Egyre dinamikusabban növekszik hazánkban is a különféle szépségápolással foglalkozó YouTube csatornák száma. Leggyakrabban YouTuberek készítenek videókat a sminkelési, hajformázási, bőrápolási, öltözködési szokásaikról és praktikáikról, és ma már a szépségipar is kezdi felismerni a YouTube fontosságát.
Cikkünkben bemutatjuk, hogyan is áll 2015-ben a szépség és a Youtube kapcsolata.
A YouTube a fiatalok körében is az egyik legnépszerűbb közösségi médiaplatform, sokkal több videót néznek online, mint TV-műsort. Így válnak a YouTube tartalomgyártói véleményvezérekké és példaképekké, népszerű és ismert emberekké. Ma már nagyon sok fiatal lány a YouTube-ról tanul meg például sminkelni, frizurát készíteni és az öltözködési tippeket is a YouTube Beauty guruktól lesik el.
A Pixability készített egy tanulmányt, melyekből nagyon érdekes adatok köszönnek vissza. Nézzünk meg ezek közül néhány fontosabb számot:
- 45.3 milliárd megtekintés érkezett az összes Beauty videóra, és ebből csupán 2.1 milliárd megtekintést kapott a márkák videói
- 55%-a a beauty videók megtekintéseinek mobilkészülékről érkezett
- 182 621 beauty csatornatulajdonos volt a felmérés készítésének időpontjában
- 1 783 935 beauty videó a YouTube-on
- 123 164 115 összes feliratkozó, melyből 8,8 millió a legnépszerűbb tartalomgyártóé, Bethany Mota-é
- 169 078 125 Facebook megosztás érkezett a videókra
Ezekből az adatokból is látszik a szépséggel foglalkozó videók és videósok népszerűsége, amelyet az is bizonyít, hogy 50%-kal nőtt a megtekintések száma 2014 január és 2015 áprilisa között.
A következő konklúziókat lehet levonni a tanulmányból:
- A Beauty egyre jobban teret nyer a YouTube-on. Mind méretében, mind alkalmazási területében növekszik és a nézők sokszínűsége is folyamatosan szélesedik.
- A feltörekvő tartalomgyártók megdöntik az eredeti YouTube szépségkirálynők helyzetét, ezzel nagyobb versenyt generálva a feliratkozókért és a nézőkért.
- A szépségipari márkák könnyen együtt dolgozhatnak a YouTuberekkel, mely mindkettejük számára előnyös együttműködés lesz.
- A márkáknak két fontos új irányra kell odafigyelniük a YouTube-on: az idősek és a férfiak szépségápolási szokásaikra és igényeikre.
Érdemes tehát a beauty világát folyamatosan figyelni a YouTube-on, hiszen egyre nagyobb teret nyer, egyre szélesebb közönségre tesz szert és minden bizonnyal a márkák számára is nyerő lehet, ha együttműködik YouTube fontos véleményvezéreivel.
Kíváncsiak vagyunk, milyen irányba fog újulni a beauty témájú videókészítés a jövőben és milyen kreatív együttműködéseket fognak kitalálni a márkák és a YouTube beauty guruk közösen.
Reméljük érdekesnek találtad cikkünket, ha igen oszd meg barátaiddal is!
Stay tuned!