Miért egyre népszerűbb az influencer marketing?

2017. október 11. 16:26 - Tóth Lili SN

Az elmúlt két évben az influencer marketingre egyre nagyobb és nagyobb figyelem terelődik. Sokak szerint ez a marketing következő, igazán nagy dobása. Számtalan külföldi és hazai kutatás-, egyre több cikk- és szakirodalom megjelenése bizonyítja, a marketing területén 21. századi újdonság fontosságát és sikerét.

info0.PNG

Akik számára még mindig nem világos: az angol influencer szóból származó kifejezés azokat a benyomással, befolyással és véleményformáló hatással bíró embereket takarja, akik a közösségi média felületein több ezres követőbázissal rendelkeznek. A hangsúly ezesetben tehát a számokon van. Azt, hogy egy, a social media felületein aktív ember hány ember véleményére képes hatni, hány ember álláspontját tudja meghatározni, a követőinek, lájkolóinak száma határozza meg. Valamilyen tekintetben tehát mind influencerek vagyunk, annyi különbséggel, hogy néhányunk ízlése emberek százainak-, míg mások választása emberek tíz-, vagy százezreinek lesz szimpatikus.

info3.PNG

A TapInfluence kutatásai szerint a hirdetők 73%-a rendelkezik elkülönített büdzsével, melyet kifejezetten influencer marketingbe fektet, az ION eredményei pedig alátámasztották, ennek igenis van értelme. A fogyasztók 71%-a nagyobb valószínűséggel vesz meg valamit, hogyha arra a social media buzdítja, sőt a tini YouTube feliratkozók 70%-a sokkal jobban bízik kedvenc véleményvezéreiben mint a televízióból ismert celebekben.

Ez a trend hazánkban is megfigyelhető, mivel pár évvel ezelőttig a tévés sztárok és celebek uralkodtak, manapság viszont már egyre erőteljesebb a YouTuberek jelenléte, illetve az ő Instagram és Facebook oldalai. 

info1.PNG

Bár manapság, amint a televízióban bejátszásra kerül a reklámblokk, a fiatalok mind a telefonjaikhoz nyúlnak, a hirdetéseket és eladásösztönző tartalmakat ott sem kerülhetik el. A márkák új arcai, a véleményvezérek minden közösségi platformon jelen vannak és aktívan reklámoznak: Youtube, Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, de még a Musical.ly is folyamatosan ontja magából napjaink népszerű fiatal tehetségeit.

info4.PNG

A márka, vagy a kampány konkrét arcának meghatározásában fontos, hogy az influencer elismert legyen a vállalat által meghatározott célcsoport köreiben, figyeljenek rá, tiszteljék, esetleg akarjanak rá hasonlítani, ezáltal véleményük formálható legyen. Természetesen nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a kiválasztott véleményvezér karaktere illeszkedjen a márkához, annak hitvallásához.

info2.PNG

Az influencerek teljesen máshogy hatnak az emberekre, mint egy hagyományos reklám. Végtelen kreatív, zavarmentes lehetőség kínálkozik a márkák megjelenítésére, így a befogadásuk is sokkal erőteljesebb, éppen ezért ez a megoldás lehet a jövő hirdetési formája. (A fiatalok reklámbefogadásáról korábbi cikkünkben bővebben is olvashatsz.)

Sokan úgy vélik, a véleményvezérek által alkotott buborékban élünk, mely közel áll a pukkanáshoz. Nem túl valószínű, hogy a véleményformálókat szerepeltető reklámköltés csökkenni fog, de abban biztosak lehetünk, hogy az üzleti életet teljes mértékben felforgató változásokat várhatunk a következő pár évtől.

 Forrás

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned!

Szólj hozzá!

Új bevételszerzési lehetőség a gaming csatornákon?

