Új bevételszerzési lehetőség a gaming csatornákon?

2017. szeptember 22. 15:01 - Balog Viktória

Úgy tűnik a leginkább videójáték streameléssel foglalkozó Twitch szponzorációs sikerén felbuzdulva a YouTube bevezette a gamer videósok támogatását célzó új bevételszerzési alternatíváját, a ,,szponzorációt” (angolul sponsorship, azonban nem összetévesztendő a vállalati márkák általi szponzorációval, itt ugyanis a nézők által adott támogatásról van szó). Ennek a lehetőségnek köszönhetően azok a gamer videósok, akik az utóbbi hónapokban nagyságrendekkel kisebb bevételhez jutottak a YouTube korlátozásai miatt, most új lehetőséget kapnak, hogy bevételekre tehessenek szert videóik után.

controller.png

És hogy mit jelent pontosan a most bevezetett ,,szponzoráció” a gyakorlatban? Azok a nézők, akik szeretnék támogatni kedvenc csatornáikat, havi 4,99 dollárért cserébe válhatnak szponzorokká és így az élőben streamelt videók chatfelületén kiemelt szponzori jelvénnyel (badge) és személyre szabott emoji-kat használva jelenhetnek meg, valamint a kizárólag szponzorok számára elérhető live chat-eken is részt vehetnek.

gamingsponsorship2.gif

A YouTube sokat vár az új programtól, előrejelzéseik szerint az olyan nagy gamer csatornáknak, mint amilyen például az amerikai Game Attack, a bevételeik legnagyobb részét a nézők által küldött újonnan bevezetett szponzoráció, illetve az élő streameken megtalálható Super Chat segítségével fogják elérni. (Az idei év elején bevezetett Super Chat lényege, hogy a nézők üzenetei bizonyos összegért cserébe hosszabb ideig, vagy színesen jelennek meg  az élő közvetítések során.)

A korábban csak tesztelés alatt álló újfajta szponzorációs opció tehát szeptember 19-től a széles közönség számára is elérhetővé vált. A régebben létrehozott fizetős csatornákat (azaz paid channel-eket) mindezzel párhuzamosan viszont megszünteti a YouTube. A 2013-ban bevezetett fizetős csatornák célja is elsődlegesen az alkotók támogatása lett volna azzal, hogy egyszeri kifizetéshez, havi vagy éves előfizetéshez köti bizonyos csatornák videóinak megtekintését. Azonban ezen csatornák népszerűsége nem érte el a várt szintet, így végül a szakaszos megszüntetésük mellett döntött a videószolgáltató.

youtube.jpg

A továbbiakban mindazon csatornák válhatnak szponzorálhatóvá, amelyek:

  • az úgynevezett ,,gaming” kategóriába esnek
  • élő közvetítésre alkalmasak
  • bevételszerzésre jogosultak
  • legalább 1000 feliratkozóval rendelkeznek
  • tulajdonosuk elmúlt 18 éves
  • szponzorációt engedélyező országban vannak (jelenleg 41 ország, köztük Magyarország)
  • betartják a YouTube feltételeit és irányelveit

Azon csatornák, amelyek az előbbi feltételeknek eleget tesznek már elérhető a szponzorációs bevételszerzési opció. A nem gaming kategórájú csatornák tulajdonosainak sem kell azonban kétségbe esniük, hiszen a YouTube jelenleg is teszteli más tematikájú csatornák esetén a ,,szponzorációt”, mellyel célja, hogy más tartalmak alkotóit is hozzásegíthesse a minőségi tartalomgyártáshoz.

Ha tetszett cikkünk, oszd meg barátaiddal is a közösségi oldalakon!

Stay tuned! 

Forrás:

http://www.tubefilter.com/2017/09/19/YouTube-gaming-sponsorships-launch/

http://www.tubefilter.com/2017/01/12/YouTube-live-streaming-super-chats-no-fan-funding/ 

https://techcrunch.com/2017/09/19/YouTubes-twitch-like-sponsorships-open-to-all-YouTube-gaming-creators-expand-to-YouTubes-main-app/

https://support.google.com/YouTubegaming/answer/6304294?hl=en

https://support.google.com/YouTubegaming/answer/7491256?hl=en&ref_topic=6252164

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr4512882646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.