Mi áll a BuzzFeed sikerének hátterében 1. rész

2015. augusztus 11. 16:48 - Daghistani Péter

A BuzzFeed YouTube csatornái óriási népszerűségnek örvendenek, míg a hasonló hazai médiumok nem igazán tudnak ilyesféle sikereket felmutatni az online videózás terén. Mai blogbejegyzésünkben körbejárjuk a BuzzFeed YouTube csatornáinak varázsát, hiszen rengeteget lehet tőlük tanulni és számos érdekességet is tartogatnak.

buzzfeed_badges.png

Elsőként indokoljuk is meg, hogy miért is érdemes nekünk körbejárni a BuzzFeed világát. Beszéljenek helyettünk a számok, melyek azt mutatják, hogy a fő YouTube csatornájukat több mint 250 millióan nézik havonta, míg a feliratkozók számára közelít a 7 millióhoz. Ezek a számok csak a fő csatornájukra vonatkoznak, így még nem kerültek szóba a színek alapján elnevezett további csatornák, melyek tematikusabb tartalmakkal várják az érdeklődőket, így ha egybevesszük a BuzzFeed család havi YouTube megtekintését, akkor bőven 500 millió fölötti számot kapunk.

A tartalomkategorizálás terén három fő irányt szokás emlegetni a videós tartalmaik terén:

Identitás

Az identitás nagyon fontos tényezővé vált a mai társadalomban, ezt pedig a tartalomgyártóknak is érdemes észben tartaniuk. A BuzzFeed-nél jól tudják ezt, így nem véletlenül, hogy számos olyan tartalom jelenik meg náluk napról-napra, melyek megtekintésével és megosztásával a saját identitásunkon fejleszthetünk, illetve mutathatjuk meg azt a nagyvilág számára.

Információ és segédlet

Az aktualitások általában hagynak némi kérdőjelet az emberek fejében, az ezekkel kapcsolatos kiegészítések pedig rendkívül népszerűek a BuzzFeed oldalán. Nyáron például sokszor hallunk az állatok és a gyermekek autóban hagyásáról, a BuzzFeed pedig emberi példával mutatta be, hogy milyen érzés lehet a kánikulában bezárva lenni.

buzzfeed-puppies-e1424889964411.jpg

Érzelmekre való hatás

A YouTube tele van cuki állatokkal és bébikkel, nagy részük pedig valóban megérdemli a figyelmet, mert megnevetteti és boldogabbá teszi az embereket. Ilyen tartalmak a BuzzFeed esetében is gyakran kerülnek elő, a csatorna pedig remekül választja meg ezeket, így egyáltalán nem tűnnek klisésnek.

Persze ezek a kategóriák számos alkategóriára bonthatóak, de ebbe nem érdemes bővebben belemenni, hiszen nagy részük teljesen triviális.

Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk a sikerükről, meg kell ismernünk azt az elvet és programstratégiát, ami alapján készülnek a tartalmak. Erre a BuzzFeed-ről szóló sorozatunk második részében térünk ki.

Stay Tuned!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr857665022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.