2017. szeptember 22. 15:01 - Balog Viktória

Úgy tűnik a leginkább videójáték streameléssel foglalkozó Twitch szponzorációs sikerén felbuzdulva a YouTube bevezette a gamer videósok támogatását célzó új bevételszerzési alternatíváját, a ,,szponzorációt” (angolul sponsorship, azonban nem összetévesztendő a vállalati márkák általi szponzorációval, itt ugyanis a nézők által adott támogatásról van szó). Ennek a lehetőségnek köszönhetően azok a gamer videósok, akik az utóbbi hónapokban nagyságrendekkel kisebb bevételhez jutottak a YouTube korlátozásai miatt, most új lehetőséget kapnak, hogy bevételekre tehessenek szert videóik után.

controller.png

És hogy mit jelent pontosan a most bevezetett ,,szponzoráció” a gyakorlatban? Azok a nézők, akik szeretnék támogatni kedvenc csatornáikat, havi 4,99 dollárért cserébe válhatnak szponzorokká és így az élőben streamelt videók chatfelületén kiemelt szponzori jelvénnyel (badge) és személyre szabott emoji-kat használva jelenhetnek meg, valamint a kizárólag szponzorok számára elérhető live chat-eken is részt vehetnek.

gamingsponsorship2.gif

A YouTube sokat vár az új programtól, előrejelzéseik szerint az olyan nagy gamer csatornáknak, mint amilyen például az amerikai Game Attack, a bevételeik legnagyobb részét a nézők által küldött újonnan bevezetett szponzoráció, illetve az élő streameken megtalálható Super Chat segítségével fogják elérni. (Az idei év elején bevezetett Super Chat lényege, hogy a nézők üzenetei bizonyos összegért cserébe hosszabb ideig, vagy színesen jelennek meg  az élő közvetítések során.)

A korábban csak tesztelés alatt álló újfajta szponzorációs opció tehát szeptember 19-től a széles közönség számára is elérhetővé vált. A régebben létrehozott fizetős csatornákat (azaz paid channel-eket) mindezzel párhuzamosan viszont megszünteti a YouTube. A 2013-ban bevezetett fizetős csatornák célja is elsődlegesen az alkotók támogatása lett volna azzal, hogy egyszeri kifizetéshez, havi vagy éves előfizetéshez köti bizonyos csatornák videóinak megtekintését. Azonban ezen csatornák népszerűsége nem érte el a várt szintet, így végül a szakaszos megszüntetésük mellett döntött a videószolgáltató.

youtube.jpg

A továbbiakban mindazon csatornák válhatnak szponzorálhatóvá, amelyek:

  • az úgynevezett ,,gaming” kategóriába esnek
  • élő közvetítésre alkalmasak
  • bevételszerzésre jogosultak
  • legalább 1000 feliratkozóval rendelkeznek
  • tulajdonosuk elmúlt 18 éves
  • szponzorációt engedélyező országban vannak (jelenleg 41 ország, köztük Magyarország)
  • betartják a YouTube feltételeit és irányelveit

Azon csatornák, amelyek az előbbi feltételeknek eleget tesznek már elérhető a szponzorációs bevételszerzési opció. A nem gaming kategórájú csatornák tulajdonosainak sem kell azonban kétségbe esniük, hiszen a YouTube jelenleg is teszteli más tematikájú csatornák esetén a ,,szponzorációt”, mellyel célja, hogy más tartalmak alkotóit is hozzásegíthesse a minőségi tartalomgyártáshoz.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

Forrás:

http://www.tubefilter.com/2017/09/19/YouTube-gaming-sponsorships-launch/

http://www.tubefilter.com/2017/01/12/YouTube-live-streaming-super-chats-no-fan-funding/ 

https://techcrunch.com/2017/09/19/YouTubes-twitch-like-sponsorships-open-to-all-YouTube-gaming-creators-expand-to-YouTubes-main-app/

https://support.google.com/YouTubegaming/answer/6304294?hl=en

https://support.google.com/YouTubegaming/answer/7491256?hl=en&ref_topic=6252164

 

Szólj hozzá!

Megújul az Alkotói Stúdió és a komment szekció is!

