A YouTube vezérigazgatója konferenciahívás keretein belül vitatta meg 30 legnagyobb hirdetőjével a márkák védelmét

2018. július 05. 15:00 - Varga Daniella Virág

Susan Wojcicki, a YouTube vezérigazgatója egy konferenciahívást kezdeményezett a 30 legnagyobb hirdetőjével és ügynökségi munkatársával annak érdekében, hogy megvitassa a márkák biztonságával szemben felmerülő aggodalmakat. A hívásra azért került sor, mert a CNN tudósítása szerint, az Adpokalipszis után 1 évvel még mindig futnak olyan videókon hirdetések, amik nácizmust, pedofíliát és összeesküvés-elméleteket tartalmazna.

adpokalipszis2.jpg

A Digiday szerint a hívást már hetekkel a CNN kinyilatkoztatás előtt beütemezték, és eredeti célja az volt, hogy az érintettek bővebb képet kapjanak a cég az idei Brandcast előadásáról. Azonban a jelenlegi események fényében ez a cél megváltozott.

A YouTube nagy küzdelmeket vívott azért, hogy visszanyerje hirdetőit az Adpokalipszis után. Eközben, ugyanazon a napon, amikor a legutóbbi aggodalmak felmerültek, a P&G 13 hónapos bojkottja után visszatért a platformra. AT&T és a Johnson & Johnson is újra elkezdte futtatni hirdetéseit, miután a YouTube fokozott védelmet ígért.

A fokozott védelem keretein belül tavaly a YouTube több kontrollt biztosított a hirdetőknek reklámjainak megjelenési helyét illetően, és rengeteg extrémista videót tiltott le. Januárban szigorította a partner programba való belépés feltételeit, és megígérte, hogy minden, Google által preferált hirdetéseket tartalmazó videót manuálisan ellenőriz. Az első YouTube Közösségi Irányelveket érintő riportjában elmondta, hogy 8,3 millió kifogásolható videót távolított el az elmúlt negyedéveben, és elérte a Google foglalkoztatottságra vonatkozó célkitűzését, így immár 10.000 ember biztosítja a márkák védelmét a platformon.

Ha tetszett a cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned!

Szólj hozzá!

YouTube Partnerprogram – Újabb késésekkel számolhatnak a csatornák

2018. június 29. 14:04 - Balog Viktória

A YouTube idén januárban bevezetett új, szigorúbb feltételei nem várt nehézségeket okoztak a tartalomgyártók számára: több ezer csatorna maradt ugyanis monetizáció nélkül az elbírási folyamat ideje alatt mind a mai napig.

sand_clock_cover.jpg

A YouTube januárban jelentette be a YouTube Partneprogram feltételeinek szigorítását: az új követelmények hatályba lépésétől kezdve csak azok a csatornák kerülhetnek be a programba, és monetizálhatnak, amelyek elérik a 4000 órányi nézési időt az elmúlt 12 hónapra vetítve, illetve legalább 1000 feliratkozóval rendelkeznek. (Korábban elég volt 10000 megtekintés a programba való bejutáshoz.) A YouTube a tavaly kirobbant Adpokalipszis miatt döntött úgy, hogy szigorít a feltételein, erről korábban írtunk már itt.

A YouTube februárban meg is kezdte a vizsgálatot, amelyben nem csak az újonnan jelentkező csatornákat, hanem a korábban már Partnerprogramban résztvevő csatornák átvilágítását is elindította.

163252-ovg0vi-476.jpg

A folyamat elején a YouTube azt ígérte, hogy április végére befejezik a vizsgálatot, azonban mivel a folyamat nem olyan sebességgel haladt, mint ahogy elsőre tervezték, kénytelenek voltak kitolni a határidőt, és jelenleg június végét jelölték még a csatornák átnézésének határidejének. A helyzet azért is bosszantó, hiszen amíg elbírás alatt vannak a csatornák, addig nem monetizálhatnak, és így akár jelentős bevételtől eshetnek az alkotók.

