhatjuk a zenei tartalomfelhasználásainkat. Mindezeket rendszerezve az alábbiak szerint:

  • Legutoljára játszott zenei tartalmak,
  • Lejátszási listák,
  • Albumok,
  • Kedvelt dalok, zeneszámok,
  • Zenészek, előadók.

Természetesen a YouTube Music felületén van keresési funkció is, ahol szintén fellelhető az okos algoritmus, amely segít nekünk megtalálni akár azt a zenét is, aminek sem az előadóját, sem a zeneszám címét nem ismerjük, de nagyjából körül tudjuk írni a hallottak alapján azt, például: „Bikicsunáj”.

 

YouTube Music Normál és YouTube Music Premium összehasonlítás

A két szolgáltatás ugyan azon a felületen érhető el, azonban számos felhasználási különbség van közöttük:

Szolgáltatás

Díjszabás

Hirdetések megjelenése

Offline letölthető, elérhető zeneszámok

Háttérben hallgatható zeneszámok

YouTube Originals hozzáférés

YouTube Music Normál

ingyenes

igen

nem

nem

nem

YouTube (Music) Prémium

1790 Ft/hónap

*az első 30 nap ingyenes

családi

2690 Ft/hónap

*az első 30 nap ingyenes

családi

nem, reklámmentes

igen

igen, bizony még a mobiltelefon képernyőjének lezárásakor is,

igen

 

A YouTube Music és a YouTube Music Prémium segít nekünk abban, hogy még kényelmesebben tudjuk meghallgatni kedvenc zeneszámainkat. 

Stay tuned! 

 

Forrás:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6534449935620853760/

https://music.youtube.com/

https://support.google.com/youtube/answer/6312991?hl=hu

Szólj hozzá!

7 magyar Beauty influencer, akit érdemes követni

2019. április 12. 07:37 - Deli Norbert - HD

Világszinten és itthon is nagyon népszerű a YouTube-on és az Instán a Beauty/Szépségápolás témakör, így van ez a két platform indulása óta.

A hazai szereplők közül emeltünk most ki tizet, akit érdemes közülük követni!

(A lista teljesen szubjektív, a Starnetwork és az influencerkereso.hu listájából válogattunk!)

 szepseg-influencer-illusztracio.jpg

 

  1. Viszkok Fruzsi

Követőszáma: YT – 368ezer, Insta – 353ezer, FB – 93ezer; Összesen: 814ezer

Mondhatni a hazai beauty témakör „állócsillaga”, hiszen 8 éve készít YouTube videókat, a többi felületen is szép számmal tudott követőket szerezni. Ezek mellett saját Bloggal is rendelkezik, igaz ott 2-3 havonta posztol csak.

A csatorna jól követte a többi YouTube témakörben is megfigyelő „életutat”, hogy 5-8 évig nem szokott egy tartalomgyártó csak egyetlen (szűknek mondható) témával foglalkozni, elkezd másról is forgatni, így viszont jóval több követőt tud elérni. Fruzsi is az évek során szépen lassan csökkentette a csak beauty témájú videók arányát, nyitva az utazás, a DIY, az életmód és a vlog irányokba is.

A követők ezt értékelték is, hiszen hűségesen vele maradtak, így emelve őt a legnagyobb elérésű Beauty influencerré.

 

fruzsi.JPG

Miért kövesd? Profira csiszolt technikai tudással, egyszerű és közvetlen stílusban gyárt heti szintű tartalmat a beauty mellett több területről is.

 

  1. Németh Csilla (Csillsz)

Követőszáma: YT – 96ezer, Insta – 47ezer, FB – 6ezer; Összesen: 149ezer

 

Csilla 4 éve vezet blogot és gyárt YouTube videókat. Kezdetben teljesen szépség fókusszal, ami azóta DIY, vlog, fashion és gameplay (szigorúan SIMS 4 �) videókkal is kiegészült.

A vlog videóiban bátrabb a „megszokott” magyar stílusnál, így beszélt a választásokról, a vallásról és például a nőgyógyászati kezelésekről.

Továbbra is aktív tartalomgyártó, heti szinten készülnek el tartalmai.

A social felületek mellett egy blogot is működtet, ahol (régebben jóval aktívabban) a beauty mellett lakberendezési tippekről és lifestyle ötletekről ír cikkeket.

