Példaértékű YouTube kampány a Pöttyöstől

2014. április 17. 11:10 - Farkas Dániel - HD

Az elmúlt napokban egyre többet találkozunk a Pöttyös Túró Rudi kampányvideóival a YouTube-on, amellyel kapcsolatban rögtön megfogalmazódott bennünk egy gondolat: „Végre valaki külön a YouTube-ra gyártott reklám tartalmat”. Méghozzá ügyesen!

A Pöttyös Túró Rudi csatornáján jelenleg 57 videó érhető el, amelyek néhány kivétellel az aktuális kampányhoz kapcsolódnak. A videók lényege, hogy egy-egy élethelyzetet idéz fel, amelyekre tökéletes megoldás egy Pöttyös. Ezek a termékek természetesen a boltokban is elérhetőek (kissé hasonlóan mint a névre szóló Coca Cola).

Pöttyös videók screenshot.PNG

Versetszavalós Pöttyös - https://www.youtube.com/watch?v=9iuVR0Wqz6I

A kampány remekül bevonja a felhasználókat, hiszen mindenki megtalálhatja a rá jellemző élethelyzetet, cselekvést.  A számos videó egyenként és sorozatként is képes a márka üzenetét hordozni, azaz egy Pöttyöst bármikor, bármilyen alkalomra elfogyaszthatunk.

A tartalmak folyamatosan kerülnek fel a YouTube csatornára és ha a sorszámozásnak hinni lehet, akkor 150 körüli videóra lehet majd számítani, ami igencsak jelentős mennyiség.  

A sorozatjelleg végett kialakulhat a felhasználókban egyfajta tudatosság is az új videók keresése iránt. A sorozatosság továbbá lehetővé teszi azt, hogy ne unjunk rá egy adott tartalomra, hiszen minden esetben más és más videót tekinthetünk meg. Sok hirdető nem figyelt erre az elmúlt időszakban, gondoljunk csak a Gilette ejtőernyős videójára, ami már-már Pavlovi reflexeket váltott ki az emberekből a „Skip” gombra kattintás iránt.

Külföldön már számos hatékony kampányt láthattunk arra vonatkozólag, hogy egy márka felismerte a YouTube jelentőségét és kifejezetten a felületre készített reklám videókat. Az egyik legnépszerűbb példája ennek a Burger King kampánya, melyben 64 különálló videót készített el a megbízott ügynökség kifejezetten a YouTube felületére. A kampány sikerességét az adta, hogy a 64 videó mindegyike csak 1-1 videó előtt volt értelmezhető, hiszen konkrétan arról szólt, hogy a „Milyen rossz a nézőnek, hogy pl: Miley Cyru klippje előtt egy Burger King reklámot kell megnéznie”.

burger king.PNG

Videó szintű reklámozás a YouTube-on

A kampányról az alábbi linkre kattintva olvashattok bővebben. Érdemes megnézni minden marketingesnek, hiszen rendkívül nagy sikert aratottak a reklámok.

A Pöttyös esetében ilyen mértékű célzásról nem beszélhetünk, azonban érezhető tudatosság, hiszen a hétfői napon hétfővel kapcsolatos Pöttyös hirdetést láttunk, amely nagyon üdvözítő és követendő mindenki számára.

A YouTube kampány amellett, hogy segít a célcsoport elérés növelésében (főleg a fiatal korosztályok esetében), még tesztelésre is lehetőséget ad, hiszen amelyik videós tartalmak virálisan is jól terjednek, azok minden bizonnyal más médiumokon is jobb fogadtatásnak örvendenek majd.

Mindent összevetve egy hatalmas Piros „Pöttyös” Pont a cégnek a kampányért, hiszen remekül használja ki a YouTube nyújtotta lehetőségeket. Reméljük egyre többen fogják majd követni a Pöttyös példáját.

Ha tetszett cikkünk, akkor ne habozz a megosztással, hogy minélt többen tudomást szerezhessenek erről a kreatív YouTube kampányról.

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr66030579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.