A hazai tech csatornák világa

2015. május 07. 11:56 - Daghistani Péter

Manapság egyre nagyobb piacot hódítanak meg maguknak a technológiai ipar résztvevői és sokszor olyan újdonságok hozzák lázba a piacot, melyekről néhány éve még semmit sem tudtunk, így azt sem, hogy egyáltalán szükségünk van rájuk. A fejlődés pedig nem csak a termékeket érintette, hanem azt is, ahogyan a felhasználók megismerhetik azokat, hiszen a tech piac kedvelői nincsenek azzal egyedül, hogy a vásárlás előtt szeretik megismerni és kipróbálni az adott újdonságot.

Előbbi még nem jelent nagy akadályt, hiszen a gyártók is igyekeznek minden fontos információt kihangsúlyozni a honlapjukon, illetve nem ritka a színpadi bejelentés sem, mely egyfelől emeli a termék presztízsét és megítélését, másfelől pedig közelebb hozza az adott terméket a potenciális vásárlókhoz. A formalitás azonban sosem volt a youtuberek kedvenc szava, hiszen arra ott van a web, a televízió és a bolt. Ma a hazai tech piacot járjuk körbe, megnézzük, hogy hol állunk nemzetközi szinten, illetve röviden bemutatjuk a legnagyobb hazai tech-videósokat.

tech_promo_kep.jpg

A nemzetközi hasonlatokra csak néhány sort szánunk, hiszen mai bejegyzésünknek nem ez a fő célja, de mint minden kategóriában, úgy a tech-ben sem lehet megfeledkezni a külföldi mintákról, példaképekről. A tech-videózás itthon még viszonylag fiatal "szakmának" számít, külföldön (főként Amerikában és Kanadában) azonban már évek óta a gaming világhoz hasonló szerepet tölt be ez a szféra. Párhuzamot nem is vonhatunk a hazai és a nemzetközi viszonylatok között, hiszen a jó tech-videózáshoz jóval több feltétel szükséges, mint egy sikeres gaming csatornához.

Egyfelől ideális, ha a hazai piacon is megjelenik a bemutatni kívánt termék, másfelől pedig sok országban már a marketingterv szerves részét képviseli ez a szegmens, itthon viszont harcolni kell egy-egy tesztpéldányért. Panaszra azonban a hazai közösségnek sem lehet oka, hiszen jó pár olyan csatornát találtunk, melyekre érdemes lehet feliratkozni a tech világ kedvelőinek. Az alábbi csatornák között van olyan, mely kifejezetten erre a koncepcióra épül, de van vállalati-kötődésű, illetve sokrétűbb szereplő is.

thevrtech_elokep.jpg

 

OtherWorld Élménymagazin

otherworld_pici.jpg

Sokak meglepetésére listánkat az OtherWorld Élménymagazin csatornájával nyitnánk, hiszen egyfelől közel 145 000 feliratkozójukkal óriási volument képviselnek, másfelől pedig lehet, hogy kevesen tudnak a tech-es kötődésükről. Pedig a srácok is rátaláltak erre az igényre és ismertségük minden bizonnyal előnyükre válik egy-egy teszttermék beszerzésekor.

TheVR Tech

thevrtech_pici.jpg

A TheVR párosa rövid időn belül a hazai fiatalok egyik kedvenc duójává nőtte ki magát, a fiúk azonban nem csak a játékok világát kedvelik, hanem bizony a technológiai újdonságok terén is otthonosan mozognak. A 2014 nyarán útnak indított TheVR Tech csatornájuk pedig már most a legszínvonalasabb magyar tech csatorna, a feliratkozók terén pedig egyáltalán nem lehet panaszuk a néhány hónap alatt összegyűlt 37 000 lelkes követőre.

Tech2

tech2_pici.jpg

A külföldi gyökerekkel rendelkező Tech2 egy naponta 10-20 friss rövidhírt közlő honlapként debütált nálunk, két éve pedig videós formátumban is igen gyakran jelentkeznek. A tartalom mennyiségét tekintve egyértelműen ők állnak a hazai piac élén, a külföldi kapcsolatok pedig nagy előnyt jelentenek számukra és követőik számára is, hiszen a nemzetközi megjelenések után nem sokkal ők is megvizslatják a legfontosabb termékeket. A feliratkozók terén ők sem állnak rosszul, hiszen közel 23 000 érdeklődő követi munkásságukat.