2017. szeptember 08. 15:33 - Nagy Gyöngyi

A YouTube egy folyamatosan változó és fejlődő platform. A legutóbbi nagy fejlesztés a YouTube új kinézetével és az új belső változtatásokkal kapcsolatos, amelyről legutóbbi cikkünkben olvashatsz részletesebben. Most pedig az Alkotói stúdióját is megváltoztatta mind kinézetre mind funkcióra egyaránt. (Ez a szolgáltatás csak a videósok számára érhető el)

Emellett pedig a komment szekció is megváltozik! Hogy milyen lesz? Görgessetek lentebb!
alkotoi.jpgAz Alkotói stúdió megszokott megjelenése mellett egy úgynevezett béta verziót is megalkotott a YouTube, amely azoknak a csatornatulajdonosoknak elérhető, akik korábban jelentkeztek a béta verzió programra és így a klasszikus kinézet és elrendezés mellett az új változat is elérhető számukra.  Ez a feature jelenleg fejlesztés alatt áll, tehát a széles közönség számára egyelőre nem elérhető, és bármikor vissza lehet belőle váltani a régi kinézetre.

A funkciók esetében pedig egy új, szűrőként is működő eszközt dolgozott ki a nyáron a szakértő csapat, ez pedig a comment topics. Az újításnak köszönhetően már nem kell a nézőknek egy adott videó alatti kommentáráradatot végigböngészni, hanem a számukra legérdekesebb témájú hozzászólásokat kiválasztva kapcsolódhatnak be a beszélgetésbe. Ennek eléréséhez a kommentszekcióhoz legörgetve a Popular comment topics elnevezést kell megkeresniük, amely alatt az adott videóhoz érkező hozzászólások közül a rendszer kiemeli a legvitatottabb és legnépszerűbb véleményeket.
Képtalálat a következőre: „comment topics youtube”
A nézői elköteleződés a kulcs a feliratkozói bázis növekedéséhez, aminek eléréséhez fontos a gyakori interakció a nézőkkel a komment szekcióban. A YouTube fejlesztői is érzik ezt, ezért már korábban is végeztek fejlesztéseket itt: 

rögzítés funkció segítségével az alkotó rögzítheti a videója alá érkező hozzászólások közül a számára legfontosabb véleményt, míg a creator hearts szolgáltatásnak köszönhetően a legkedvesebb vagy leginkább kedvelt komment kerülhet megjelölésre.

A comment topics funkció igazán érdekes fejlesztésnek tűnik. Továbbá nem csak a nézők, hanem a YouTuberek részére is elérhető, akik ki is kapcsolhatják az új beállítást, amennyiben az nem nyeri el a tetszésüket.

A videók alatt általában egyfajta fórum jelleg alakul ki, hiszen sokszor több száz, több ezer hozzászólás is érkezhet egy-egy videóhoz, amely során nagyon nehéz kiválasztani a nézőknek a számukra érdekes témákat. Ebben segítséget nyújtanak a YouTube új funkciói. 

A YouTube folyamatosan fejleszti a platformot mind a kinézet mind pedig a belső eszközök tekintetében, a jövőben pedig mindenki számára elérhetővé válik majd a YouTube Stúdió, mi kíváncsian várjuk, hogy milyen lesz.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

Szólj hozzá!

YouTube fejlesztések: Új Design, Új funkciók

2017. augusztus 30. 15:56 - Varga Daniella Virág

A YouTube legújabb és egyben leghangsúlyosabb külső változtatása, hogy lecserélték az oldal logóját. A tegnapi nap folyamán az összes YouTube-ra látogató tapasztalhatta a változást, ami azért is rendkívüli, mert a felület indulása óta erre nem volt példa.

Milyen külső és belső változások zajlanak jelenleg a vörös óriás háza táján?

yt_logo.jpg

12 évvel ezelőtt, a YouTube indulásakor még csak egy egyszerű weboldal volt, ami egyféle videó formátumot 320x240 4:3-at támogatott. Azonban ez napjainkra jelentősen megváltozott - már lehetőség nyílik SD, HD, 4K, 360, 3-D és élő videók megtekintésére, szinte bármilyen internetkapcsolattal rendelkező eszközről – asztali számítógépektől kezdve, a telefonokon, tableteken és játék konzolokon át egészen a VR headsetekig.

