11 mód YouTube feliratkozóid megduplázására

2015. február 06. 11:00 - Kovács Anna Star Network

A hatalmas mennyiségű megtekintések, kedvelések és kommentek egy egyéni videó alatt egy csodálatos dolog és nagyszerű löket az egónak minden alkotó számára. De már nem is számoljuk azon csatornák számát, melyek évek óta aktívak, és nézettségük száma jóval meghaladja feliratkozóik számát. Miért is fontos ez? Nos, ha egy márkát képviselsz vagy egy alkotó vagy, és a videókat egy marketingeszközként használod úgy, mint bármely más médiumot, akkor egy hűséges rajongóbázist kell építened. Bárki meg tudja nézni videóidat, de nem mindenki lesz hajlandó feliratkozni csatornádra, hogy szorosabban elköteleződjenek márkád iránt. És a YouTube megerősítette, hogy a feliratkozók kétszer annyi videót hajlamosak megnézni, mint akik nincsenek feliratkozva. Még milyen ösztönzések is lehetnének? Természetesen megtalálhat a szerencse és több százezer feliratkozót hozhat számodra egyetlen nagyszerű videó, de visszatérve a valóságba, bemutatunk 11 módot, hogyan szerezhetsz több követőt csatornádnak!

#1 Használj kommentárokat, hogy a feliratkozáshoz vezesd nézőidet

Ha szeretnél több feliratkozót, akkor meg kell kérned őket rá! Akár hiszed, akár nem, nem minden néződ, aki szereti a tartalmadat fog gondolkozni csatornádra való feliratkozáson. Lehet, hogy könyvjelzőbe tesznek téged, vagy linkelnek a blogjukra vagy közösségi oldalukra.  Talán mindennap meglátogatják csatornádat, de nem fogják elkövetni a feliratkozást, ezért figyelmeztesd őket erős, cselekvésre biztató (call-to action) kommentárral videóidnál. Érdemes a videó végére tenni ezt a felhívást, az utolsó képkockákhoz, ahogy a Pamkutya és Szomszédnéni Produkciós Iroda is teszi, de használd az Analitika szolgáltatást, hogy megtaláld számodra a legjobb helyet!

11.png

111.png

 

 

 

 

 

 

#2 Készíts egy YouTube csatornaelőzetes videót!

2013-ban a YouTube bevezetett egy nagyszerű marketingeszközt az alkotók számára, méghozzá a ’csatorna’ vagy a ’feliratkozás’ előzetest. Ezt a klipet fel lehet tölteni a csatornád főoldalára és automatikusan elindul, ha egy nem feliratkozott érkezik a nyitóoldaladra. Az automatikus lejátszás megáll, ha a néző feliratkozik (vagy minden alkalommal kikapcsolja). Ez a funkció egy TÖKÉLETES lehetőség számodra, hogy bemutasd márkádat és tartalmadat a nézőnek, szóval készíts egyet még ma!

 

 #3 Légy aktív a Közösségi médián!

A YouTube nem egy sziget (ahogy egy híres költő egyszer nem mondta), és elveszed magadtól feliratkozói bázisod növelésének esélyét, ha nem merészkedsz ki a falai közül. Több mód is van erre. Először is győződj meg arról, hogy közösségi oldalaid a YouTube csatornádhoz vannak kapcsolva, hogy  rajongóbázisod követni tudjon, bárhol is vagy aktív. Nyilvánvalónak tűnik, de mi még mindig látunk összefüggő stratégiai hiányosságokat, ha a társadalmi videómarketingről beszélünk. Feltételezhető, hogy követőid és a potenciális követőid időt fognak fordítani arra, hogy megkeressenek téged az interneten, de könnyebbé teheted dolgukat és biztosíthatsz számukra linkeket.

1111.png

Második természetes dologgá kell hogy váljon, hogy aktív vagy a közösségi oldalakon és linkeket posztolsz az új vagy legnépszerűbb videóidról. Ezzel értesíted követőidet és lehetőséget adsz nekik arra, hogy kedveljék, megosszák, retweet-eljék, vagy revine-olják videódat, így még több emberhez juthatsz el. Eredmény!

#4 Kövess következetes posztolási menetrendet!

Ha a nézőid tudják, hogy videót fogsz posztolni nagyjából ugyanakkor minden nap, vagy minden héten, vagy minden második héten és meg is akarják néni, rá fognak hangolódni. Minél inkább ráhangolódnak, annál valószínűbb, hogy elköteleződnek csatornád mellett. Tehát döntsd el, hogy ez megvalósítható-e számodra és ha igen, akkor készíts egy menetrendet és ragaszkodj hozzá!

 11111.png

 

#5 Együttműködés, együttműködés, együttműködés!

