Az új VR180 – a YouTube megfelezte a 360°-os videó formátumot

2017. július 14. 11:23 - Dóczi Attila

A YouTube egy teljesen új videó formátumot jelentett be a VidCon-on, ami a korábban már jól ismert gömbalakú 360°-os videóformátumot megfelezve egy vadonatúj, 180°-os verziót alkotott meg, amely a korábbi kerek forma felét teszi ki. A VR180 kifejlesztése egyszerű evolúció, de mégis számos új élményt tud adni a hagyományos és a VR nézők számára egyaránt.

vr180index.jpg

Egy korábbi blog bejegyzésben a Google arról beszélt, hogy a 360°-os videók nézőinek körülbelül 75%-a csupán 90 fokot néz meg a gömb alakú – általában audiovizuális – anyagból, amikor a videó elkezdődik. Az egyik része ennek a kutatási eredménynek az, hogy az emberek többsége nem forgószékből nézi a 360°-os videót. A másik része a kialakult helyzetnek pedig az alkotókra vonatkozik, akik tulajdonképpen nem használják ki a 360°-os audiovizuális anyagot felvenni képes kamera adta lehetőségeket, annak ellenére, hogy ennek az élménydús és professzionális terméknek mekkora visszhangja van.

Pont a levont következtetések és kutatási eredmények alapján döntött úgy a YouTube, hogy piacra dobja a VR180 formátumú videó típust. Ez tulajdonképpen azt is jelenti, hogy a VR világot, amit a VR360 nyújtott, félbevágjuk. Ezzel jelentősen növelni lehet az átélt élmény minőségét és azokat a részeket, amelyek a néző látószögében nincsenek benne, egyszerűen kizárja a VR180.

A 360°-os videók továbbra is elérhetőek az oldalakon, illetve a YouTube sem állította le a támogatását ennek a formátumnak, azonban a VR180 egy kicsivel könnyebb kezelhetőséget nyújt a felhasználók számára, így azoknak, akik nem szeretnének egyből belevágni a VR technológia sűrűjébe, a VR180 tökéletes ugródeszka az ezen formátumú - és VR élményű videók világába.

A VR180 formátummal az alkotók sokkal nagyobb szabadságot kapnak és a hagyományos videótípusok mellett a VR nézők számára is gyárthatnak extra tartalmakat. „Az alkotóknak nem kell változtatniuk az produkció technikáján” – mondta a YouTube VR termék menedzser vezetője Erin Teague.

Az új formátum egyik legjobb tulajdonsága az a szabadság, amellyel az alkotók rendelkeznek, hiszen normál formátumú videókat is egyaránt megoszthatnak azon felhasználók számára, akik olyan VR Headset-en keresztül nézik a videókat, mint pl. a Daydream vagy a Cardboard.

daydreamvr1-1024x768.jpg

Emellett a 180 fokos videókat a PlayStation VR YouTube app-on keresztül is lehet majd nézni, amely januárban indult útjának.

A VR180 a live streaming lehetőséget is támogatja, ami újabb kreatív felhasználási lehetőségeket biztosít a tartalomgyártók számára.

Habár csupán a gömb felének méretével egyezik meg az új formátum, ugyan úgy képes a 4K felbontás készítésére is. Ráadásul minden élesebben és tisztábban fog megjelenni, hiszen csak „180 foknyi” videót kell kezelnie a rögzítő és lejátszó eszközöknek.

A 180 fokos kamerák 2017 telén fognak megjelenni, de azoknak a vloggereknek, akik nem tudnak várni télig, a YouTube néhány kamerát kölcsön tud adni az alkotók számára.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

Szólj hozzá!

A Facebookerek lehetnek a jövő videósai?

