Elindult YouTube marketing blogunk

2012. október 15. 15:10 - Deli Norbert - HD

kezdő bejegyzés

 

Mára ott tart a telekommunikáció, hogy nap-nap után olyan szoftverek és programok látnak napvilágot, amik megváltoztatják az internetezők szokásait és fogalomvilágát a felhasználói magatartásról.

A YouTube hódító útja is hasonló. A videó megosztó azok közé az internetes oldalak közé tartozik, amik megváltoztatták a zenehallgatásról, film megtekintésről alkotott egész képünket. A Google egyik legnépszerűbb és legnagyobb felhasználói bázissal rendelkező terméke a YouTube.

Az Adobe Flash Video és a HTML5 újítására támaszkodó rendszer a felhasználók által generált tartalmakból építkezik, és teszi lehetővé a hozzáférést.

A megosztó 2005 februárjában indult világhódító útjára angol nyelven. 2007 júniusától kezdte elindítani lokális csatornáit, ami lehetővé tette, hogy adott országokban feltöltött tartalmak elsősorban jelenjenek meg a videó megosztó felületén adott nyelven, valamint hogy a precíz reklámelhelyezések is lehetővé váljanak a YouTube-on. Az első regionális csatorna a brazil volt, portugál nyelvű elérésben; ezt a francia követte, majd a Google európai főhadiszállásának központja Írország. 2007 végére már a jelenlegi 41 regionális csatorna fele csatlakozott, köztük a legtöbb nyugat-európai ország. 2011-ig a bővülés üteme lelassult, ám 2011-ben számos észak-afrikai arab nyelvű ország kapott hozzáférést a szolgáltatáshoz, éppen az arab tavaszként elhíresült eseménysor előtt. Magyarországon a szolgáltatás 2012. március 1-től érhető el, azóta Malaysia és Peru és az Egyesült Arab Emirátusok is része a hálózatnak. Malaysia esetében érdekes, hogy az angol és maláj nyelven indított csatorna a F1 helyi edzésfutamának napján indult, amit a YouTube közvetített is.

youtube-horn.jpg

A YouTube egyes korosztályokban már részben vagy egészben átvette a TV műsorok helyét, más felhasználó szokásokat, közösségi jelleget adva így a korábban elég statikus TV nézés mellé.

A blogunkat ezért indítjuk, hogy a YouTube felületéhez kötődő marketing lehetőségeket minél jobban be tudjuk mutatni, lépést tartva a rohamos magyar terjedésével, illetve reagálva a megjelenő újdonságokra.

A blogon a következő témákat szeretnénk érinteni:

  • Újdonságok a felületen, a funkciókban
  • Hogyan csináljuk sorozat - A videó feltöltésről, a csatorna kialakításról, a kommunikációról, stb.
  • A YouTube-hoz kötődő nemzetközi és magyar statisztikák a felhasználószámról, a használatról, a népszerű témákról, stb.
  • Szektorokra vonatkozó marketing példák/esettanulmányok. Például hogyan használható a könyvkereskedelem vagy a szórakoztató elektronika területén.
  • Alkalmakhoz kötődő marketing példák - sportesemények, koncertek, politikai események, stb.
  • Egyedi használata a rendszernek
  • Hirdetési lehetőségek sorozat - szöveges, képes, videós formátumú hirdetési lehetőségek a YouTube felületén

A bejegyzések gyakoriságát heti 2-3 alkalomra tervezzük, ha közben egy fontos újdonság jelenik meg, akkor azt minél hamarabb próbáljuk bemutatni. 

Mindenkinek jó ismerkedést kívánunk a YouTube lehetőségeivel és jó olvasást!

A HD marketing csapata

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr54834488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.