Mit néznek az anyukák a YouTube-on?

2017. augusztus 07. 16:57 - Varga Daniella Virág

Ha a YouTube nézőiről van szó, akkor általában fiatalok/fiatal felnőttek képe libben a szemünk elé, ám ahogy a nézők idősödnek és a felület népszerűsége eléri az idősebb korosztályt is azt tapasztalhatjuk, hogy a felnőttek is egyre aktívabb YouTube fogyasztóvá válnak. De vajon milyen tartalmak miatt látogatják például az édesanyák a YouTube-ot? A Google és Ipsos Connect közösen készített tanulmányából most kiderül!

mit_nez_a_muterom.jpg

A Google nemrég megosztotta az Ipsos Connect-tel közösen készített tanulmányát az anyukák YouTube fogyasztási szokásairól.

A szórakozásra való igény az első számú ok, amiért az anyukák a videómegosztó oldalt választják. Ezt követik az oktató tartalmak (tízből 7 anyuka például nevelési tippekről szóló videókat néz). A harmadik ok, amiért az oldalt látogatják pedig az, hogy együtt nézzenek videókat gyermekeikkel.

Az anyukák videófogyasztásai szokásai az édesapákéhoz képest gyermekvállalás után jelentősen megváltoznak – más fajta, típusú és számú tartalmakért látogatják a YouTube-ot, mint gyermekük születése előtt.

A tanulmányt körülbelül 1200, 18-54 év közötti édesanya töltötte ki, és arra is fény derül belőle, hogy az apukákhoz képest nagyobb arányban használják mobiltelefonjukat.

coolmom.jpg

A kutatásból az is kiderül, hogy az anyukák különösen nyitottak nevelési tanácsok elfogadására top márkáktól. A nevelő videót kereső anyukák több, mint fele márkák által készített tartalmakat nézett - köztük a Johnson's tutorialjait arról, hogyan altass egy kisbabát. 

Gyermeknevelési és tanácsadási csatornákra itthon is találhatunk példát, többek között az említett Johnson’s is rendelkezik magyar YouTube csatornával, azonban ezen még nem található megfelelő mennyiségű tartalom.

Egy másik hazai példa a témában a tv2 Babavilág, mely már 2013 óta tölt fel videókat csatornájára, azonban a siker még várat magára.

Nevelési tanácsokat azonban nemcsak márkáktól van lehetőségünk elsajátítani, hanem kifejezetten családi élettel foglalkozó csatornáktól is. Nemzetközi szinten egyre erősebbek a család mindennapjaiba betekintést engedő, napi vagy heti vlog tartalmak. Nem ritka, hogy akár már a gyermek születésétől fogva végigkövethetjük a családi élet alakulását (SACCONEJOLYs).

maxresdefault_6.jpg

Magyarországon ez a vonal egyenlőre még nem bontakozott ki, kevés példát találunk „anyukás” tartalmakra (kisNAGY kaland), és ezek sem tudtak egyenlőre nagy népszerűségre szert tenni, hiszen az igazán nagy követő bázissal rendelkező tartalomgyártók még fiatalok, vagy nem akarják az életük ezen részét megmutatni a közönségnek.

Azonban ez a betöltetlen piaci rés vonzó lehet családosok számára, és elindíthatja őket a tartalomgyártás útján, valamint a vloggerek felnőtté válásával a jövőben teljesen elképzelhető, hogy bemutatják gyermekvállalás időszakát is és családi csatornává válnak.

A hazai YouTube-ozás ilyen szempontból tehát még gyerek cipőben jár a külföldi piachoz képest és bőven akad még kiaknázatlan potenciál az apa-anya-baba vonalon, amit ha valaki sikeresen meglovagol, akkor könnyen beléphet a legismertebb hazai tartalomgyártók világába.

 

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

Szólj hozzá!

Elfogadják a fiatalok a szponzorált tartalmakat?

2017. július 28. 14:00 - Tóth Lili SN

szponzoralt_tart.jpgA 2016/17-es évben már egyre erőteljesebb a hirdetői jelenlét a YouTube felületén, nem csak a YouTube által biztosított felületeken - display, overlay, átkattinható hirdetések, stb) de magukban a YouTube videókban tartalmilag megjelenő szponzorált hirdetések is soha nem látott mértékűre nőttek. Mivel a hazai tartalomgyártókat gyerekek és fiatalok százezrei nézik, kiemelten fontos kutatni, hogyan reagálnak a kedvencük által bemutatott szponzorált tartalmakra. 

infograf2.jpg

Kutatók szerint a Z generáció tagjai nagyrészt rendjén találják a szponzorált tartalmakat azokban az esetekben is, amikor a kivitelezés gyengébbre sikerül.