2017. július 06. 12:00 - Varga Daniella Virág

Havi 500 millió videómegtekintéssel a Facebook részvétele az online videózás terén egyre hangsúlyosabb. Számos, a tartalomgyártást elősegítő, új funkció esetében párhuzam figyelhető meg a YouTube-bal. Ezen újításokból arra következtethetünk, hogy a Facebook egy YouTube-hoz hasonló, creator-orientált platform kialakítását célozza, amit a következő innovációja is alátámaszt.

facebook-lounge-1

A Facebook egy független applikáció létrehozásába fogott bele videógyártók részére, ami az év későbbi részében kerül bemutatásra - jelentette be Daniel Danker, a cég termékigazgatója VidCon-on tartott The Future of Facebook Video c. prezentációja során.

Az alkalmazás számos új eszközt, ún. Live Creative Kit-et tartalmaz, és legfőbb célja, hogy segítse a tartalomgyártókat streamjeik professzionálisabb kivitelezésében.

Az applikáció tökéletes felületet biztosít rajongói interakciókhoz minden Facebook által tulajdonolt app-on keresztül (pl.: Messenger, Instagram), valamint egy analitika fület is tartalmaz annak érdekében, hogy demográfiai adatokkal segítse a videósokat közönségük megértésében, és tartalmi stratégiájuk javításában.

Minden felhasználó, aki tagja a Facebook Mentions Programnak, automatikusan jogosult az alkalmazás használatára.

A Live Creative Kit a creatorok számára személyre szabott introk és outrok, a nézők számára pedig a videókhoz matricák hozzáadását teszi lehetővé.

A tartalomgyártók keretekkel szegélyezhetik videóikat, annak érdekében, hogy tematizálják őket, illetve konzisztenciát teremtsenek személyes márkájukkal. Ezek az eszközök különösen hasznosnak bizonyulnak, hiszen a Facebook videók ötöde live videó, melyek nézési ideje az előző évhez képest négyszeresére növekedett.

facebook-lounge-2

A közelgő alkalmazás csupán egy szelete a Facebook megnövekedett részvételének az idei VidCon-on. A vállalat jelen volt továbbá egy „creator lounge”-zsal, ami a termékek, partnercsapatok és influencerek találkozását tette lehetővé, és olyan Facebook videó sztárokat sorakoztatott fel, mint Laura Clery vagy Nas Daily.

Hazánkban még mindig a YouTube uralja a piacot, a Facebookra inkább a kényelmes tartalomfogyasztás, mint a tartalomgyártás jellemző, így egyenlőre az újítások ellenére is elképzelhetetlennek tűnik, hogy a Facebook live közvetítések helyettesítsék YouTube-os megfelelőiket.

Azonban ki tudja, lehet hogy pár év múlva már Facebookerekről fogunk cikket írni nektek, akik ostromolni fogják a YouTuberek sok-sok év alatt felépített trónját.

Forrás: 
http://www.tubefilter.com/2017/06/22/facebook-creator-lounge-vidcon/
http://www.tubefilter.com/2017/06/23/facebook-launching-standalone-app-video-creators/

Szólj hozzá!

Egy love brand, tele szeretettel... Öröm az utcákon!

2017. június 14. 13:00 - Tóth Lili SN

marisrudi_2.PNG

A Pöttyös Túró Rudi a ’70-es évek óta elérhető a magyar piacon, azóta is a fogyasztók nagy kedvence. Szüleink és saját gyermekkorunk egyik fénypontja, az édesség magyar megfelelője. A fogyasztói társadalom csúcspontjához közeledve azonban egyre több és több csokis édesség került a boltok polcaira, egyre több hűtött finomság közül válogathattunk, éppen ezért a Z generáció számára a hideg nasi nem egyértelműen piros-fehér Pöttyös, és ha ismerik is azt a tinédzserek, nem köti őket hozzá érzelmi szál.