Olyan alkalmazások és szolgáltatások jelentek meg, amik újabbnál újabb módon teszik lehetővé, hogy hozzáférj az általad kedvelt tartalmakhoz és tartalomgyártókhoz. A zenerajongók, gamerek és TV-kedvelők testre szabott platformokon élvezhetik a kedvenc tartalmaikat a YouTube Music-nak, YouTube Gaming-nek és YouTube TV-nek köszönhetően. A családok számára megjelent a YouTube Kids applikáció, melyen keresztül az egész család együtt nézheti a videókat. Azok számára pedig, akik megszakítás nélküli, reklám-mentes, esetleg exkluzív tartalmakra vágynak, létrejött a YouTube Red tagság.

  

 Röviden és egyszerűen: a YouTube rengeteget fejlődött, és még messze van a teljestől. Az elmúlt pár hónapban folyamatosan jelentek meg újítások, és ez az év további részében sem lesz másképp. Mind asztali, mind pedig mobil készülékeken a funkcionalitás teljesen új szintje, valamint konzisztens design várható.

Design terén a legnagyobb és legmeglepőbb változás, hogy tegnap lecserélték a YouTube jól ismert logóját. Eddig a You rész fekete volt, a Tube rész pedig fehér, piros négyszög formában elhelyezve. Az új logóban balra került az ikonikus play button, jobbra pedig egybe feketével a YouTube felirat.

A cég szerint az új logó sokkal jobban tükrözi a felületet, hiszen a piros-fehér play button lett az a szimbólum, amivel világszerte emberek milliárdjai azonosítják az oldalt. Emellett újragondolt betűtípus és színvilág is jellemzi az új logót.

Minden felületen, még a legkisebb képernyőkön is jobban, rugalmasan működik. Mit jelent ez a gyakorlatban? Amikor limitált hely áll rendelkezésedre (pl. okostelefonon) az élénkebb ikont használhatod a logó rövidítéseként, ami így sokkal tisztábban látható.

„It’s an evolution, not a revolution”

Az új kinézettel szeretné a YouTube hangsúlyozni a jövőbeli terveiket: nem csak egy szimpla website szeretne lenni, hanem különféle appok és platformok különleges fúziója.

A logóval párhuzamosan most már minden felhasználó számára aktiválják az új arculatot, ami az egész felület kinézetét megváltoztatja, és amit az elmúlt hónapokban lehetett kipróbálni.

Az új kinézet materialista design-elemeket (Material Design) tartalmaz, ami egyszerű és intuitív felhasználói élményt nyújt, miközben a tartalmakat helyezi előtérbe – „mivel nincs is fontosabb, mint az általunk kedvelt tartalomgyártók és videóik”. Az egyik legizgalmasabb újítás az ún. „Dark Theme”, aminek használatával a háttér sötétté válik, ezzel biztosítva a mozi-élményt.

A külső újítások mellett azonban számos belső újítás is történt, lássuk mik azok, amik a mobil alkalmazáson belül kerültek bevezetésre:

  • Letisztult, új design: A fejléc színe fehérre változott, annak érdekében, hogy a hangsúlyt a tartalmakra helyezze. A navigáló menü (navigation tabs) pedig alulra kerül, hogy közelebb legyen az ujjaidhoz, és könnyebben hozzáférj. A keresés megkönnyítésére az „Account” és „Library” menü szétvált.
  • Mozgó videók: Az egyik fejlesztés alatt álló dolog, a „mozdulatok” YouTube-ra való behozatala. Korábban már elérhetővé vált az az innováció, amely a videó jobb vagy bal oldalára való dupla kattintással 10 másodperccel előre/hátra pörgeti a videót. (Ezt már naponta több milliárdszor használják.) A következő ehhez hasonló izgalmas feature pedig lehetővé teszi majd számodra, hogy ugrálj a videók között: ha balra húzod a videót az előző, ha pedig jobbra, akkor a következő fog megjelenni.

