A mobileszközök átvették a hatalmat a YouTube-on

2014. november 26. 10:42 - Farkas Dániel - HD

A YouTube megtekintések 50%-a mobilról érkezik!

Már egy jó ideje annak, hogy a YouTube frissítette a mobilokról érkező YouTube megtekintések statisztikáit. Legutóbb, amit erről hallhattunk, hogy globálisan a teljes forgalom 41%-a  érkezik a mobilkészülékekről (tablet és okostelefon együttvéve), de most Susan Wojcicki, a YouTube vezérigazgatója megerősítette, hogy ez a szám már 50% fölé emelkedett. Egyre többen nézzük tehát az oldalon lévő videós tartalmakat okostelefonokról és tabletekről, amely jelentősen hozzájárul az évenkénti 50%-os megtekintési idő növekedéshez.

mobile-YouTube.jpg

Wojcicki a Code/Mobil konferencián tartott beszédében elismerte, hogy a YouTube alkalmazás Google Play-en és Apple Store-ben való megjelenése is hozzájárult a mobilról érkező megtekintések növekedéséhez. Azt is megerősítette, hogy: „A mobil szuper fontos. Azt gondolom ez minden üzletnek fontos jelenleg.”

A mobilizálódás tehát rendkívüli mértékben felgyorsult világszerte, amelyben természetesen Magyarország sem marad el, hiszen jelenleg a megtekintések több, mint 20%-a érkezik mobil eszközökről hazánkban.

Új eszköz a láthatáron

A szakemberek azonban már előrébb tekintenek, hiszen egy újabb jelentős platform követel magának egyre nagyobb figyelmet napjainkban. Az okos televíziókon történő megtekintések növekedésében hatalmas szerepe van az új YouTube alkalmazásnak, amely már lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy könnyedén tekintsenek meg videókat a korábbi nehézkes kezeléssel szemben. A kezelhetőség javításában nem a televíziók irányító kapcsolóit vagy billentyűzetet hívták segítségül, hanem az okostelefonokat és tableteket. Egy gyors párosítási folyamat után egyetlen gombnyomással tudunk tartalmakat megjeleníteni televíziónkon a telefonunk segítségével és akár játszási listákat is beállíthatunk.

Smart Phone connect to Smart Tv.jpg

Egyre inkább beigazolódni látszik az a vízió, hogy televíziókat már nem a szokványos módon használjuk, hanem csupán egy megjelenítési eszközként (hívhatnánk monitornak is) és azokat a tartalmakat jelenítjük meg rajta, amit éppen szeretnénk (VOD – Video On Demand).

A YouTube-nak kifejezetten nagy szerepe lehet ezen a téren olyan piacokon (így Magyarországon is), ahol a felhasználók kevésbé hajlandóak fizetős streaming szolgáltatásokat megvenni és ezért nem is használják ki a tévék „okosságát”. A YouTube ezzel szemben ingyenes mindenki számára, amely egy jó indikátora lehet a felhasználók viselkedésének változására..

YouTube Smart Tv.jpg

A következő 1-2 esztendőben érdemes lesz ezeket a trendeket figyelemmel kísérni és lehetőség szerint kihasználni a változások adta lehetőségeket. Ha tetszett cikkünk, akkor oszd meg te is barátiddal, hogy ők se maradjanak le a YouTube újdonságairól.

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr276890277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.