A probléma kiküszöbölésére, a szeretet-márka célcsoportjának bővítésére éppen ezért 2017 első két hónapjában márkaismertség növelő kampányt indítottunk a Pöttyössel együttműködve. A projekt célja az volt, hogy a fogyasztók márka iránti érzelmi kötődését erősítse.

potty1.PNG

Első lépésként meg kellett találnunk a helyet, ahol az adott generáció tagjait nagy számban fellelhetjük. Nem kellett sokáig gondolkodni, hogy választ találjunk a kérdésre: a YouTube az a platform, amit kerestünk. És kire hallgatnak a fiatalok? Kiknek a véleménye van rájuk befolyással? Szirmai Gergő, Csizmadia Gabi, Herczeg Hajni, Dezső Bence, BENIIPOWA, avagy népszerű YouTubereink, akik számára egyenes az út rajongóik szívéhez.

Az elmúlt években többször találkozhattunk már személyre szabható, minket vagy szeretteinket célzó kedves üzenetekkel a Pöttyös Túró Rudik csomagolásán, idén először azonban videókampány is épült a kedves szavak köré, melyet a már fent említett videósok népszerűsítettek.

Mivel a Pöttyös kortalan, a kampány sem szűkítette le címzettjeinek körét a legfiatalabbakra. A kampány a fogyasztók széles skáláját bevonta, 3 és 99 év között bárki azonosulhatott vele, az elérnikívánt generációk tagjai pedig kifejezetten úgy érezhették, kedvenc videósaik személyesen őket szólítják meg. A videók ugyanis különböző korú, nemű, stílusú, státuszú és életvitelű YouTuberek által, saját technikájukkal és felfogásukkal lettek elkészítve, kötetlen, kreatívabbnál kreatívabb módon. További érdekessége volt a mozgalomnak, hogy a szeretet-kampány Pöttyös-kihívássá alakult, ezáltal a videósok egymást kihívva, továbbadták az üzengetés örömét. kristofrudi.PNG

Csizmadia Gabi őszintén válaszolt rajongói kérdéseire, Csorba Anita igazi DIY-módra tortát sütött a rudikból, Beni teljesítette a suttogó kihívást, luckeY pedig Sopron utcáin, járókelőket lepett meg a kedves üzenetekkel. Herczeg Hajni az üzengetés mellett süteményt készített szeretteinek, Dezső Bence személyes történeteit mesélte el a Pöttyös-üzikkel, míg Szirmai Gergő egy „Miért ne utazz el” story time videójában üzente: Siess haza!

A videósok az elérések maximalizálása érdekében Facebookon és Instagramon posztolták fotóikat, így üzenve távoli szeretteiknek. Nemcsak egymást hívták ki online felületeken, de rajongóikat, követőiket is arra buzdították, üzenjenek a számukra fontos embereknek egy Pöttyös rudival.

A kampány arcain túl egyéb YouTuberek is csatlakoztak a mozgalomhoz, így többek között Maris és Magyar Barbi, Videójáték Zsolti, és Szabó Kristóf üzenetei is Instagram-posztok keretein belül értek célba.

potty6.jpgA kedvesebbnél kedvesebb szavak, a meglepetés ereje és a kampány kihívásszerű tovább- és továbbadása egyértelműsítette: a Pöttyös egy igazi szeretetmárka, egy kapocs köztünk és szeretteink között.

További érdekes esettanulmányokért keresd fel honlapunkat: http://starnetwork.hu/youtube-esettanulmanyok/ !

Szólj hozzá!

Mi leszel ha nagy leszel? YouTuber!

2017. június 02. 11:09 - Dóczi Attila

A kérdés örök, mi is megkaptuk ezt gyerekként, a válasz pedig generációról-generációra változik. De vajon mit válaszol egy mai Z vagy Alpha generációs fiatal erre a kérdésre? Masiniszta? Űrhajós? Orvos? Ugyan már! A mai fiatalok YouTuberek szeretnének lenni.
maxresdefaultsdfsdfdsfsd.jpg

A First Choice által végzett kutatás keretében több mint ezer, 6 és 17 év közötti fiatalt kérdeztek meg arról, hogy mi az ő álom munkájuk, a végeredmény pedig az online térben jártas embereket is meglepheti: a fiatalok háromnegyede az online videózás területén képzeli el magát felnőttként.