A YouTube elárulta a folyamattal kapcsolatban, hogy a csatornákat a megtekintések nagyságának sorrendjében világítják át, tehát a nagyobb csatornák hamarabb, míg a kisebbek később fognak sorra kerülni, amely tény bár a nagy bevételeket szerző csatornáknak megnyugtató lehet, a kisebbeken azonban nem sokat segít.

olaz6602.jpg

A hosszú elbírálási időszak miatt tehát már igencsak feszült a hangulat a videósok körében, a YouTube így több ízben is bocsánatot kért a csúszásért, ráadásul az elbírálásért felelős csapat létszámát is jelentősen növelték, annak érdekében, hogy tudják tartani a június végi határidőt.

Reméljük, hamarosan helyreállnak a dolgok, és az alkotók további nehézségek nélkül folytathatják munkájukat.

Stay tuned!

Forrás:

https://www.tubefilter.com/2018/04/20/youtube-delays-application-process-for-partner-program/

https://www.polygon.com/2018/4/20/17261804/partner-program-youtube-channel-reviews-application-demonetization

Szólj hozzá!

IGTV - Az Instagram a YouTube új riválisa?

2018. június 21. 17:03 - Dóczi Attila

Tegnap az Instagram bejelentette a legújabb fejlesztését: az IGTV-t. Ez az új funkció, ami külön applikációként is letölthető lehetővé teszi, hogy akár 1 órás videókat is feltöltsünk és „YouTube-szerű” felületen böngésszük a videókat.

Hogyan működik ez az új felület?

Valódi riválisa lehet a YouTube-nak?
youtubevsinstagram.jpg

A 2012-ben Facebook által felvásárolt Instagram igazi sikertörténet. Ebben az évben még csak 50 millió aktív felhasználó volt rajta havonta, 2015-ben elérte a 400 milliót, 2017-ben a 800 milliót, jelenleg pedig átlépte az 1 milliárd aktív felhasználót, ezzel sokszorosan lekörözve a hajdani nagy rivális Snapchat-et.

Most viszont úgy tűnik, hogy a YouTube babérjaira is törne és június 20-án szerdán bejelentették, hogy útjára indítják az IGTV-t. Ez az új funkció az appon belül is elérhető, de külön alkalmazásként is le lehet tölteni, a különlegessége pedig az, hogy a korábbi maximum 1 perces videók helyett 10 perceseket, a masszív közönséggel rendelkezők pedig akár 1 órásakat is feltölthetnek.

mvimg20180620110101.jpg

Ezzel pedig lehetőségünk lesz gyakorlatilag egy „Instagram csatornát” üzemeltetni, bár videokészítő szemmel hagy némi kívánni valót maga után a dolog. Először is csak vertikális videót lehet feltölteni, nem tud az app horizontális videókat kezelni, így szeretnék a maximális mobilos élményt elérni. Erre egyébként egyre több platform helyez nagy hangsúlyt, nemrégiben például a Netflix is bevezette a vertikális nézési lehetőséget mobilos nézőknek. További negatívuma az IGTV-nek, hogy belső videoszerkesztő funkcióval (vagy vertikális videó átkonvertálási lehetőséggel) sem rendelkezik, amely megkönnyítené az alkotók munkáját.

A videók eléréséhez az alkalmazáson belül egy új gombra kell majd kattintani, ami a Történetek fölött fog megjelenni az Instagram frissítése után, de külön az IGTV applikáció megnyitásával is elérhetjük azokat.

A felhasználók a YouTube-hoz hasonlóan böngészhetnek, hogy milyen típusú, hosszúságú tartalmakat szeretnének látni, lehet keresni, illetve az általuk követett tartalomgyártók videóira is szűrhetnek. A videók alatt ugyanúgy lehet szivecskézni, kommentelni és megosztani is persze, mint a hagyományos Instagram felületen.