  • Nézd a saját tempódban!: A nézők előszeretettel használják a gyorsítás és lassítás funkciókat, amik nemsokára mobil készülékről is elérhetővé válnak.
  • Alkalmazkodás a videókhoz: Nemsokára a YouTube lejátszó alkalmazkodni fog az általad nézett videó formátumához, legyen az vertikális, horizontális vagy négyzet alakú – így a vertikális videók szélén sem fog megjelenni fekete csík, ezzel biztosítva a legjobb élményt számodra.
  • Böngéssz videónézés közben: Nemrég jelent meg az a funkció, ami lehetővé teszi, hogy új, ajánlott videókat fedezz fel, miközben teljes képernyőn nézel egy videót.

Rengeteg módosítás lépett életbe, és még több várható, azonban fontos kiemelni, hogy egy dolog változatlan: a YouTube küldetése – lehetőséget adni az embereknek, hogy megmutassák magukat és felszólaljanak, illetve megmutatni nekik a világot – akármilyen eszközt is használnak.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

Forrás: https://youtube.googleblog.com/2017/08/a-new-youtube-look-that-works-for-you.html

3 komment

Monetizációs szigorítások a YouTube-on

2017. augusztus 21. 18:19 - Dóczi Attila

A utóbbi hónapokban kirobbant hirdetési botrányra válaszul a YouTube szigorításokat vezetett be a felületen való hirdetés megjelenítéssel kapcsolatban. Nagyságrendileg kiterjedtebben ellenőrzik a tartalmakat és szigorúbbak a videók monetizálási lehetőségeivel kapcsolatban, ez pedig a tartalomgyártókat is nagymértékben érinti.

Mit jelentenek az új monetizációs ikonok? Miért csökkent hirtelen a monetizációs bevételed? Miért nem tudsz bevételt szerezni olyan videókból, amikkel eddig semmi probléma nem volt?

Cikkünkben választ adunk számos ehhez kapcsolódó kérdésre.
monetizacioscikk.jpg

Március végén óriási botrány tört ki a YouTube háza táján, mikor hirdető cégek – AT&AT, Verizon, Pepsi, Walmart, stb – beszüntették az összes YouTube hirdetésüket dollár milliós kiesést okozva a Google-nek, miután kiderült: a hirdetések olyan videók előtt is megjelennek, amikben terrorizmussal, extrémizmussal, gyűlöletkeltéssel kapcsolatos tartalmak szerepeltek.

A YouTube válaszul a rákövetkező hónapokban számos fejlesztést és változtatást eszközölt annak érdekében, hogy a jövőben az ilyen szituációk elkerülhetőek legyenek.

Többek között bevezetett egy átirányító funkciót, ami eltereli a felhasználókat az ilyen típusú tartalmaktól.

Növelte világszerte az olyan szakértők számát, akik flagging-el, azaz káros/veszélyes/szabályokba ütköző tartalmak jelentésével foglalkoznak. 14 új non-profit szervezettel hoztak létre együttműködést – köztük az Anti-Defamation League-gel és a No Hate Speech Movement-tel - annak érdekében, hogy könnyebben azonosítsák azokat a tartalmakat, amik radikalizáló célúak, és terroristákat toboroznak.

pasted_image_0.png

A cég ezenkívül több új ember felvételét és szakértők képzését tervezi, akik felülvizsgálják és szigorítják az extrém tartalmakkal kapcsolatos irányelveket. A Creators for change program pedig támogatja azokat a csatornákat, amik társadalmi problémákat tárgyalnak meg és toleranciát hirdetnek: segítségével proaktívan veszik fel a küzdelmet az extrémizmussal szemben.

Emellett kifejlesztett egy új technológiát, ami képes azonosítani és eltávolítani a terrorizmussal kapcsolatos tartalmakat, ennek pozitív hatása pedig már most érezhető. Az elmúlt hónapban megduplázódott az extrémizmus miatt eltávolított videók száma, melyek 75%-át már azelőtt leszedték, mielőtt az emberek „flaggelték” volna őket.

Emellett a hirdetők számára is olyan új funkciókat vezetett be, aminek segítségével pontosabban meg tudják szabni, hogy milyen felületeteken és kinek szeretnének hirdetni.

