YouTube Times - a TOP magyar hírcsatornák

2013. november 08. 10:29 - N Gábor

yt news.jpg

Az októberben indított cikksorozatban foglalkoztunk már a gasztronómia, a smink illetve a játék csatornákkal. A legújabb részében a hazai hírvideókat veséztük ki alaposabban. Utánajártunk, hogy mit néz a magyar az esti híradó mellett.

 

Híroldalakba, hírblogokba úton-útfélen bele lehet botlani, az aktuális történésekről kevesen számolnak be videón keresztül: a top tíz csatorna átlagos nézettsége nem haladja meg a két és fél milliót. Ez magasabb, mint a gasztro- vagy divatcsatornák átlaga, de a lista végén szereplők csupán pár száz megtekintéssel büszkélkedhetnek.

Nézzünk meg néhány csatornát a legnépszerűbbek közül:

444

Videószám: 137    Megtekintések: 2 437 837  Feliratkozók: 6 174

444.png

444, felkiáltójelek, négy!44!4!! Ez üvölt ránk az egész csatornából, ahogy megnyitjuk a kezdőoldalt. Miért jó így felépíteni egy csatornát? A több, mint 2 millió nézettségért.

Maga az oldal áprilisban indult és letarolt minden létező felületet. A csatornán szereplő Google Plus és Facebook link csak kettő a rengeteg megjelenés közül, van még Instagram, Twitter, ask.fm, Mixcloud, és akinek még ez sem elég, az hírlevélre is feliratkozhat. Az all-in stratégia, és a sajátos fogalmazási stílus megtette a hatását, hamar a vezető hírportálok közé küzdötte fel magát. A YouTube csatornán ugyanezt a féktelenséget kapjuk: Új Péter szakállas bemutatkozásán túl Mark Zuckerbergtől kezdve, bajai oknyomozáson át, a fekete Bentley-ig van itt minden.

ATV

Videószám: 9 211  Megtekintések: 5 485 156    Feliratkozók: 12 459

atv.png

Jómagam nem vagyok rendszeres nézőjük, de el kell ismerni, a YouTube csatorna felépítése követendő példa mindenkinek. A tartalom megegyezik a TV-ben látottakkal: politikai hírek, interjúk, kommentár nélküli videóriportok hazánkból. A legnézettebbek között szerepel az Orbán Viktort „lebuktató” videó, illetve a vidám buszsofőr bemutatója, akinek története bejárta az országot.

A csatornát megnyitva mindent a helyén találunk: van egyedi cover fotó, profilkép, sőt, linkeket is kapunk a Facebookra, Twitterre, és persze az atv.hu-ra. Az Ismertető részben egy korrekt leírás szerepel, és a Feliratkozás gomb melletti több mint 12 ezres szám is a feliratkozásra biztat. Ezek a beállítások alap dolognak tűnhetnek, és tényleg azok. Ne feledkezzünk meg róluk.

TV2

Videószám: 1 268   Megtekintések: 4 333 294    Feliratkozók: 2 199

tv2.png

A TV2 a YouTube-ot választotta a saját felületének, és jól tette: 1218 videójával 4 milliónál is magasabb nézettséget szerzett. A csatorna erősen bulváros, aki sztárvilág-orientált, az itt bátran kiélheti magát. A legnépszerűbb tartalom az „Ének iskolája” műsor videói, a gyerekekről szóló tehetségkutató videói egyenként több tízezres nézettséget tudhatnak magukénak.

A csatorna felépítése itt már egy fokkal gyengébb az előzőeknél: hiányzik a cover fotó, és a kezdőoldalon is csak a legújabb feltöltésekből találunk néhányat, nem indul el magától semmilyen videó. A leírás, a linkek viszont rendben vannak, és a videók megosztásai szépen generálják a megtekintéseket. A feliratkozók száma viszonylag kevés a toplistában elért helyezéséhez képest, úgy tűnik, az emberek inkább a TV-ben kíváncsiak rendszeresen a műsorokra.

Nemzeti Televízió

Videószám: 416    Megtekintések: 4 045 301    Feliratkozók: 8 122

n1tv.png

Egy erősen politikai beállítottságú csatornával van dolgunk, aki a toplistánk negyedik helyét birtokolja. A politikai nézetek helyességét eldönteni nem az én tisztem, viszont szakmai szemmel nézve remek az összkép. A tartalom összhangban van, nincs a stílustól elütő videó, és a legnagyobb nézettséget kapottak a megosztásoknak köszönhetik a sikert. A logó a helyén van, a Comic Sansra hajazó „első nemzeti televízió” felirat már kevésbé, és a Facebook oldal linkjét is hiányoltam. A főoldal viszont korrekten össze lett rakva, van kiemelt videó, és az Ismertető rész is ki van töltve. A karbantartás meghozta a gyümölcsét, a csatorna elérte a 4 millió megtekintést, és a 8 ezer feliratkozót.

HVG

Videószám: 260  Megtekintések: 226 005    Feliratkozók: 844

hvg.png

Hatalmas lehetőség van benne, mivel szinte minden részletre odafigyeltek: jók a videók, korrekten fel van építve és kitöltve minden, linkek is vannak, és mégsem jön az a hatalmas nézettség. Testvéroldalához képest bő félmillióval kevesebb a megtekintése. A kategorizálás sokat segít: a HVG techline-on az érdeklődő tudja, mire számíthat, viszont a HVG YouTube csatornáján teljesen vegyesen szerepelnek a videók. A megosztásokban sem erős, a legnépszerűbb videókat leszámítva nagyon kevés helyre jutott el a csatorna tartalma. Nagyobb aktivitással meglenne a lehetőség a nézettség emelésére.

Gazdaság TV

Videószám: 593     Megtekintések: 61 579      Feliratkozók: 192

gazdasag.JPG

A toplista végéhez közeledve erősen csökken a csatornánkénti megtekintések száma, és a téma is változik: itt már elsősorban szűkebb rétegek kiszolgálása a cél. Így van ez a Gazdaság TV YouTube oldalával is, ők az előbbiekhez képest egy kisebb csoporthoz szólnak.

A videók 2-3 naponta kerülnek fel a csatornára, jó minőségben, egy-egy szolgáltatást vagy piac eseményt bemutatva. A Bennfentes-hez hasonló - több videóban megjelenő "szituáció" - különösen jó megoldás, hiszen egy szárazni tekinthető témakör bemutatása is érdekessé válik tőle.

A csatorna mostani előnye - szűk piacnak releváns információkat ad - később a növekedés gátja lesz, szükséges lesz a YouTube felhasználók nagyobb rétegeit is érdeklő általános pénzügyi tartalmak gyártása is.

Mi az oka a magyar online hírcsatornák látszólagos népszerűtlenségének?

Inkább a társadalmilag különösen fontos, illetve a bulváros hírekről szóló videók jutnak magasabb nézettséghez, nem az "igazi", esti híradó-szerű műsorok. A legnépszerűbb csatornák megtekintéseinek nagy részét az ilyen populáris videók hozzák. A másik ok pedig a saját szolgáltatások bevezetése. Az Index az indavideót használja, az RTL Klub pedig a regisztrációhoz kötött RTL Most DRM-el ellátott szolgáltatására épít.

Mitől lehet felkapott egy hírcsatorna?

Tegyük fel, hogy az általunk szolgáltatott tartalom minőségi, és gondosan elkészítve töltögetjük fel a YouTube csatornánkra. Ha sokat töltünk fel, az több nézettséget hozna? Nem mindig. 1 286 videóval is leragadhatunk félmillió körüli megtekintésnél (Belföldi hírek), ellenben 137 videóval össze lehet gyűjteni majdnem két és fél millió feletti értéket (444). Mitől függ akkor a népszerűség? Nem mindegy, mennyire foglalkozunk videóinkkal. Hazánkban az emberek maguktól egyre kevésbé keresnek rá hírekre a YouTube-on:

 

Keresések száma a Hírek kategóriában a YouTube-on (Magyarország)

hírkeresés yt.jpg

 

Ellenben minél több helyen van megosztva az adott tartalom, és minél többször kerül ki más oldalakra is, annál magasabbra emelkedik a megtekintések száma. A grafikonon csodálatosan látszik az összefüggés:

 

Kamu világsztár a Szigeten - HVGonline

sharestats.png

Saját csatornánk van? Használjuk azt a Share gombot!

 

A fenti elemzéseken túl természetesen találhatóak még további hírcsatornák is hazánkban, a következő táblázatban összegyűjtöttük a TOP hírcsatornák elérhetőségeit és legfontosabb számait (a 2013. november 6-ai adatok alapján): 

Csatorna név

Videók

Megtekintések

Feliratkozók

http://www.youtube.com/user/ATVzrt

9 211

5 485 156

12 459

http://www.youtube.com/user/hir24web

480

4 619 117

13 301

http://www.youtube.com/user/tv2official

1 268

4 333 294

2 199

http://www.youtube.com/user/nemzeti1tv

416

4 045 301

8 122

http://www.youtube.com/user/jetivideo

137

2 437 837

6 174

http://www.youtube.com/user/ultramedia48

140

1 415 183

1 104

http://www.youtube.com/user/noltv

453

905 724

310

http://www.youtube.com/user/HVGtechline

104

702 622

194

http://www.youtube.com/user/BelfoldiHirek

1 286

591 276

71

http://www.youtube.com/user/HVGonline

260

226 005

844

http://www.youtube.com/user/EgyetemTV

886

165 729

134

http://www.youtube.com/user/portfoliohuvideo

174

115 823

309

http://www.youtube.com/user/gazdasagtv

593

61 579

192

http://www.youtube.com/user/kanadaimagyartv

179

28 796

78

 

Ha tetszett a cikkünk, akkor lájkold és oszd meg ismerőseiddel a közösségi gombok segítségével!

Köszönjük!

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr995617996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.