 

Miért kövesd? Profi technikával dolgozik ő is, ha tetszik a stílusa, akkor biztos szívesen veszel majd tőle komolyabb témákat is.

  

  1. Tindigo

Követőszáma: YT – 6ezer, Insta – 3ezer, FB – 7ezer; Összesen: 16ezer

      A beauty youtuber élete nem egyszerű. Sajnos ha csak ilyen típusú tartalmat gyárt, akkor nehezen tudja elérni az a 150-200 ezer követőt, akik aktív támogatásával és monetizáció + szponzorációk segítségével állásként tudja űzni a hobbiját. E nélkül viszont 2-3 év után abba fogja hagyni, mert „belefárad” a hétköznapi munkája melletti videózás időigényességébe.

Ahhoz, hogy már a videózás kezdetétől üzletileg is fenntartható legyen a gyártás-promótálás folyamata, szükséges egy szponzor vagy márka, akinek a videós az arca lesz. De az ilyen típusú csatornákat viszont kevésbé szívesen követik a felhasználók, az eléréseik kisebb mértékben nőnek.

Tajti Ildikó a Szépségreceptek blogja mellett kezdett el videókat készíteni. Vannak általa kialakított beauty termékek, tudsz vele konzultációk keretében segítséget is kérni.

 

Miért kövesd? A „laikus” beauty influencereknél jóval komolyabb, már-már vegyészi, hozzáállással és háttér információkkal mutat be termékeket, szépségipari beavatkozásokat.

 

 4. Chloe From The Woods

Követőszáma: YT – 146ezer, Insta – 140ezer, FB – 73ezer; Összesen: 16ezer

 chloe.JPG

 

    Chloe (Dorottya) több mint 5 éve gyárt már YouTube beauty videókat, és talán az egyetlen ilyen tartalomgyártó jelenleg, akinek sikerült betörnie a „mainstream médiába” is. A YouTube-on és blogjával elért sikereinek (és talán reklámos múltjának is) hála szerepelt már TV-s showműsorban és női magazinokban is. Csatornája a beauty mellett vlog, divat és még a Prank témákat is érinti, itt a párjával (Tokár Tomi) verik át egymás változatos formákban.

 

Miért kövesd? Akkor kövesd Chloe-t, ha tetszik az általa képviselt lifestyle vonal, akkor viszont nagyon �

  

  1. Holdampf Linda

Követőszáma: YT – 0ezer, Insta – 22ezer, FB – 14ezer; Összesen: 36ezer

Linda stylist és sminkes több TV-s produkcióban, nagy márkák fotózásán és sztárok rendezvény megjelenésein. Videós tartalmat minimálisan gyárt, például YouTube csatornája sincs. De ha beköveted Instán, akkor a szépség tippek mellett rengeteg celebről láthatsz backstage képeket, megismerheted a kutyáját is.

Azért jó lenne, ha videózásba is belevágnak, ez a témakör és az ő egyedi látásmódja, meg hogy  milyen helyszíneken-kikről csinálhatna videót, nagyon egyedi tartalmakat eredményezne.

     

Miért kövesd? Tipikus backstage tartalmakat posztol, így beleláthatsz magyar hírességek műsorokban történő hátterébe, stylist és beauty fókusszal.

 

  1. Kárpáti Rebeka

Követőszáma: YT – 58ezer, Insta – 136ezer, FB – 41ezer; Összesen: 235ezer

  rebeka-kepek.JPG

A fiatal színésznő pont ellentétes „életutat” járt be, mint Chloe. Volt már Miss Universe Hungary verseny győztese, majd szerepelt napi TV sorozatban. Ez után kezdett aktívabban videókat gyártani. Az insta oldalán inkább lifestyle és életeseményeket posztol, de a YouTube csatornája egyértelműen beauty témájú. Az idei évben kezdett nyitni a Vlog és DIY tartalmak felé is.

 

 Miért kövesd? A videói még mindig jó arányban tartalmaznak beauty és vlog témákat. Ha más „szerepeiben” kedvelted Rebekát, akkor mint tartalomgyártó is kedvelni fogod.

