YouTube mérföldkő - mit mondanak a számok?

2018. június 01. 13:36 - Nagy Gyöngyi

A 2018-as Digital Content NewFronts eseményen a napjainkban ismert és kedvelt digitális világgal kapcsolatos érdekességek és információk hangoztak el – többek között a YouTube platformjáról is.

Ez év trendjeiről esett szó olyan nagy cégektől, előadóktól, mint a BBC NEWS, Digitas, Disney, ESPA, hulu, Twitter, VICE és a YouTube. A felsoroltak közül természetesen az utóbbi felületével kapcsolatos információk azok, amelyeket bemutatunk nektek.

youtuber_2_1.png

1.8 milliárd bejelentkezett felhasználó a YouTube-on havonta

Susan Wojcicki – a YouTube Chief Executive vezetője - előadásából kiderült, hogy napjainkban a YouTube-nak több mint 1.8 milliárd bejelentkezett felhasználója van havonta, már 90 országban és 80 nyelven elérhető a világon. Elmondása szerint a YouTube-nak köszönhetően „bárki számára kinyitják a világot egy mobil telefon és az internetkapcsolat segítségével”.

Robert Kyncl, a YouTube üzleti igazgatója is tartott előadást az eseményen, akinek elmondása szerint az elmúlt évben 7 show-t (YouTube-on megtekinthetőt) forgattak le, mely több mint 700 millió megtekintést generált azóta.

 Deanie Elsner, a Kellogg’s Snacks Divízió elnöke is beszámolt arról, hogy korábban a marketing büdzséjük kis részét fordították csak a digitális platformokra, azonban ez az arány 2018-ra megváltozott és már 60-70%-át fordítják ezeknek a felületeknek a kezelésére.

„2015-ben kezdtek hangsúlyt fordítani az említett cégnél a digitális felületekre való költésre, amelynek mértéke az utolsó évben 300%-ra nőtt. A digitális kampányaik főként a kreativitásra és stratégáira épültek” – Deanie előadásában elhangzottak szerint.

diagram_3.png

Számszerű adatok:

  • a YouTube TV elérhetősége révén az amerikai háztartások több mint 85%-ban jelen van,
  • a Nielsen piackutató cég legfrissebb adatai szerint több mint a 18 és 49 év közöttiek fele az USA-ban alig néz TV-t vagy nincs is előfizetése, de ezeknek az embereknek a 90%-a néz YouTube-ot,
  • a Google Preferred Lineups több 18 és 49 év közöttit ér el havonta, mint bármely más TV csatorna vagy egyéb lejátszó felület,
  • a Ipsos Lab Experiments-re alapozva a YouTube hirdetések (a TV-n) azt mutatták meg, hogy a vásárlási hajlandóság nagy mértékben megnőtt, ennek pontos mértéke pedig átlagosan 47% és külön-külön nézve pedig 35%,
  • a Nielsen Matched Panel Analysis (MPA) kutatásából az is kiderült, hogy a YouTube kampányok 70%-a ért el növekedést az offline értékesítés terén,
  • a TV képernyők a YouTube leggyorsabban növekvő felületei, és 150 millió órás nézési időt számol naponta,
  • a 10-ből közel 7 YouTube megtekintő mondta azt, hogy néz YouTube-ot a TV-n,
  • a 10-ből közel 7 YouTube TV megtekintő mondja azt, hogy fő műsoridőben nézi a TV-n a videós platformot.

    number_1.png

A YouTube hanyatlását már sokszor prediktálták, azonban még mindig úgy tűnik, hogy az ismert videós platform növekvő tendenciát mutat.

Stay tuned!

Forrás:

http://tubularinsights.com/newfronts-2018-video-trends/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr7113929064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.