A válaszadók ötöde bloggerként/vloggerként szeretni dolgozni a jövőben, az összes kitöltő harmada pedig kifejezetten YouTuber szeretne lenni.

Noha ez a kutatás nem hazánkban készült, a trendek és az itthoni felmérések alapján hasonló eredmény születhetne nálunk is, elég csak a Gemius tavalyi kutatására gondolni, aminek eredménye szerint a hazai fiatalok körében a 10 legkedveltebb híresség közül 8 YouTube tartalomgyártó.

A sztárok és példaképek követése mellett pedig felerősíti a hatást, hogy a YouTube tartalomgyártás mindenki számára elérhetőnek tűnik.

evantubehdevantubehd00003_1024x1024.jpg

Fiatal szemmel a „YouTuberkedés”, mint szakma valóban álom munkának tűnik. Otthon dolgozol, nincs főnököd, te mondod meg hogy mit és hogyan csinálsz, ráadásul olyan tartalmakat, aminek a készítését te is élvezed. Csinálgatod a videókat, eladod a merchandising termékeidet, jönnek a szponzorok, az emberek imádnak, osztogatod az aláírásokat és így tovább.

Ki ne szeretné így megkeresni a kenyerét?

A valóság persze teljesen más, hiszen egy-egy profi csatorna mögött sokszor főállású vagy másodállású YouTuberek állnak, akik szinte minden szabad idejüket beleölik a tartalmak gyártásába, elképesztő mennyiségű munkát beletéve. Ez viszont a nézők számára láthatatlan és marad a tökéletes munka illúziója.

De vajon a megkérdezettek mit mondanak, miért szeretnének YouTuberek lenni?

A válaszadók egynegyede a kreatív tartalomgyártást jelölte meg fő motiváló erőnek, tíz emberből egy a népszerűséget, ugyancsak ekkora hányad az önkifejezés lehetőségét, másik 10% pedig a pénzkeresési lehetőséget tartotta a legvonzóbbnak.

c81lsmswsaaxhlo.jpg

Ezek a tervek egyébként a tanulmányaikra is hatással vannak, hiszen sokan inkább videó vágást és médiával kapcsolatos tárgyakat tanulnának az iskolában a hagyományos tárgyak helyett.

Rendkívül érdekes lesz megfigyelni a felnövekvő generációkat, hiszen míg mondjuk a doktori álmokat hamar derékba törte egy lehetetlen felvételi vagy a kifizethetetlen tandíjak, a YouTuber szakmát iskolától, végzettségtől, tapasztalattól függetlenül bárki elkezdheti minimális eszköz befektetéssel.

Vajon YouTube tartalomgyártók egész nemzedéke fog felemelkedni?

Vagy ez lesz minden idők legnépszerűbb „másod állása”, amit tanárok, masiniszták és űrhajósok egyaránt csinálhatnak, mikor haza értek a munkából?

Mi itt leszünk, és megírjuk nektek!

Ezekből a kutatásokból is látható, hogy milyen óriási hatással van a fiatalok életére a YouTube, vagyis a YouTube-on tevékenykedő tartalomgyártók. Közvetetten ők alakítják a nézők világlátását és jövőjét ezért különösen fontos,hogy értékeket adjanak a közösségüknek, amit mi, itt a Star Network-nél kiemelten támogatunk.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

 

 

Szólj hozzá!

Mit is jelent valójában a Fair Use a YouTube-on?

2017. május 18. 12:54 - Farkas Dániel - HD

Naponta számos esetben találkozunk olyan videókkal, amelyek az általunk képviselt YouTuberek videóinak anyagait felhasználva kerülnek a fel a YouTube-ra. Mint partnercégnek, lehetőségünk nyílik ezeket a videókat figyelemmel követni, monetizálni vagy akár blokkolni is attól függően, hogy a szerződött partnereink hogyan határoznak erről. Tehát minden egyes videós meg tudja mondani, hogy mit szeretne tenni abban az esetben, ha az ő szellemi termékét viszontlátja a YouTube felületén. Ha úgy dönt, akkor bizonyos videók tiltását kérvényezheti felénk.