3_channelprofile_2up_en_1529517527.png

Ez az új fejlesztés látszólag megint azt az új trendet erősíti, hogy az átlagember számára minél egyszerűbben, könnyebben és kisebb energiabefektetéssel lehessen tartalmat gyártani. Míg egy profi YouTube videó elkészítéséhez (ideális esetben) számos skillel kell rendelkezni – script és forgatókönyv írás, szervezés, technikai eszközök használata, vágás, utómunka, képszerkesztés, stb. – addig itt fogod a telefonod, benyomod, felveszed, feltöltöd. Ahogy a musical.ly esetében is a ,,minél gyorsabban, minél egyszerűbben" elve érvényesül, itt is olybá tűnik az a cél, hogy bárki készíthessen videókat mindenféle szaktudás nélkül, csupán egy telefon segítségével.

Ebből fakadóan noha lehet némi aggodalmunk a platformra feltöltött videók technikai és tartalmi minőségét illetően, azért mégiscsak kiváló lehetőség lehet ez YouTuberek számára is a brandjük építésére.

Egyrészt üdvözítő, hogy a feltöltött videóinkról a már meglévő Instagram követőink fognak értesülni, tehát ezen az új platformon nem kell „nulláról indulni”. Az Instagram követőinket videónézőkké formálhatjuk, a videók új nézőket szerezhetnek az IGTV-n, akiket pedig a profilunk követőivé válhatnak. Tehát akinek van nyitottsága a videós tartalmak gyártására, az a képi és videós anyagok kombinálásával dinamikus fejlődésnek indíthatja az Instáját.

2-watch-2up-en.png

Emellett mivel új platformról van szó, az „early bird”-ök, akik már az elején elkezdik aktívan használni, nagyot nyerthetnek, plusz egészen biztosan „trendi” lesz használni, így sok emberhez eljuthatnak a tartalmaink. Fontos tény az is, hogy a Z generációs fiatalok legnagyobb részben az Instagramon van jelen, tehát óriási új piacra tudunk ezáltal belépni.

Végül, de nem utolsó sorban pedig olyan kiegészítő tartalmakat gyárthatunk ide, ami mondjuk a YouTube csatornánk profiljába nem férne bele, vagy bele vághatunk egy egészen új formátumba ezzel új arcunkat megmutatva a közönségünknek.

Ez az új platform tehát számos lehetőséggel kecsegtet, viszont ezek még csak jóslatok, meglátjuk mi fog megvalósulni belőle. Az viszont figyelemre méltó, hogy 2017 decemberében a Facebook is bejelentette az új fejlesztési irányt, ami szintén videós tartalomgyártásra adna lehetőséget, tehát egyre több konkurens felülete van a nagy vörös óriásnak.

A YouTube tartalomgyártói pedig finoman szólva sem elégedettek a felület nyújtotta lehetőségekkel, úgyhogy lehetséges, hogy a két nagy rivális egyikéhez pártolnak majd.

Bár a YouTube közel sem tökéletes, az IGTV előtt is számos kihívás áll még, amit az előbbi már sikeresen megoldott.

Jelenleg például nem lehet ,,monetizációs" bevételre szert tenni az IGTV videók segítségével. A felületen egy ideig még nem lesznek reklámok, de az alapító Kevin Systrom szerint előbb-utóbb eljön az ideje. Ennek mikéntjét és formáját pedig még ki kell találniuk és meg kell valósítaniuk, ami egyáltalán nem lesz sétagalopp.

Másik fontos kérdés a tartalmak moderálása. Míg egy Instagram kép esetében elég pár másodperc eldönteni, hogy megfelel-e az irányelveknek egy videó már teljesen más tészta, ahogy a YouTube-öt övező botrányok ezt ékesen példázzák.

Végül pedig kiemelten fontos lesz a szerzői jogok védelme és egy olyan rendszer kiépítése, ami elejét veszi a harmadik fél általi lelopásnak és újrafeltöltésnek, valamint az újrafelhasználási lehetőségeket és kereteket is ki kell építeni.

