Szakmai szemmel a YouTube Music hazai megjelenése

2019. május 27. 14:57 - Nagy Gyöngyi

A YouTube Music és a YouTube Prémium a napokban lett bevezetve hazánkban. Egy másik témába vágó cikkünkben megírtuk, hogy milyen funkciókat tartalmaz az új felület. A most következő cikkünk azonban tartalomgyártói oldalról közelíti meg az újonnan bev

Miért készült egy külön felület a zenei tartalmaknak?

A YouTube elmondása szerint a legnépszerűbb tartalmak a YouTube felületén azok a zenék. A különböző tartalomfelhasználásra vonatkozóan máshogy használja a YouTube-ot a gaming videót, a vlog videót és a zenei videót kedvelők tábora. A YouTube figyelembe vette mindezt és ezért létrehozta az új YouTube Music platformot.

 

youtube_music_logo.jpg

 

Milyen zenei tartalmak érhetők el a YouTube-on?

  1. Hivatalos zenei videóklippek,
  2. Teljes albumok (single és egyéb típus),
  3. Klasszikus zenei videófelvételek,
  4. Remixek és feldolgozások (cover),
  5. Koncertfelvételek és élő adások,
  6. Zenei téren fontos és híres világesemények felvételei.

Egy szó, mint száz, a többi zenei streaming szolgáltatáshoz képest a YouTube Music felül teljesít, hiszen nem csak klasszikus értelemben vett zenei hanganyagok érhetők el, hanem videóklippek, koncertfelvételek, zenei témakörhöz kapcsolódó híres események és élő közvetítések felvételei is.

A fentebb említett tartalmak a felhasználó szemszögéből nézve elérhetőek a YouTube Music alkalmazásban, azonban ha a zenész szempontjából nézzük, akkor a következő tartalomtípusok kerülnek be a listába:

  1. Hivatalos zenei videók,
  2. Felhasználó által generált zenei tartalom,
  3. Lemezborítós számok.

Előfordulhat még az, hogy nem látható egy-egy olyan tartalom, amely alkalmas a zenehallgatásra, de még nem történt meg a tartalom átvizsgálása a YouTube részéről, így egy kis időbe telik, amíg befejeződik a folyamat.

 

youtube_music_kepernyo.jpg 

 

Előfizetési struktúra - új bevételi forrás

Hazánkban is megjelent a YouTube Music és a YouTube Music Prémium szolgáltatás, amely az előadók és zenészek számára egy ú bevételi forrást jelent. Nemcsak a megtekintések, hanem a hirdetésekből és prémium előfizetésekből származó bevételek is nőnek. Egyelőre csak azt lehet tudni, hogy ezekből a bevételekből részesül a YouTube (Google) is, tehát ők bizonyos százalékot megkapnak.

Az előfizetések számán alapul a másodlagos bevételi forrás mértéke. A Google Support oldalán található cikkben úgy fogalmaznak, hogy a bevételek nagy részét a zenészek kapják.

 

youtube_elofizetes.png

Számottevő jelenlét

A Google Support oldalán található cikkből kiderül, hogy ha egy zenésznek számottevő a jelenléte a YouTube platformján, akkor nagy az esély arra, hogy egy automatikusan létrehozott tematikus csatorna jön létre az előadóról.

 

A megtekintések növekedése

A YouTube Music bevezetésével a megtekintések is nőnek, hiszen a letöltött videók esetében is generálódik és növekszik ez a szám, így az online megtekintések mellett az offline megtekintések is bekerülnek az összmegtekintésbe.

 

A fenti szakmai összefoglalóval szeretnénk segíteni a zeneiparban tevékenykedők munkáját, így reméljük, hogy az összegyűjtött információk segíteni tudják a munkátokat!

 

A cikkünket az újabb tudnivalók ismeretében frissíteni fogjuk!

 

Forrás:

https://support.google.com/youtube/answer/6312991?hl=hu

https://www.youtube.com/premium

https://music.youtube.com/

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr5614838150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.