Pi Élete, avagy hogy népszerűsítsünk egy konkrét filmet

2012. november 30. 12:06 - Deli Norbert - HD

Mindig azt gondoljuk a YouTube-ról, hogy főleg olyan márkák, világesemények és folytonos zenei performance-ok globális kommunikálására való, amelyek mindenkihez azonos mértékben és üzenettel eljuttathatóak. Valóban igaz az, hogy a Nyári Olimpia, a Fehér Ház hétköznapjai, vagy a csapatsport márkák trendteremtő vizuális kampányai helyet érdemelnek a YouTube-n, hiszen éppen ezek viralitásának támogatására való a videó megosztó platform. Nem szabad megfeledkezni azonban olyan viszonylag rövid életű dolgokról sem, mint amilyenek a mozifilmek.

A Magyarországon december 20-án a mozikba kerülő Pi élete (Life of Pi) c. filmnek saját csatornája van a YouTube felületén. Olyan teljes értékű brand-felület, amely kizárólag a filmmel kapcsolatos multimédiás tartalmakat és virtuális galériákat gyűjti össze.

youTube csatorna háttér végleges.png

A Pi Élete film YouTube csatornája

A Pí életéhez hasonló film életciklusa tervezhetően maximum 10-12 hónap (reklámkampánnyal, márkatársítással, világkörüli bemutató turnéval, díj jelöléssel és Blue-Ray megjelenéssel, videó játékkal együtt). Ez az az időszak, amíg körbejárja a film azokat a filmszínházat, amik világszerte forgalmazási jogot vásároltak a produkcióra. Ezalatt a YouTube csatorna olyan különleges tájékoztató felületté válik, amit ciklikusan tekint meg sok százezer látogató, de mindig csak a világ egyes helyein, ahol a film bemutatója aktualitást nyer.

A 20th Century Fox által forgalmazott film a videós közösségi felületen teljesen önállóan szerepel (a forgalmazó csak partner csatornaként jelenik meg), legalább olyan kifinomult grafikával, mint amilyennek a mozgókép látványvilága is ígérkezik. Az ilyen típusú látványcsatornák, a márkázott felületek között meglehetősen ritkák, mert olyan filmek közönségek-kommunikációjával nem veszik fel a versenyt, amiknek folytatása várható vagy kultikus jelentőségűek.

A csatornán szakmai szempontból is kiváló minőséget képviselő videó tartalmak vannak, 1080p szuper HD felbontásban. Minden videó hossza rövidebb mint 2:30 perc, és a mozgókép mögött futó hangfájl is jól illeszkedik a látványhoz.

A felület feladata az, hogy olyan várakozást keltsen a filmmel kapcsolatban, amilyent egy ilyen hangvételű filmhez (vallás, filozófia, kaland) nem kötnénk.  A videók feltöltési ideje is erről tanúskodik, és tervezett ciklikusságot mutat. A várakozási idő kommunikációs szempontból értékesebb intervallum, a film valós vetítési ciklusánál és ezt jól mutatja a csatornára feliratkozottak kiemelkedő közel 2000 fős tömege, és az összes megtekintés szám 12 millió felett járó mutatója.

Külön érdemes kiemelni a csatornához illeszkedő landoló oldalt, amelyet a felső kattintható bannerből lehet elérni.  A felület vizuális adottságai talán nem egyedülállóak a szórakoztatóipar legelterjedtebb szegmensében, de mindenképpen figyelemreméltó a YouTube videók beágyazásának professzionális módja, a watch more video menüpont alatt.

A Pi élete/Life of Pi mint alapozó kulcsszó, jól szerepel minden feliratban, a márkázás alátámasztása az: Oscar-díjas Ang Lee és a következő Avatar kulcsszavaival került pozicionálásra.

A videó leírásokban megfigyelhető az a jelenség, amit úgy hívunk: a tartalom amit nem kívánnak helyzetbe hozni a keresőmotorok által. A leírások rövidek, és láthatóan inkább a szállóigévé válás útján haladnak, mintsem az indexálásnak kedveznek. Teli vannak idézetekkel és elvont fogalmak ismétlésével.

A videók külön-külön is népszerűek, és a felhasználók kommentjei sem szűkre szabottak. Egyes esetekben több mint 9 millió megtekintésre 1200 komment jut.

Life-of-Pi-3D-poster.jpg3D-ben lenyűgöző élményt nyújt a készítők szerint

A film különös multimédiás bázist alkotott, YouTube brand channel megjelenése pedig kiváló példa a filmforgalmazás és a nálunk kevéssé ismert mozi-marketing világában. A film teaser kampányét érdemes tanulmányozni egyéb közösségi felületek fókuszában is (http://movies.yahoo.com/movie/life-of-pi/custom-1/)

Szakmai szempontból nézve nagyon hatékony eszköz egy film promóciójára a YouTube felülete. Alapvetően a hazai fogyasztókra is az jellemző, hogy szeretnek utána nézni egy film előzetesének, amely sok esetben a YouTube felületén keresztül történik. A jól kialakított csatorna (háttérkép, leírások, lejátszási listák, stb.) segít beterelni az érdeklődőket a mozikba.

Gondoljunk csak saját magunkra. Amikor érdeklődünk valamilyen film után, akkor megnézzük annak előzetesét, weboldalát és minden érdekes tartalmat ami elérhető a film előtt és után (pl.: extrák). Egy YouTube csatorna ezeknek a tartalmaknak közös aggregátora és kiindulóhelye lehet, amely akár jegyvásárlási oldalra is mutathat.

Érdekes, hogy a magyar mozik miért nem használják ki az ebben rejlő lehetőségeket. A Cinema City esetében kézenfekvő lehetne egy komoly YouTube csatorna, hiszen rengeteg videós tartalommal rendelkezik (előzetesek, tv reklámok). Meggyőződésünk, hogy komoly segítség lenne az érdeklődés felkeltésétől kezdve egészen a  jegyárusításig egy professzionálisan menedzselt YouTube felület.

Összességében a film nagyon komoly elismerésnek örvend világszerte, számos díjat begyűjtött már különböző filmfesztiválokon. Az alábbi linken egy magyar feliratos ajánlást láthatunk James Cameron-tól, hogy miért is érdemes megnézni ezt a filmet.

Amennyiben érdekesnek találtad cikkünket, akkor ne habozz megosztani barátaiddal ezt a közösségi gombok segítségével.

Stay Tuned!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr694919905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.