A szigorítások azonban nem állnak meg itt, hiszen a YouTube nem csak az ilyen szélsőséges, hanem egyéb tartalmak esetében is szigorúbb szabályozást vezetett be a monetizálást illetően. Ennek lehet köszönhető az, hogy ha hirtelen nagy visszaesést tapasztaltál a bevételeidet illetően: a YouTube több videódat is non-advertiser friendly-nek, azaz 'nem hirdetésbarát'-nak nyilvánította.

trueview-discovery-ads.png

Az úgynevezett hirdetési irányelvek fülön mindenki elolvashatja, hogy mik azok a feltételek, amiknek meg kell felelni, hogy ha azt szeretné, hogy bevételt szerezhessen a videója. A YouTube figyeli a videó tartalmát, indexképét, metaadatait: cím, leírás, tagek stb. A következő dolgok verbális és/vagy vizuális megjelenítése maga után vonhatja a monetizáció részleges vagy teljes megszűntetését:

  • Vitatott és érzékeny témák: háború, politikai konfliktusok, terrorizmus és extrémizmus, halál és tragédiák, szexuális zaklatás, bántalmazás, erőszak
  • Drogok és veszélyes szubsztanciák
  • Káros és veszélyes cselekedetek
  • Gyűlöletkeltő tartalmak
  • Nem megfelelő, vulgáris, profán nyelvezet használata
  • Családi szórakoztató karakterek nem megfelelő használata
  • Lázító, lealacsonyító tartalmak
  • Szexualitást vagy szexualitásra utaló tartalmak használata
  • Erőszak

Az egyes pontok részletes kifejtését lásd itt: https://support.google.com/youtube/answer/6162278?hl=en

 A YouTube rendszerét természetesen folyamatosan okosítják, hogy minél inkább képes legyen a kontextus figyelembe vételével döntést hozni. Például droghasználatról videót készíteni szabályokba ütköző, de a drogokról edukációs videót készíteni teljes mértékben engedélyezett és monetizálható is. A csúnya szavak eseti használata szintén belefér, az ezek folyamatos használatára épülő tartalmak viszont nem.

Éppen ezért az ilyen eshetőségek kiküszöbölése miatt, a tartalomgyártóknak lehetőségük van a videó melletti monetizációs ikonra kattintva fellebbezni a döntés ellen, hogy ha úgy gondolják, jogatalanul tiltották le a monetizációt részben vagy egészében. Ezeket a fellebbezési kérelmeket igyekeznek a legrövidebb határidőn belül elbírálni.

Azt, hogy az egyes videóid milyen értékelést kaptak a YouTube-tól, az új ikon rendszer segítségével könnyedén láthatod.

monetizacioscikk22.jpg

A zöld monetizációs ikon esetében tehát minden rendben van, és semmi dolgod nincs.

A sárga ikon esetében YouTube red bevételeid lehetnek, más bevételek viszont részben vagy teljesen korlátozottak lesznek. A sárga ikon esetében sokkal kevesebb hirdetés fog megjelenni a videóidon, de esély van a megjelenésre.

A fekete monetizációs ikon esetében a monetizáció le van tiltva, tehát nem tudsz bevételt szerezni. Ilyen súlyos block abban az esetben történik ha valamilyen szabályt sértesz - copyright strike, community guideline strike - vagy a tartalmadból egy harmadik fél, az eredeti jogtulajdonos szerez bevételt.

A fellebbezés mellett ezen a linken lehetőségetek van elérni a YouTube Troubleshooter funkcióját és bővebb információt kapni az egyes ikonok jelentéséről: 

A YouTube tehát szigorította a hirdetési szolgáltatásait, aminek értelmében szélsőséges, megkérdőjelezhető és a hirdetési irányelveknek nem megfelelő videókon nem fognak hirdetések megjelenni.

Tartalomgyártóként érdemes ezeket az irányelveket átböngészni és lehetőség szerint betartani, hiszen ezeknek a változásoknak köszönhetően nagymértékű monetizációs bevételektől eshet el a csatorna.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

Szólj hozzá!