 

  1. Bianka Brush

Követőszáma: YT – 22ezer, Insta – 11ezer, FB – 4ezer; Összesen: 37ezer

Linda mellett egy másik smikes-stylist influencert is ajánlunk nektek. Miért? Mert a beauty témakörben dolgozó ember óhatatlanul több tapasztalatot szerez, mint aki „csak” hobbiból foglalkozik vele.

Bianka is ilyen, hiszen évek óta blogol, videókat készít és online újságírónak tanult. Mostanában ritkult a tartalmai mennyisége, de így is rendszeresen kaphatsz tőle tippeket.

 

Miért kövesd? Ha a szeretnéd látni azt is, ahogy másokat sminkel ki a youtuber; ha szeretnél látni beauty rutinokat a hagyományos sminkek mellett.

 

Köszönjük, hogy elolvastad szubjektív beauty gyűjtésünket. Ha tetszett, akkor oszd meg ismerőseiddel.

 

Stay tuned!

Szólj hozzá!

A YouTube 20 millió dollárral támogatja az edukációt!

2018. november 22. 13:19 - Varga Daniella Virág

Egy iraki háborús veterán, Joshua Carroll őrként órákat töltött YouTube videókon keresztül trigonometria tanulással azért, hogy hódoljon űr iránti szenvedélyének. A YouTube segítségével mindössze három hét alatt 10. osztályos matematika tudását olyan szintre fejlesztette, hogy a virginiai New River Community College-n tudott tanulni. Ma már fizikusként dolgozik, aki Bernoulli-féle differenciálegyenletet használ. Nem Joshua története az egyetlen, ahol azt tapasztalhatjuk, hogy a YouTube hozzájárult az emberek álmainak megvalósításához.

indiii.jpg

Akár egyetemi felkészülésről vagy olimpiai dárdahajításról van szó, már mindenki használta a YouTube-ot tanulás céljából. A sikertörténetek nagy része olyan EduTuberekhez (oktató youtuberekhez) kötődik, mint például PhysicsGirl vagy Manual do Mundo, akik tökéletes példái az egyszerre oktató és szórakoztató tartalmak fontosságának.

Ennek köszönhetően a YouTube vezérigazgatója, Susan hivatalosan bejelentette a YouTube Learning elindulását, amivel azokat az alkotókat kívánja támogatni, akik megosztják tudásukat a világgal. 20 millió dollárt ajánlott fel a kezdeményezésre, ezzel még jobb felületté téve a YouTube-ot az edukációra.

fund-png-2.png

Learning Fund

Mivel a minőségi oktató tartalom esetében a kutatómunka, gyártás és szerkesztés rendkívül időigényes, a YouTube a videósok támogatására létrehozta a Learning Fund-ot. Ahhoz, hogy részesülj a támogatásból, természetesen oktató tartalmakkal kell rendelkezned, azon belül viszont bármit alkothatsz, legyen szó karrier skillekről (pl. interjúzás és önéletrajz írás), vagy számítógépes ismeretekről mint a kódolás játékfejlesztéshez vagy JavaScript-hez. Ha ennek a kritériumnak megfelelsz, akkor egy formon tudsz jelentkezni a támogatásra. A jelentkezők közül a YouTube munkatársai ítélik meg, kik fogják végül ezt elnyerni. A konkrét összegről nem közöltek információt.

Az első befektetések már meg is valósultak olyan tiszteletre méltó nevek esetében, mint a TED-ed vagy Hank és John Green által gyártott Crash Course. A YouTube a feltörekvő tartalomgyártókat is támogatja, mint pl. Socratica vagy Linda Raynier.

Ezen kívül saját gyártású sorozatok is indulnak, amik a tanulásra fókuszálnak, például: Michael Stevens Mind Field 3. évada és egy teljesen új sorozat a Vox Entertainmenttel.

youtube_1.png

Learning csatorna

Nem csak az a fontos, hogy az oktató tartalmak gyártására kerüljön a fókusz, hanem az is, hogy felfedezhetővé váljanak. Hiszen mit ér egy videó, amiben bemutatják a rák ellenszerét, ha nem jut el a közönséghez?!

