Hirdetési típusok a YouTube-on

2013. október 03. 11:15 - Farkas Dániel - HD

Legújabb cikkünkben egy igazán hiánypótló témát vettünk elő, amellyel kapcsolatban rengeteg kérdést kaptunk tőletek az elmúlt egy évben. A téma nem más, mint a YouTube-on elérhető hirdetési formátumok és annak szabályai. Az alábbi leírásunkban a felületen jelenleg elérhető összes hirdetési típust bemutatjuk.

Alapvetően három típusú hirdetést különböztetünk meg a YouTube felületén, a videós, a képes és a szöveges hirdetéseket. Az alábbi ábra a videós és képes típusok fajtáit ábrázolja azok megjelenési helyeivel kiegészítve:

youtube-hirdetes2.pngA YouTube hirdetések fajtái

Videós Hirdetések (TrueView)

 

A videós hirdetésekkel hivatalos neve TrueView, amelyből 3 különböző típusú létezik világszerte. Hazánkban ebből jelenleg mind a 3 típus elérhető. A TrueView hirdetések feladását az AdWordsben tudjuk megtenni, méghozzá úgy, hogy külön videós kampányt hozunk létre. Ide kattintva magyar nyelvű videós segítséget kaphatunk a kampány létrehozásában.

1. In-Stream TrueView hirdetés

A legtöbben talán ezt a formátumot ismerik (más néven Pre Roll), amely az egyes videók előtt jelenik meg automatikusan elindulva. Magyarországon a felhasználóknak 5 másodperc eltelte után lehetőségük van tovább lépni a hirdetésről amennyiben nem szeretnék azt végig nézni. Kiegészítő bannert is feltölthetünk az In-Stream hirdetésünkhöz, amely a videó továbbléptetése esetén is megjelenik a videó oldal jobb felső sarkában bannerként.

In-Stream hirdetés.PNGIn-Stream TrueView hirdetés a YouTube-on

A hirdetés bármilyen hosszúságú videó lehet, azonban érdemes 20-30 másodpercre korlátoznunk mondanivalónkat, ha hatékony eredményt akarunk elérni.

A legtöbbek által feltett kérdés a In-Stream hirdetések kapcsán, hogy mikortól kell fizetnie a hirdetőknek. Erre kétféle szabályt alkalmaz a Google, az első, amikor a videó nem hosszabb 30 másodpercnél. Ilyen esetben csak akkor kell a hirdetőnek fizetnie, ha a felhasználók végig nézik a teljes videót, vagy rákattintanak arra. A 30 másodpercnél hosszabb hirdetés esetében pedig a 30. másodperc elteltével vagy kattintás után kerül pénzbe megjelenni.

Manapság egyre több hirdető kezdi felismerni ebben a hirdetési formátumban rejlő hatalmas lehetőséget, mivel nem ritka, hogy 4-7 forintos áron tudjuk elérni a felhasználókat (CPV - Cost Per View). A tömegmédiumokkal szemben hatalmas előnye a YouTube-nak, hogy nagyon jól targetálhatóak demográfiailag hirdetéseink. A jövőben minden bizonnyal nagyságrendekkel megemelkedik majd a multinacionális márkák hirdetési aktivitása a felületen.

2. In-Search TrueView hirdetés

A YouTube-on lehetőségünk van keresési oldalakon hirdetni videóinkat kulcsszavas célzási (kontextuális) megoldással. Ilyenkor a felhasználók akkor látják hirdetéseinket, amikor a YouTube-on rákeresnek arra az adott kulcsszóra vagy azzal kapcsolatos kifejezésre amire kampányunkat céloztuk.

keresés hirdetés.PNGMaximum két hirdetés jelenhet meg felül a videó találati oldalon

Ebben az esetben akkor kell fizetnünk a hirdetésért ha a felhasználó arra rákattint. Ilyenkor nem számít, hogy mekkora részét tekinti meg a videónak, hiszen a kattintással már kifejezte érdeklődését a tartalmunk iránt.

A kattintási árak itt sem túl magasak, azonban az elérés is igen alacsony jelenleg még hazánkban, így inkább az In-Strem hirdetés kiegészítéseként érdemes használni.

3. In-Display TrueView hirdetés

Az In-Display formátum esetében a videó megtekintési oldal ajánló sávjában jelenik meg hirdetésünk. A formátumra ugyanazok a jellemzők igazak, mint az In-Search hirdetésre, így külön ezt nem taglalnánk még újra.

ajánló hirdetés.PNGAz autógyártók igencsak aktívak a YouTube-on a konkurensükre való hirdetés kapcsán

In-Display megjelenítési hirdetés néven érhető el az AdWords felületén. Ezt a formátumot is remekül lehet célozni, mint ahogy a beszúrt képen is látható.

Képes Hirdetések

 

1. MPU (300x250 Banner)

A legtöbbek által használt hirdetési formátum a YouTube felületén. A Display kampányok rendszerint egyik legjobban teljesítő eleme szokott lenni tapasztalataink szerint a YouTube-on megjelenített 300x250-es Banner hirdetés.

300x250.PNG300x250-es bannerhirdetés

A hirdetés az AdWords Display hirdetéseknél vihető fel és akár videó URL szinten is tudjuk célozni. Véleményünk szerint napjaink egyik legjobban pozicionálható hirdetési formátuma a 300x250 pixel méretű banner. Formátumát tekintve lehet statikus kép és flash is.