Hogy mit hoz a jövő az online videós tartalomgyártás területén, az egyelőre erősen kérdéses, viszont érdemes tisztában lenni és kísérletezni ezekkel az új irányokkal, hiszen az új platformok és technológiák mindig új lehetőségeket is teremtenek számunkra, amelyeket ügyesen kihasználva építhetjük tovább a saját márkánkat.

Stay tuned!

1 komment

Megújult YouTube Music: 6 ok, amiért szeretni fogod

2018. június 08. 17:00 - Nagy Gyöngyi

Május közepén a cég bejelentette a megújult YouTube Music szekciót. A korai hozzáférők között öt régió szerepel: USA, Mexikó, Ausztrália, Új-Zéland és Dél-Korea.

Ha kíváncsiak vagytok arra, hogy a többi régióban mikor lesz elérhető az új YouTube Music, akkor látogassatok el ide a linkre kattintva.

Mi is pontosan a YouTube Music?

Új zenei streaming szolgáltatás a YouTube háza táján. Egy újragondolt mobil app és egy vadonatúj asztali lejátszó - zenére tervezve. 

 

telok.png

Itt van az a 6 ok, amiért szeretni fogod a megújult YouTube Music felületét:

  1. Minden itt van

Nem csak zenei videók, hanem hivatalos albumok, remixek, élő közvetítések, coverek és nehezen megkereshető zenék, amiket csak a YouTube-on keresztül érhettek el.

 youtube_1.jpg

  1. Rád szabva

A kezdőlapon azok a videók fognak megjelenni, amelyeket a korábban lejátszott, megtekintett előzményeid generálnak: ahol jártál és amit csináltál. Például edzőteremben jártál és edzés közben egy bizonyos zenére dolgoztad ki dagadó izmaid? Vagy éppen a Punjabira estél szét a koleszban? A zenei ízlésednek megfelelően jelennek majd meg a videók, személyre szabottan.

 social-care.jpg

  1. Lejátszási listák ezrei

Mindez műfajokon, aktivitáson és a zenék hangulatán át valósul meg. Próbáld ki a „Blogged 50” lejátszási listát és ismerj meg új zenéket vagy ha szeretnél egy kis Indie világba csöppenni, akkor ne hagyd ki az „Indie Under Pressure” listát sem.

 playlist.jpg

  1. Okos keresés

Ennek köszönhetően akkor is megtalálja a rendszer a keresett zenét, ha nem emlékszel arra, hogy mi volt a címe. Személy szerint én mindig ebbe a problémába ütközöm, így mindenféle badarságot be szoktam írni a keresőbe, hogy megtaláljam a vágyott zenét, amit éppen előző este egy random buliban hallottam meg. Tökéletes példa erre: „that song with indian electronic” – és ez természetesen a Punjabi volt, amit ki is hozott eredményül a kereső.

brain_1.jpg

Arra is van lehetőséged, hogy dalszöveg alapján keress (még akkor is, ha a dalszövegre nem emlékszel szóra pontosan) 

  1. A legforróbb videók

Mindig képben leszel azzal, hogy éppen mi a legtrendibb, legfelkapottabb videó a platformon. A legforróbb videók világszerte, itt és most, a dedikált Hotlistájukon érheted el őket.

 temperature-hot.jpg

  1. Nincs net? No para!

Azok a felhasználók, akik fizetnek a szolgáltatásért le tudják tölteni a zenéket és hirdetésmentesen tudják hallgatni azokat – a háttérben. Grátisz, hogy a te Offline Mixtape-ed automatikusan letölti azokat a zenéket, amiket szeretsz arra az esetre, ha netalántán elfelejtenéd.

 



A Google Play Music felhasználók számára semmi sem fog változni. A hozzáférésed továbbra is megmarad és továbbra is hozzá tudod adni a megvásárolt zenéket, feltöltéseket és lejátszási listákat a Google Play Music-ban, mint ahogy eddig is.

google-play.png

Ha igazán érdekel a téma és nyakig bele akarsz merülni a YouTube Music világába, akkor keresd fel a https://music.youtube.com/coming-soon oldalt.

Stay tuned!

Forrás:

https://youtube.googleblog.com/2018/05/youtube-music-new-music-streaming.html

https://youtube.googleblog.com/2018/05/youtube-music-starts-rolling-out-today.html

 

Szólj hozzá!

YouTube mérföldkő - mit mondanak a számok?

2018. június 01. 13:36 - Nagy Gyöngyi

A 2018-as Digital Content NewFronts eseményen a napjainkban ismert és kedvelt digitális világgal kapcsolatos érdekességek és információk hangoztak el – többek között a YouTube platformjáról is.

Ez év trendjeiről esett szó olyan nagy cégektől, előadóktól, mint a BBC NEWS, Digitas, Disney, ESPA, hulu, Twitter, VICE és a YouTube. A felsoroltak közül természetesen az utóbbi felületével kapcsolatos információk azok, amelyeket bemutatunk nektek.

youtuber_2_1.png

1.8 milliárd bejelentkezett felhasználó a YouTube-on havonta

Susan Wojcicki – a YouTube Chief Executive vezetője - előadásából kiderült, hogy napjainkban a YouTube-nak több mint 1.8 milliárd bejelentkezett felhasználója van havonta, már 90 országban és 80 nyelven elérhető a világon. Elmondása szerint a YouTube-nak köszönhetően „bárki számára kinyitják a világot egy mobil telefon és az internetkapcsolat segítségével”.

Robert Kyncl, a YouTube üzleti igazgatója is tartott előadást az eseményen, akinek elmondása szerint az elmúlt évben 7 show-t (YouTube-on megtekinthetőt) forgattak le, mely több mint 700 millió megtekintést generált azóta.

 Deanie Elsner, a Kellogg’s Snacks Divízió elnöke is beszámolt arról, hogy korábban a marketing büdzséjük kis részét fordították csak a digitális platformokra, azonban ez az arány 2018-ra megváltozott és már 60-70%-át fordítják ezeknek a felületeknek a kezelésére.

„2015-ben kezdtek hangsúlyt fordítani az említett cégnél a digitális felületekre való költésre, amelynek mértéke az utolsó évben 300%-ra nőtt. A digitális kampányaik főként a kreativitásra és stratégáira épültek” – Deanie előadásában elhangzottak szerint.

diagram_3.png

Számszerű adatok:

  • a YouTube TV elérhetősége révén az amerikai háztartások több mint 85%-ban jelen van,
  • a Nielsen piackutató cég legfrissebb adatai szerint több mint a 18 és 49 év közöttiek fele az USA-ban alig néz TV-t vagy nincs is előfizetése, de ezeknek az embereknek a 90%-a néz YouTube-ot,
  • a Google Preferred Lineups több 18 és 49 év közöttit ér el havonta, mint bármely más TV csatorna vagy egyéb lejátszó felület,
  • a Ipsos Lab Experiments-re alapozva a YouTube hirdetések (a TV-n) azt mutatták meg, hogy a vásárlási hajlandóság nagy mértékben megnőtt, ennek pontos mértéke pedig átlagosan 47% és külön-külön nézve pedig 35%,
  • a Nielsen Matched Panel Analysis (MPA) kutatásából az is kiderült, hogy a YouTube kampányok 70%-a ért el növekedést az offline értékesítés terén,
  • a TV képernyők a YouTube leggyorsabban növekvő felületei, és 150 millió órás nézési időt számol naponta,
  • a 10-ből közel 7 YouTube megtekintő mondta azt, hogy néz YouTube-ot a TV-n,
  • a 10-ből közel 7 YouTube TV megtekintő mondja azt, hogy fő műsoridőben nézi a TV-n a videós platformot.

    number_1.png

A YouTube hanyatlását már sokszor prediktálták, azonban még mindig úgy tűnik, hogy az ismert videós platform növekvő tendenciát mutat.

Stay tuned!

Forrás:

http://tubularinsights.com/newfronts-2018-video-trends/

Szólj hozzá!