Az újonnan induló Aktuális hírek rovatunkba olyan megjelenéseket válogatunk össze, amely a YouTube és a video marketing iránt érdeklődőknek hasznosak, azonban önmagukban nem tesznek ki egy teljes bejegyzést. Kétheti rendszerességgel tervezzük a cikksorozat részeit megjeleníteni. Reméljük sokatoknak hasznos lesz.
Eheti gyűjtésünkben 2 cikket hoztunk a világ legnagyobb videófeltöltő oldalával kapcsolatban.
Egymilliárd havi látogató látogató felett a YouTube
Szerdán jelentették be a Google háza táján, hogy mostanra stabilan egy milliárdnál több egyedi látogatóval rendelkeznek havonta, amely azt jelenti, hogy majdnem minden második internetező meglátogatja az oldalt legylább havi rendszerességgel.
Érdekesség, hogy a mind a YouTube, mind a Facebook számára 8 évre volt ahhoz szükség, hogy elérjék a bűvös egy milliárdos álomhatárt. Az igazsághoz hozzá tartozik azonban, hogy amíg a Facebook esetében a hamis profilok torzítják a számot, addig a YouTube kapcsán a cross device használat az ami miatt nem fedi a szám a valós egyedi felhasználók mennyiségét. A YouTube közleménye szerint 53%-a a felhasználóknak használja legalább két eszközözön a videófeltöltő oldalt.
YouTube keresettségi adatok a Google Trends-ben
A Google hasznos újdonsága, hogy immáron YouTube-ra vonatkozólag is le lehet kérni keresettségi adatokat a Google Trends-en belül. Ehhez csupán annyit kell tennünk, hogy a szűrőknél a YouTube keresés opciót választjuk és megadjuk a vizsgálni kívánt szavakat.
Kipróbáltuk néhány népszerű szó esetében és igencsak használhatónak találtuk a funkciót, hiszen remekül mutatja az egyes tartalmak hype időszakait és későbbi lecsengését.
Néhány népszerű kulcsszó vizsgálata
A képen jól látható, hogy az eddig legnépszerűbb hazai videó (Majka – Curtis – BLR zenei formáció Belehalok című száma) milyen utat járt be az elmúlt 12 hónapban. Érdekes, hogy az év végén újra szárnyra kapott, amely minden bizonnyal a paródiáknak köszönhető. A Gangnam Style is hatalmasat hódított nálunk, amely mostanában kezd eltűnni az éterben. A Harlem Shake végigsöpört a világon és amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan is távozik a nézett videók sorából. Rihanna esetében arra igyekszünk rámutatni, hogy viszonylag állandó érdeklődés mellett az egyes klipek bemutatása hogyan növeli meg a keresettséget.
Az új funkció minden marketinges és hirdetés kezelő számára hasznos eszköz lehet, hiszen mind a kampányok tervezéséhez, mind riportoláshoz remek segítséget nyújt.
Ha tetszett a cikkünk, akkor szívesen veszünk minden megosztást. Hamarosan újabb hírekkel érkezünk!
Stay Tuned!