A Z generáció, avagy a 90-es évek közepe-, illetve a 2000-es évek eleje között születettek hihetetlen gyors fogyasztói a digitális médiának. Egy napjainkban készült kutatás újabb információkat osztott meg a korosztály internetezési szokásai kapcsán. Az Adweek és a Defy Media 1500 tinédzsertől kérdezte meg, milyen felületeket használ, és hogyan.

Az eredmények nagy része nem okozott meglepetést. Példának okáért a YouTube továbbra is a legérdekesebb digitális platform maradt a generáció számára, a korosztály 95%-a tartja magát a Google által tulajdonolt felület aktív felhasználójának.  Második helyen az Instagram végzett, melyet az Adweek kitöltőinek csupán 69%-a választ. A kérdőív kitöltőinek fele olyan végletekig ment, hogy nyilatkozata szerint „nem tud élni” YouTube nélkül. Csupán 15%-a a fiataloknak állította ugyanezt a Snapchat kapcsán, mely a kategória dobogójának második fokán végzett.

A kutatás leglényegibb eleme az online videókra való tekintettel a fiatalok szponzorált tartalmak iránti viselkedését vizsgálta. Érdekes megállapítás, hogy az eredmények alapján a vizsgált generáció tagjai a közösségi média hírességeiben legalább annyira (és esetenként jobban) megbíznak, mint a „mainstream” sztárokban (színészek, énekesek, stb).

 

infograf3.jpg

 A kutatók különböző kategóriákba sorolták a szponzorált tartalmakat, melyek mindegyikét a felhasználók legalább fele elfogadhatónak gondol. Még a legkevésbé preferált típus is - avagy azok a tartalmak, melyben az influencer láttat egy terméket, de egyáltalán nem beszél róla – jóváhagyásra kerül a nézők 61%-a által. A fogyasztók 79%-a által kedvelt, ezáltal legkedveltebb módja a szponzorált tartalmaknak az, melyben kedvenc videósuk saját tapasztalatait és véleményét osztja meg az adott termék kapcsán.

infograf1.jpg

Megállapíthatjuk, hogy -bár a fogyasztók nagyrészt nyitottak és nem ítélkezők-, mind a YouTubereknek, mind a hirdetőknek felelősségteljesen kell bánniuk a felülettel, hogy a megszerzett elfogadást és rugalmasságot megőrizhessék.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

Szólj hozzá!

Az új VR180 – a YouTube megfelezte a 360°-os videó formátumot

2017. július 14. 11:23 - Dóczi Attila

A YouTube egy teljesen új videó formátumot jelentett be a VidCon-on, ami a korábban már jól ismert gömbalakú 360°-os videóformátumot megfelezve egy vadonatúj, 180°-os verziót alkotott meg, amely a korábbi kerek forma felét teszi ki. A VR180 kifejlesztése egyszerű evolúció, de mégis számos új élményt tud adni a hagyományos és a VR nézők számára egyaránt.

vr180index.jpg

Egy korábbi blog bejegyzésben a Google arról beszélt, hogy a 360°-os videók nézőinek körülbelül 75%-a csupán 90 fokot néz meg a gömb alakú – általában audiovizuális – anyagból, amikor a videó elkezdődik. Az egyik része ennek a kutatási eredménynek az, hogy az emberek többsége nem forgószékből nézi a 360°-os videót. A másik része a kialakult helyzetnek pedig az alkotókra vonatkozik, akik tulajdonképpen nem használják ki a 360°-os audiovizuális anyagot felvenni képes kamera adta lehetőségeket, annak ellenére, hogy ennek az élménydús és professzionális terméknek mekkora visszhangja van.

Pont a levont következtetések és kutatási eredmények alapján döntött úgy a YouTube, hogy piacra dobja a VR180 formátumú videó típust. Ez tulajdonképpen azt is jelenti, hogy a VR világot, amit a VR360 nyújtott, félbevágjuk. Ezzel jelentősen növelni lehet az átélt élmény minőségét és azokat a részeket, amelyek a néző látószögében nincsenek benne, egyszerűen kizárja a VR180.

A 360°-os videók továbbra is elérhetőek az oldalakon, illetve a YouTube sem állította le a támogatását ennek a formátumnak, azonban a VR180 egy kicsivel könnyebb kezelhetőséget nyújt a felhasználók számára, így azoknak, akik nem szeretnének egyből belevágni a VR technológia sűrűjébe, a VR180 tökéletes ugródeszka az ezen formátumú - és VR élményű videók világába.