Ennek megoldására a YouTube egy külön learning csatornát hoz létre, ahol partnerek által válogatott videók fognak szerepelni lejátszási listába rendezve. Ezáltal a csatorna megkönnyíti a nézők számára a tutoriálok, DIY videók, és készség-alapú videók megtalálását.

A YouTube a jövőben oktató platformokkal is együtt fog működni, melyek legnépszerűbb videókurzusai ezentúl elérhetővé válnak a Piros Óriáson. Ilyen felület például az edX, ahol órákat vehetsz fel a világ legjobb egyetemeiről és intézményeiről, és az OpenClassrooms, mely egy Franciaországból eredő edukáló platform.
kisspng-logo-brand-font-coming-soon-5abfa76c67e109_7452343115225096764255.png

2018-ban a YouTube EduCon konferenciát rendezett Kaliforniában, Mexikóban és Brazíliában, melyek során lehetőséget nyújtott az edutubereknek kapcsolatépítésre. A 2019-es tervek között szerepel a konferencia európai és ázsiai terjeszkedése, melynek első lépéseit már meg tették: Indiában decemberben, Nagy-Britanniában pedig februárban rendezik meg az eseményt. DE mi jön még?

  • Még több oktató anyag a Creator Academy-n és az új, Learning Best Practices-es felül.
  • NextUp tábor rendezése feltörekvő EduTuberek számára.
  • EduTuberek összekötése céges partnerekkel FameBit-en keresztül.

A YouTube arra törekszik, hogy minden lehetőséget biztosítson azok számára, akik oktató vagy éppen tanuló céllal használják a felületet. Azt ígérik, hogy mindez csupán a kezdet, hamarosan még több újítással készülnek. Szerinted mi lesz a következő meglepetés?

Stay tuned!

Forrás: https://youtube.googleblog.com/2018/10/youtube-learning-investing-in.html

Szólj hozzá!

YouTube Zene: Hivatalos Előadói Csatornák {UPDATE}

2018. november 16. 17:13 - Nagy Gyöngyi

Ha erre a cikkre tévedtél, akkor több, mint valószínű, hogy téged is érdekel a YouTube Zene világában történő megannyi változás, többek között a Hivatalos Előadói Csatornák témaköre.

A YouTube zenei részlege folyamatos fejlesztéseken ment át az utóbbi időben, amelyek révén az előadók számára elérhető zenei felület sokkal hatékonyabban tudja kiszolgálni őket. Az egyik legnagyobb fejlesztés a Hivatalos Zenei Csatorna, amelyet folyamatosan vezet be a YouTube csapata a zenészek esetében.

ytujdonsagok.jpg

A zenei csatornák Hivatalos Előadói Csatornává tételével kapcsolatban viszont több kritériumnak is meg kell felelnie a potenciális előadóknak, ezek pedig a következők. A zenésznek...

  1. saját YouTube csatornával kell rendelkeznie,
  2. a YouTube által automatikusan generált téma csatornával kell rendelkeznie,
  3. legalább három hivatalos zenei videoklipje kell, hogy legyen,
  4. legyen ALBUM feltöltve a csatornájára,
  5. CMS rendszerben kell, hogy legyen a csatornája, tehát együtt kell működnie zenei MCN-ekkel.

youtube.png

Ahhoz, hogy a normál zenei csatorna Hivatalos Előadói Csatornává alakuljon át, meg kell felelni a fenti követelményeknek. Amennyiben ez teljesült, akkor fel kell venni a kapcsolatot a YouTube összekötőkkel (MCN menedzsered) és el kell nekik küldeni a saját zenei csatornád említett adatait. Fontos, hogy a jelenlegi csatorna nevének meg kell egyeznie a Hivatalos Előadói Csatorna leendő nevével. 

A csatorna akkor alakult át, ha a következőkkel szembesül az előadó:

  1. látható a csatorna neve mellett egy kis hangjegy ikon,
  2. a csatorna kezdőlapján látható a "Zenei videók" és "Albumok" panel,
  3. ha a következő linkre kattintva látod a Hivatalos Előadói Csatornához kapcsolódó elérhető szolgáltatásokat https://www.youtube.com/official_artist_channel

 

Képtalálat a következőre: „official music channel”

Stay tuned!

Forrás: https://youtube.googleblog.com/2018/01/new-official-artist-channels-provide.html

 

Szólj hozzá!