where_s_the_fair_use_icon_by_aleximusprime-d9sylr9.png

Az elmúlt hetekben előfordult ilyen helyzet, amikor egy videós nekünk írt üzenetében kérte, hogy bizonyos videót töröljünk le, mert az ő videójából használ részleteket és nem szeretné, hogy ez fent legyen a YouTube felületén. Mi ennek a kérésnek eleget tettünk, hiszen ez a cégünk kötelessége. Mindazonáltal fontosnak tartjuk azt hangsúlyozni, hogy mi csak akkor javasoljuk videók törlését, hogyha azok valóban nagyon negatívan, az emberi méltóság megsértési körét kimerítik. Mert a YouTube egy szabad felület, kritikát bárki megfogalmazhat mindaddig, amíg a YouTube és az adott ország jogi szabályait betartja.

A törlések nem azért történnek tehát, mert kritikát fogalmaznak meg egy-egy videóssal szemben, hanem mert az ő tulajdonát felhasználják és tőle ehhez nem kértek engedélyt. Ilyen esetben jön be a Fair Use kérdése, amelyre hivatkozva kérvényezni szokták a tartalmak törlésének feloldását.

A Fair Use kapcsán fontos tisztázni, hogy mást jelent a Fair Use a YouTube-on és mást a jogi szabályozásokban. Jogilag a Fair Use a világ csupán két országában, az USA-ban és Izraelben létezik (https://goo.gl/9VMroS). Így jogilag erre hivatkozni egy másik országban hibás tevékenység, mert a joggyakorlat ezt nem ismeri. A YouTube székhelye ugyan az USA-ban van, de az egyes perek esetében azt veszik figyelembe, hogy mely nyelv és milyen piac érintett. Másik kérdés az, hogy a valóságban mennyire működik ez a rendszer, hiszen számos világsztár YouTuber veszített már pereket reakció videók kapcsán az elmúlt 2-3 évben.

A YouTube felületén maga a Fair Use sokkalta inkább egy olyan kategória, ahol a tartalom tulajdonos „méltányosságát” kérjük abban, hogy a mi általunk feltöltött tartalmat ne blokkolja vagy monetizálja. Fontos kiemelni, hogy a tiltások az esetek 99,9%-ban automatikusak a Content ID rendszeren keresztül, a maradék 0,1%-ban „kézzel” kerülnek alkalmazásra az irányelvek. Tehát így fordulhat elő az, hogy egy videós készít egy filmkritikát, amelyben felhasznál részleteket egy filmből, majd amikor feltölti kritikáját, akkor automatikusan blokkolja a YouTube a tartalmat. Ilyenkor a YouTuber fellebbez és a filmek jogkezelője dönt arról, hogy számukra az adott videó „méltányos” kategóriába sorolható és nem mellesleg értéket képvisel, hiszen például  ennek hatására fognak elmenni az emberek a moziba.

Összefoglalva tehát a Fair Use-ról való döntés a YouTube-on a tartalomtulajdonos joga és a partnercégek ezek szerint hajtják végre a munkájukat, amit kérésként a YouTubertől kapnak. A témáról bővebben hallhattok majd egy beszélgetést május 27-én a New Era Real Talk rendezvényén Budapesten az Akvárium Klubban.

Bízunk benne, hogy a fenti sorokkal sikerült hatékonyan körüljárni a témát és hasznosak voltak számotokra az információk. További információkat a YouTube oldalán olvashattok a témával kapcsolatosan: https://goo.gl/5KDwhL

Végezetül szeretnénk még egyszer hangsúlyozni, hogy a Star Network abszolút a vélemény szabadság pártján áll, egyáltalán nem célunk bárki tartalmát is törölni önhatalmúlag a YouTube felületéről, viszont MCN-ként a mi feladatunk kivizsgálni ezeket az eseteket és jogos kérések alapján az ügyfeleink kéréseit teljesíteni, legyen szó például egy videó blokkolásáról.

Stay Tuned!

1 komment