YouTube Csatorna hibák

2013. május 14. 14:39 - Deli Norbert - HD

 hazai cégek YouTube csatorna használati arány nagyon alacsony még mindig. Ennek az állapotnak a megváltoztatását tűzte ki célként a magyar Google/YouTube csapat. Múlt héten sajtótájékoztatót tartottak, valamint összehívták a magyar YouTube "sztárokat", hogy a lengyel előadók segítségével betekintést nyújtsanak nekik a lehetőségekről.

Olyan sztárok és csatorna kezelői jelentek meg, mint a Pamkutya, a TV2 Naplóját készítő Dorogi Gabi vagy Éder Krisztián (SP). Akik saját csatornával rendelkeznek, azok legtöbbje is hibákat követ el.

yt csatornak kep.JPG

A lengyel előadók megosztották a saját tapasztalataikat, hogy mik azok a leggyakoribb hibák, amiket a Csatorna tulajdonosok elkövetnek:

   1. Alapvető dolgok nincsenek beállítva/megadva. 

Itt olyan videókra vonatkozó elemekre kell gondolni, mint a videó címe, a leírása vagy a kulcsszavai. Ha ezek hiányoznak, akkor kis esélyünk lesz a videókkal jó pozícióban megjelenni a találati listákon.

   2. Nincs ütemezési stratégia

A Csatornánkra úgy kell tekintenünk, mint egy TV csatornára. Tehát ütemezni és időzíteni kell az új videók megjelenését, így a feliratkozók tudni fogják hogy milyen időközönként kell visszajönniük a csatornánkra az új tartalmakért. Fontos, hogy tényleg tartható ütemezést állítsunk fel, ahhoz mindképp ragaszkodjunk is. 

   3. Korlátozott promóció 

A jó tartalmú csatorna, ahol az első két hibát elkerültük és megjelenünk a találati listákon, még magában biztosan kevés lesz a nagy számú videómegtekintés eléréséhez. Ezt mi is elmondjuk minden oktatáson és ügyféltalálkozón, hogy a YouTube egy relatíve zárt rendszer, az ide feltöltött tartalmakat promóznunk kell minden egyéb felületen. Ez jelentse legalább a honlapot, a céges hírlevelet, a Facebook Oldalunkat.

   4. Ne veszítsük el a kapcsolatot a felhasználókkal

A videókat a felhasználóknak töltjük fel, a Csatornát pedig azért készítjük, hogy rendszerezett formában és időzítve tudjuk nekik átadni az új tartalmakat.

Mivel a YouTube új Csatorna dizájnja támogatja a fórum lehetőséget és a videóknál is hagyhatnak megjegyzéseket, ezért ezeket le kell mindig reagálnunk, kommunikálva a felhasználókkal. 

   5. Ne veszítsük el a Csatorna fókuszát

A Csatorna kialakításakor kell hogy legyen fókusza a csatornának. Ez egyrészt jelenti a célközönséget, az ütemezést, másrészt a videók témáját, esetleg a kialakításukat is.

Olyan ez, mint a Facebook kommunikáció. Ha a rajongóink megszokták, hogy napi 1 releváns posztot osztunk meg velük és hirtelen napi többre emeljük ezt, valamint a posztok általánossal válnak, akkor a rajongók elpártolhatnak tőlünk. 

Ennek az öt hibának az elkerüléséért tegyünk meg mindent, hogy jól működő és népszerű Csatornánk legyen.

Amennyiben tetszett cikkünk, akkor osszátok meg barátaitokkal a közösségi oldalakon és ajánljatok minket bátran!

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr275298263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.