A VR180 formátummal az alkotók sokkal nagyobb szabadságot kapnak és a hagyományos videótípusok mellett a VR nézők számára is gyárthatnak extra tartalmakat. „Az alkotóknak nem kell változtatniuk az produkció technikáján” – mondta a YouTube VR termék menedzser vezetője Erin Teague.

Az új formátum egyik legjobb tulajdonsága az a szabadság, amellyel az alkotók rendelkeznek, hiszen normál formátumú videókat is egyaránt megoszthatnak azon felhasználók számára, akik olyan VR Headset-en keresztül nézik a videókat, mint pl. a Daydream vagy a Cardboard.

daydreamvr1-1024x768.jpg

Emellett a 180 fokos videókat a PlayStation VR YouTube app-on keresztül is lehet majd nézni, amely januárban indult útjának.

A VR180 a live streaming lehetőséget is támogatja, ami újabb kreatív felhasználási lehetőségeket biztosít a tartalomgyártók számára.

Habár csupán a gömb felének méretével egyezik meg az új formátum, ugyan úgy képes a 4K felbontás készítésére is. Ráadásul minden élesebben és tisztábban fog megjelenni, hiszen csak „180 foknyi” videót kell kezelnie a rögzítő és lejátszó eszközöknek.

A 180 fokos kamerák 2017 telén fognak megjelenni, de azoknak a vloggereknek, akik nem tudnak várni télig, a YouTube néhány kamerát kölcsön tud adni az alkotók számára.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

Szólj hozzá!

A Facebookerek lehetnek a jövő videósai?

2017. július 06. 12:00 - Varga Daniella Virág

Havi 500 millió videómegtekintéssel a Facebook részvétele az online videózás terén egyre hangsúlyosabb. Számos, a tartalomgyártást elősegítő, új funkció esetében párhuzam figyelhető meg a YouTube-bal. Ezen újításokból arra következtethetünk, hogy a Facebook egy YouTube-hoz hasonló, creator-orientált platform kialakítását célozza, amit a következő innovációja is alátámaszt.

facebook-lounge-1

A Facebook egy független applikáció létrehozásába fogott bele videógyártók részére, ami az év későbbi részében kerül bemutatásra - jelentette be Daniel Danker, a cég termékigazgatója VidCon-on tartott The Future of Facebook Video c. prezentációja során.

Az alkalmazás számos új eszközt, ún. Live Creative Kit-et tartalmaz, és legfőbb célja, hogy segítse a tartalomgyártókat streamjeik professzionálisabb kivitelezésében.

Az applikáció tökéletes felületet biztosít rajongói interakciókhoz minden Facebook által tulajdonolt app-on keresztül (pl.: Messenger, Instagram), valamint egy analitika fület is tartalmaz annak érdekében, hogy demográfiai adatokkal segítse a videósokat közönségük megértésében, és tartalmi stratégiájuk javításában.

Minden felhasználó, aki tagja a Facebook Mentions Programnak, automatikusan jogosult az alkalmazás használatára.

A Live Creative Kit a creatorok számára személyre szabott introk és outrok, a nézők számára pedig a videókhoz matricák hozzáadását teszi lehetővé.

A tartalomgyártók keretekkel szegélyezhetik videóikat, annak érdekében, hogy tematizálják őket, illetve konzisztenciát teremtsenek személyes márkájukkal. Ezek az eszközök különösen hasznosnak bizonyulnak, hiszen a Facebook videók ötöde live videó, melyek nézési ideje az előző évhez képest négyszeresére növekedett.

facebook-lounge-2

A közelgő alkalmazás csupán egy szelete a Facebook megnövekedett részvételének az idei VidCon-on. A vállalat jelen volt továbbá egy „creator lounge”-zsal, ami a termékek, partnercsapatok és influencerek találkozását tette lehetővé, és olyan Facebook videó sztárokat sorakoztatott fel, mint Laura Clery vagy Nas Daily.

Hazánkban még mindig a YouTube uralja a piacot, a Facebookra inkább a kényelmes tartalomfogyasztás, mint a tartalomgyártás jellemző, így egyenlőre az újítások ellenére is elképzelhetetlennek tűnik, hogy a Facebook live közvetítések helyettesítsék YouTube-os megfelelőiket.

Azonban ki tudja, lehet hogy pár év múlva már Facebookerekről fogunk cikket írni nektek, akik ostromolni fogják a YouTuberek sok-sok év alatt felépített trónját.

Forrás: 
http://www.tubefilter.com/2017/06/22/facebook-creator-lounge-vidcon/
http://www.tubefilter.com/2017/06/23/facebook-launching-standalone-app-video-creators/

Szólj hozzá!

Egy love brand, tele szeretettel... Öröm az utcákon!

2017. június 14. 13:00 - Tóth Lili SN

marisrudi_2.PNG

A Pöttyös Túró Rudi a ’70-es évek óta elérhető a magyar piacon, azóta is a fogyasztók nagy kedvence. Szüleink és saját gyermekkorunk egyik fénypontja, az édesség magyar megfelelője. A fogyasztói társadalom csúcspontjához közeledve azonban egyre több és több csokis édesség került a boltok polcaira, egyre több hűtött finomság közül válogathattunk, éppen ezért a Z generáció számára a hideg nasi nem egyértelműen piros-fehér Pöttyös, és ha ismerik is azt a tinédzserek, nem köti őket hozzá érzelmi szál.

A probléma kiküszöbölésére, a szeretet-márka célcsoportjának bővítésére éppen ezért 2017 első két hónapjában márkaismertség növelő kampányt indítottunk a Pöttyössel együttműködve. A projekt célja az volt, hogy a fogyasztók márka iránti érzelmi kötődését erősítse.

potty1.PNG

Első lépésként meg kellett találnunk a helyet, ahol az adott generáció tagjait nagy számban fellelhetjük. Nem kellett sokáig gondolkodni, hogy választ találjunk a kérdésre: a YouTube az a platform, amit kerestünk. És kire hallgatnak a fiatalok? Kiknek a véleménye van rájuk befolyással? Szirmai Gergő, Csizmadia Gabi, Herczeg Hajni, Dezső Bence, BENIIPOWA, avagy népszerű YouTubereink, akik számára egyenes az út rajongóik szívéhez.

Az elmúlt években többször találkozhattunk már személyre szabható, minket vagy szeretteinket célzó kedves üzenetekkel a Pöttyös Túró Rudik csomagolásán, idén először azonban videókampány is épült a kedves szavak köré, melyet a már fent említett videósok népszerűsítettek.

Mivel a Pöttyös kortalan, a kampány sem szűkítette le címzettjeinek körét a legfiatalabbakra. A kampány a fogyasztók széles skáláját bevonta, 3 és 99 év között bárki azonosulhatott vele, az elérnikívánt generációk tagjai pedig kifejezetten úgy érezhették, kedvenc videósaik személyesen őket szólítják meg. A videók ugyanis különböző korú, nemű, stílusú, státuszú és életvitelű YouTuberek által, saját technikájukkal és felfogásukkal lettek elkészítve, kötetlen, kreatívabbnál kreatívabb módon. További érdekessége volt a mozgalomnak, hogy a szeretet-kampány Pöttyös-kihívássá alakult, ezáltal a videósok egymást kihívva, továbbadták az üzengetés örömét. kristofrudi.PNG

Csizmadia Gabi őszintén válaszolt rajongói kérdéseire, Csorba Anita igazi DIY-módra tortát sütött a rudikból, Beni teljesítette a suttogó kihívást, luckeY pedig Sopron utcáin, járókelőket lepett meg a kedves üzenetekkel. Herczeg Hajni az üzengetés mellett süteményt készített szeretteinek, Dezső Bence személyes történeteit mesélte el a Pöttyös-üzikkel, míg Szirmai Gergő egy „Miért ne utazz el” story time videójában üzente: Siess haza!

A videósok az elérések maximalizálása érdekében Facebookon és Instagramon posztolták fotóikat, így üzenve távoli szeretteiknek. Nemcsak egymást hívták ki online felületeken, de rajongóikat, követőiket is arra buzdították, üzenjenek a számukra fontos embereknek egy Pöttyös rudival.

A kampány arcain túl egyéb YouTuberek is csatlakoztak a mozgalomhoz, így többek között Maris és Magyar Barbi, Videójáték Zsolti, és Szabó Kristóf üzenetei is Instagram-posztok keretein belül értek célba.

potty6.jpgA kedvesebbnél kedvesebb szavak, a meglepetés ereje és a kampány kihívásszerű tovább- és továbbadása egyértelműsítette: a Pöttyös egy igazi szeretetmárka, egy kapocs köztünk és szeretteink között.

További érdekes esettanulmányokért keresd fel honlapunkat: http://starnetwork.hu/youtube-esettanulmanyok/ !

Szólj hozzá!