Magyarósi Csaba

magyarosi_pici.jpg

A YouTube a hazai egyéniségeknek is remek lehetőség, ezt pedig a hazai Apple szférában vagy a televíziózásban ismerten mozgó olvasóinknak bizonyára már ismerős Magyarósi Csaba is jól tudja. Csaba saját csatornáját főként az Apple termékei iránt érdeklődő hazai felhasználóknak ajánlanánk, hiszen minden kaliforniai újdonságot bemutat nekünk, de televíziós munkássága is érdekes lehet a tech világ kedvelőinek, így örömmel vettük, hogy ez a terület és tért nyert a csatornáján. Az ő célcsoportja egy fokkal érettebb és idősebb a korábban említett csatornákénál, így a majdnem 15 000 hűséges látogató igencsak szép eredmény.

Horváth András - iStyle

handras_pici.jpg

Horváth András neve szintén az Apple-közeli felhasználóknak lehet ismerős, hiszen a hazai legnagyobb Apple Premium Reseller vezetőjeként ténykedik. Saját blogján sok érdekes irományra bukkanhattok, YouTube csatornáján pedig legfőképpen az Apple újdonságaival és András gyönyörű macskájával ismerkedhettek meg. Andráshoz szorosan kapcsolódik a március végén indult istyle.hu csatorna is, melyen szintén az Apple kapta a főszerepet, de ezúttal a tanulni vágyók sem maradnak tartalom nélkül. Feliratkozók terén egyik csatorna sem számít etalonnak, de nem feledkezhetünk meg arról, hogy utóbbi még csak most indult, illetve a hazai Apple-piac is igen szűk.

Mobilarena

mobilarena_pici.jpg

Akik valamilyen új okostelefon felől érdeklődnek, vagy a telefonos világ híreire kíváncsiak, azok nagyon hamar ráakadnak a Mobilarena honlapjára. A fiúk is meglátták a videós tartalmakban rejlő lehetőséget és az írásos rész mellett már hét éve készítenek videóbemutatókat is. Csatornájuk igencsak naprakész, de nevükhöz hűen nagyrészt okostelefonokról van szó. Okostelefonja már pedig manapság már szinte mindenkinek van, így nem túl meglepő, hogy a 30 000 feliratkozó közelében járnak.

Prohardver

prohardver_pici.jpg

A Prohardver igazi tech portál, lassan öt éve pedig útnak indították a YouTube csatornájukat is, melyen főként az írásos cikkekhez kiegészítésként szolgáló tartalmaikat találjuk meg. Ennek megfelelően a feliratkozók számában nem túl erősek, de remek példát szolgáltatnak arra, hogy miként lehet kihasználni a YouTube adta lehetőségeket egy írásos platformra esetében.

PC World Magyarország

pcworld_pici.jpg

Aki igazi tech-őrült, az bizony legalább egyszer vett már magának PC World újságot. A "klasszikus" kor óta itthon is ténykedő csapat online is rendkívül naprakész és tartalmas magazint vezet, a következő lépésként pedig egyértelmű volt a YouTube csatorna indítása. Ezt 2014 elején meg is tették, azóta pedig egyre több tartalmat osztanak meg az érdeklődőkkel, akik egyelőre még nem túl lelkesek a feliratkozást illetően.

Prezi

prezi_pici.jpg

A Prezi az egyik legújabb és legismertebb hazai büszkeség, YouTube csatornájuk pedig többnyelvűsége ellenére is felfért a listánkra. Egyfelől a magyar felhasználók is értékes, oktatási célból készült tartalmakkal találkozhatnak, másfelől pedig csatornájuk iskolapéldaként szolgál arra, hogy akár egy szoftveres megoldásokkal foglalkozó vállalat számára is nagy potenciál rejlik a YouTube világában.

Mobilx

mobilx_pici.jpg

Listánk utolsó helyét a Mobilx csapata foglalja el, akik feliratkozók terén jó néhány nagyobb szaklapot is megelőznek. A tartalmat illetően egyértelmű az okostelefonok világához való kötődés, a listára kerülés oka pedig nem más, mint az üzleti célú felhasználás bemutatása, hiszen ők elsősorban üzleti céllal foglalkoznak a tech világával, a YouTube pedig erre a célra is jó választás.

Összegzés

Összességében tehát elmondható, hogy a hazai tech világ egyre nagyobb hangsúlyt kap a magyar YouTube közösségnél, ez pedig remek lehetőség a témában illetékes vállalatok számára. Egyfelől az egyik legmodernebb marketingeszközt használhatják, másfelől pedig a célcsoportjuk azon rétegét is elérhetik így, akiket a hagyományos módszerekkel nem. Érdemes tehát a fent említett csatornákkal közös együttműködéseket kialakítani.

Stay Tuned!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://youtube.blog.hu/api/trackback/id/tr527431678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása