YouTube Zene: Hivatalos Előadói Csatornák {UPDATE}

2018. november 16. 17:13 - Nagy Gyöngyi

Ha erre a cikkre tévedtél, akkor több, mint valószínű, hogy téged is érdekel a YouTube Zene világában történő megannyi változás, többek között a Hivatalos Előadói Csatornák témaköre.

A YouTube zenei részlege folyamatos fejlesztéseken ment át az utóbbi időben, amelyek révén az előadók számára elérhető zenei felület sokkal hatékonyabban tudja kiszolgálni őket. Az egyik legnagyobb fejlesztés a Hivatalos Zenei Csatorna, amelyet folyamatosan vezet be a YouTube csapata a zenészek esetében.

ytujdonsagok.jpg

A zenei csatornák Hivatalos Előadói Csatornává tételével kapcsolatban viszont több kritériumnak is meg kell felelnie a potenciális előadóknak, ezek pedig a következők. A zenésznek...

  1. saját YouTube csatornával kell rendelkeznie,
  2. a YouTube által automatikusan generált téma csatornával kell rendelkeznie,
  3. legalább három hivatalos zenei videoklipje kell, hogy legyen,
  4. legyen ALBUM feltöltve a csatornájára,
  5. CMS rendszerben kell, hogy legyen a csatornája, tehát együtt kell működnie zenei MCN-ekkel.

youtube.png

Ahhoz, hogy a normál zenei csatorna Hivatalos Előadói Csatornává alakuljon át, meg kell felelni a fenti követelményeknek. Amennyiben ez teljesült, akkor fel kell venni a kapcsolatot a YouTube összekötőkkel (MCN menedzsered) és el kell nekik küldeni a saját zenei csatornád említett adatait. Fontos, hogy a jelenlegi csatorna nevének meg kell egyeznie a Hivatalos Előadói Csatorna leendő nevével. 

A csatorna akkor alakult át, ha a következőkkel szembesül az előadó:

  1. látható a csatorna neve mellett egy kis hangjegy ikon,
  2. a csatorna kezdőlapján látható a "Zenei videók" és "Albumok" panel,
  3. ha a következő linkre kattintva látod a Hivatalos Előadói Csatornához kapcsolódó elérhető szolgáltatásokat https://www.youtube.com/official_artist_channel

 

Képtalálat a következőre: „official music channel”

Stay tuned!

Forrás: https://youtube.googleblog.com/2018/01/new-official-artist-channels-provide.html

 

Szólj hozzá!

Biztonságos YouTube-ozás? - Új funkciók a YouTube Kids App-ban

2018. október 26. 13:35 - Balog Viktória

Az internet, és vele együtt a YouTube egyre nagyobb szerepet tölt be már a kisgyermekek életében is. Ez sok szülőt megrémiszt, míg mások nem is érzik az új technológiában rejlő veszélyeket. A YouTube Kids applikáció abban segíti a szülőket, hogy a gyermekek csak a biztonságosnak minősített tartalmú (pl. oktató és mese) videókat érhessék el.

cover_kids_1.jpg

A YouTube Kids már 2015 óta létezik, azonban 2018 őszétől számos újítás jelent meg az applikációban, amelyeket ebben a cikkben össze is foglalunk. 

Az egyik legfontosabb újítás, hogy mostantól a szülőknek lehetősége lesz megadni, és személyre szabni a tartalmak szűrésének szintjét.

kids_ujitas_1.png

Három szint lesz mostantól elérhető, amelyek a következőképp alakulnak:

  • ,,Younger" szint: Alapesetben mindenki ebbe csoportba tartozik. Itt csak szigorúan ellenőrzött tartalmak jelennek meg. A gyerekek kereshetnek maguk is tartalmakat, de a YouTube csak azokat fogja megmutatni nekik, amelyek ennek a szintnek megfelelnek. A YouTube hivatalos blogján ezt a profilt az óvodás, és a fiatalabb általános iskolás gyermekeknek ajánlja. 

  • ,,Older" szint: Itt már zenei videoklipek, és videojátékos tartalmak is elérhetőek a gyerekek számára. Kevésbé korlátozott, mint a ,,Younger” szint, és itt van lehetőség a keresésre.

  • Csak engedélyezett tartalmak: Ez a legszigorúbb szint a három közül. Ha ezt az opciót választják a szülők, akkor a gyermekek kizárólag azokat a videókat és csatornákat érik el, amelyeket a szülők maguk engedélyeznek, hogy a gyerekek nézhessék őket. Ennél a szintnél a gyermekek valóban csak az engedélyezett tartalmakat érhetik el, a keresési funkció ugyanis ki van kapcsolva. Ahogyan az alábbi képen is látható, a szülőknek mindössze annyi a feladata, hogy "+" gomb megnyomásával hozzáadja az engedélyezett tartalmak gyűjteményéhez az adott videót, vagy csatornát.

 3p_collections_1.gif

A beállításokat a szülők bármikor módosíthatják, természetesen ezt jelszó védi, így a gyerekek önmaguk nem tudják felülírni a szülők beállításait.

Sajnos az új funkciók jelenleg csak az USA-ban érhetőek el, azonban a tervek szerint idővel minden országba eljutnak. A szülőket arra buzdítjuk, hogy teszteljék az applikációt és az új funkciókat (amint elérhetőek), hiszen ezekkel a beállításokkal lehetőség nyílik arra, hogy hatékonyan megvédjék a gyermekeket a nem nekik való, káros tartalmaktól.

A YouTube Kids applikáció ingyenes letölthető Android-os, és IOS-es készülékekre.

 

Köszönjük, hogy elolvastad cikkünket. További izgalmas tartalmakért böngéssz a blogunkban!

Stay tuned!

 

Szöveg és képek forrása: https://youtube.googleblog.com/2018/09/new-tools-for-parents-and-content-for.html

Borítókép forrása: Envato Elements

Szólj hozzá!

Jegyvásárlás a YouTube-on: Ticketing

2018. október 19. 14:35 - Nagy Gyöngyi

A YouTube-nál az egyik legfontosabb küldetés az alkotók segítése minden módon, többek között pedig a videósok és a közönségük közötti kapcsolat erősítése és mélyítése a cél.

 ytujdonsagok.jpg

A közösségépítés tehát egy nagyon fontos elem az alkotó és a néző párhuzamában. Néző és néző között is vannak különbségek, hiszen van olyan, aki nemcsak szereti megnézni és meghallgatni a legújabb videót a kedvenc YouTuberétől, hanem - ha zenész videósról beszélünk - el is szeretne látogatni egy koncertjére, ahol élőben is megtekintheti kedvencét.

social-care.jpg

A YouTube csapata egy olyan fejlesztést kezdeményezett, amelynek eredményeképpen bizonyos videók alatt elérhetővé válik a jegyvásárlás lehetősége az alkotó egy-egy közelgő koncertjére. Ezzel a kezdeményezéssel szeretnék támogatni  a nézőket abban, hogy hamarabb és egyszerűbben rátaláljanak kedvenc zenészük közelgő koncertjére, illetve az alkotókat a jegyértékesítés és a közelgő koncertek népszerűsítésében.

care.png

A YouTube ennek függvényében már együtt is működik egy ideje a Ticketmaster jegyirodával. Egyelőre még csak Észak-Amerikában érhető el az új szolgáltatás azon zenészek számára, akik koncertjeiket a Ticketmaster jegyirodán keresztül értékesítik az Egyesült Államok szerte (tehát a külföldön esedékes koncertekre a jegyeket még nem lehet megvásárolni a YouTube platformján keresztül), azonban:

"with plans to expand globally"

 

Tehát a tervek szerint globálisan szeretnék majd a szolgáltatás kiterjesztését!


Az alkotó hivatalos zenei videóklipje alatti részen lehet megtekinteni az esedékes koncerteket, amire rákattintva eljuthat a megtekintő a Ticketmaster weboldalára és meg tudja vásárolni a jegyet a kitűzött koncertre. A közeljövőben a YouTube csapata folyamatosan azon fog dolgozni, hogy hogyan tehetné szorosabbá az alkotó és a közönség közötti kapcsolatot olyan funkciók segítségével, mint a most bemutatott 'Ticketing'.

 

 

Köszönjük, hogy elolvastad cikkünket. További izgalmas tartalmakért böngéssz a blogunkban!

 

Stay tuned!

 

Forrás:

https://artists.youtube.com/blog/youtube-and-ticketmaster/

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Újdonság a YouTube Gaming-en

2018. október 12. 13:30 - Varga Daniella Virág

A YouTube az a platform, ahol az egész világ megtekintheti a gaming tartalmakat. Naponta több mint 200 millió ember látogatja a felületet játékvideók és streamek megtekintése céljából -  ez olyan, mintha Brazília összes lakosa minden nap YouTube-ot nézne! Nem is csoda, hiszen ezen a platformon bármilyen típusú játék megtalálható: a mobiljátékoktól kezdve a stratégiai játékokon át az Esportokig ízlésének megfelelően válogathat a néző.

infografika.jpg

forrás: https://youtube.googleblog.com/2018/09/gaming-gets-new-home-on-youtube.html

A YouTube Gaming önálló oldalként és applikációként 2015-ben jött létre annak érdekében, hogy megfelelő felületet biztosítson a gamerek számára. Ezután pedig folyamatosan jelentek meg újabbnál újabb funkciók: Game Pages, Super Chat, Channel Membership, Dark Theme és egy teljesen úgy live stream platform. A fogadtatásuk annyira pozitív volt, hogy a hagyományos YouTube-ra is átültették őket.

A YouTube Gaming tehát önálló egységként működik, melyen azóta erős közösség alakult ki. Azonban a legtöbb ember még mindig a hagyományos weboldalon keres játéktartalmakat, így a videók sokkal nagyobb elérést produkálnak az utóbbi helyen. Éppen ezért mostantól a gaming egység helyet kap a YouTube-on is! A korábbi oldal helyett (gaming.youtube.com) az alábbi címen lesz elérhető: youtube.com/gaming

blog_post_english_destination_with_sidebar.png

Az oldal tetején személyre szabott gaming tartalom-ajánlókat találhat a látogató. Ezek alatt helyezkednek el a top live-ok és a követett csatornák legfrissebb gaming videói. Egy saját fülön megtalálhatóak a live streamek és a trending tartalmak is.

ÚJDONSÁG!

Egy adott játék alapján felfedezheted a játékhoz kapcsolódó összes videót YouTube-on, legyen az felkapott videó, live stream vagy a gyártó más játéka. Legyen a játék bármennyire elterjedt, az új oldalaknak köszönhetően megtalálhatod őket!

KIS TARTALOMGYÁRTÓK, FIGYELEM!

A kiugró növekedést tanúsító tartalomgyártókat a YouTube is támogatja: kiemeli őket a trendingben és a Gaming oldalon  “On The Rise” címszó alatt! Az “ajánlott” listára hetente új tartalomgyártók kerülhetnek fel. Egyelőre csak az USA-ban elérhető a funkció, de hamarosan más országokban is bevezetik.

new_1.PNG

A YouTube az a hely, amit naponta több mint 200 millió néző látogat azért, hogy kövesse a legújabb játékokat és tartalomgyártókat - az elmúlt évben a gaming tartalmak megtekintése meghaladta az 50 milliárdot. Éppen ezért 2019 márciusától a YouTube Gaming weboldal helyett minden erővel a az új felületre fognak fókuszálni, ahol az egész gaming közösség elérhető.

Stay tuned!

forrás: https://youtube.googleblog.com/2018/09/gaming-gets-new-home-on-youtube.html

Szólj hozzá!

YouTube újdonság! - Történetek funkció és nem az Instagramon

2018. szeptember 28. 16:14 - Nagy Gyöngyi

A 2018-as év igazi fejlesztésekkel teli időszaknak mondható, hiszen rengeteg új funkció jelent meg a YouTube platform háza táján, többek között YouTube Ticketing (USA), a YouTube Music kapcsán a Hivatalos Előadói Csatornák bevezetése, a YouTube Merch

youtube.png
Biztos sokan találkoztatok már a "Történetek" funkcióval a közösségi média platformok valamelyikén, és talán már ki is próbáltátok vagy akár folyamatosan használjátok is. A három nagy közösségi platformon – az Instagramon, a Facebookon és a Snapchaten – lehet jól ismert számotokra. Sokan szeretik és sokan utálják, de egy biztos: a YouTube is bevezette a YouTube mobil applikációk esetében, így, aki nagy stories mániás, ő már a YouTube felületén keresztül is eláraszthatja a feliratkozóit a sztorijaival.

A YouTube stories ijesztően hasonlít külső megjelenésben, technikai kivitelezésben és a funkció adta lehetőségekben az Instagram felületén található verzióhoz, de az alábbiakban bemutatjuk nektek azt, hogy milyen legfőbb jellemzőkkel bír a YouTube-os verzió.


youtube_stories.jpg

A YouTube sztorikról bővebben

A sztorik rövid, maximum 15 másodperces tartalmak, amelyek 24 óráig elérhetőek a nyilvánosság számára a YouTube mobil alkalmazásban és egyelőre még béta verzióban teszteltetik alkotók kis csoportjaival az Egyesült Államokban.

A történet létrehozása voltaképpen nagyon hasonlóan történik, mint a többi közösségi felületen elérhető sztori funkcióban:

  1. Jelentkezz be a YouTube-ra és koppints a kamera ikonra
  2. Koppints a Történet létrehozása elemre
  3. A felvétel gombot megnyomva, majd azt nyomva tartva hozhatsz létre tartalmakat (képeket és videókat egyaránt), de a Galériából kiválasztva is válogathatsz a kirakandó lehetséges tartalmaid közül, de arra is van lehetőség, hogy effektusokkal szépítsd meg a sztoridat
  4. Szerkesztésre is van természetesen lehetőséged, méghozzá elég sokra:

 

  • Elmentheted a galériába
  • Megvághatod
  • Zenét adhatsz hozzá
  • Szűrőket adhatsz hozzá
  • Szöveget adhatsz hozzá
  • Matricákat adhatsz hozzá
  • Videólinkeket adhatsz hozzá
  • Amennyiben elkészülsz a Történettel, akkor a Küldés gombra kattintva teheted közre a munkád

youtube_sztori_2.jpg

youtube_sztori_1.jpg

A történet eredetileg egy rövid, maximum 15 másodperces alkotás, ami 24 óráig elérhető a közzététel után, amennyiben azt a „Ma” nevezetű történetben teszed nyilvánossá. Van azonban arra is lehetőség, hogy 24 óra elteltével is megnézhetőek maradjanak a létrehozott munkáid, ezt pedig az új, egyéni történet létrehozásával tudod megtenni. Ebből a „tárhelyből” csak akkor tűnnek el a tartalmaid, amennyiben törlöd azokat.

Az új funkció új megtekintéseket eredményez. A történeteid elérését a lejátszás jobb felső sarkában érheted el, míg a történeteid összmegtekintését a csatornádon található "Történetek" fülre kattintva tudod megnézni, és ezeket a számokat csakis te látod, más nem. Nemcsak egy-egy adott csatornán láthatja a megtekintő a sztorikat, hanem elérhető a YouTube kezdőoldalán is hasonló megjelenésben, mint ahogyan az Instagram kezdőlapján van feltüntetve.

story.png

Fontos megjegyezni azt is, hogy nem minden néző számára elérhető a sztorik böngészése a kezdőlapon, csak azoknál érhető el, akiket a YouTube algoritmusa „kiválasztott” és felismeri, hogy a megtekintőt érdeklik a videósok Történetei.

 A "Történetek" funkció még csak béta verzióban érhető el, értesüléseink szerint eddig az Egyesült Államokban, de a tervek szerint bevezetésre kerül majd több országban is, és nem csak tesztelő üzemben.



Köszönjük, hogy elolvastad cikkünket, ha érdekelnek más újdonságok, hírek és izgalmas szakmai dolgok, akkor lesd meg a többi cikkünket is!

 Stay tuned!

Források:

https://www.androidpolice.com/2018/08/01/youtube-testing-stories-look-exactly-like-instagrams/

 https://www.theverge.com/2017/11/29/16716354/youtube-stories-reels-feature-announced

Szólj hozzá!