A többi YouTube alkotókkal együttműködni egy zseniális módja annak, hogy megduplázd közönségedet és új potenciális feliratkozókat is elérj. Ehhez nem kell olyan nagynak lenned, mint iJustine és Shane, hogy ez működjön. Nézd meg a hozzád hasonló youtubereket és érd el, hogy közösen készítsetek egy videóprojektet. Ne felejtsétek el egymás csatornáját és közösségi oldalait keresztpromóciózni!

#6 Érd el Top Fanjaidat!

A Videókezelő felületen megnézheted, hogy mely követőid lépnek veled és csatornáddal interakcióba a legtöbbször. Ezzel az információval a kezedben elérheted és megkérheted őket, hogy promótáljanak téged a közösségi oldalaikon keresztül, a Google+-on is természetesen. Ne felejtsd el visszafelé is megtenni ezt nekik. 

111111.png

 

#7 Optimalizálj, hogy a kulcsszavas kereséseknél is megtaláljanak!

Lejárt lemeznek tűnhet, de az, hogy optimalizáld videós tartalmaidat, hogy szerepelj a keresési eredményekben azt jelenti, hogy optimalizáld videós tartalmaidat, hogy szerepelj a keresési eredményekben. Ha egy felhasználó a legjobb almáspite receptet szeretné, valószínűleg ez a kifejezés lesz, amit beír, hogy megtalálja a legrelevánsabb videót. Ha úgy gondolod, hogy tényleg neked van a legjobb almás pite recepted, add a YouTube tudtára a címmel, leírással és címkékkel, stb. Nagyszerű keresés eredmény = nagyszerű videó = több feliratkozó!

1111111.png

#8 Köteleződj el nézőiddel és jelenlegi feliratkozóiddal!

Ha szeretnéd növelni feliratkozói bázisodat, akkor egy videófeltöltés után nem sétálhatsz el csak úgy. Ha a videód jó (vagy esetleg rossz) a nézők kommentálni szeretnének alá. Ez egy jó alkalom arra, hogy válaszolj, interakcióba lépj ezekkel a nézőiddel és feliratkozóiddá tedd őket. Jó példa AvianaRahl csatornája, hiszen gyakran és jól kommunikál közönségével!

11111111.png

#9 Készíts lejátszási listákat

A lejátszási listák esélyt adnak az alkotóknak, hogy kétszer jelenjenek meg a YouTube keresési eredmények között. Nem arról beszélünk, hogy gyűjts ki minden videót, amiben Rihanna megjelent, de készíts lejátszási listákat, amelyek relevánsak márkádhoz. Ezek lehetnek lejátszási listák, melyek csak a saját videóidat tartalmazzák, de hozzáadhatsz videókat más csatornákról is.

111111111.png

 

Ugyanazokat az optimalizálási szabályokat lehet alkalmazni, ha a lejátszási listád egy tisztességes keresési helyet kap, és releváns és hasznos tartalmat nyújt a nézőknek, akkor még több feliratkozót fogsz vonzani. 

1111111111.png

#10 Adj YouTube feliratkozói gombot a blogodhoz!

Ha van weboldalad, vagy blogod és YouTube csatornád is, akkor miért ne vezetnéd az oldalad felhasználóit a feliratkozásra egy praktikus feliratkozói gombbal – akárcsak a ShopBuilder tette.

11111111111.png

#11 Adj okot nézőidnek a feliratkozásra!

Ez egy olyan terület, amiben nem nagyon tudunk segíteni neked, ugyanis csak Te tudod, hogy mi teszi csatornádat és tartalmadat különlegessé és egyedivé. Csak te tudod, hogy mi a szenvedélyed és hogyan kell azt közvetíteni a nézőid felé. Találd meg a tökéletes kombinációját a professzionalizmusnak, az egyediségnek és folytonosságnak, legyél egy piaci rés és mutasd meg a világnak, hogy mit tudsz nyújtani!

Reméljük sikerült hasznos tanácsokkal és egy érdekes cikkel szolgálnunk számotokra, ha tetszett, osszátok meg barátaitokkal is! 

Stay tuned!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr407145273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.02.07. 09:46:18

A 12. módszer. linkeld a csatornádat, kapcsolodó cikkekhez :D hasznos volt köszi! (és tényleg linkelem :úgy is most lettem kész az új élőszereplős filmemmel)
www.youtube.com/channel/UC8keQgws3FyALia8zuYhplA

2015.02.07. 09:50:36

Egyébként szerintem a feliratkozás nem olyan fontos. Volt már vagy 20 YT csatim, kerestem is velük pénzt nem is keveset, mert full zene albumokat töltöttem fel, vagy olyat ami még nem kerüld a Contetnt ID kése alá, vagy olyat ami engedélyezve volt pénzkeresésre, tehát nem 3. fél, sem letiltott stb...De akik feliratkoztak, (legutoljára 560) azok mindig csak arra az egy albumra ami őket érdekelte. Igaz egyedi tartalomnál, nyilván ez nem így van.