YouTube újdonság! - Történetek funkció és nem az Instagramon

2018. szeptember 28. 16:14 - Nagy Gyöngyi

A 2018-as év igazi fejlesztésekkel teli időszaknak mondható, hiszen rengeteg új funkció jelent meg a YouTube platform háza táján, többek között YouTube Ticketing (USA), a YouTube Music kapcsán a Hivatalos Előadói Csatornák bevezetése, a YouTube Merch

youtube.png
Biztos sokan találkoztatok már a "Történetek" funkcióval a közösségi média platformok valamelyikén, és talán már ki is próbáltátok vagy akár folyamatosan használjátok is. A három nagy közösségi platformon – az Instagramon, a Facebookon és a Snapchaten – lehet jól ismert számotokra. Sokan szeretik és sokan utálják, de egy biztos: a YouTube is bevezette a YouTube mobil applikációk esetében, így, aki nagy stories mániás, ő már a YouTube felületén keresztül is eláraszthatja a feliratkozóit a sztorijaival.

A YouTube stories ijesztően hasonlít külső megjelenésben, technikai kivitelezésben és a funkció adta lehetőségekben az Instagram felületén található verzióhoz, de az alábbiakban bemutatjuk nektek azt, hogy milyen legfőbb jellemzőkkel bír a YouTube-os verzió.


youtube_stories.jpg

A YouTube sztorikról bővebben

A sztorik rövid, maximum 15 másodperces tartalmak, amelyek 24 óráig elérhetőek a nyilvánosság számára a YouTube mobil alkalmazásban és egyelőre még béta verzióban teszteltetik alkotók kis csoportjaival az Egyesült Államokban.

A történet létrehozása voltaképpen nagyon hasonlóan történik, mint a többi közösségi felületen elérhető sztori funkcióban:

  1. Jelentkezz be a YouTube-ra és koppints a kamera ikonra
  2. Koppints a Történet létrehozása elemre
  3. A felvétel gombot megnyomva, majd azt nyomva tartva hozhatsz létre tartalmakat (képeket és videókat egyaránt), de a Galériából kiválasztva is válogathatsz a kirakandó lehetséges tartalmaid közül, de arra is van lehetőség, hogy effektusokkal szépítsd meg a sztoridat
  4. Szerkesztésre is van természetesen lehetőséged, méghozzá elég sokra:

 

  • Elmentheted a galériába
  • Megvághatod
  • Zenét adhatsz hozzá
  • Szűrőket adhatsz hozzá
  • Szöveget adhatsz hozzá
  • Matricákat adhatsz hozzá
  • Videólinkeket adhatsz hozzá
  • Amennyiben elkészülsz a Történettel, akkor a Küldés gombra kattintva teheted közre a munkád

youtube_sztori_2.jpg

youtube_sztori_1.jpg

A történet eredetileg egy rövid, maximum 15 másodperces alkotás, ami 24 óráig elérhető a közzététel után, amennyiben azt a „Ma” nevezetű történetben teszed nyilvánossá. Van azonban arra is lehetőség, hogy 24 óra elteltével is megnézhetőek maradjanak a létrehozott munkáid, ezt pedig az új, egyéni történet létrehozásával tudod megtenni. Ebből a „tárhelyből” csak akkor tűnnek el a tartalmaid, amennyiben törlöd azokat.

Az új funkció új megtekintéseket eredményez. A történeteid elérését a lejátszás jobb felső sarkában érheted el, míg a történeteid összmegtekintését a csatornádon található "Történetek" fülre kattintva tudod megnézni, és ezeket a számokat csakis te látod, más nem. Nemcsak egy-egy adott csatornán láthatja a megtekintő a sztorikat, hanem elérhető a YouTube kezdőoldalán is hasonló megjelenésben, mint ahogyan az Instagram kezdőlapján van feltüntetve.

story.png

Fontos megjegyezni azt is, hogy nem minden néző számára elérhető a sztorik böngészése a kezdőlapon, csak azoknál érhető el, akiket a YouTube algoritmusa „kiválasztott” és felismeri, hogy a megtekintőt érdeklik a videósok Történetei.

 A "Történetek" funkció még csak béta verzióban érhető el, értesüléseink szerint eddig az Egyesült Államokban, de a tervek szerint bevezetésre kerül majd több országban is, és nem csak tesztelő üzemben.



Köszönjük, hogy elolvastad cikkünket, ha érdekelnek más újdonságok, hírek és izgalmas szakmai dolgok, akkor lesd meg a többi cikkünket is!

 Stay tuned!

Források:

https://www.androidpolice.com/2018/08/01/youtube-testing-stories-look-exactly-like-instagrams/

 https://www.theverge.com/2017/11/29/16716354/youtube-stories-reels-feature-announced

Szólj hozzá!