Kattintási árai a Display rendszer átlagához képest kis mértékben magasabbak, azonban konverziókra vonatkozva az egyik leghatékonyabb felület.

2. InVideo (Képes Fedvény)


Az InVideo hirdetések esetében a videókon tudunk képes fedvény hirdetéseket megjeleníteni. Ennek mérete 468x60 px, amelyet ugyancsak az AdWords Display kampány készítőjében tudunk létrehozni.

hirdetések.PNG300x250-es bannerhirdetés kiegészítő Overlay bannerrel

A Fedvény hirdetéshez feltölthetünk egy kiegészítő 300x250 px nagyságú bannert is, amely nem tűnik el abban az esetben, ha a felhasználó a videón kikapcsolja az azon futó Overlay-t. A formátum sokak által kedvelt, azonban általánosságban elmondható, hogy kevésbé hatékony mint a 300x250-es jobb felső sarokban megjelenő formátum.

Szöveges Hirdetés

 

A YouTube-on az egyik legtöbbet megjelenő hirdetési típus a Szöveges Fedvény (Overlay) hirdetés. Az AdWords felületén a Display kampányoknál adható meg a megjeleníteni kívánt szövegünk. Átkattintási arányát tekintve a leggyengébben teljesítő YouTube formátum.

overlay szöveges.pngSzöveges fedvény Hirdetés

A Google néhány esetben hármat is megjelenít egymás alatt a Szöveges Fedvény hirdetésből, amelyet ugyancsak egyetlen kattintással ki tudnak kapcsolni a felhasználók.

Masthead Lite Hirdetés

 

Július 7-től Magyarországon is elérhetővé vált a Masthead Lite hirdetési formátum a YouTube kezdőlapján. Alapvetően egy 760x150 pixel méretű banner jelenik meg, amely két részből tevődik össze, hiszen egy 495x150 pixel nagyságú kép (flash is lehet) és egy 265x150 pixel nagyságú videó boxból áll. Az alábbi képen látható a Masthead Lite kinézete:

MastHead Lite.pngA kezdőoldal tetején jelenik meg

A hirdetés igénybevételéhez rendelkeznünk kell egy a videóval a YouTube-on. Alapvetően két opció áll rendelkezésünkre a videós hirdetés esetében. Az egyik, hogy automatikusan elindul hang nélkül a videónk és 30 másodpercig fut, a másik, hogy kattintásra indul el, de ekkor már hanggal. Természetesen az autoplay típus választása esetén a videóra történő kattintás hatására a lejátszás újra indul hang kíséretében.

A Masthead Lite rendelkezik olyan típussal is, ami ha rákattintunk a hirdetésre, akkor egy 970x500 pixel nagyságú videó ablakká nagyítódik ki. Az alábbi képen látható ennek kinézete:

expandable jobb.jpgKinyíló Masthead Lite videó hirdetés típus

A hirdetési formátum a nagyobb márkákat igyekszik kiszolgálni, hiszen nincs lehetőség demográfiai szegmentálásra a látogatók között. A többi YouTube hirdetéssel ellentétben a Masthead Lite-ot nem az AdWords hirdetéskezelőn keresztül lehet feladni, hanem a Google helyi munkatársait kell ezzel kapcsolatban megkeresni. Egyedi azért is, mert a hirdetést időalapon lehet foglalni, átlagosan napi egységenként. 

Cikkünkben áttekintettük, a YouTube-on elérhető összes hirdetési formátumot. Bízunk benne, hogy minden érdeklődő számára sikerült egy átlátható és kompakt összefoglalást készíteni. Amennyiben további segítségre lenne szükségetek, akkor ide kattintva lépjetek velünk kapcsolatba.

Abban az esetben, ha hasznosnak találtad cikkünket, akkor oszd meg Te is barátaiddal a közösségi gombok segítségével. Köszönjük!

Stay Tuned!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr95503490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DuracellTomi 2013.10.04. 05:44:14

Ha megengedtek egy kis kiegészítőt: az In-Slate formátumot néhány hónapja már megszűntették

Farkas Dániel - HD 2013.10.04. 09:34:09

@DuracellTomi:

Szia,

Köszönjük az észrevételt, pontosítottuk a cikket.

Üdv,
Farkas Dani

hosszuhajulany 2018.10.31. 21:45:10

Sziasztok!

Én felhasználóként közelíteném meg a dolgot: nagyon zavar, hogy a néha igen hosszú videó reklámok mondat közben ugranak be, és a szöveg reklámok is kényelmetlenül kitakarják a videók egy részét, hiába lépek ki, pár mp, és jön egy új. és egy új, és egy új...

Legszívesebben minden hirdetést blokkolnék, de ezek zavarnak a legjobban.
(Megjegyzem, rám épp ezért a banner van a legpozitívabb hatással, mivel én döntöm el, hogy oda nézek-e vagy sem. A banner kevésbé agresszív, és éppen ezért én sem zárkózom el a közvetített tartalomtól)

Van bármilyen lehetőség a videó és az display hirdetések kikapcsolására? Vagy az összesre?

Természetesen akár elő is fizetnék a youtube-ra, ha ez garantálná, hogy nem lesz több hirdetés.