Új bevételszerzési funkció a YouTube-on: Csatornatagság

2018. szeptember 28. 14:48 - Nagy Gyöngyi

Ha erre a cikkre tévedtél, akkor több, mint valószínű, hogy téged is érdekel a YouTube egyik friss funkciója, méghozzá a „Csatornatagság” lehetősége.

Mi a „Csatornatagság”?

A „Csatornatagság” nem más, mint a korábbi néven ismert „Szponzorálás” funkció új névváltozata és 2018. június 21-től lépett érvénybe. A névváltoztatás nyomán tehát az eddigi nézők „Szponzorként” való megnevezése is megváltozott és „Tagokká” vált.  Ahhoz, hogy valaki fizetős taggá váljon valamely csatornán, a „Csatlakozás” gombot megnyomva teheti azt meg, amely az adott csatornán látható (amennyiben az alkotó csatornáján elérhető a funkció és azt be is kapcsolta). 

favorite.png



A korábban még csak gaming kategóriájú csatornák számára elérhető kezdeményezést a YouTube csapata már az összes kategóriában ténykedő alkotó számára elérhetővé tette és folyamatosan vezetik be a platformon a csatornatulajdonosok részére.
(Egy régebbi cikkünkben részletesen olvashattok a korábbi funkcióról: https://youtube.blog.hu/2017/09/22/uj_bevetelszerzesi_lehetoseg_a_gaming_csatornakon)

 

channel_membership.png

 

A Csatornatagságok révén a nézők havi 990 Ft-ot befizetve tudnak csatlakozni a csatornádhoz. A tagok ez által számos jutalomban és előnyben részesülhetnek (pl.: jelvények, hangulatjelek és egyedileg meghatározott felajánlott elemek).

 

Mi a plusz benne?

A Csatornatagság esetében olyan egyedi és speciális dolgokat ajánlhat fel az alkotó a tagjai számára, amelyek nem elérhetőek a normál nézőinek, ettől különlegesnek és kiváltságosnak érezhetik magukat ezen megtekintők, többféle egyedi tartalom és eszköz áll rendelkezésre:

  • egyéni bejegyzés a közösségi fülön
  • élő csevegés a nézőkkel,
  • egyéni csatornajelvény,
  • egyéni hangulatjelek,
  • speciális videók a tagok számára

 


youtube.png

medal.png

value.png

 

Szabályok nélkül nem működne

Azonban vannak szabályok, amelyeket be kell tartani és nem lehet felajánlani a Csatornatagsághoz való csatlakozásért cserébe:

law.png

  • négyszemközti személyes találkozás,
  • YouTube-on elérhető tartalom letöltése (akár zenéről van szó),
  • versenyek,
  • sorsjáték vagy lottó,
  • nyereményjáték,
  • gyermekeket megcélzó jutalmak (nem ösztönözheted a gyermekeket arra, hogy kérjék meg a szüleiket, hogy csatlakozhassanak tagként a csatornád nézőtáborához),

 

Feltételek:

A YouTube jelenleg is folyamatosan azon dolgozik, hogy bevezesse a csatornáknál a Csatornatagság funkciót. Akár a YouTube fő webhelyes verziójáról, akár a mobilra letölthető alkalmazásról van szó, különféle feltételeknek kell eleget tenni, hogy elérhetővé váljon a funkció az alkotó számára, ezek a kritériumok az alábbiak:

  • több, mint 50.000 feliratkozó,
  • YouTube Partner Programban való részvétel,
  • 18. életév betöltése,
  • YouTube Közösségi Irányelveknek való megfelelés,
  • az ÁSZF elfogadása,
  • érvényes figyelmeztetések nem fenyegetik a csatornát (nincs strike),


membership.png

 

A Csatornatagság funkció már hazánkban is elérhető szolgáltatás. Az előfizetés lehetőségét pedig már minden alkotó számára elérhetővé tették, akik megfelelnek a fent ismertetett feltételeknek. Ha te is alkotó vagy és szeretnéd bekapcsolni a csatornádon a funkciót, akkor az alábbi lépéseken keresztül teheted meg:

 

  1. Számítógépen jelentkezz be Google-fiókodba.
  2. Nyisd meg a funkciók oldalt a https://youtube.com/channel_memberships címen.
  3. Kattints a Kezdő lépések lehetőségre, és kövesd a képernyőn megjelenő utasításokat.

 

Köszönjük, hogy ma is velünk tartottál és elolvastad cikkünket! 

 

Stay tuned!

 

Források
https://techcrunch.com/2018/06/21/youtube-introduces-channel-memberships-merchandise-and-premieres/
https://www.cnet.com/news/youtube-will-let-creators-set-up-paid-subscriptions-sell-merch/

 

 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása